Jump to content

2007.02.25 Chelsea N


ramsrud

Recommended Posts

Ser at Senderos får kjeft igjen ja. Det var jo ikkje noka bombe. Er ikkje bare å selge Senderos så vinn me alle kampar! No syns eg me bør finne ein ny syndebukk her inne. Ja kanskje Djourou kunne vert foran han i køen, men å selge? NEI!

 

I dag speler Senderos ein god kamp. Han har kontroll på Drogba i 90 minutt, bortsett frå 2-1 scoringa. Eg syns ikkje at Senderos er ein kjempestoppar, men han har kvalitetar me har mindre av ellers i troppen. Er ikkje mange verdensklasse stopparar som ville vore fornøyd med å vere 3/4 valg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 415
  • Created
  • Last Reply

Men det er allikevel Senderos som opphever "offsiden"

Hehe, greit nok at du har noko i mot Senderos, men det blir for dumt å skylde på han for ein dommarfeil.

 

Det andre målet derimot var elendig forsvarsspill av sveitsaren. Han bør i det minste gå inn i kroppen på Drogba og forstyrra han.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Senderos får kjeft igjen ja. Det var jo ikkje noka bombe. Er ikkje bare å selge Senderos så vinn me alle kampar! No syns eg me bør finne ein ny syndebukk her inne. Ja kanskje Djourou kunne vert foran han i køen, men å selge? NEI!

 

I dag speler Senderos ein god kamp. Han har kontroll på Drogba i 90 minutt, bortsett frå 2-1 scoringa. Eg syns ikkje at Senderos er ein kjempestoppar, men han har kvalitetar me har mindre av ellers i troppen. Er ikkje mange verdensklasse stopparar som ville vore fornøyd med å vere 3/4 valg.

 

Antyder du her at han er en VERDENSKLASSE stopper?

Det er han IKKE :(

Link to comment
Share on other sites

Var jo ved 2-1 scoring at Senderos ikke hang helt med, men skjønner ikke hvorfor han skal få kjeft for det. Er ikke sikkert Toure hadde klart seg noe mer heller i den duellen, fordi Drogba er ikke akkurat noen dårlig hodespiller.

 

Og hvorfor skal han få kjeft for det første? For det første så var det på grensa til offside. For det andre så lå Traore litt feil og for det tredje. Hva skulle egentlig Senderos gjort? Han hopper jo opp men når jo ikke opp til ballen.

 

Blir så irritert over at Senderos hele tiden skal bli gjort til syndebukk. Han spilte veldig godt og jeg syns det er veldig synd at han ikke får ros for det!

Link to comment
Share on other sites

Prøver meg med en liten oppsummering nå etter at skuffelsen og frustrasjonen har lagt seg litt.

 

Arsenal spiller en veldig god kamp mot et toppet Chelsea-lag. Midtbanen er meget bra og spiller til tider ut den blå møkka-gjengen!

- Denilson og Fab styrer midtbanen fullstendig, spesielt i første omgang.

- Walcott spiller sin kanskje beste kamp i Arsenal-trøyen, mens Diaby er meget solid både med ball og i duellene.

 

Ellers er Aliadiere og Baptista bevegelige kampen gjennom og bidrar med utrettelig jobbing på topp.

 

Kolo er sammen med Senderos meget god kampen igjennom, men innsatsen overskygges av reaksjonen hans i forbindelse med bataljen på slutten. Det blir et kostbart tap når Kolo får minst 3 kampen og Ade får enda lenger suspensjon. Håpløs oppførsel spør du meg...skjønner jo at det koker i toppen, men det får finnes grenser!

 

 

Skaden til Terry er fryktelig å se på, håper bare at han blir bra igjen etterhvert. Noen som har noe info om skaden hans forresten?

 

En ting er sikkert: Fremtiden ser meget lys ut sett med røde og hvite øyne :(

 

Very proud to be a gooner!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ser at Senderos får kjeft igjen ja. Det var jo ikkje noka bombe. Er ikkje bare å selge Senderos så vinn me alle kampar! No syns eg me bør finne ein ny syndebukk her inne. Ja kanskje Djourou kunne vert foran han i køen, men å selge? NEI!

 

I dag speler Senderos ein god kamp. Han har kontroll på Drogba i 90 minutt, bortsett frå 2-1 scoringa. Eg syns ikkje at Senderos er ein kjempestoppar, men han har kvalitetar me har mindre av ellers i troppen. Er ikkje mange verdensklasse stopparar som ville vore fornøyd med å vere 3/4 valg.

 

Antyder du her at han er en VERDENSKLASSE stopper?

Det er han IKKE :(

Der misforstår du meg ganske kraftig! Det eg seier er at folk her inne som vil kjøpe ein ny verdensklasse - stoppar, og ha han som 3 valg, bak Toure/Gallas, ikkje går an, for han vil ikkje gå med på det. Det er ikkje Senderos som er i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller en god kamp mot et stjernespekket Chelsea, og det er mange spillere som står frem i dag.

Denilson, Fabregas, og Diaby spiller meget bra på midtbanen. Imponerende!

 

1-0: Walcott åpner showet med en fin scoring, og dette kan lette litt på trykket på gutten fremover

1-1: Offside/onside? Slike situasjoner blir som OFTEST dømt offside, og for meg virker det også som at det SKAL bli avblåst. Kroppen til Drogba er innenfor kroppen til Traore, selv om sistnevnte har et bein i ca samme linje som Drogba sin kropp.

1-2: Pen scoring av Drogba, og dette er klasse både med løp og med sats i akkurat det rette øyeblikket.

 

Ser at Senderos blir syndebukk av enkelte, men jeg skjønner ikke at vi ikke kan applaudere store prestasjoner av motstander før vi knekker våre egne. 1-2 målet er en scoring av ypperste klasse, og IKKE en forsvarstabbe.

 

Ellers, synes jeg dommeren er feig. Ikke nok med at Essien slipper unna rødt kort, så får Chelsea gang på gang ødelegge kontringsmuligheter ved bl.a holding UTEN at dommer går inn med kort. Sheva slapp vel unna to ganger på en slik bevist handling.

 

At det klikker for enkelte spillere etter slike avgjørelser kan forstås, men IKKE at man braker fullstendig sammen med ting som IKKE hører hjemme på en fotballbane.

Vi burde ikke latt oss provosere av et Chelsea lag som igjen oppfører seg usympatiske i sin måte å spille fotball på. Og om det stemmer at Eboue har slått ned Bridge, burde han få en streng straff ikke bare av FA, men også av Arsenal FC. Jeg vil ikke forhåndsdømme Eboue, så derfor velger jeg å bruke OM.

 

Mine tanker går også til Terry etter denne kampen, og jeg håper at det ikke var noe alvorlig. Det ser meget stygt ut, men vi får håpe han snart er på banen igjen.

 

Alt i alt er det en god kamp av et ungt Arsenal lag, men milliard klubben med toppet lag ble for sterke til slutt. Likevel er denne ligacup-eventyret noe de unge spilleren skal ta med seg videre, for det har vært imponerende og helt sikkert gitt mye lærdom og motivasjon videre.

 

Synes også at Chelsea fansen har en skammelig oppførsel med å kaste gjenstander på banen, og det var IKKE snakk om kun EN supporter som tok del i dette. Flau oppførsel spør du meg.

 

Stolt, selv om situasjoner i tilleggstiden kunne og burde vært ugjort.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Senderos får kjeft igjen ja. Det var jo ikkje noka bombe. Er ikkje bare å selge Senderos så vinn me alle kampar! No syns eg me bør finne ein ny syndebukk her inne. Ja kanskje Djourou kunne vert foran han i køen, men å selge? NEI!

 

I dag speler Senderos ein god kamp. Han har kontroll på Drogba i 90 minutt, bortsett frå 2-1 scoringa. Eg syns ikkje at Senderos er ein kjempestoppar, men han har kvalitetar me har mindre av ellers i troppen. Er ikkje mange verdensklasse stopparar som ville vore fornøyd med å vere 3/4 valg.

 

Antyder du her at han er en VERDENSKLASSE stopper?

Det er han IKKE :D

Der misforstår du meg ganske kraftig! Det eg seier er at folk her inne som vil kjøpe ein ny verdensklasse - stoppar, og ha han som 3 valg, bak Toure/Gallas, ikkje går an, for han vil ikkje gå med på det. Det er ikkje Senderos som er i verdensklasse.

 

OK, beklager :( Men kanskje Wenger har et poeng? Han har jo klokketro på den unge sveitseren. Kanskje vi bare skal vente å se om han forbedrer seg, og får bedre selvtillit.

 

EDIT: nå har jeg sett slåsskampen i reprise, og det ser ut til at Fabregas fortjente rødt kort. Det gjorde også Ade, fordi han hoppa inn i situasjonen og tok tak i en Chelsea spiller. Det var kanskje greit med gult til Lampard. Men Drogba skulle hatt et rødt kort, han klappa til Fabregas og tok hardt tak i nakken hans!!!

Jeg så ikke hva som skjedde med Bridge, men Ebouè kom gående fra den situasjonen

Link to comment
Share on other sites

Ser at Senderos får kjeft igjen ja. Det var jo ikkje noka bombe. Er ikkje bare å selge Senderos så vinn me alle kampar! No syns eg me bør finne ein ny syndebukk her inne. Ja kanskje Djourou kunne vert foran han i køen, men å selge? NEI!

 

I dag speler Senderos ein god kamp. Han har kontroll på Drogba i 90 minutt, bortsett frå 2-1 scoringa. Eg syns ikkje at Senderos er ein kjempestoppar, men han har kvalitetar me har mindre av ellers i troppen. Er ikkje mange verdensklasse stopparar som ville vore fornøyd med å vere 3/4 valg.

Helt enig med deg!!! Han er STOOOR i dueller, og kriger kampen ut! Latterlig å si at han er så utrolig dårlig! SKJERP!

Link to comment
Share on other sites

En utrolig finale som dessverre skiftet karakter da John Terry ble skadet. Den første timen er vi helt fantastiske, og spiller til tider ball-i-hatt med Chelski-stjernene. Gladfotball fra ende til annen og enda en liten sensasjon er i emning.

 

Så kommer den tragiske skaden til Terry og smilene forsvinner. Gladfotballen erstattes av alvorstynget "plikt-ball" - og er det noe Chelski kan så er det nettopp den type fotball. Derfra og ut satt jeg egentlig alltid med følelsen av at Chelsea ville trekke det lengste strået. Trist for kampen, trist for Diaby (som ble tydelig preget), men selvfølgelig mest trist for Terry. Får inderlig håpe han ikke får varige mén.

 

Men alt i alt synes jeg vi skal være stolte. Gutta våre gjør en kjempematch og hadde fortjent et bedre resultat. Litt skuffende at vi er så lette å "fyre opp" på overtid, men det skyldes kanskje manglende rutine. Sportslig sett får gutta toppkarakter av meg i dag - alle som én.

 

 

Proud to be a gooner.

Link to comment
Share on other sites

Syns oppførselen til Chelsea fansen ved cornerne våre var skammelig. Greit nok at det kan være en idiot som gjør noe sånt, men når det er mange som gjør og på begge sider syns jeg er rett og slett tragisk.

 

Hvis ryktene skulle stemme om at det er Eboue som skulle hatt rødt kort og ikke Adebayor så blir vel det røde kortet omgjort, men Adebayor vil nok helt sikkert få en straff uansett med tanke på sin reaksjon (selv om den da kan forstås).

Link to comment
Share on other sites

Ser at Senderos får kjeft igjen ja. Det var jo ikkje noka bombe. Er ikkje bare å selge Senderos så vinn me alle kampar! No syns eg me bør finne ein ny syndebukk her inne. Ja kanskje Djourou kunne vert foran han i køen, men å selge? NEI!

 

I dag speler Senderos ein god kamp. Han har kontroll på Drogba i 90 minutt, bortsett frå 2-1 scoringa. Eg syns ikkje at Senderos er ein kjempestoppar, men han har kvalitetar me har mindre av ellers i troppen. Er ikkje mange verdensklasse stopparar som ville vore fornøyd med å vere 3/4 valg.

Helt enig med deg!!! Han er STOOOR i dueller, og kriger kampen ut! Latterlig å si at han er så utrolig dårlig! SKJERP!

Jeg sier: SELG! SELG! SELG! Han er ikke god nok for the Gunners! Han er alt for treig i både føttene og taklingene!

Og det dere sier om at han er 3.valg, er ikke sant! Han har spilt mye mer enn det 3.valg gjør!

Wenger putter jo Djourou på benken når han er spilleklar og Senderos har spilt gang på gang elendig!

 

Han er IKKE god nok!

Link to comment
Share on other sites

Syns så absolutt at vi ikke skal gi senderes skylden (igjen!).. Spesielt ved det andre målet er det ikke veldig mye han kan gjøre.. Drogba kommer i stor fart og kommer seg foran, rett og slett bra gjort av drogba! Det første målet er også stort angrepsspill. Slik drogba beveger seg gjør at det blir mye usikkerhet i forsvaret. Noen vil ha det til at det var offside, men jeg tror egentlgi ikke det var det, han har en såpass bue på lpet sitt..

 

Senderos gjorde en god kamp, og var god i duellene, pluss at han blokkerte 3-4 skudd som kunne blitt svært farlige!

 

Ellers vil jeg prøve meg på en liten børs:

 

Almunia: Var veldig god, og med på det meste. Kunne KANSKJE tatt det første målet, men ingen forventer at han skal ta det. Setter spillet raskt i gang. 8

Hoyte: Har veldig god kontroll i første omgang. sliter litt mer når robben kommer inn. Med på mange gode løp framover på banen. 7

Toure: Står fram som kaptein og rydder unna det meste. Latterlig å reagere slik han gjorde, men kan på en måte skjønne frustrasjonen. 8 (uten krangelen)

Senderos: Gjør en god jobb og står alltid på. Til tider dårlig plassert. God i duellene. 7

Traore: Denne gutten har en stor framtid! Glitrer framover på banen, og gjør en god jobb bokover. Også han sliter litt mer når robben kommer inn. 8

Denilson: Viser gode pasninger, og er en fighter! Stresser midtbanen til chelsea og setter ofte opp gode angrep. 8

Cesc: Styrer midtbanen til arsenal med stor trygghet! Helt magisk i starten av kampen. Viser nok en gang god spilleforståelse og fine pasninger. 8

Diaby: Arvtageren til vieira. Stor og sterk, vanskelig å ta fra han ballen, pluss fine finter. Gir arsenal et godt driv.. håper bare ikke han blir passiv framover grunnet hendelsen med terry. 8,5

Walcott: Viser mye av potensialet sitt, men har ikke stort fintereportuar (men tar igjen dette med farten). Pent mål! 8

Ali: Jobber og sliter og gjør veldig mange ting riktig. Ikke veldig synlig, men en viktig brikke denne kampen. 7,5

Baptista: Stor i 1. omgang, men blekner i andre. Gode finter, og alltid spillbar. 7,5

 

Eboue: for ganske godt tak på robben, og gjør han mindre synlig. 7

Hleb: Gode finter, men får ikke så mye uttelling for det i dag. Men dog, mange gode pasninger og har godt driv i spillet sitt. 7,5

Ade: Rekker ikke å gjøre stort, men jobber mye! Elendig oppførsel! (uansett om det røde kortet var korrekt eller ikke). 6

 

Er kjempestolt av innsatsen gutta har lagt ned i denne kampen, men klarer likevel ikke helt å glede meg over det da jeg føler vi kunne vunnet denne kampen! Vi må jo tenke på at vi spiller med et meget ungt lag mot dyre rutinerte spillere! En ting som denne kampen beviser er: FRAMTIDEN ER LYS!!

 

PROUD TO BE A GOONER!!!

Link to comment
Share on other sites

Bla bla bla! Bestandig skal det gå utover Senderos. Skulle likt å se dere som klager på han utpå der. Senderos gjør en god kamp og sørger for at Drogba er stort sett veldig borte i store deler av kampen utenom når han scorer.

 

Jeg blir rett og slett irritert over at man hele tiden skal kritisere Senderos. Hvorfor ikke kritisere det som skjer forut for det andre målet?

Link to comment
Share on other sites

Bla bla bla! Bestandig skal det gå utover Senderos. Skulle likt å se dere som klager på han utpå der. Senderos gjør en god kamp og sørger for at Drogba er stort sett veldig borte i store deler av kampen utenom når han scorer.

 

Jeg blir rett og slett irritert over at man hele tiden skal kritisere Senderos. Hvorfor ikke kritisere det som skjer forut for det andre målet?

Utruleg einig! Er ekstremt lei all hakkinga på Senderos. Spesielt i dag som han speler ein god kamp.

Link to comment
Share on other sites

Her ser dere VGsportens prioriteringer...

Nyheten om Wehrman har vært der hele dagen, mens en Chelseaspiller kan være veldig, veldig alvorlig skadet. Jeg merket av klokkeslettet pga. det viser hvor kort etter kampen dette var. Det er forøvrig slik ennå!

 

OnT:

Jeg må si at jeg er stolt jeg!

Vårt unge og urutinerte lag fremstår som modne og sterke mot et toppet Chelsea lag.

 

Positivt fra kampen:

- Traore viste hvor hvor god han kan bli! Fyren er 17 år, og han hadde relativ kontroll på Drogba, Diarra og delvis Robben. Det er sterkt! Allerede bør Clichy føle seg truet!

- Walcott! Theo får sitt første mål, som forøvrig er på vakkert vis! Han spiller sin beste kamp i Arsenaltrøya, og viser at han er en svært talentfull fotballspiller! Dette unner jeg ham!

- At B-laget til Arsenal kjører over A-laget til Chelsea i en helt omgang!

- At det urutinerte laget tåler presset fra så utrolig mange Chelseafans.

 

Negativt fra kampen:

- Først og fremst at vi ikke løfter trofèet til slutt!

- Terrys grusomme skade! Jeg ønsker ham alt vel!

- To totalt unødvendige gule kort!

- Senderos som [dommeren tror] opphever offsiden, og som taper duellen mot Drogba. Er denne spilleren god nok for Arsenal?

- Adebayor som synker så dypt at han skjeller ut det som er av folk han møter på vei til garderoben.

 

Alt i alt en svært godkjent kamp i og med at det var Chelsea's toppede lag vi møtte!

Vi så at Robben betydde mye i snukampen for Chelsea.. han burde bli bedre passet på!

Slossinga i slutten er forkastelig! Vi må spille en del kamper uten to nøkkelspillere pga. dette.. idioti!!

Link to comment
Share on other sites

Ser mange skal ha Senderos hode på et fat som vanlig, noen hyler selg! selg! tro om det går å selge diverse supportere også, vi kunne jo solgt noen til spurs. Toure og Djorou hadde ikke engang vært i nærheten av Drogba ved 2-1 scoringa, de hadde prellet av som de skulle vært regndråper.

 

Og det med offsiden, den kunne gått begge veier, Arsenal og Ade fikk en nesten tilsvarende avinket pga offside. Så det var nok en 50\50. Men man skal heller ikke tra fra det faktum at oppspillet til Drogbas første var rimelig perfekt.

 

Off topic: Hvorfor står det warn 0% i venstre marg?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...