Jump to content

2008.03.29 Bolton Wanderers B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

57 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 306
  • Created
  • Last Reply

Ska pigade sei; når snudde vi 0-2 til 3-2 sist? Kult.

 

 

Må vel være mot Chelsea når Kanu putta hatrick på 13 minutter det :P hehe.

 

 

 

Spillerbørs:

 

Almunia: Enda dårligere enn vanlig. Veldig svak på det første målet. En elendig inngripen i feltet i første omgang da han bokset ballen rett ned og inn i feltet. Kunne fort blitt mål der. I andre omgang glapp han en meget enekel ball ned til høyre for seg. Kunne fort ha blitt mål der også, i tillegg kunne han fort ha blitt utvist da han felte en motspiller utenfor 16 meteren.

Karakter 3

 

 

 

Skjønner godt at du som vanlig er ute etter å svartmale Almunia. Du presterer å skrive om kun ting som kan sees på som negativt - og i tillegg påstå at han kunne blitt utvist i situasjonen hvor han feller spiller på vei BORT fra målet, utenfor 16meter'n... det er bare tåpelig. Lær deg reglementet i fotball før du kaster ut slike påstander.

 

I tillegg har vi en matchvinner i Almunia idag. Han redder 2 gedigne sjanser fra Bolton på stillingen 2-0. Hadde han ikke gjort det, hadde vi tapt kampen med glans, og da kanskje både 4 og 5-0.

 

Første målet er total markeringsvikt av Toure - "caught ballwatching er helt korrekt beskrevet. Og å samtidig kalle den headingen for LØS, er også ganske godt gjort. Still deg på strek, få en ball headet i ganske god fart helt intill kroppen, og prøv å redd den. LYKKE TIL.

 

Og du er som vanlig rask med å forsvare ham? Almunia var forferdelig i dag, og han burde være glad at resten av spillerne kom tilbake og vant kampen.

Han viser nok en gang hvor usikker han er i feltet, og på et frispark Bolton fikk var han fullstendig feilposisjonert noe som førte til en stor målsjanse.

 

Nei, la Lehmann få stå igjen. Vi trenger ham i sluttspurten! :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

Spillerbørs:

 

Almunia: Enda dårligere enn vanlig. Veldig svak på det første målet. En elendig inngripen i feltet i første omgang da han bokset ballen rett ned og inn i feltet. Kunne fort blitt mål der. I andre omgang glapp han en meget enekel ball ned til høyre for seg. Kunne fort ha blitt mål der også, i tillegg kunne han fort ha blitt utvist da han felte en motspiller utenfor 16 meteren.

Karakter 3

 

 

 

Skjønner godt at du som vanlig er ute etter å svartmale Almunia. Du presterer å skrive om kun ting som kan sees på som negativt - og i tillegg påstå at han kunne blitt utvist i situasjonen hvor han feller spiller på vei BORT fra målet, utenfor 16meter'n... det er bare tåpelig. Lær deg reglementet i fotball før du kaster ut slike påstander.

 

I tillegg har vi en matchvinner i Almunia idag. Han redder 2 gedigne sjanser fra Bolton på stillingen 2-0. Hadde han ikke gjort det, hadde vi tapt kampen med glans, og da kanskje både 4 og 5-0.

 

Første målet er total markeringsvikt av Toure - "caught ballwatching er helt korrekt beskrevet. Og å samtidig kalle den headingen for LØS, er også ganske godt gjort. Still deg på strek, få en ball headet i ganske god fart helt intill kroppen, og prøv å redd den. LYKKE TIL.

 

Er du på'n igjen?

Det første først. Du ber meg lære meg reglementet. Vel, jeg har dommerkurs (fra 1998 riktignok) holder det for deg? Og siden du selv mener at du har så mye bedre kunnskaper enn meg i forhold til regler så bør kanskje du dokumentere for meg hva du har gjort som tilsier at du har bedre greie på reglementet enn det jeg har. At han som keeper er helt på bærtur og feller en spiller for å få tid til å komme seg tilbake i målet mener jeg, utifra min bakgrunn og min kompetanse ved svært mange tilfeller kan kvalifisere til rødt kort. At spilleren er på vei bort fra mål forandrer ikke det faktum at spilleren enkelt kunne ha puttet ballen i mål dersom han ikke ble felt. Fellingen er da altså en professional foul og når man da er på bærtur som keeper og siste mann så kan det fort bli rødt. Jeg mener at denne situasjonen var i gråsonen. Noen dommere ville ha gitt rødt. Noen ville ha gitt gult, og tydeligvis noen som valgte å ikke gi kort i det hele tatt (det er ubegripelig spør du meg)

 

Pkt. 2 Vel, jeg så tydeligvis ikke samme kamp som deg. Jeg så nemlig ingen matchvinnende redninger av Almunia. Jeg regner med at du mener en redning på heading som han hadde på stillingen 2-0. Men den situasjonen er det ikke han som redder headingen. Ballen treffer han. Han skal ha for at han står riktig plassert slik at han blir truffet, men å kalle det for en matchvinnende redning blir bare litt småkomisk.

Noen fler "matchvinnende redninger" kan jeg ikke erindre at han har hatt.

 

Pkt. 3 Du ber meg stille meg på strek og få headet en ball i ganske god hastighet helt inn til kroppen og prøve å redde den. Vel som tidligere keeper så har jeg selvsagt vært i den situasjonen ofte, og min påstand er at slike situasjoener er keepermat.

Til opplysning så besto min korte keeperkarriere av debut i 3. divisjon som 15 åring. 2 år på kretslag og en sesong der jeg trente 2 ganger i uka med et lag som spilte i 1. divisjon (der var jeg 3. valg og spilte på rekruttlaget).

Karrieren sluttet da kneet sa stopp i tidlig alder.

Det er nettopp min bakgrunn som keeper som gjør at jeg ofte velger å evaluere keeperspillet etter Arsenal kamper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

Spillerbørs:

 

Almunia: Enda dårligere enn vanlig. Veldig svak på det første målet. En elendig inngripen i feltet i første omgang da han bokset ballen rett ned og inn i feltet. Kunne fort blitt mål der. I andre omgang glapp han en meget enekel ball ned til høyre for seg. Kunne fort ha blitt mål der også, i tillegg kunne han fort ha blitt utvist da han felte en motspiller utenfor 16 meteren.

Karakter 3

 

 

 

Skjønner godt at du som vanlig er ute etter å svartmale Almunia. Du presterer å skrive om kun ting som kan sees på som negativt - og i tillegg påstå at han kunne blitt utvist i situasjonen hvor han feller spiller på vei BORT fra målet, utenfor 16meter'n... det er bare tåpelig. Lær deg reglementet i fotball før du kaster ut slike påstander.

 

I tillegg har vi en matchvinner i Almunia idag. Han redder 2 gedigne sjanser fra Bolton på stillingen 2-0. Hadde han ikke gjort det, hadde vi tapt kampen med glans, og da kanskje både 4 og 5-0.

 

Første målet er total markeringsvikt av Toure - "caught ballwatching er helt korrekt beskrevet. Og å samtidig kalle den headingen for LØS, er også ganske godt gjort. Still deg på strek, få en ball headet i ganske god fart helt intill kroppen, og prøv å redd den. LYKKE TIL.

 

Er du på'n igjen?

Det første først. Du ber meg lære meg reglementet. Vel, jeg har dommerkurs (fra 1998 riktignok) holder det for deg? Og siden du selv mener at du har så mye bedre kunnskaper enn meg i forhold til regler så bør kanskje du dokumentere for meg hva du har gjort som tilsier at du har bedre greie på reglementet enn det jeg har. At han som keeper er helt på bærtur og feller en spiller for å få tid til å komme seg tilbake i målet mener jeg, utifra min bakgrunn og min kompetanse ved svært mange tilfeller kan kvalifisere til rødt kort. At spilleren er på vei bort fra mål forandrer ikke det faktum at spilleren enkelt kunne ha puttet ballen i mål dersom han ikke ble felt. Fellingen er da altså en professional foul og når man da er på bærtur som keeper og siste mann så kan det fort bli rødt. Jeg mener at denne situasjonen var i gråsonen. Noen dommere ville ha gitt rødt. Noen ville ha gitt gult, og tydeligvis noen som valgte å ikke gi kort i det hele tatt (det er ubegripelig spør du meg)

 

Pkt. 2 Vel, jeg så tydeligvis ikke samme kamp som deg. Jeg så nemlig ingen matchvinnende redninger av Almunia. Jeg regner med at du mener en redning på heading som han hadde på stillingen 2-0. Men den situasjonen er det ikke han som redder headingen. Ballen treffer han. Han skal ha for at han står riktig plassert slik at han blir truffet, men å kalle det for en matchvinnende redning blir bare litt småkomisk.

Noen fler "matchvinnende redninger" kan jeg ikke erindre at han har hatt.

 

Pkt. 3 Du ber meg stille meg på strek og få headet en ball i ganske god hastighet helt inn til kroppen og prøve å redde den. Vel som tidligere keeper så har jeg selvsagt vært i den situasjonen ofte, og min påstand er at slike situasjoener er keepermat.

Til opplysning så besto min korte keeperkarriere av debut i 3. divisjon som 15 åring. 2 år på kretslag og en sesong der jeg trente 2 ganger i uka med et lag som spilte i 1. divisjon (der var jeg 3. valg og spilte på rekruttlaget).

Karrieren sluttet da kneet sa stopp i tidlig alder.

Det er nettopp min bakgrunn som keeper som gjør at jeg ofte velger å evaluere keeperspillet etter Arsenal kamper.

 

BE

 

Enda godt vi har andre i arsenal systemet til å analysere keeperspillet da,og de er tydeligvis ikke enig med deg siden almunia er 1 keeper for tiden.

 

 

 

 

alt med dette laget er ynkelig for tiden. Ikke en spiller som er noe tess om dagen, og hvordan Wenger kan disponere som han gjør. Det er jo fint nødt til og gå som det går. Toure har vel for helsikke ikke noe ute på høyreback og gjøre, og Senderos i midten nå det ikke er nødvendig. Og Diaby, hen er ikke noen ving. Vet ikke hva jeg skal si. Lehmann må i hvertfall tilbake, åssen det er mulig og ikke ta den første er jo heilt utrolig.mener det samme om siste målet mot Chelsea også. Vi har absolutt ikke en dritt og gjøre i toppen, og det er en skam og bli holdt for narr på denne måten, vi er ikke bedre enn dette. En måte og se det på er hvilken av våre spillere som hadde gått inn på førstelaget til enten united eller chelsea. tror faktisk ikke en, mens de fleste av de sine hadde danket ut våre. desverre. vi har overprestert i år, og nå ser vi hvor gode vi virkelig er. burde hatt ett hardt tupp i ræva heile gjengen...

 

Tåpelig innlegg.. ingen på Arsenal hadde gått inn på førstelaget til United eller Chelsea er i mine auge tull og tøys..

 

Ellers så må huske på at vi har eit utrulig ungt lag, og hvis nokon hadde sagt til meg før sesongen at vi skulle ende på topp 3, så hadde eg vore fornøgd.. Tida til dette laget vil komme! Sann mine ord.. Så hold ut gutter!!

 

Og la oss prøve å halde forumet over TV-standard då.....

 

 

 

Er egentlig dette snakket om at dette laget er så utrolig ungt, ser vi på alderen så er de ikke så utrolig unge.

Og når en ser hvordan bolton leker med oss og rundspiller oss. Vi blir jo latterligjort her, tiden skal komme,

for noe vrøvel....middelmådigheter. det er det de er. Wenger skulle aldri begynt med dette opplegget sitt, vi skulle fortsatt hatt Vieira, Henry, Pires Edu, da hadde vi kanskje vært en reel tittelutfordrer...

 

Er latterlig og se hvor mange bedrevitere det er her inne.

Når det går dårlig så bør wenger forstå ditt og datt!

Tror folk her inne bør forstå at wenger har bedre peiling enn noen andre her inne på forumet.

Vist man ikke takler motgang så trenger man ikke og overfylle dette forumet med all negativ dritt som man klarer å presse ut på kortest mulig tid.

Wenger har gjort mere for denne klubben enn noen annen manager noensinne ville klart og gjøre,og jeg tør

ikke engang tenke på hvor vi ville vært vist annsettelsen aldrig hadde funnet sted!

Link to comment
Share on other sites

Cyclobs:

Enda godt vi har andre i arsenal systemet til å analysere keeperspillet da,og de er tydeligvis ikke enig med deg siden almunia er 1 keeper for tiden.

 

Er dette en ny variant av Wenger knows?

 

Hva prøver du å si? Tar Wenger & Co aldri feil? Får man ikke lov til å stille spm. ved laguttak, formasjoner, kjøp og salg etc? Jeg setter pris på om du gidder å utdype hva du ønsker her. Hva får jeg lov til å kommentere diskutere etc.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig å komme tilbake på vinnersporet. Å slå Bolton med tre mål i 2.omgang atpåtil med ti mann er temmelig rått! :D Kan ikke si jeg hadde volsom tro på seier da jeg hørte fra en kompis at det var 2-0 til Bolton ved pause. Heldigvis fikk jeg med meg den avgjørende scoringen! :P

 

Blir litt av en kamp til uken, seieren i dag gir selvtillit fram mot den uhyre viktige kampen for vår del. Hva vi gjør disse 7/8dagene mot Liverpool kan fort være det som avgjør om vi når CL-finalen og tar andreplass i ligaen eller ryker i CL og såvidt klarer CL-plass i ligaen. Mao, viktige kamper coming up!

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

Spillerbørs:

 

Almunia: Enda dårligere enn vanlig. Veldig svak på det første målet. En elendig inngripen i feltet i første omgang da han bokset ballen rett ned og inn i feltet. Kunne fort blitt mål der. I andre omgang glapp han en meget enekel ball ned til høyre for seg. Kunne fort ha blitt mål der også, i tillegg kunne han fort ha blitt utvist da han felte en motspiller utenfor 16 meteren.

Karakter 3

 

 

 

Skjønner godt at du som vanlig er ute etter å svartmale Almunia. Du presterer å skrive om kun ting som kan sees på som negativt - og i tillegg påstå at han kunne blitt utvist i situasjonen hvor han feller spiller på vei BORT fra målet, utenfor 16meter'n... det er bare tåpelig. Lær deg reglementet i fotball før du kaster ut slike påstander.

 

I tillegg har vi en matchvinner i Almunia idag. Han redder 2 gedigne sjanser fra Bolton på stillingen 2-0. Hadde han ikke gjort det, hadde vi tapt kampen med glans, og da kanskje både 4 og 5-0.

 

Første målet er total markeringsvikt av Toure - "caught ballwatching er helt korrekt beskrevet. Og å samtidig kalle den headingen for LØS, er også ganske godt gjort. Still deg på strek, få en ball headet i ganske god fart helt intill kroppen, og prøv å redd den. LYKKE TIL.

 

Er du på'n igjen?

Det første først. Du ber meg lære meg reglementet. Vel, jeg har dommerkurs (fra 1998 riktignok) holder det for deg? Og siden du selv mener at du har så mye bedre kunnskaper enn meg i forhold til regler så bør kanskje du dokumentere for meg hva du har gjort som tilsier at du har bedre greie på reglementet enn det jeg har. At han som keeper er helt på bærtur og feller en spiller for å få tid til å komme seg tilbake i målet mener jeg, utifra min bakgrunn og min kompetanse ved svært mange tilfeller kan kvalifisere til rødt kort. At spilleren er på vei bort fra mål forandrer ikke det faktum at spilleren enkelt kunne ha puttet ballen i mål dersom han ikke ble felt. Fellingen er da altså en professional foul og når man da er på bærtur som keeper og siste mann så kan det fort bli rødt. Jeg mener at denne situasjonen var i gråsonen. Noen dommere ville ha gitt rødt. Noen ville ha gitt gult, og tydeligvis noen som valgte å ikke gi kort i det hele tatt (det er ubegripelig spør du meg)

 

Pkt. 2 Vel, jeg så tydeligvis ikke samme kamp som deg. Jeg så nemlig ingen matchvinnende redninger av Almunia. Jeg regner med at du mener en redning på heading som han hadde på stillingen 2-0. Men den situasjonen er det ikke han som redder headingen. Ballen treffer han. Han skal ha for at han står riktig plassert slik at han blir truffet, men å kalle det for en matchvinnende redning blir bare litt småkomisk.

Noen fler "matchvinnende redninger" kan jeg ikke erindre at han har hatt.

 

Pkt. 3 Du ber meg stille meg på strek og få headet en ball i ganske god hastighet helt inn til kroppen og prøve å redde den. Vel som tidligere keeper så har jeg selvsagt vært i den situasjonen ofte, og min påstand er at slike situasjoener er keepermat.

Til opplysning så besto min korte keeperkarriere av debut i 3. divisjon som 15 åring. 2 år på kretslag og en sesong der jeg trente 2 ganger i uka med et lag som spilte i 1. divisjon (der var jeg 3. valg og spilte på rekruttlaget).

Karrieren sluttet da kneet sa stopp i tidlig alder.

Det er nettopp min bakgrunn som keeper som gjør at jeg ofte velger å evaluere keeperspillet etter Arsenal kamper.

 

BE

 

Hvis du har dommerkurs så vet du at som sistemann, er det stor skilnad på om ballen og spiller er på vei MOT eller VEKK FRA målet. I dette tilfellet var han på vei vekk, og gjorde ikke noe konkret for å sikre besittelse av ballen. Han går i mellom ball og spiller, kun for å få frisparket. Heldigvis ser dommer det hele korrekt og gir frispark og intet mer.

 

Å stå rett plassert er noe av det viktigste keeper gjør. Når han på stillingen 2-0 får den headingen mot seg, og klarer å deflecte den ballen utenfor - så er det en matchvinnende redning. Men det kommer vel helt ann på øyet som ser.

 

 

Slike situasjoner som 1-0 målet er helt avhengig av hvilket bein du har som standbein. Almunia har sitt standbein på venstrefot. Han klarer å bytte stand ganske fort, men ikke fort nok. Det er ikke noen keepertabbe av den grunn. Selvsagt sier jeg ikke at han gjør alt rett, for det gjør han ikke - Men tabben i den situasjonen der er det Toure ene og alene som må stå for.

 

 

 

Og for dere som ønsker dere Lehmann i "sluttspurten" - værsågod, ønsk i vei. Men personlig ønsker jeg heller en som klarerer ballen sikkert, enn en som har bevist utallige ganger at han klarer å fomle det til. Det blir faktisk slik som noen antydet etter de komiske poengene som gikk tapt i sesongstarten pga Lehmann - faktisk kan felle oss i Mai.

Link to comment
Share on other sites

Og du tar ikke med tabbene til Almunia? Hva med alle gangene han har sluppet inn mål på frispark pga. hans feilposisjonering?

Hva med alle hjørnesparkene han bare har stått på strek selvom det var keepermat?

 

Jeg driter i om Lehmann er elendig med beinene. Vi trenger en keeper som er god med hendene, og på det feltet er Lehmann MYE bedre enn Almunia.

 

Edit: Og ang. feilposisjonering på frispark, det skjedde senest i dag.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er helt håpløst å lese på Gunners forumet med en gang det er snev av motgang. Det er på grensen til patetisk og se debatanter skrive at vi viser hvor dårlig vi er på en dag som denne og at Arsenal er et lag med middelmådigheter :D . Vi har hatt en dårlig periode i hele år, ellers har vi hatt en strålende sesong. Synes man må holde seg på et mer saklig nivå når man diskuterer her inn!

 

Ellers er min mening at Almunia var sjanseløs på målene idag.. Han Har hatt en meget god sesong og jeg ser ingen grunn til å sette han ut.

 

Grattis med seier! :P

Link to comment
Share on other sites

Og du tar ikke med tabbene til Almunia? Hva med alle gangene han har sluppet inn mål på frispark pga. hans feilposisjonering?

 

 

Værsågod, tell opp. Gi oss eksempler. Gidder du i samme slengene telle opp tabbene til Jensemann? Pr. dato er Almunia førstekeeper, og en god sådanne. Dagens mål var overhodet ikke tabbeprget fra et keeperståsted, og som andre påpeker, han hadde en direkte matchreddende redning i 2 omgang. Vel gjennomført kamp av Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Og du tar ikke med tabbene til Almunia? Hva med alle gangene han har sluppet inn mål på frispark pga. hans feilposisjonering?

 

 

Værsågod, tell opp. Gi oss eksempler. Gidder du i samme slengene telle opp tabbene til Jensemann? Pr. dato er Almunia førstekeeper, og en god sådanne. Dagens mål var overhodet ikke tabbeprget fra et keeperståsted, og som andre påpeker, han hadde en direkte matchreddende redning i 2 omgang. Vel gjennomført kamp av Almunia.

 

 

Enig så enig med Chaz. Jeg får hjerteflimmer av tanken på at gale jens skal stå mere i mål for oss. Men ja, på sitt beste er Lehmann bedre enn Almunia, men galejens er så fordømt ustabil, at han gjør hele forsvaret rundt seg utrygg. Jeg ser nesten på ansikts uttrykkene deres, om hva finner han på nå??? En ting som han faktisk er veldig god på da, det er å sette i gang spillet. Der er han langt bedre enn almunia. Men almunias styrke er stabilitet, og det gir trygghet til medspillere.

Link to comment
Share on other sites

Cyclobs:

Enda godt vi har andre i arsenal systemet til å analysere keeperspillet da,og de er tydeligvis ikke enig med deg siden almunia er 1 keeper for tiden.

 

Er dette en ny variant av Wenger knows?

 

Hva prøver du å si? Tar Wenger & Co aldri feil? Får man ikke lov til å stille spm. ved laguttak, formasjoner, kjøp og salg etc? Jeg setter pris på om du gidder å utdype hva du ønsker her. Hva får jeg lov til å kommentere diskutere etc.

 

BE

 

Jeg sier ikke at wenger aldrig tar feil,,sier heller ikke at det ikke er lov og kommentere og diskutere.

Det jeg sier er at med en gang vi spiller dårlig, så springer folk til forumet og skriver:hvordan Wenger kan disponere som han gjør?Vi har absolutt ikke en dritt og gjøre i toppen, og det er en skam og bli holdt for narr på denne måten..halloen!mener du alvorlig at jeg skal ta dette seriøst?

Dette er ikke og kommentere eller diskutere,det er rett å slett et digert negativt utbrudd med null saklig innhold..og jeg mener man kan holde seg unna forumet,evt se ferdig kampen og la tankene samle seg før man vrir av seg slike uttalelser.

 

Men for all del,,sitt her å skriv dere ,så skal jeg kose meg med kampen istedet :D

Link to comment
Share on other sites

At dere gidder...

 

Jeg har hatt en fantastisk fotballopplevelse, og gjorde det sammen med flere på forumet. Til og med underveis i kampen.

 

Men jeg kan også skjønne at det finnes andre typer i denne verden som gjør det på sin måte.

 

Gratulerer med gårsdagen. Det var en fantastisk dag! :D

Link to comment
Share on other sites

For en nedtur kombinert med ditto opptur.

Er vel en av de største opphentningene jeg har sett av et Arsenal lag.

Høyst imponerende.

 

Igjen svakt forsvarspill av Toure på 1 målet.

Heldigvis redder Almunia med en kanonredningen på stillingen 0-2

alle 3 poengene for oss. Og for the record. Almunia gjør en bra kamp totalt sett. At det blir påpekt at han skulle vært utvist når han krasjer med Davies er mangel på fotballforståelse. Å komme med at en er dommer som grunnlag er desto mer skremmende.

 

Opphentningen er imponerende med Walcott som en av dirigentene.

Byttene var meget bra igår.

 

Når Van Persie begynner å sette sjansene sine kan dette bli meget bra.

Det var en herlig fotballopplevelse med alt en kamp kan inneholde.

Link to comment
Share on other sites

At dere gidder...

 

Jeg har hatt en fantastisk fotballopplevelse, og gjorde det sammen med flere på forumet. Til og med underveis i kampen.

 

Men jeg kan også skjønne at det finnes andre typer i denne verden som gjør det på sin måte.

 

Gratulerer med gårsdagen. Det var en fantastisk dag! :D

 

 

Helge, det har gått for langt når dere jubler skriftlig.....

Link to comment
Share on other sites

Ble en kjempeopptur og strålende avslutning av denne kampen, tross en svak første time spillemessig.

Diabys takling er veldig unødvendig og absolutt ingenting å si på det røde kortet.

 

De to Bolton-målene kommer jo av forsvarproblemer jeg mener vi har hatt 2-3 år nå.

Ballwatching av samtlige spillere baki der på innlegg og cornere, samt en svak duellstyrke som gjentar seg kamp for kamp.

Stemmer for at vi bruker en del penger i sommer på å hente tilbake Tony Adams som forsvarstrener! hehe

 

I tillegg er det dette småspillet i forsvar. Denne gangen var det Flamini som mistet ballen og det førte til mål.

Tidligere har vi sett bl.a. Eduardo, Gilberto og Clichy gjøre det samme. Når vi er under press som vi var i starten av 2.omg. sier jeg bare: Få den ballen vekk!! Enkelt og greit.

Vi har en jobb å gjøre på treningsfeltet når det gjelder forsvar.

Jaja, nok om det.

 

Ellers er det for meg uforståelig at noen gir Almunia skylda for baklengsmålene i denne kampen.

Det var en heading fra 5 meter på vått underlag som spretter under han og 2-0 målet en deflection. Hva skal han gjøre da? Det der er forsvaret sin feil. han gjør en svært viktig redning på 0-2 noe som reddet oss fra et klart tap.

Nå sier jeg ikke at han er en perfekt keeper, men jeg føler meg langt tryggere med han mellom stengene enn Lehmann. Jens er jo helt vill når det kommer til utrustninger og utspill og ofte blir det bare tull. Og i tillegg driver å krangler med hver og en motspiller for ingenting. Skal ikke si at han har vært sånn alltid. Han har gitt oss store øyeblikk tidligere i sin Arsenal-karriere med strålende og viktige redninger, men det er bestandig noe med Jens som irriterer og som vi føler er veldig unødvendig.

Og når han sier han knapt har kontakt med andre spillere i laget...hvem er da "the grumpy one"?

Blir jo ødeleggende for lagmoralen..rett og slett.

 

Jeg foretrekker heller en mye roligere og vel så god keeper i Almunia som etter min mening har hatt en bra og solid sesong som 1. keeper.

 

 

Uansett...Strålende å se at gutta ikke gir opp og reiser seg mesterlig. Vi er litt heldig på 3-2 målet, men etter all uflaksen med dommere o.l. siste kampene, var det jammen meg velfortjent!

Walcott kommer inn og gjør gode innhopp for tiden. Han setter fart på angrepene og skaper tydelig entusiasme med sin positive og ivrige holdning. Herlig å se! La oss håpe han får starte mot Liverpool.

 

"Ten kids, we only need ten kids!!" :D :P

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig. Etter mange kamper uten seier og når seieren endelig kommer, og det på en slik fabelaktiv måte så klarer folk her inne fortsatt å sitte her og sutre over baklengsmålene vi fikk imot oss.

 

Greit nok at vi kan sutre over baklengsmål ellers, men på en dag hvor det aller viktigste for oss var å få med oss tre poeng så driter jeg i å se på de to målene Bolton fikk. De betyr nada akkurat nå, det viktigste var at vi kom oss på vinnersporet igjen og vi gjorde det på en måte som hadde fortjent side opp og side ned av berømmelse av hva gutta klarte de siste 30 minuttene med ti mann! I stedet brukes det side opp og ned med kritikk.

 

Almunia sin felling var ingenting. Det var en klønete situasjon av Almunia, men noe kort er bare tull.

 

Syns også det er ganske vittig at folk her inne bruker sine erfaringer fra lilleputtfotball, bedriftlagsfotball, football manager etc etc (generelt sett) til bedømming av spillerfeil, keeperfeil, dommerfeil og managerfeil.

 

Nivået i Premier League er såpass høyt at vi har ingen grunn til å kalle oss noen bedrevitere i slike situasjoner hvis man da ikke har spilt fast i Premier League tidligere?!

 

Jeg har også spilt fotball i mange år tidligere og i hovedsak som keeper, men om Almunia bør ta det første målet eller ikke har jeg ingen grunn til å utsette noe på. Det er en grunn til at Almunia står i mål for Arsenal og jeg sitter her foran pcen og skriver om kampen.

Link to comment
Share on other sites

fy så lei jeg er alle bedreviterne, alle som skal komentere nagativt på andres innlegg...

det er så sinnsykt "pappa" kultur her..

dette er et diskusjonstema ang arsenal!!!

ikke om innlegget er politisk korekt, eller om man har feil meninger!!

altfor mange tilfeller av mennesker som ikke kom inn på politiskolen her

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig. Etter mange kamper uten seier og når seieren endelig kommer, og det på en slik fabelaktiv måte så klarer folk her inne fortsatt å sitte her og sutre over baklengsmålene vi fikk imot oss.

 

Greit nok at vi kan sutre over baklengsmål ellers, men på en dag hvor det aller viktigste for oss var å få med oss tre poeng så driter jeg i å se på de to målene Bolton fikk. De betyr nada akkurat nå, det viktigste var at vi kom oss på vinnersporet igjen og vi gjorde det på en måte som hadde fortjent side opp og side ned av berømmelse av hva gutta klarte de siste 30 minuttene med ti mann! I stedet brukes det side opp og ned med kritikk.

 

Almunia sin felling var ingenting. Det var en klønete situasjon av Almunia, men noe kort er bare tull.

 

Syns også det er ganske vittig at folk her inne bruker sine erfaringer fra lilleputtfotball, bedriftlagsfotball, football manager etc etc (generelt sett) til bedømming av spillerfeil, keeperfeil, dommerfeil og managerfeil.

 

Nivået i Premier League er såpass høyt at vi har ingen grunn til å kalle oss noen bedrevitere i slike situasjoner hvis man da ikke har spilt fast i Premier League tidligere?!

 

Jeg har også spilt fotball i mange år tidligere og i hovedsak som keeper, men om Almunia bør ta det første målet eller ikke har jeg ingen grunn til å utsette noe på. Det er en grunn til at Almunia står i mål for Arsenal og jeg sitter her foran pcen og skriver om kampen.

 

Jøsses, det var da voldsomt da...

Dette er ikke sutring da, Frank...ikke fra min side ihvertfall. Jeg kan bare svare for meg selv, men for min del analyserte jeg kampen etter hvordan jeg så den og opplevde den og hva som kanskje bør rettes på i forsvar.

Jeg var særdeles glad når vi snudde kampen og vant og tar ikke fra noen at dette var en strålende opptur, men likevel...å si at alt var rosenrødt i denne kampen blir for dumt.

Ok, du bryr det ikke om at vi slapp inn to svært unødvendige mål..greit nok. Skal ikke tvinge noen til å kommentere jeg, men dette er diskusjonsforum og da får folk som vil kommentere det..gjøre det.

Det trenger ikke bety man ikke var fornøyd med snuoperasjonen vi presterte og kalle det sutring.

Link to comment
Share on other sites

fy så lei jeg er alle bedreviterne, alle som skal komentere nagativt på andres innlegg...

det er så sinnsykt "pappa" kultur her..

dette er et diskusjonstema ang arsenal!!!

ikke om innlegget er politisk korekt, eller om man har feil meninger!!

altfor mange tilfeller av mennesker som ikke kom inn på politiskolen her

 

Kom du inn?

 

For å stille et litt annerledes spørsmål; hva hvis alle de som, vel og merke etter mitt hode, skriver fornuftige innlegg, og som i det store og hele er drittlei alle rævvainnleggene på kamptrådene, hva om disse til slutt så seg så leie at de rett og slett kuttet ut hele forumet, ville det gavnet forumet? Sagt på en litt annen måte, dette forumet har i løpet av de siste årene mistet en haug med svært gode debatanter, fått inn en del nye som nødvendigvis ikke så langt har kompensert for de som har forsvunnet i ren frustrasjon. Bra eller dårlig for forumet? Jeg driter i om du synes det er en "pappa kultur" her inne. Kvaliteten er sterkt synkende. Og det er SPESIELT synlig på kamptrådene. Les hva vieira4 skriver i denne tråden, jeg er dødsens enig med ham:

 

http://www.gunners.no/forum/index.php?show...00entry124100

Link to comment
Share on other sites

for en deilig seier. uten denne sieren kunne vi bare drømme om seriemesterskapet. nå har vi en liten sjanse. tror det går psykisk inn på spillerne at vi vinner etter all fightingen.

 

Her er en liten spillerbørs:

 

Almunia: Vanskelig på første målet, men burde kanskje holdt. Synes av og til han gir ballen til spillere i dårlige posisjoner. Kunne ikke gjøre noe med 2-0. 4

 

Toure: Får vist fram sitt tunge skudd. Trives bedre i midten. Burde holdt mannen sin på 1-0. 5

 

Gallas: Da kampen gikk i berg og dalbane var Gallas der og avverget. Burde blokket, selv om han ikke får skylden for 2-0. Veldig god på offensive cornere, som han viste idAG. 7

 

Senderos: Jeg har sagt det før, Senderos har blitt mye bedre til å skjønne han mangler fart og derfor holder noen meter på motstanderen. Er en meget god midtstopperreserve om ikke i startellever. 6

 

Clichy: Synes han av og til gjør det litt vanskelig for seg selv. Legger ofte tidlig inn. Synes han burde bruke drible- og fartsferdighetene sine oftere offensivt. 6

 

Hleb: Jobber veldig mye, likte seg godt på slutten da det åpnet seg mye rom å løpe i. Er god til å finne "løpskorridorer" samtidig som ballen sitter klistret til foten. 6

 

Fabregas: Ikke helt i den formen han var i før jul, men viser eg å være en fighter. Synes han av og til hang litt for langt tilbake defensivt så motstanderen fikk rom. Pluss at han scorer. 6

 

Flamini: Bra kamp. På slutten når alle andre er slitne tar Flamini løpene for vingene oppover kanten. Litt rustnere bakover enn til vanlig, men jobber som en maur. 7

 

Diaby: Spilte kort. Utrolig unødvendig utvisning. 2

 

Bendtner: Synes han burde scoret idag, men han er flink til å skape sjanser. Han er sammen med Walcott den jeg synes er mest sjanseskapende, selv om han ikke viste det idag i stor grad. 5

 

Van Persie: Ikke helt tilbake, men kommer til mange skudd. Scorer på straffe. Den var viktig for å få litt "feeling" på hvordan det er å score igjen.

 

Adebayor: Jobber mye på slutten. Ble hvilt lenge, så nå håper jeg han kommer i 100 til neste kamp.5

 

Walcott: Vil si han er Arsenals beste spiller i Mars. Er mer bestemt i fintene nå enn tidligere. Ser konturene av en toppspiller. Burde bli prioritet foran Eboue. Vil si, som mange har sagt, at han er grunnen til Arsenals seier idag. 8

Noen kommentarer på spillerbørsen? :P

Link to comment
Share on other sites

For en nedtur kombinert med ditto opptur.

Er vel en av de største opphentningene jeg har sett av et Arsenal lag.

Høyst imponerende.

 

Igjen svakt forsvarspill av Toure på 1 målet.

Heldigvis redder Almunia med en kanonredningen på stillingen 0-2

alle 3 poengene for oss. Og for the record. Almunia gjør en bra kamp totalt sett. At det blir påpekt at han skulle vært utvist når han krasjer med Davies er mangel på fotballforståelse. Å komme med at en er dommer som grunnlag er desto mer skremmende.

 

Opphentningen er imponerende med Walcott som en av dirigentene.

Byttene var meget bra igår.

 

Når Van Persie begynner å sette sjansene sine kan dette bli meget bra.

Det var en herlig fotballopplevelse med alt en kamp kan inneholde.

 

Jøss, her var det mye å ta fatt i. Jeg starter med ditt innlegg mmaelan.

 

Hvis du tror at Almunia bare krasjer med Davies så bør du nok se situasjonen på nytt. det var en professional foul, og det burde ha blitt kort, kanskje til og med rødt.

 

Jeg er ikke dommer. Jeg har aldri dømt en kamp, og jeg har heller ikke noen planer om å dømme med det første. Grunnen til at jeg nevnte at jeg har tatt dommerkurs er et direkte svar til Orakelet som lurte på hvilken kompetanse jeg hadde som kunne bedømme situasjonen slik jeg gjorde.

 

forresten så respekterer jeg at du/dere foretrekker Almunia i mål, men dette er jo et forum og jeg må ha lov til å komme med mine ytringer, at de ikke samsvarer med andres her kan jeg desverre ikke noe for.

 

BE

 

Ble en kjempeopptur og strålende avslutning av denne kampen, tross en svak første time spillemessig.

Diabys takling er veldig unødvendig og absolutt ingenting å si på det røde kortet.

 

De to Bolton-målene kommer jo av forsvarproblemer jeg mener vi har hatt 2-3 år nå.

Ballwatching av samtlige spillere baki der på innlegg og cornere, samt en svak duellstyrke som gjentar seg kamp for kamp.

Stemmer for at vi bruker en del penger i sommer på å hente tilbake Tony Adams som forsvarstrener! hehe

 

I tillegg er det dette småspillet i forsvar. Denne gangen var det Flamini som mistet ballen og det førte til mål.

Tidligere har vi sett bl.a. Eduardo, Gilberto og Clichy gjøre det samme. Når vi er under press som vi var i starten av 2.omg. sier jeg bare: Få den ballen vekk!! Enkelt og greit.

Vi har en jobb å gjøre på treningsfeltet når det gjelder forsvar.

Jaja, nok om det.

 

Ellers er det for meg uforståelig at noen gir Almunia skylda for baklengsmålene i denne kampen.

Det var en heading fra 5 meter på vått underlag som spretter under han og 2-0 målet en deflection. Hva skal han gjøre da? Det der er forsvaret sin feil. han gjør en svært viktig redning på 0-2 noe som reddet oss fra et klart tap.

Nå sier jeg ikke at han er en perfekt keeper, men jeg føler meg langt tryggere med han mellom stengene enn Lehmann. Jens er jo helt vill når det kommer til utrustninger og utspill og ofte blir det bare tull. Og i tillegg driver å krangler med hver og en motspiller for ingenting. Skal ikke si at han har vært sånn alltid. Han har gitt oss store øyeblikk tidligere i sin Arsenal-karriere med strålende og viktige redninger, men det er bestandig noe med Jens som irriterer og som vi føler er veldig unødvendig.

Og når han sier han knapt har kontakt med andre spillere i laget...hvem er da "the grumpy one"?

Blir jo ødeleggende for lagmoralen..rett og slett.

 

Jeg foretrekker heller en mye roligere og vel så god keeper i Almunia som etter min mening har hatt en bra og solid sesong som 1. keeper.

 

 

Uansett...Strålende å se at gutta ikke gir opp og reiser seg mesterlig. Vi er litt heldig på 3-2 målet, men etter all uflaksen med dommere o.l. siste kampene, var det jammen meg velfortjent!

Walcott kommer inn og gjør gode innhopp for tiden. Han setter fart på angrepene og skaper tydelig entusiasme med sin positive og ivrige holdning. Herlig å se! La oss håpe han får starte mot Liverpool.

 

"Ten kids, we only need ten kids!!" :P B)

 

 

Jeg vet ikke om denne er rettet mot meg eller andre. Jeg mener at almunia er sjanseløs på mål 2 (jeg har aldri skrevet at han bør redde det). Jeg mener derimot at han skal redde det første målet og det har jeg begrunnet ovenfor, men jeg synes det er helt greit at du ikke deler min oppfatning.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig. Etter mange kamper uten seier og når seieren endelig kommer, og det på en slik fabelaktiv måte så klarer folk her inne fortsatt å sitte her og sutre over baklengsmålene vi fikk imot oss.

 

Greit nok at vi kan sutre over baklengsmål ellers, men på en dag hvor det aller viktigste for oss var å få med oss tre poeng så driter jeg i å se på de to målene Bolton fikk. De betyr nada akkurat nå, det viktigste var at vi kom oss på vinnersporet igjen og vi gjorde det på en måte som hadde fortjent side opp og side ned av berømmelse av hva gutta klarte de siste 30 minuttene med ti mann! I stedet brukes det side opp og ned med kritikk.

 

Almunia sin felling var ingenting. Det var en klønete situasjon av Almunia, men noe kort er bare tull.

 

Syns også det er ganske vittig at folk her inne bruker sine erfaringer fra lilleputtfotball, bedriftlagsfotball, football manager etc etc (generelt sett) til bedømming av spillerfeil, keeperfeil, dommerfeil og managerfeil.

 

Nivået i Premier League er såpass høyt at vi har ingen grunn til å kalle oss noen bedrevitere i slike situasjoner hvis man da ikke har spilt fast i Premier League tidligere?!

 

Jeg har også spilt fotball i mange år tidligere og i hovedsak som keeper, men om Almunia bør ta det første målet eller ikke har jeg ingen grunn til å utsette noe på. Det er en grunn til at Almunia står i mål for Arsenal og jeg sitter her foran pcen og skriver om kampen.

 

Jeg føler at mye av dette er rettet mot meg, og jeg føler at mye av det du skriver her er bak mål.

For det første så har ikke jeg fokuset bare på baklengsmålene. Jeg skrev om alle spillerene, alle målene og alle viktige situasjoene. Hva andre valgte å plukke ut av mitt innlegg og kommentere er ikke noe jeg rår over.

 

Men dersom du har den mentaliteten at man skal drite i baklengsmålene bare man scorer fler selv så vil vi jo aldri forbedre det defensive spillet. Selv om vi vant er ALLE her enige i at toure ikke gjorde en god nok innsats på det første målet, noen mener også at Almunia burde ha gjort en bedre jobb. Jeg er ikke tilhenger av den sensuren som du prøver å innføre her.

 

Dessuten er jeg uenig i at man ikke skal få lov til å bruke den lille erfaringen man har til å bedømme andre. Jeg synes det er ganske lurt. for eksempel leser jeg mye av det Chaz skriver med glede grunnet hans kompetanse både som trener og som livslang supporter. Dette er jo ting han skriver basert på sin erfaring. Jeg har ikke like lang erfaring men bruker min etter beste evne. Men grunnen til at jeg i det hele tatt skrev at jeg har vært keeper er nok en gang at Orakelet bad meg prøve å stå i mål i en gitt situasjon. Det var jo nok en gang kune et direkte svar på hans spm.

 

Over til Almunias bærtur. Der skriver du at det kun var klønete. Det er vel ikke noe positivt at han for det første feilberegner, han går ut på en ball som han ikke når, i tillegg klarer han ikke å takle fordi han er for klønete. Det å kløne er ikke formidlende ved en professional foul.

 

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor du er så furten etter en slott seier. Tapte du på oddsen?

 

BE

 

edit: Høydepunkter kan sees her (manlger Almunia kløninga)

http://videos.sapo.pt/vp0JiKvkIg13eKdfTFP9

Link to comment
Share on other sites

fy så lei jeg er alle bedreviterne, alle som skal komentere nagativt på andres innlegg...

det er så sinnsykt "pappa" kultur her..

dette er et diskusjonstema ang arsenal!!!

ikke om innlegget er politisk korekt, eller om man har feil meninger!!

altfor mange tilfeller av mennesker som ikke kom inn på politiskolen her

Heller "pappa-kultur" enn "fjortis-kultur" :P

 

Etter å ha sett alle klagene på tråden, ble jeg nødt til å se hva som ble diskutert. Litt av noen jojo-supportere. I det ene øyeblikket kan vi glemme alt som heter troféer og det som er, i det andre er vi verdens beste klubb som vinner alt. Litt mer stabilitet hadde vært greit B). Jeg skjønner folk blir frustrerte, men konstruktive innlegg er det for lite av her når det går imot. Tenk litt før du skriver noe dritt om laget. Et godt eksempel er Dannialdo. Jeg har flere ganger til en viss grad vært enig i noen av poengene hans, men det er måten han framstiller dem og sakligheten i innleggene. Husk, "alle" trodde vi skulle ende på 5. plass i år. Ikke mange ville trodd før sesongstart at vi skulle være med i gullkampen, når det er få runder igjen! Jeg synes det er feil å stole blindt på Wenger i alle valgene han gjør, men det er en grunn til at han blir regnet som verdens beste manager. Heldigvis er det lite med personangrep her og lite banning. Det må også nevnes at etter at jeg ble tvunget til å se på VGD mens dette forumet var stengt, innser jeg at det ikke er såå ille her som det kunne vært ;).

 

Tilbake til kampen. Almunia burde hatt gult kort i sin utrusning, men ikke noe mer. Spilleren er på vekk fra mål i en presset situasjon og får maks ut av situasjonen ved å la seg bli felt. Utrushinger er det Almunia er best på. Her vil jeg ikke gi han nye kritkk. Igangsettingene må derimot bedres betraktelig. Med Lehmann i mål hadde vi nok hatt flere kontringsmål. Hverken utkastene og utspillene til Almunia holder ikke mål. Videre er han veldig treig til å plukke ut spillere etter at han har fanget ballen. Det første målet skulle han hatt, det andre er han sjanseløs på. Han skal ha skryt for redningen på corneren i andre. Forøvrig det klareste frisparket på corner jeg har sett i år, da spilleren klatret på en Arsenal-spiller.

 

Det jeg likte best med Toure på høyrebacken, var at han dermed måtte stå litt utenfor 16-meteren på cornere. Det vil jeg se mere av, ettersom hans skuddfot vil lage mange mål, enten om ballen treffer spillere eller ikke. Eventuelt kan van Persie ligge i dette rommet. Uansett er det viktig at vi prøver å smelle til i returrommet.

 

Offensivt var dette en positiv kamp! van Persie, Bendtner, Hleb, Ade og Walcott viste alle framskritt. Førstnevnte er litt rusten i avslutningene, men han har fortsatt selvtilliten, posisjoneringen, blikket og kreativiteten som vi til tider har manglet i år. Presisjon kommer snart ;). Burde skutt med høyrefoten etter den fine ballen fra Walcott, men den kom kanskje litt fort på han? Bendtner sleit som alltid litt med touchet, bevegelsene og pasningene, men det var mye lovende fra denne kanten. Han viste potensialet sitt, selv om han ikke spilte en strålende kamp. Hleb gav oss straffen, som også lett kunne ført til en utvisning. Det var tross alt en knøttetakling innenfor 16-meteren. Hviterusseren var mye mer bevegelig da vi kun ble 3 mann på midten, noe som førte til at han skapte rom til seg selv og andre. Vår beste i mine øyne. Ade kom inn og viste vilje og hadde et herlig hælspark i forkant av straffsituasjonen. The Togonaitor er nok klar til tokt mot The Reds ;). Til slutt et stort pluss til Walcott. Endelig tok han vekk silkehanskene sine. Jobbet hardt bakover og et nydelig raid på høyresiden. Tuilførte laget mye fart. Unggutten hadde dog en stygg frustrasjonstakling etter balltap som jeg syntes veldig lite om. Uansett, heller en litt hissig Walcott enn en pinlete en.

 

Den fantastiske opphentingen kommer til å gi oss tidenes moralske boost!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...