Jump to content

2008.03.29 Bolton Wanderers B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

57 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

BOLTON WANDERERS-ARSENAL

Premier League

Fra Reebok Stadium, kl. 16:00 norsk tid

 

Litt om kampen:

Status for vertene er 18. plass, Bolton kjemper med andre ord for fornyet kontrakt i PL. Arsenal derimot, har ikke vunnet på sine 5 seneste ligakamper og er på god vei ut av tittelkampen. The Gunners kommer til Reebok med mange spillere ute med skade, blant annet ble det nylig kjent at Bakari Sagna er ute i tre uker, etter skaden han pådro seg i 2-1-tapet mot Chelsea. Bolton har alltid gitt Arsenal harde kamper, noe som ofte har lyktes seg.

 

Siste kampen mellom de to lagene:

Arsenal-Bolton 2-0

[1-0] Kolo Toure

[2-0] Tomas Rosicky

Emirates Stadium

 

Siste 5 kamper for lagene: (I alle turneringer)

Bolton: U T T T U

Arsenal: U S U U T

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 306
  • Created
  • Last Reply

Nå var jeg akkurat i gang med kamptopic. :D

 

Nåvel. Jeg tror vår ikke-seiersrekke tar en slutt nå. Om ikke vi vinner mot Bolton, skal selv jeg innrømme at det er mye som skal til for å ta seriegullet. Det er jo en del som skal til allerede.

 

Men uansett.. Det er klart at man ikke kan ta en seier over Bolton borte for gitt. Vi husker jo hvordan det gikk i fjor, og det er jo ikke den eneste gangen vi har hatt problemer med dem heller. Frykter sammenbrudd om vi ikke kommer på vinner-sporet igjen nå. Og dette kommer fra en optimist. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette her er virkelig en kamp hvor Wenger burde la Hleb og Ade få litt hvile og starte på benken. Inn med Bendtner og Diaby/Walcott. Ade har vært fryktelig dårlig den siste tiden, om dette skyldes fordi han er sliten eller om han tror han har klippekort vil jeg ikke diskutere her...

 

Blir litt spennende å se om Wenger fortsetter med Toure-Gallas eller om han satser på Senderos igjen. Kanskje vi får se Toure på høyreback?

 

Dette er iallefall laget jeg håper på skal snu vår elendige form;

 

Almunia

Toure-Gallas-Senderos-Clichy

Walcott/Eboue-Fabregas-Flamini-Diaby

Bendtner-van Persie

 

Benk: Lehmann, Eboue/Walcott, Denilson, Hleb, Ade

 

Come On You Gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette her er virkelig en kamp hvor Wenger burde la Hleb og Ade få litt hvile og starte på benken. Inn med Bendtner og Diaby/Walcott. Ade har vært fryktelig dårlig den siste tiden, om dette skyldes fordi han er sliten eller om han tror han har klippekort vil jeg ikke diskutere her...

 

Blir litt spennende å se om Wenger fortsetter med Toure-Gallas eller om han satser på Senderos igjen. Kanskje vi får se Toure på høyreback?

 

Dette er iallefall laget jeg håper på skal snu vår elendige form;

 

Almunia

Toure-Gallas-Senderos-Clichy

Walcott/Eboue-Fabregas-Flamini-Diaby

Bendtner-van Persie

 

Benk: Lehmann, Eboue/Walcott, Denilson, Hleb, Ade

 

Come On You Gunners!!!

 

 

Ønsketenkning...

 

Nei, jeg tror nok laget blir som følger:

 

Almunia

Eboue - Gallas - Senderos - Clichy

Walcott - Fabregas - Flamini - Hleb

Adebayor - Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Så nettopp nyhetene på Eurosport, og der viser de alltid klipp fra treninger til lagene de snakker om. Og foran Bolton-kampen i morgen viste de et klipp fra Arsenals trening, og der spilte Little Mozart og virket veldig lett på foten. Jeg er usikker på om dette er bilder fra en trening i går, i dag eller om det var for lenge siden, men vi kan jo håpe.

 

Ellers tror jeg ikke at dette blir noen stroll in the park. Bolton har til tider vært bedre denne sesongen enn det tabellposisjonen tilsier, og kommer til å løpe og kjempe som aldri før for å unngå nedrykk.

 

Håper på følgende lag:

Manuel Almunia

Manu Eboue :: Kolo Toure :: William Gallas :: Gael Clichy

Alex Hleb :: Mathieu Flamini :: Cesc Fabregas :: Robin van Persie

Theo Walcott :: Nicklas Bendtner

 

Forsvaret er bankers. Wenger har tillit til Eboue, og vil neppe gamble på Toure på backen. Midtbanen kan enkelt løses ved å dra ned RvP på vingen, hvor han kan bli mer involvert, og gå dypere i banen uten at det skapes store rom mellom 1. spiss og 2. spiss slik det til tider ble mot Chelsea. Adebayor trenger hvile for å komme opp på et rimelig nivå igjen. I det siste har han fremstått som en lilleputt. Og jeg føler at dette kan være kampen for Theo å vise seg på topp. Bolton har ingen kjappe forsvarere, og kan enkelt rundes av en Theo i form. Ellers scorte Nicklas et vakkert mål på landslaget, og er nok i form, og fortjener snart en start igjen. Dette er grunnen til mitt noe rare valg på topp.

 

Selv om det ikke vil bli enkelt, er jo alltids dette en kamp vi SKAL vinne. Det er klasseforskjell på lagene, både troppene og tabellplassering, og derfor bør dette være utklassing. Men mot slutten av sesongen så bruker det faktisk å være enklere å møte lagene i midten av tabellen enn de som ligger i sumpa, derfor skal vi ikke ta noe for gitt enda.

Link to comment
Share on other sites

Wenger ga uttrykk for at han ikke var fornøyd med forsvaret etter sist kamp. Ser ikke helt for meg at han vraker hverken Gallas eller Toure.

Og nettopp mot Bolton tror jeg faktisk Senderos Gallas kunne vært bra sammen. Vi trenger luftstyrken til Senderos.

 

Tror ikke Ade blir vraket til denne kampen. Nå er ikke tiden å spare spillere. Og Ade VP må bare spilles sammen for å fungere bedre.

 

Bolton blir en tøff motstander. Men her må vi vise karakter og vinne.

 

Tipper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue Toure Gallas Clichy

 

Walcott Fab Flamini Hleb

 

Ade VP

 

Yepp går på Canal +

Link to comment
Share on other sites

Så nettopp nyhetene på Eurosport, og der viser de alltid klipp fra treninger til lagene de snakker om. Og foran Bolton-kampen i morgen viste de et klipp fra Arsenals trening, og der spilte Little Mozart og virket veldig lett på foten. Jeg er usikker på om dette er bilder fra en trening i går, i dag eller om det var for lenge siden, men vi kan jo håpe.

 

Er ikke lenge siden jeg leste at skaden til Rosicky til stadighet kom tilbake når han trente. Han er kanskje ute for resten av sesongen. Det skal visst være noe som tar lang tid å lege. Mulig han er i trening, men jeg tviler på at han spiller. Dessverre. Vi hadde trengt ham nå.

Link to comment
Share on other sites

Så nettopp nyhetene på Eurosport, og der viser de alltid klipp fra treninger til lagene de snakker om. Og foran Bolton-kampen i morgen viste de et klipp fra Arsenals trening, og der spilte Little Mozart og virket veldig lett på foten. Jeg er usikker på om dette er bilder fra en trening i går, i dag eller om det var for lenge siden, men vi kan jo håpe.

 

Er ikke lenge siden jeg leste at skaden til Rosicky til stadighet kom tilbake når han trente. Han er kanskje ute for resten av sesongen. Det skal visst være noe som tar lang tid å lege. Mulig han er i trening, men jeg tviler på at han spiller. Dessverre. Vi hadde trengt ham nå.

 

Kan uansett avkrefte det jeg skrev over allerede. Har sett samme klippet et par ganger nå, og når jeg studerer litt så ser jeg at Lassana Diarra også løper rundt på treningsfeltet. Så dersom han ikke har gjort helomvending og vendt tilbake til London, så er nok disse klippene litt gamle.

Link to comment
Share on other sites

.........

 

 

Ønsketenkning...

 

Nei, jeg tror nok laget blir som følger:

 

Almunia

Eboue - Gallas - Senderos - Clichy

Walcott - Fabregas - Flamini - Hleb

Adebayor - Van Persie

Selvfølgelig var laget mitt ønsketenkning, men det er lov å håpe :ermm: Tror nok aldri Wenger ville finne på å rotere såpass på laget i innspurten av sesongen om vi ikke hadde fått enda flere skader enn vi har nå...

Tror du har rett med de fleste på det laget der, men tror han velger Kolo foran Senderos og kanskje Diaby foran Walcott?

Link to comment
Share on other sites

Ja, for å henge med nå er kun seier godt nok, og er til og med ikke sikkert det er godt nok til å ta igjen Man.utd. Hver kamp fremover blir en "vinn- eller forsvinnkamp".

Håper Wenger benker Ade, og bruker mer sultne spillere. Vet folk kanskje er skeptisk til ersatterne, men det er nå sånn at det er den troppen vi har i år, og dermed må vi bare gjøre det beste ut av det;)

Link to comment
Share on other sites

Mangler bare at LFC tar oss igjen nå, så er sesongen komplett. Neida...

 

Håper Walcott starter på topp. Ade kan veldig benkes noen kamper framover nå. Walcott og RVP på topp hadde vært spennende. Tipper 3-1 til Arsenal. Bolton scorer først etter feildømt offside. Så klarer vi til slutt å score 3 mål. Walcott 1, RVP 1, og Flamini 1.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel bare en ting å si om denne kampen...vi MÅ vinne!

 

Dette har folk sagt i ukesvis, tross at vi ikke har vunnet en seriekamp på lenge er vi fortsatt ikke sjanseløse på gullet. Begynner å miste litt sin mening at vi må vinne den og den kampen nå.

 

Nå håper jeg det går en faen i Wenger og spillergruppen. Arsenal er opplest og vedtatt ferdig i gullkampen, vinner vi resten av kampene er sjansene gode for at vi også tar gullet slik jeg ser det. At dette mannskapet har kapasitet til å kunne klare det er det vel ingen tvil om.

 

Vet ikke hvem som kan spille men satser uansett vi tar Bolton som virkelig er i deep shit og har tatt 1 av 18 mulige poeng på de siste seks kampene. Må bare si det ikke gjør meg en dritt om Bolton går rett ned. Defensiv sparke-ned-fotball med fokus på dødballer og drit, nesten ikke positivt offensivt spill i det hele tatt som jeg har sett.(Sikkert litt fordommer og!)

 

Chelsea har lett kamp men kan jo hende Villa kan stelle noe i stand på OT(Kun jeg som føler de spiller her HVER runde :) ;) ).

Link to comment
Share on other sites

Rart at ikke Canal+HD skal vise noen kamper i dag... man blir skikkelig bortskjemt av å se på kamper i HD, og skal gå tilbake til de vanlige tv bildene senere, det er skikkelig guffent å se på!

 

Det blir seier på oss i dag, er helt overbevist. ;)

 

Kanksje Senderos burde fått spille fra start i dag? Han har spilt meget bra i Toure sitt fravær, og både Toure og Gallas har slitt litt i det siste.. det kunne vel umulig gjort det verre? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

alt jeg har å si er lukke til alle Arsenal fans på hele forumet!

 

Hva er det vi skal "lukke"? lol :D

Over til kampen så tipper jeg nok et uavgjort desverre. Tror det viktigste i dag er å få en bra start på kampen og få litt mer bredde i spillet. Dagens Bolten lag er langt fra det laget vi har møtt før og frykter at gutta kanskje kan fine på å undervurdere dem.. Ellers så håper jeg at Walcott får sjansen og at Van Persie tar et steg nærmere kampform. Kan være lurt å hvile Adebayor/Hleb ja, og heller bytte de innpå hvis det skulle bli behov for det. Blir nok en spenende kamp og en seier vil bety ganske mye med tanke på Liverpool kampene som venter oss. Lykke til alle sammen og skulle vi bli skuffet nok en gang så får vi prøve å holde oss siviliserte ved kampslutt.

Link to comment
Share on other sites

I dag bør vi score mye mål for å rette på selvtilitten. Hadde smakt med kalas-siffere nå som vi er ute av kampen om gullet.

Vi bør score mange mål hver kamp :D får håpe vi smeller til med en storseier i dag. Ade blir vel hvilt også, så det er vel håp om et par mål.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...