Jump to content

2008.03.04 AC Milan B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Grattis alle Arsenal fans, to herlige kamper med fotball verden aldri har sett maken til :ph34r:

Kommer aldri til å få sove i natt,nyderlig og nesten feilfritt spill fra heile laget. Den som faktisk begynne å imponere meg aller mest e Senderos,han begynne å bli en enormt god stopper og der han ikke helt klarer å holde farten bruker han kloklig muskler.Enorm forbwdring fra i fjord.

Walcot sitt forløt til mål e jo bare rått,føttene går jo som trommstikke.

Heeeeerlig :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 309
  • Created
  • Last Reply

Herlig! Dette var en bragd og vanvittig fortjent!

Vi slår ut et av de mest erfarne lagene i Europa gjennom tidene og det på deres hjemmebane. Dermed er San Siro defintiivt Arsenals andre lekestue! :)

 

Et skikkelig løft fra den svake kampen mot Villa og vi viste en mye bedre aggresivitet og innsats.

Det måtte mange sjanser til og det var helt fantastisk å se skuddet til Cesc suse inn 5 min. før slutt.

Vi spiller ut et tamt Milan-lag og viser at vi er et bedre lag over to kamper.

 

Min vurdering av spillerne:

 

Almunia - Var sikker i det han foretok seg. Hadde ganske lite å gjøre faktisk.

 

Sagna - For en høyreback vi har. Bidrar bra offensivt og er sikkerheten selv i forsvar. Ingen løper fra Bakary defensivt!

 

Gallas - Gjør en solid stopperjobb sammen med Senderos. Veldig bra. Temmet Insaghi og Pato sammen med Phillip.

 

Senderos - Vinner mange dueller og var nære scoring også. Bedre enn noen gang.

 

Clichy - Mange raid på fra venstrekanten. Presis i pasningsspillet.

 

Eboue - Gjør en grei 1.omg., men blir slurvete i 2.omg. Greit nok, men er for ujevn.

 

Fabregas - Rett og slett strålende. Pasningssikker, skuddvillig, vinner dueller og scorer det viktige førstemålet. BB etter min mening.

 

Flamini - Kaka who?? Snakk om å temme en av verdens beste spillere. Fantastisk innsats og vinner omtrent alt av dueller.

 

Diaby - En bra start, men er nok vår dårligste i dag. Nå har han vært lenge skadet, men han sinker spillet, går for lenge med ballen og egner seg ikke på venstrekant.

 

Hleb - Vel, han var upresis mot Villa, men nå var han glimrende syns jeg. Vinner mye baller på midten og herjer til tider med Milan-spillerne. Knallbra!

 

Adebayor - Gjør slitejobben på topp. Ble litt alene, men gir ikke opp og kommer til et par farlige sjanser. Scoret målet som han nærmest lovte etter første kampen..hehe.

 

Walcott - En veldig bra innhopp. Jobber godt når han kommer inn og det var et veldig bra bytte av Wenger. En perfekt kontringsspiller i sånne kamper og et flott innlegg til Ade's mål.

 

Gilberto - Lite spilletid, men hjelper laget å holde unna siste 5-10 min.

 

En kanon laginnsats og etter dette steg min tro på finale atskillig. Tipper vi får et engelsk lag i kvart'n, men vi tar hvem som helst! Bring 'em on!

 

"We're on our waaaay, we're on our waaaaay...!" :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Vi slår Milan helt fortjent over to kamper. Hvis det er noe som er flatterende så er det at vi ikke vant mer.

Å nevne enkeltspillere vil jeg ikke gjøre, dette var først og fremst en fantastisk prestasjon av hele gruppen over to kamper.

Tenk om vi kan klare å holde på dette laget! :)

 

Proud to be a gooner? :ph34r:

OH YES!

 

Les det Wenger sier i saken her på gunners.no Enten du heier på ManU, Liverpool eller Milan så må man si seg enig med at han er en fabelaktig ambassadør for spillet fotball. Troen han har på det han selv og spillerne gjør er bare helt utrolig og viser seg nå å være med rette.

Link to comment
Share on other sites

En bragd sier noen. Det skal gudene vite at er den eneste riktige beskrivelsen. Vi er første engelske lag som slår Milan på San Siro (som vi var det da vi slo Inter samme sted). Vi slår ut de regjerende mesterne og en hel haug med regjerende verdensmestre. Og vi gjør det med stil, og vi gjør det fullt fortjent. Sannelig en bragd.

 

Når det gjelder kampen så startet den noe nervøst fra vår side. Kaka og Inzaghi skaper et par gode muligheter, og våre gutter synes ikke helt å finne roen på mektige San Siro. Omtrent halvveis ut i omgangen skjer det dog et taktskifte. Milans forventede åpningspress har lagt seg, og våre gutter finner både ro og flyt i pasningsspillet. Jo mer omgangen skrider frem, jo mer tar vi over. Og man kan formelig se selvtilliten øke for hver eneste touch, for hver eneste pasning. For oss som husker Milans fantastiske lag på nittitallet, og mtp. deres dominans i Europa de seneste sesongene, så var det nesten så en måtte klype seg i armen. Vårt eget Arsenal var i ferd med å spille ut Milan i Italia. Måtte det bare få en lykkelig slutt.

 

Og det gjorde det. Selv om vi faktisk var i ferd med å gå skikkelig slitne i minuttene før Fabregas' scoring. Vi virket noe nær sluttkjørt og jeg var ordentlig nervøs for første gang i kampen. Men med individualister som Fab, Adebayor, Walcott og Hleb var frykten naturligvis grunnløs. Du verden for en avslutning på en perfekt kamp.

 

Jeg ønsker egentlig ikke å trekke frem noen som dagens beste. Jeg synes samtlige gjør en heroisk innsats, og spillere som Diaby og Eboue gjør en langt bedre kamp enn noen skal ha det til. En skal ikke glemme at det var Milan borte, og at en betydelig (og usynlig) defensiv innsats må påregnes for samtlige. Hjemmelagets, tross alt, beskjedne antall målsjanser, er en prestasjon som samtlige skal ha sin del av ære for.

 

Likevel må big Phil Senderos trekkes frem. Rett og slett fordi han så til de grader har blitt utskjelt og latterliggjort. Ok, mannen har ingen supersonisk toppfart. Men hva gjør vel det når hans duellspill og posisjonering umuliggjør enhver løpsduell? En prikkfri kamp fra sveitseren som for kort tid siden "rett og slett ikke var god nok".

Link to comment
Share on other sites

Milan er ikke det lage de var før gammelt storhet med avdanka gammle spillere.

 

Er vel bare Kaka og Pato som er de yngste og de var de dårligste spillere ute på der.

 

Men 2 kamper sett under et var vi mange hakk bedre en Milan.

 

I kveld er vi bare stolte over det vi har prestert i CL.

 

Måtte det bare forsette i serien :)

Link to comment
Share on other sites

Vi beviser nok en gang at det ikke alltid er de eldste som er eldst :)

 

Enorm kamp av guttene!

Flamini, Cesc, Senderos, Clichy, Sagna og Almunia + Walcott når han kom inn var våre beste i dag.

Eldste som er best???? :D

 

Det var herlig med seier, og veldig fortjent. Er det trekning på fredag på hvem vi møter neste kamp? Håper det blir fenerbache, eller noen av de lagene som spiller onsdag kveld.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo nesten som å vinne Ligacupen!! :)

Ja faktisk så er det nok det. Ikke bare slår vi det beste CL laget, men jeg tror også at det blir mere penger av å komme til kvartfinalen, enn det er å vinne det pitte pitte pitte lille CC trofeet :D

 

Trekningen av neste motstandere skal skje: 14.03.2008

14.00CET Nyon UEFA Champions League

Quarter-finals, semi-finals and final

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig å slå ut Milan. Hele laget står samlet sammen og alle gjør en kjempejobb.

De eneste gangene jeg satt med hjertet i halsen var da Milan hadde cornere. Og jeg følte hele veien at den eneste som kunne tatt fra oss seieren var domeren. Han så ut til å være kjøpt og betalt, og jeg priser meg lykkelig for at ingen Milanspillere falt inne i feltet i kveld, før vi fikk scoringen vår. Gutta skal ha for at de ikke klager til dommeren hver gang de blir feilaktig avblåst, men fortsetter å holde fokus på det de får gjort noe med. Det er slik man vinner fotballkamper.

 

Vi vant fordi vi var det beste laget over to kamper. For det meste overkjører vi de totalt. Det skal vi være stolte av. Får håpe vi trekker en motstander av samme kaliber i kvarten.

Link to comment
Share on other sites

Dette må være noe av det største Arsenal har gjort ute i Europa. Ikke har vi bare slått AC Milan av alle lag 2 - 0 på San Siro, men vi rundspilte virkelig de til tider. AC Milan er virkelig en av de aller største.

 

Dette er utrolig stort. Etter førsteomgangen var jeg så stolt og fornøyd med det laget gjorde at om vi hadde tapt tror jeg ikke at jeg hadde vært så lei meg. Førstomgangen var nærmest en maktdemonstrasjon. Milan ble løpende etter ballen.

 

Veit ikke helt hva jeg skal si. Har litt av de samme følelsene som når vi slo Real borte og runndspilte Juventus hjemme.

 

Sky is the limit :D

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett imponerende og enorme jubelscener på Bokken igår;-)

 

En enorm laginnsats og en av de største kampene vi har spilt i CL.

 

Flamini og Fabregas er blitt et fantastisk midtbanepar og igår regjerte de på San Siro.

 

Rett og slett litt målløs av den imponerende forestillingen igår.

Link to comment
Share on other sites

zml6wx.jpg
Link to comment
Share on other sites

Bare en ting som er litt trist i dag. Paolo Maldini har spillt sin siste kamp i Europa. Takk til den beste venstreback i moderne fotballhistorie (det inkluderer Roberto Carlos for den som måtte lure). Det er ikke mange som deg Paolo.

 

Amen.

 

En legende i ordets rette forstand.

 

Good game lads!

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo nesten som å vinne Ligacupen!! :)

Ja faktisk så er det nok det. Ikke bare slår vi det beste CL laget, men jeg tror også at det blir mere penger av å komme til kvartfinalen, enn det er å vinne det pitte pitte pitte lille CC trofeet :D

 

Trekningen av neste motstandere skal skje: 14.03.2008

14.00CET Nyon UEFA Champions League

Quarter-finals, semi-finals and final

 

Satt og så kampen med Tottenham folk måtte le de jubla som de skulle vunnet CL for en gjeng med nærder av fans.

 

Nei Tottenham fans i Norge er bare tragisk folk hele gjengen :)

Link to comment
Share on other sites

Stort av Arsenal uannsett :) men i år er Milan en skygge av seg selv, ser ut som de må ta til takke med UEFA Cupen neste sesong nå de sliter utrolig myei serien også.

 

Kaka har ikke fått til noe som helst i år nesten, Pato greit 18 år men oppskytt spiller spør du meg.

 

Alle snakker som han er den nye Pele o.s.v

 

Men de laga han har skoret mot i år er ingen av Topp laga i Italia eller Europa.

 

Sett måla hans i Italia er lag på nederste halvdel i Italia.

 

Milan har 4 mål på de 8 siste kampene i CL det sier bare alt hvor dårlige de er i år.

 

Innen 2-3 år så å si hele laget bytta ut de fleste er rundt 30 og over det.

 

Men uannsett så må jeg si er vel en go grunn til at vi ligger øverst i PL i år :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...