Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Noen som har sett dagens intervju med Arshavin? Iallefall verdt å få med seg..

 

090925034923257037.png

 

Haha, intervjuene med Arshavin er verdt ATVO membership alene!

 

Dagens intervju går rett inn i rekken med Arshavin intervjuklassikere.

 

"Alot of goals are scored from distance here in england. Probably the air is different and ball flies quicker"

 

For en mann!! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Scoringsformen til Arsenalspillerne fortsetter i denne gørrkjedelige landslagsperioden.

 

Arshavin scora for Russland, som leder 1-0 borte mot Aserbajdsjan. Det var hans 16. mål på landslaget, på 48 kamper. Hans første mål på nokså nøyaktig ett år.

 

Målet kommer trolig her snart:

 

http://www.101greatgoals.com/category/goals/

 

Ser under linken at Japan slo Togo 5-0 :)

Link to comment
Share on other sites

Var det flere enn meg som la merke til reaksjonen til Andrej når han bommet på den enormt store målsjansen? Han bare flirte og lo med dommeren? For en type! Han følte seg kanskje trygg på at vi kom til og vinne og at ha kom til å få et mål i kampen. Syns målet hans minnet litt om Henrys måte og avslutte på. Rolig og velplassert i hjørnet. Klasse!

Link to comment
Share on other sites

Var det flere enn meg som la merke til reaksjonen til Andrej når han bommet på den enormt store målsjansen? Han bare flirte og lo med dommeren? For en type! Han følte seg kanskje trygg på at vi kom til og vinne og at ha kom til å få et mål i kampen. Syns målet hans minnet litt om Henrys måte og avslutte på. Rolig og velplassert i hjørnet. Klasse!

 

Andrey er en herlig fyr, det er litt av en personlighet han har. En virkelig god ambassadør for klubben (som Henry), og akkurat som Henry innehar han skuddteknikken til å skru den i lengste. Nesten sånn at jeg ble nostalgisk og så for meg at det var Henry som puttet den siste der :(

Link to comment
Share on other sites

Det kan så være, men fortsatt ikke noe klaging. Den gode tonen og spøkingen kunne man observere gjennom resten av kampen mellom de to. Sterkt kontrast til Wayne Rooney som bruker alle de 15 orda han kan til å hudflette dommeren hver eneste gang han ikke får viljen sin.

Link to comment
Share on other sites

Det kan så være, men fortsatt ikke noe klaging. Den gode tonen og spøkingen kunne man observere gjennom resten av kampen mellom de to. Sterkt kontrast til Wayne Rooney som bruker alle de 15 orda han kan til å hudflette dommeren hver eneste gang han ikke får viljen sin.

Arsjavin virker som en svært hyggelig fyr med mye humor. At han ikke skulle være hyggelig overfor dommeren gjennom en kamp ville overraske meg veldig. En fair spiller uten tricks.

Link to comment
Share on other sites

Huff og huff.....

 

dette er jo gledelig vil jo jeg si. Han havnet jo bare NESTEN i spurs, som så mange andre, og istedet for å havne i bakgården oppe i N17, havnet han i helt rett klubb. Det bør jo alle være glade for...! :)

 

men man kan naturligvis få frysninger av hvor nær det hadde gått galt...

Link to comment
Share on other sites

dette er jo gledelig vil jo jeg si. Han havnet jo bare NESTEN i spurs, som så mange andre, og istedet for å havne i bakgården oppe i N17, havnet han i helt rett klubb. Det bør jo alle være glade for...! :)

 

men man kan naturligvis få frysninger av hvor nær det hadde gått galt...

Det jeg mente med "huff og huff" er jo det siste han sier der. At livet i London er vanskelig å tilpasse seg i og at det er lettere i f.eks Spania. Da tenker jeg med en gang at han drømmer seg ned til Real eller Barca, og vi som Arsenalfans har vel grunn til å være bekymret over det hvis man ser på historien? Vi har tross alt mistet mange av våre beste til Spania og flere har lagt skylden på tilværelsen i London. Reyes, Hleb osv.

 

Håper inderlig ikke at Andrey blir den neste....

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mente med "huff og huff" er jo det siste han sier der. At livet i London er vanskelig å tilpasse seg i og at det er lettere i f.eks Spania. Da tenker jeg med en gang at han drømmer seg ned til Real eller Barca, og vi som Arsenalfans har vel grunn til å være bekymret over det hvis man ser på historien? Vi har tross alt mistet mange av våre beste til Spania og flere har lagt skylden på tilværelsen i London. Reyes, Hleb osv.

 

Håper inderlig ikke at Andrey blir den neste....

 

ja det er jo for så vidt bekymringsfullt. Merkelig denne "spanskesyken" som herjer fotballen. Hvordan kan man vite at det er lettere å tilpasse seg livet i Spania hvis man aldri har levd der? Vil ikke tro det er noe mindre press for eksempel dersom man spiller i en av storklubbene, tvert i mot skulle jeg mene...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det er noe galt i det Arshavin sa til russiske medier. På daværende tidspunkt med nølende Arsenal og Barca, hadde vel de fleste valgt Tottenham fremfor å bli i en perifert liga i Øst-Europa.

 

Når det gjelder kommentarene angående Barcelona...Han får bare stikke dit hvis han vil for min del. Arsenal har jo lang tradisjon med å selge spillere til den klubben som ender opp med å gjøre det stort der :)

Link to comment
Share on other sites

ja det er jo for så vidt bekymringsfullt. Merkelig denne "spanskesyken" som herjer fotballen.

 

Fullt ut forståelig. Spania er et herlig land, i likhet med med både Portugal og Frankrike. Jeg forstår faktisk de som slår seg lettere til i de tre sydlige landene.

Link to comment
Share on other sites

Fullt ut forståelig. Spania er et herlig land, i likhet med med både Portugal og Frankrike. Jeg forstår faktisk de som slår seg lettere til i de tre sydlige landene.

 

he he, bevares. Jeg også trives i Syd-Europa, varmere vær, god mat, gode viner, spennende kultur og natur osv. Men det har jo ikke nødvendigvis så mye med fotball å gjøre. Det kan jo hende at det er like lett for en fra Russland å lære spansk som det er å lære engelsk, men for det fleste vil det vel generelt være lettere å tilpasse seg livet i et engelsktalende land, eller hur?

Link to comment
Share on other sites

he he, bevares. Jeg også trives i Syd-Europa, varmere vær, god mat, gode viner, spennende kultur og natur osv. Men det har jo ikke nødvendigvis så mye med fotball å gjøre. Det kan jo hende at det er like lett for en fra Russland å lære spansk som det er å lære engelsk, men for det fleste vil det vel generelt være lettere å tilpasse seg livet i et engelsktalende land, eller hur?

Så kan man igjen diskutere; hvilket land ville du valgt hvis du var en liten, kjapp og teknisk spiller som Arshavin?

 

Et land hvor det finnes spillere som sparker deg ned kun for å stoppe deg(altså ikke for å ta ballen)?

Eller et land hvor det nesten ikke finnes slike spillere, men flesteparten er relativt små tekniske fotballspillere og også de "dårligste" lagene faktisk prøver å spille fotball i kamp etter kamp?

 

Er ingen tvil om hva jeg ville valgt iallefall...

Link to comment
Share on other sites

Så kan man igjen diskutere; hvilket land ville du valgt hvis du var en liten, kjapp og teknisk spiller som Arshavin?

 

Et land hvor det finnes spillere som sparker deg ned kun for å stoppe deg(altså ikke for å ta ballen)?

Eller et land hvor det nesten ikke finnes slike spillere, men flesteparten er relativt små tekniske fotballspillere og også de "dårligste" lagene faktisk prøver å spille fotball i kamp etter kamp?

 

Er ingen tvil om hva jeg ville valgt iallefall...

 

Dette er jo et godt poeng. Var det ikke en tidligere landslagssjef for Brasil som etter å ha sett en engelsk ligakamp (med Arsenal til og med) utbrøt at det ikke var så merkelig at engelsk fotball aldri produserte noen Pele, hvis denne kampen var representativ? Men selv om det fortsatt er mange som satser mer på å ødelegge for andre i engelsk fotball, og Arsenal er blant de klubbene som blir mest "straffet" for dette, er det jo stor forskjell på engelsk fotball i dag sammenliknet med for 30 år siden. Men ja, tekniske spillere vil kanskje i sin alminnelighet føle seg mer hjemme i spansk fotball. Så får Arsenal sørge for at de fortsetter å spille en fotball som Arsjavin føler seg hjemme.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...