Jump to content

2008.03.04 AC Milan B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Stort av Arsenal uannsett :) men i år er Milan en skygge av seg selv, ser ut som de må ta til takke med UEFA Cupen neste sesong nå de sliter utrolig myei serien også.

 

Kaka har ikke fått til noe som helst i år nesten, Pato greit 18 år men oppskytt spiller spør du meg.

 

Alle snakker som han er den nye Pele o.s.v

 

Men de laga han har skoret mot i år er ingen av Topp laga i Italia eller Europa.

 

Sett måla hans i Italia er lag på nederste halvdel i Italia.

 

Milan har 4 mål på de 8 siste kampene i CL det sier bare alt hvor dårlige de er i år.

 

Innen 2-3 år så å si hele laget bytta ut de fleste er rundt 30 og over det.

 

Men uannsett så må jeg si er vel en go grunn til at vi ligger øverst i PL i år :D

 

Det var akkurat noe sånt jeg var redd skulle komme fra en United-fan eller lignende. Noen som ikke klarer å se hvor stor prestasjon Arsenal gjorde i går og heller fokuserer på at Milan er dårlige.

 

Laget som vant CL i fjor har i løpet av ett kort år altså blitt til en middelmådig klubb????

 

Knallprestasjon av Arsenal i går, hypersterkt å slå Milan på San Siro i CL.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 309
  • Created
  • Last Reply

En stor kveld i Europa...nok en gang.

Hvor mange gledesstunder har ikke Arsenal gitt oss ute i Europa gjennom årene...

 

Herlig og fantastisk.

 

Og kanskje er Walcott klar for å overta plassen til Eboue?!!

Eboue har avslutninger som er sykt dårlige. Ble kjempeskuffet da ikke Walcott fikk starte kampen istedet for Eboue. Vi så jo hva Walcott gjorde da han kom innpå.

Link to comment
Share on other sites

En stor kveld i Europa...nok en gang.

Hvor mange gledesstunder har ikke Arsenal gitt oss ute i Europa gjennom årene...

 

Herlig og fantastisk.

 

Og kanskje er Walcott klar for å overta plassen til Eboue?!!

Eboue har avslutninger som er sykt dårlige. Ble kjempeskuffet da ikke Walcott fikk starte kampen istedet for Eboue. Vi så jo hva Walcott gjorde da han kom innpå.

 

Til tross for at jeg ikke akkurat er overbegeistret for Eboue, mener jeg det var riktig å starte med ham i går. Som du påpeker er ikke avslutningene hans allverden, men defensivt er han nok sterkere enn Walcott. Da de italienske leggene var kjørt møre , kom tempoet til Walcott bedre til sin rett.

Link to comment
Share on other sites

spillervurdering:

Almunia

Gjør en strålende kamp. redder oss mange ganger på stillingen 0-0. 8

Sagna

Brøt pasningene til Milan veldig bra. Leste spillet, men noen dårlige innleggsforsøk. 8

Gallas

Ikke noen veldig spesiell kamp, men gjør jobben han skal. 8

Senderos

Bruker styrken sin isteden for farten og presser bort milaneserne. God kamp. 8

Clichy

Fine samspill med Diaby. Sammen ruinerte de høyresiden til Milan. 8

Eboue

Lite matchtrening i det siste. Litt skuffende, men bra defensivt. 7

Fabregas

For et mål. For en spiller. Var veldig tålmodig og ga aldri opp mot Milans forsvarsmur. 9

Flamini

Terrieren stoppet nesten alt som var av italienske kontringer. Skal ha sin del av æren for at Kaka ble såpass annym som han ble. 9

Diaby

Slepen teknikk, men dribler kanskje litt for ofte. Bra kamp etter et skadeavbrekk. 7

Hleb

Meget god til å holde på ballen. Endel feilpasninger , men ellers en bra kamp. 7

Adebayor

Veldig bra kamp. Viser sin slepne teknikk og sender en stopper som Nesta på mang en løpetur. 8

Walcott

Meget bra forspill til Adebayors mål. Satte fart i kampen. Jobbet også bra defensivt. 8

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Greit nok at Diaby ikke var elendig, men jeg syns han absolutt ikke var god nok for oss idag. Han mister ballen alt for ofte, og prøver også for ofte på det umulige.

 

 

Diaby var ikke elendig nei, han er et kjempe talent men noen kant spiller er han ikke nei! Han prøver isåfall og det er bra. Og det er klart at Rosicky hadde vært enda bedre der men så lenge han er skadet så er han et greit valg. Hadde selv ønsket Hleb og Walcott på kantene men så gikk det jo så det suste mot slutten også :D Skrev under kampen at vi taper oss på kantene og Eboue gidder jeg ikke utale meg så mye mer om, kommer ikke til å skjønne at han får så mange sjanser og han er noe av det stursligste jeg har sett på et arsenal lag i mine 13 år som suporter, men det er min mening! Håper Wenger lar Walcott nå få samme muligheter fremover, og han vil sikkert feile en del men han kan isåfall utrette noe sånn som han gjorde når han kom inn.

Til helgen så er vel endelig Van Persie tilbake på banen og Rosicky nærmer seg vel også så dette ser bra ut.

Også så morsomt for Adebayor å få sitt første mål i CL, og det med vinnermålet mot selveste Milan på San Siro :) Var redd rasta flettene tok med seg talentet men dette målet vil nok gi selvtillit i bøtter og spann for togoliseren. Forsvaret var også fantastisk men nå må Wenger sørge for ny kontrakt til en av de absolutt viktigste spillerne i arsenal, nemlig Flameni! Gud som han ruler midtbanen!

Wigan neste.

Link to comment
Share on other sites

zml6wx.jpg

Hvem er det? er det Kaka eller? I belong to Flamini hehe :P

Bildet er vell fikset på tenker jeg ;)

 

Det er Kaka, ja. For de som ikke visste det, så løp han etter finalen i fjor rundt med en T-skjorte der det stod "I belong to Jesus".

er ikke fikset nei ;) Kakà er kristen han..

Syns egentlig han er litt tøff, som tør å stå fram og driter i hva alle andre mener :D

Link to comment
Share on other sites

At tv3 bare er tull er ikke noe nytt nei, sier litt at de sitter opp united-lyon forran Milan-Arsenal, samtidig gjøre det begge gangene. Milan-Arsenal er en mye større kamp, synst United blir vist Uke etter uke på tv3.

 

I norge har tv2 best seertall i kampene der Brann spiller, men det betyr ikke at de altid viser de for det om.

Link to comment
Share on other sites

Nå ble nå Arsenal - Milan vist begge gangene live på SportN, som er en søsterkanal i Viasat systemet, så jeg ser overhodet ingen grunn til å klage på TV3 og programledelsen og de valgene de har gjort. De gjør valgene sine ut av, i hovedsak, kommersielle hensyn, og det er faktisk talt rene fakta at United trekker flere seere enn det Arsenal gjør. Sånn er det, og da er valget SVÆRT lett for en kommersiell TV kanal. Fordi om vi er Arsenal supportere så vi heller ikke være stokk blinde.

 

Sammenligningen med TV2 blir feil, for i tillegg til å være en kommersiell kanal, så har TV2 krav på seg, i form av det norske regelverket for mediabedrifter, om å være riksdekkende. Det har ikke TV3/Viasat. Forøvrig så var vel Brann den mest viste klubben, totalt sett, i fjor. Tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man si?

 

Jeg er så utrolig stolt over guttene, og ber om unnskyldning over at jeg ikke trodde det kunne bli mulig etter x-antall miss i første kamp. Jeg må også si at når Fabregas skjøt i stolpen, så sa jeg til dama:

"gud vil nok ikke at vi skal gå videre" med en oppgitt stemme.

 

Først å fremst synes jeg denne seieren var en skikkelig lagseier, hele laget spilte for hverandre og jeg hadde aldri trodd at vi skulle også i denne kampen mot Milan, få være så dominerende i store perioder.

Herregud å stolt jeg er av gutta.

 

Jeg har ikke ord å sette på mine følelser underveis, og etter kampen. Dette (disse to kampene mot Milan) er kanskje det største jeg har opplevd med Arsenal, og da vil jeg ikke undervurdere hverken seriemesterskap, cup pokaler, eller utslåingen av Inter, Real Madrid, eller Juventus for den saks skyld. (finnes utallige bragder opp gjennom årene)

 

Det jeg mener er måten vi presterer på i disse to kampene, er noe av det beste jeg har sett (av det jeg husker for øyeblikket) Nå er jeg fortsatt ganske preget etter prestasjonen fra gårsdagens, så får bare unnskylde meg om dette virker dumt.

Tittelforsvareren blir "rundspilt" i første kamp, og i perioder på hjemmebane i returmøtet er de flere hakk under et bevegelig og offensivt ungt lag. Det var et fåtall mennesker som ikke er Gooner`e som trodde vi kunne ha en mulighet etter trekningen, enda færre trodde før sesongen at Arsenal skulle i det hele tatt gjøre noe denne sesongen hverken i liga eller cl.

 

Vi leder serien i begnnelsen av mars, og har nettopp utspilt Milan etter toner som kun lyder himmelskt.

 

Å ta frem en MoM igår, det klarer jeg faktisk ikke. Det er flere på banen som virkelig presterer helt i ypperste klasse, i samtlige 90minutter.

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva som skjer videre i CL, tror jeg Ade og Fabregas får et stort løft i spillet sitt pga målene. Fabregas fordi han i praksis avgjør kampen, mens Ade som endelig fåt hull på CL-bylla :D. Hvis de to viser 80% av det de viste tidligere i år, er jeg helt sikker på at vi kommer til å i alle fall vinne ligaen. Når vi i tilegg har van Persie tilbake, blir det nok et par knallkamper framover :P. I tillegg tror jeg kampen gjør underverker for selvtilliten til spillere som Walcott og Senderos som noen ganger oser usikkerhet av.

Link to comment
Share on other sites

Stort av Arsenal uannsett :P men i år er Milan en skygge av seg selv, ser ut som de må ta til takke med UEFA Cupen neste sesong nå de sliter utrolig myei serien også.

 

Kaka har ikke fått til noe som helst i år nesten, Pato greit 18 år men oppskytt spiller spør du meg.

 

Alle snakker som han er den nye Pele o.s.v

 

Men de laga han har skoret mot i år er ingen av Topp laga i Italia eller Europa.

 

Sett måla hans i Italia er lag på nederste halvdel i Italia.

 

Milan har 4 mål på de 8 siste kampene i CL det sier bare alt hvor dårlige de er i år.

 

Innen 2-3 år så å si hele laget bytta ut de fleste er rundt 30 og over det.

 

Men uannsett så må jeg si er vel en go grunn til at vi ligger øverst i PL i år :D

 

Som vanlig så klarer du å irritere på deg folk med et grenselaust negativt fokus etter ein slik kamp.. er ikkje første gongen, og er vel ikkje siste heller.. Samme kor mange mål Milan har scora i CL i år, eller kor gamle dei er, så er det et av Europas` beste fotball-lag, og har definetivt et av Europas beste forsvar.. Dette forsvaret har sluppe inn berre 7 mål i årets turnering, så ein treng ikkje vere geni for å skjønne at å score 2 mål mot Milan på BORTEBANE er ein kjempe-prestasjon....

Og gamle, javel? Men tørr eg minne om at dei vann cupen seinast i fjor...??

 

Ellers så har vel to av måla til Pato kome mot Fiorentina og Udinese (4. og 6.plass) så følger ikkje heilt argumentasjonen der heller...

Link to comment
Share on other sites

Stort av Arsenal uannsett :P men i år er Milan en skygge av seg selv, ser ut som de må ta til takke med UEFA Cupen neste sesong nå de sliter utrolig myei serien også.

 

Kaka har ikke fått til noe som helst i år nesten, Pato greit 18 år men oppskytt spiller spør du meg.

 

Alle snakker som han er den nye Pele o.s.v

 

Men de laga han har skoret mot i år er ingen av Topp laga i Italia eller Europa.

 

Sett måla hans i Italia er lag på nederste halvdel i Italia.

 

Milan har 4 mål på de 8 siste kampene i CL det sier bare alt hvor dårlige de er i år.

 

Innen 2-3 år så å si hele laget bytta ut de fleste er rundt 30 og over det.

 

Men uannsett så må jeg si er vel en go grunn til at vi ligger øverst i PL i år :D

 

Som vanlig så klarer du å irritere på deg folk med et grenselaust negativt fokus etter ein slik kamp.. er ikkje første gongen, og er vel ikkje siste heller.. Samme kor mange mål Milan har scora i CL i år, eller kor gamle dei er, så er det et av Europas` beste fotball-lag, og har definetivt et av Europas beste forsvar.. Dette forsvaret har sluppe inn berre 7 mål i årets turnering, så ein treng ikkje vere geni for å skjønne at å score 2 mål mot Milan på BORTEBANE er ein kjempe-prestasjon....

Og gamle, javel? Men tørr eg minne om at dei vann cupen seinast i fjor...??

 

Ellers så har vel to av måla til Pato kome mot Fiorentina og Udinese (4. og 6.plass) så følger ikkje heilt argumentasjonen der heller...

 

han er jo ikke særlig negativ på kampen da:S? Han forteller bare det han syntes om AC MILAN..

DET syntes jeg han burde få lov til;)

Link to comment
Share on other sites

Stort av Arsenal uannsett :P men i år er Milan en skygge av seg selv, ser ut som de må ta til takke med UEFA Cupen neste sesong nå de sliter utrolig myei serien også.

 

Kaka har ikke fått til noe som helst i år nesten, Pato greit 18 år men oppskytt spiller spør du meg.

 

Alle snakker som han er den nye Pele o.s.v

 

Men de laga han har skoret mot i år er ingen av Topp laga i Italia eller Europa.

 

Sett måla hans i Italia er lag på nederste halvdel i Italia.

 

Milan har 4 mål på de 8 siste kampene i CL det sier bare alt hvor dårlige de er i år.

 

Innen 2-3 år så å si hele laget bytta ut de fleste er rundt 30 og over det.

 

Men uannsett så må jeg si er vel en go grunn til at vi ligger øverst i PL i år :D

 

Som vanlig så klarer du å irritere på deg folk med et grenselaust negativt fokus etter ein slik kamp.. er ikkje første gongen, og er vel ikkje siste heller.. Samme kor mange mål Milan har scora i CL i år, eller kor gamle dei er, så er det et av Europas` beste fotball-lag, og har definetivt et av Europas beste forsvar.. Dette forsvaret har sluppe inn berre 7 mål i årets turnering, så ein treng ikkje vere geni for å skjønne at å score 2 mål mot Milan på BORTEBANE er ein kjempe-prestasjon....

Og gamle, javel? Men tørr eg minne om at dei vann cupen seinast i fjor...??

 

Ellers så har vel to av måla til Pato kome mot Fiorentina og Udinese (4. og 6.plass) så følger ikkje heilt argumentasjonen der heller...

 

han er jo ikke særlig negativ på kampen da:S? Han forteller bare det han syntes om AC MILAN..

DET syntes jeg han burde få lov til;)

 

Det er da voldsomt som Dannialdo provoserer en del her på forumet, også denne gang uten grunn spør dere meg.

 

Han observerer at Milan gjør det relativt dårlig i år, og det er jo korrekt. I tillegg har vi rundspilt dem i to hele kamper og burde slått dem med mye større margin sammenlagt.

 

Jeg følger ikke med på Italiensk fotball, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan Kaka eller Pato har spilt i år. Imidlertid har vel ingen av dem imponert i de to kampene mot oss. Kaka var etter mitt syn en av de svakere på Milans lag, mye takket vår midtbane selvfølgelig.

 

Dannialdo konkluderer med at det ikke er tilfeldig at vi topper PL og jeg er helt enig med han der.

 

Vi var j**lige gode, Milan var heller dårlige. De har tapt seg stort siden i fjor. Hva er det som er så galt med å konstatere det?

Link to comment
Share on other sites

spillervurdering:

Almunia

Gjør en strålende kamp. redder oss mange ganger på stillingen 0-0. 8

Sagna

Brøt pasningene til Milan veldig bra. Leste spillet, men noen dårlige innleggsforsøk. 8

Gallas

Ikke noen veldig spesiell kamp, men gjør jobben han skal. 8

Senderos

Bruker styrken sin isteden for farten og presser bort milaneserne. God kamp. 8

Clichy

Fine samspill med Diaby. Sammen ruinerte de høyresiden til Milan. 8

Eboue

Lite matchtrening i det siste. Litt skuffende, men bra defensivt. 7

Fabregas

For et mål. For en spiller. Var veldig tålmodig og ga aldri opp mot Milans forsvarsmur. 9

Flamini

Terrieren stoppet nesten alt som var av italienske kontringer. Skal ha sin del av æren for at Kaka ble såpass annym som han ble. 9

Diaby

Slepen teknikk, men dribler kanskje litt for ofte. Bra kamp etter et skadeavbrekk. 7

Hleb

Meget god til å holde på ballen. Endel feilpasninger , men ellers en bra kamp. 7

Adebayor

Veldig bra kamp. Viser sin slepne teknikk og sender en stopper som Nesta på mang en løpetur. 8

Walcott

Meget bra forspill til Adebayors mål. Satte fart i kampen. Jobbet også bra defensivt. 8

 

Er delvis enig, men vil arrestere deg på ett par ting :D

 

Hleb får en 7er. Han fortjener bedre enn det.. Han har feilpasninger som du sier, men du verden som han herjer. Han er mye av grunnen til at vi til stadighet fikk holde presset oppe. Ballgjenvinninger, høyt press og generelt å holde på ballen. Han fortjener en 8er i denna kampen her!

 

Og samtidig så er jeg ikke langt unna å ville gi Flamini full pot. hvertfall 9,5! Hadde vi ikke hatt han der idag, så hadde Kaka kunnet herje mye mer enn han gjorde. I tillegg gjør han generelt en helt perfekt kamp. Han er etter min mening MoM! Fabregas har målet selvsagt, og mye bra spill. Men akkurat verdien av Flamini på banen... Kan ikke måles i penger nå om dagen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke å gi slipp på denne oppturen.

Jeg gir hele laget 10/10. Dette var en laginnsats, der det blir feil å gi karakterer til enkelt-spillere.

Synes heller vi skal trekke frem de spillerene det forventes lite av, men som i høyste grad var med og bidro.

 

Senderos synes jeg skal fremheves igjen. Han gjorde en standard feil i arsenalforsvaret. Innleg på skrått inn fra kanten som går over forsvaret vårt, og som vanlig gir det en stor sjangse, som vi skal være glad ikke endete opp i et tidlig Milan-mål. (De hadde kommet til å surfe på den med filming og uthaling til fløyta gikk) Borsett fra det var det lite feil, og stort sett leverer han prestasjoner på ett høyt nivå. ( Jeg er alltid livredd da han stiller til start, men denne gangen leverte han varene nok en gang. Det var som jeg tenkte da han scoret for ett par kamper siden. - Da har han ett til gode til neste gang. Så så lang er det 1-1, og han var nære å få ett forsprang i statestikken i denne kampen.

 

Arsene Wenger er i hvertfall inne på noe når vi stiller med to luftsterke midstoppere (slik som i gamle dager) (Da slapp vi ikke inn mye mål) Fint å kunne stille med ekstra luftstyrke både forran og bak, i kamper der det er påkrevd. Bendtner og Senderos, så har vi plutselig dobbelt lufstyrke på cornere.

 

Diaby begynner å vise takter, og får han driblingen til å sitte, så vet vi at han er i stand til å goale. Han viser at han prøver, og blir derfor sett på som en trussel av motstanderene. Noe som igjen gjør at motstanderen må passe på flere spillere når vi angriper.

 

Wallcott ser jeg på som en perfekt spiller å sette inn mot slutten av kampene om dagen. Med hans hurtighet og guts mot slitne spillere, fikk vi en ny dimensjon. Wallcott kunne ikke timet formkurven bedre, etter Eduardos forferdelige skade.

 

Eboue synes jeg det er litt for mye klager på. Han er ett vildyr med armer og bein i alle kanter, men vi trenger spillere motstanderene blir redd for å gå i duell med også. Ikke bare teknikkere. Vi trenger en til å vise muskler og passe på de andre, litt sånn som Police-men i NHL. Ikke klag for mye på ham selv om han bommer i noen taklinger. Han har mye guts og vinnervilje. Han trenger bare temmes litt, men det tror jeg Wenger er i ferd med å gjøre noe med. I tillegg har han til tider finslepen teknikk og en god pasningsfot når han er i siget.

 

Ta vare på den lagmoralen vi har. Ingen filming / klaging til dommeren. Dommeren kommer garantert til å dømme mer fair i vår favør, dersom vi viser han respekt for at han kan ta feil, og heller klager på slike situasjoner der det er alvor, slik som Hlebs gule kort. Det viser seg gang på gang at dersom vi ikke filmer og heller reiser oss opp eller prøve å kome oss unna taklingene, og holder tempoet oppe, er det oppskriften på mål. Det er ofte en grunn til at mostanderen takler. Det er at de er under for stort press.

 

Jeg ser lysere på tilværelsen nå, men vi er utrolig sårbare for flere skader.

Link to comment
Share on other sites

Har sett kampen 3 ganger nå, og jeg endrer ikke mening. Vi gjør en utrolig solid kamp! Vi blir kanskje kjørt litt de første 15min, men etter det er kampen i våres hender. Vi har god kontroll defensivt, og kjører på med vårt fantastiske offensive spill, og da ser vi at et lag som AC Milan ikke henger med. Vi har null respekt for stjernegalleriet deres, og denne kampen skal vi ta med oss videre inn mot serieinnspurten og resten av CL. Er HELT uenig med de som sier at vi slo Milan fordi de ikke er i form osv. Det er noe helt annet å spille CL-fotball enn å spille en vanlig seriekamp mot Parma eller et annet middelmådig italiensk lag. Vi ser gang på gang hvor dårlige for eks L'pool kan være i serien, men hever seg i CL (med god hjelp fra dommeren selvsagt). :P

Men skulle likt å sett noen andre lag som kunne gjort det samme som Arsenal gjorde på tirsdag kveld, det hadde ikke skjedd med noen andre engelske lag ihvertfall. Henger meg forresten på hylekoret om at norske medier ofte nedprioriterer Arsenal, og istedenfor hyller kjedelige L'pool, Chelsea og Man.utd:(

Gleder meg til kvartfinalen mot forhåpentligvis et IKKE-engelsk lag:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...