Jump to content

Stephen Appiah.


pacman

Recommended Posts

Verkar som folk ikkje har fulgt med i timen her. Appiah er ein klassespelar, men lider av nokre kroniske muskelproblem, som gjer at han ikkje kan spele kampar. Har vel mista dei siste to sesongane med skade, og Fenerbahce såg vel sitt snitt til å kutte litt ned på utgiftsposten.

 

Tja. vet ikke om det er helt riktig.

 

Leste denne artikkelen fra BBC:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/africa/7220282.stm

 

Han mener selv at han har blitt feildiagnosert av Fenerbache ifm. en kneskade og pusteproblemer han opplevde etter operasjonen.

Og pga. dette og at han mistet Afrikamesterskapet ønsket han å forlate Fenerbache.

 

Men ser ut til at han er friskmeldt nå.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/africa/7569241.stm

 

Han er på free transfer og det ser ut til at han havner i West Ham, men det kunne jo vært en bra spiller for oss også. Spesielt hvis han holder seg frisk.

Hvis vi hentet han og han fikk igjen skadeproblemer er jo det dumt såklart, men tapet ville ikke bli ikke så stort siden vi hadde hentet han på free transfer.

 

Han er kanskje ikke en typisk defensiv midtbane, men er 27 år og har erfaring samt styrke, teknikk og bra fart. Tror han greit kunne tilpasset seg en sentral rolle på midtbanen.

Så det er verdt et forsøk syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Verkar som folk ikkje har fulgt med i timen her. Appiah er ein klassespelar, men lider av nokre kroniske muskelproblem, som gjer at han ikkje kan spele kampar. Har vel mista dei siste to sesongane med skade, og Fenerbahce såg vel sitt snitt til å kutte litt ned på utgiftsposten.

 

Tja. vet ikke om det er helt riktig.

 

Leste denne artikkelen fra BBC:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/africa/7220282.stm

 

Han mener selv at han har blitt feildiagnosert av Fenerbache ifm. en kneskade og pusteproblemer han opplevde etter operasjonen.

Og pga. dette og at han mistet Afrikamesterskapet ønsket han å forlate Fenerbache.

 

Men ser ut til at han er friskmeldt nå.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/africa/7569241.stm

 

Han er på free transfer og det ser ut til at han havner i West Ham, men det kunne jo vært en bra spiller for oss også. Spesielt hvis han holder seg frisk.

Hvis vi hentet han og han fikk igjen skadeproblemer er jo det dumt såklart, men tapet ville ikke bli ikke så stort siden vi hadde hentet han på free transfer.

 

Han er kanskje ikke en typisk defensiv midtbane, men er 27 år og har erfaring samt styrke, teknikk og bra fart. Tror han greit kunne tilpasset seg en sentral rolle på midtbanen.

Så det er verdt et forsøk syns jeg.

jeg har alltid vært litt fan av Appiah. i følge Skysports er: "Ghana captain Stephen Appiah is arguably the most high-profile and most sought-after player now the transfer window is shut."

 

nå viser det seg jo i den nederste BBC-linken at han ikke ble droppet fra Fenerbahce, men at han selv fikk FIFA til å løse han fra kontrakten pga ikke utbetalt lønning i flere måneder. han forteller jo også at han ble brukt mens han var skadet og ikke fikk restituert seg ordentlig i laget. kanskje helsa ikke er så dårlig som Torstein182 skal ha det til over her?

 

vi får håpe at det er noe i "linken" med Arsenal og at den medisinske skjekken hos Gunners er like streng som ellers. han er visst nok frisk nok til å være kaptein for Ghana igjen og sier avgjørelsen om hans framtid vil bli tatt etter fredagens kamp mot Libya

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke helt usannsynlig at Wenger følger med i timen han har visst nok gjort det tidligere:

 

"Wenger reportedly made a move for Appiah in 2007, with Appiah stating that Arsenal was his number one choice. In July 2007 Appiah said: “No deal has been done yet but 50 per cent of me is coming to Arsenal. “Clubs like AS Roma, Juventus and Marseille all want me. But I don’t want to go to Italy again. I prefer Arsenal — they are my No 1 choice.”

 

kanskje han fortsatt drømmer om oss og kanskje han drømmer om å ta hevn mot Fenerbahce i CL... ;)

 

forresten: gjetter jeg på at han ville vært litt mer desperat med å signe f.eks. West Ham (som er uten manager og et halvt forsvar) eller Portsmouth dersom han ikke var frisk i fisken igjen. et helt kobbel av klubber følger nok med

Link to comment
Share on other sites

synes vi skal hente appiah på en 1 år kontrakt med en klausul om 2 år forlengelse, dette for og ha litt mer og ta av og få inn en spiller som mest sannsynlig kommer til og gjøre en god jobb og vil være en forsterkning..

en 1 års kontrakt vil ikke koste allverden heller og hvis det viser seg at diaby song denilson eller ramsey er mye bedre er det bare til og ikke bruke klausulen.. ingen skade skjedd ;)

 

eller hvis ikke appiah kansje gravesen bare for og være sikker på at vi ikke får en krise sentralt på midten.

 

synes det virker som en idiel løsning for talentene våres

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Sep 3 2008, 10:45 PM) 140718[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://arsenalanalysis.blogspot.com/2008/0...move-after.html

 

Enda et rykte, men fra en mer seriøs kilde :D

selv om posten ikke forteller noe nytt ifht det som er linket ovenfor er det bra skrevet. sammenligningen mellom Bischoff og Appiah bør være ganske tungtveiende; hvis Wenger kan gamble på en ukjent Bischoff, så burde han kunne gamble på en kjent kvalitetsspiller som Appiah, dersom ghaneseren er i stand til å spille fotball igjen.

 

men som teksten jo forteller er ikke en gang den ghanesiske landslagssjefen som har tatt ut Appiah til spill mot Libya på fredag sikker på at han kan bli frisk nok.

 

er bare å vente til etter fredag for å se om "Tornadoen" er aktuell for oss nå.

Link to comment
Share on other sites

Har vært ute med skade i et år nå og er en gamble i tilfelle. Vel å merke en billig gamble som har potensial til å bli en genistrek.

 

Jeg er for.

 

Jeg er også for, men tviler sterkt på at det blir noe av det. Hvis Appiah hadde vært ett alternativ, så hadde Wenger forsøkt å hente han før transfervinduet stengte.

 

Wenger er en type som har noen få navn på blokka si. Dersom han ikke får noen av de, så velger han å ikke hente inn nye spillere.

Link to comment
Share on other sites

Ser det står på wikipedia igjen at Appiah er på medical hos Arsenal og at det er ventet at han skal signere i løpet av dagen. Har sette dette ryktet før fra en annen kilde enn wikipedia, men det lyktes ikke å finne igjen linken :(

 

Sitat fra wikipedia.org "He is in London to have a medical with Arsenal FC on September 4 2008. Arsenal are expected to sign Appiah on a free transfer by September 4, 2008".

 

Tviler på at dette er sant, i og med at det var snakk om at han skulle bestemme seg på fredag..

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 4 2008, 10:52 PM) 140777[/snapback]

Ser det står på wikipedia igjen at Appiah er på medical hos Arsenal og at det er ventet at han skal signere i løpet av dagen. Har sette dette ryktet før fra en annen kilde enn wikipedia, men det lyktes ikke å finne igjen linken :(

 

Sitat fra wikipedia.org "He is in London to have a medical with Arsenal FC on September 4 2008. Arsenal are expected to sign Appiah on a free transfer by September 4, 2008".

 

Tviler på at dette er sant, i og med at det var snakk om at han skulle bestemme seg på fredag..

 

Appiah er på landslagssamling og spiller muligens morgendagens kamp for Ghana mot Libya, så dette er sprøyt. Han skulle begynne å vurdere fremtiden sin de kommende dagene etter kampen

 

"There are talks but where I will play my club football next will become clear after Friday's game. Then I will sit down and look at my options very well,"

 

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=847839

 

Tror forøvrig det ville vært en strålende signering. Etter min mening er han noe undervurdert. Har sett han spille for Ghana ved en del anledninger, pluss en del klipp fra Fenerbache-tiden hans. Han har definitivt kvaliteter vi mangler i form av rutine fra både CL og VM, sinnsyk fysikk, gode offensive og defensive kvaliteter, og viktigst av alt: Han er en skikkelig "box to box player" med stor aggressivitet og vinnervilje.

 

Disse kvalitetene skulle være skreddersydd for en syltynn midtbane, særlig i vanskelige bortekamper i november, desember og januar mot destruktive opponenter på gjørmete underlag.

 

Da det gjelder skaden hans så kan dere lese hva red25 på Le Grove skrev kl. 11.01 i går (bare scroll ned til klokkeslettet) : http://le-grove.co.uk/2008/09/04/hell-be-a...wouldnt-say-no/

 

Referer også til Caribos linker lenger opp på denne siden.

 

Ut i fra dette er det ingen tvil om at Appiah er blitt behandlet som dritt samtidig som han har vært utrolig uhedig. Dersom denne skaden er historie og hvis han fortsetter fremgangen som han etter rapportene skal ha hatt på trening, så mener jeg det er dumt å ikke ta en sjanse på denne karen. Han er akkurat hva vi trenger av nevnte grunner- og han er GRATIS.! Da Wenger tar en sjanse på Silvestre og Bischoff, så hvorfor ikke Appiah?? Vi har langt større behov for han!

 

Håper Wenger iallefall vurderer/har vurdert dette kuppet. Som vi vet ha han jo vært interessert tidligere og mannen er bare 27 år.

Link to comment
Share on other sites

kan man signere en spiller som ikke har kontrakt utenom transfer-vinduet?

 

Såvidt jeg har forstått, så kan man signere spillere uten kontrakt utenom transfervinduet, samt at man også kan låne spillere utenom transfervinduet.

 

Wenger vil iallefall ha god tid til å forhandle med Appiah nå, med tanke på at det er landslagspause denne helgen. I tillegg har de god tid til å gjennomføre en solid medical.

 

Jeg mener at dette ville vært en sårt trengt signering for å skape mer bredde i midtbaneleddet mitt, men jeg tørr ikke håpe på at han kommer. Har blitt skuffet nok ganger denne sommeren til at jeg ønsker å gå på en ny smell

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 4 2008, 10:52 PM) 140777[/snapback]

Ser det står på wikipedia igjen at Appiah er på medical hos Arsenal og at det er ventet at han skal signere i løpet av dagen. Har sette dette ryktet før fra en annen kilde enn wikipedia, men det lyktes ikke å finne igjen linken :(

 

Sitat fra wikipedia.org "He is in London to have a medical with Arsenal FC on September 4 2008. Arsenal are expected to sign Appiah on a free transfer by September 4, 2008".

 

Tviler på at dette er sant, i og med at det var snakk om at han skulle bestemme seg på fredag..

 

Appiah er på landslagssamling og spiller muligens morgendagens kamp for Ghana mot Libya, så dette er sprøyt. Han skulle begynne å vurdere fremtiden sin de kommende dagene etter kampen

 

"There are talks but where I will play my club football next will become clear after Friday's game. Then I will sit down and look at my options very well,"

 

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=847839

 

Tror forøvrig det ville vært en strålende signering. Etter min mening er han noe undervurdert. Har sett han spille for Ghana ved en del anledninger, pluss en del klipp fra Fenerbache-tiden hans. Han har definitivt kvaliteter vi mangler i form av rutine fra både CL og VM, sinnsyk fysikk, gode offensive og defensive kvaliteter, og viktigst av alt: Han er en skikkelig "box to box player" med stor aggressivitet og vinnervilje.

 

Disse kvalitetene skulle være skreddersydd for en syltynn midtbane, særlig i vanskelige bortekamper i november, desember og januar mot destruktive opponenter på gjørmete underlag.

 

Da det gjelder skaden hans så kan dere lese hva red25 på Le Grove skrev kl. 11.01 i går (bare scroll ned til klokkeslettet) : http://le-grove.co.uk/2008/09/04/hell-be-a...wouldnt-say-no/

 

Referer også til Caribos linker lenger opp på denne siden.

 

Ut i fra dette er det ingen tvil om at Appiah er blitt behandlet som dritt samtidig som han har vært utrolig uhedig. Dersom denne skaden er historie og hvis han fortsetter fremgangen som han etter rapportene skal ha hatt på trening, så mener jeg det er dumt å ikke ta en sjanse på denne karen. Han er akkurat hva vi trenger av nevnte grunner- og han er GRATIS.! Da Wenger tar en sjanse på Silvestre og Bischoff, så hvorfor ikke Appiah?? Vi har langt større behov for han!

 

Håper Wenger iallefall vurderer/har vurdert dette kuppet. Som vi vet ha han jo vært interessert tidligere og mannen er bare 27 år.

 

 

Her er direktelink til kommentaren som Bergkampboy refererer til.

 

 

BE

 

kan man signere en spiller som ikke har kontrakt utenom transfer-vinduet?

 

Såvidt jeg har forstått, så kan man signere spillere uten kontrakt utenom transfervinduet, samt at man også kan låne spillere utenom transfervinduet.

 

Wenger vil iallefall ha god tid til å forhandle med Appiah nå, med tanke på at det er landslagspause denne helgen. I tillegg har de god tid til å gjennomføre en solid medical.

 

Jeg mener at dette ville vært en sårt trengt signering for å skape mer bredde i midtbaneleddet mitt, men jeg tørr ikke håpe på at han kommer. Har blitt skuffet nok ganger denne sommeren til at jeg ønsker å gå på en ny smell

 

 

Premier league klubber har ikke lov til å låne spillere med kontrakt etter at overgangsvinduet er stengt, etter hva jeg har forstått.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Stephen Appiah inn gratis? Det er ikke til å si nei til. Jeg har alltid hatt sansen for han egentlig, og spesielt i VM 2006 var han en spiller jeg fikk sansen for. Han ved siden av Fabregas kan bli bra etter en liten stund, men jeg liker ikke at spillere blir hentet inn i så kort tid før sesongstart da de ikke når å tilpasse seg spillesystemet og kompisene ved siden av seg på banen. Men Appiah er rutinert nok til å takle dette bedre enn hva Denilson og de kanskje klarer denne sesongen, så jeg ser på det som et bra kjøp.

 

Appiah er vel en kanskje mer offensiv enn defensiv spiller, og han var spiss da han kom til Udinese, men ble omskolert til midtbanespiller. Det vil vel si at han har mest av det offensive i seg, men det kan jo bare være positivt for oss! Appiah har hvertfall syk fysikk og han har vel det meste som skal til for å være en sentral midtbanespiller med litt defensive oppgaver. Appiah går jo opp-i-opp med Flamini om vi sammenligner de, for Flamini er bedre enn Appiah defensivt, mens Appiah er mye bedre enn Flamini offensivt.

 

Jeg er absolutt positiv. :P

Link to comment
Share on other sites

Stephen Appiah inn gratis? Det er ikke til å si nei til. Jeg har alltid hatt sansen for han egentlig, og spesielt i VM 2006 var han en spiller jeg fikk sansen for. Han ved siden av Fabregas kan bli bra etter en liten stund, men jeg liker ikke at spillere blir hentet inn i så kort tid før sesongstart da de ikke når å tilpasse seg spillesystemet og kompisene ved siden av seg på banen. Men Appiah er rutinert nok til å takle dette bedre enn hva Denilson og de kanskje klarer denne sesongen, så jeg ser på det som et bra kjøp.

 

Appiah er vel en kanskje mer offensiv enn defensiv spiller, og han var spiss da han kom til Udinese, men ble omskolert til midtbanespiller. Det vil vel si at han har mest av det offensive i seg, men det kan jo bare være positivt for oss! Appiah har hvertfall syk fysikk og han har vel det meste som skal til for å være en sentral midtbanespiller med litt defensive oppgaver. Appiah går jo opp-i-opp med Flamini om vi sammenligner de, for Flamini er bedre enn Appiah defensivt, mens Appiah er mye bedre enn Flamini offensivt.

 

Jeg er absolutt positiv. :P

Kolo Toure var i begynnelsen spiss og Lauren var ving så det har ikke så mye å si. Men det er sikkert rett at han er bedre offensivt NÅ men det var sikkert Toure også først. ;)

Link to comment
Share on other sites

Appiah kom inn som innbytter for Ghana etter 22 min. i går når de spilte mot VM-kvalik. mot Libya.

 

http://www.fifa.com/worldcup/preliminaries...6626/index.html

 

Vet ikke om han spilte bra, men spiller ihvertfall fotball igjen.

 

Han spilte visstnok ganske bra, manglet litt matchtrening men ellers hadde han mange gode pasninger som ikke ble utnyttet til det fulle :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...