Jump to content

2007.02.25 Chelsea N


ramsrud

Recommended Posts

Jeg er sikker på at det var offside, og Hemlik'n linja di tror jeg er litt skeiv. Jeg synes det er offside

 

Etter linja på banen er den HELT rett!!

Ballen er ikkje spelt på det bildet ditt. Det er ei stund til den blir spelt og. Sjå foten til han som spelar ballen. Når Drogba då er på vei inn, og Senderos på vei ut, så sei det seg sjølv at han er offside.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 415
  • Created
  • Last Reply

hjelper ikke og spille bra i 90 min når du gjør 2 sånne feil, hadde han hvert et tidels sekund kjappere ut hadde linje dommeren flagget der, han kan ikke spille mot drogba sånn er det bare og wenger burde vist dette etter hvert!!! føler meg ikke trygg på han, haqn kan spille bra og alt det der men virker ikke som om han klarer og luke ut feilene sine

 

Senderos var god. Han har gjort langt svakere kamper for Arse enn denne. Om en av de to feilene du påpeker var første mål, så synes ikke jeg det er feil. Man kan ikke si at en forsvarer gjør feil nå en spiss klarer å lure offisdelinja, som i dette tilfellet var fint satt.

 

Andre målet er heller ingen feil. Drogba er en enormt sterk hodespiller. Hva mer kan en si? Senderos er ikke den første som får svi for dette.

 

Legg alle offsider, slosskamper og andre ting til side, og hyll laget for innsatsen i dag!!

 

Up the Arse!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at det var offside, og Hemlik'n linja di tror jeg er litt skeiv. Jeg synes det er offside

 

Etter linja på banen er den HELT rett!!

Ballen er ikkje spelt på det bildet ditt. Det er ei stund til den blir spelt og. Sjå foten til han som spelar ballen. Når Drogba då er på vei inn, og Senderos på vei ut, så sei det seg sjølv at han er offside.

Paddy kommer med et godt poeng!

Så egentlig så sier ikke det bilde noen verdens ting.

Jeg står fortsatt på at det er en hårdfin offside!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at det var offside, og Hemlik'n linja di tror jeg er litt skeiv. Jeg synes det er offside

 

Etter linja på banen er den HELT rett!!

Ballen er ikkje spelt på det bildet ditt. Det er ei stund til den blir spelt og. Sjå foten til han som spelar ballen. Når Drogba då er på vei inn, og Senderos på vei ut, så sei det seg sjølv at han er offside.

 

Du har helt sikkert rett, Paddy!

Men jeg vil ikke ta på meg det at det ikke er i det rette øyeblikket! Tenkte at Imers fiksa et troverdig bilde..

Link to comment
Share on other sites

Senderos var god. Han har gjort langt svakere kamper for Arse enn denne. Om en av de to feilene du påpeker var første mål, så synes ikke jeg det er feil. Man kan ikke si at en forsvarer gjør feil nå en spiss klarer å lure offisdelinja, som i dette tilfellet var fint satt.

Enig i at Senderos var god i dag.

 

Men offsidelinjen var ikke bra satt da Drogba kom seg forbi på 1-1. Senderos står en meter bak der linja blir satt. Slike innøvde forsvarstaktikker må følges til punkt og prikke om det skal gå bra.

 

Men for all del, når det først glipper en gang burde spilleren bli dekket opp, og det var i det tilfellet Traore sin jobb. Drogba er uansett i kjempeform for tiden, og mener ikke at forsvaret gjorde en dårlig jobb.

Link to comment
Share on other sites

de tre andre forsvarerne er kommet seg langt nok ut til at det skal være offside, er bare han som mangler!!

han blir knust i hodeduellen men det eneste han skulle gjøre er og forstyrre drogba nok til at han ikke klare og sette den på mål, hodespill skal være den største styrken til senderos..

synes han var god i det meste han fortok seg i dag, og blir hard straffet de gangene han gjore feil.

 

og er stolt over det gutta presterte i første omgang i dag, men mener almunia kunne tatt den første og, hleb var elendig, baptista viste seg ikke frem, synes wenger gjør et feilgrep med og ikke foreta seg noe når det ble så stor strekk mellom midtbanen og forsvaret

 

men mener nå det jeg mener om senderos, er potensial der men han har en egenskap med og komme i søkelyset, kansje han hadde hatt godt av og gått ut på lån

Link to comment
Share on other sites

Legg alle offsider, slosskamper og andre ting til side, og hyll laget for innsatsen i dag!!

 

Helt enig! Vi må ikke la offsider, slåsskamper og andre ting overskygge den sportslige prestasjonen som vårt fantastiske unge lag gjennomførte. For meg er det den gode innsatsen som er beholdningen etter denne kampen.

 

Denne prestasjonen blir enda sterkere når vi vet at spillere som Lehmann, Henry, Gilberto, Ljungberg, Gallas, Rosicky og van Persie ikke var med.

Link to comment
Share on other sites

- Dommeren og linjedommeren gjør store, avgjørende feil. Essien skulle vært utvist, Drogba var i offside ved 1.målet,

 

Tøys og vas. Offsiden ble opphevet av Senderos.

Men da skal vitterlig ikkje bli avblåstAde da dette var en identisk situasjon, ja identisk på hårstrået!

 

Inkonsekvent dømming heile vegen idag. Denilsons gule var identisk situasjon med Essien (da han allerede hadde orange fra før). Bare for å nemne ein...

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen kan oppsummeres med fem punkt:

 

- Traore, Diaby, Denilson viser i tillegg til de mer etablerte unggutta at Arsenal har en lys framtid

- Mikel er en drittsekk. Walcott får også stort pluss

- Dommeren og linjedommeren gjør store, avgjørende feil. Essien skulle vært utvist, Drogba var i offside ved 1.målet, samt at han håndterte krangelsituasjonen særdeles dårlig. Provokasjon og reaksjon bør ikke straffes likt: Sku vært gult til Kolo og rødt til Mikel

- Ingen fotballspillere fortjener en slik skade som Terry fikk. Selv ikke Roy Keane og Gary Neville. Håper han kommer tilbake.

- Diaby kan ha fått seg en psykisk knekk (hvis Terrys karriere er over)

 

Han var faktisk ikke i offside... Senderos opphever den

 

Vet det er trist med skader, men synes for å være helt ærlig at Roy Keane fortjener (fortjente) en skade, ettersom han skadet alle andre!

Link to comment
Share on other sites

Eg er imponert. Det er det mest dekkande ordet for det eg såg i dag: Imponerande. Dei første 10-15 minutta av kvar omgang var rett og slett målbindande! Då såg vi eit reserveprega Arsenal spele ball i hatt med feterte verdsstjerner på Chelskij! Då var eg stolt.

 

Hadde det vore FA-cupfinalen vi hadde tapt på denne måten hadde eg vore atskillig verre å svelge, men no var det no ein gong Mikke-Muscupen med U-20laget vårt. Og når U20laget vårt bærer så store løfter for framtida, så gler eg meg til det som skal skje. Eg kan ikkje sei anna.

 

Diaby var for meg den store beholdninga. Ute av posisjon, nylig tilbake etter langt avbrekk og dominerar frykteleg i første omgang. Det var nesten som å HA Vieira der. Måten han forserar på, drar seg fri. Ballkontrollen for slik ein lang lyr er ikkje anna enn fantastisk. Aliadiere er også god (og for en arbeidsinnsats!1), samt bra for Walcott med eit mål før han tar seg eit lengre avbrekk. Denilson er god i første omgang også han. Fell litt meir gjennom i andre, men kva skal vi forvente?

 

Traore: Kva skal vi med Cole? Ok. Ikkje heilt på Arsenal-Cole-nivå, men denne guten har potensiale! Hoyte er god også. Baptista er meget god det første kvarteret, men dette litt tilbake til det som er litt for dårlig etter det. Han har potensialet, dog. Senderos er langt betre mot Drogba i dag, enn han plar vere. Framgang! Trist at Toure er den som mistar hovudet, tykkjer eg. Unødig. Kvifor ikkje heller bruke energien på å få kome seg i angrep? Adebayor og Hleb finn seg ikkje til rette etter innhoppa i dag - diverre, men då var nok lufta i ferd med å gå ut av unggut ballongen.

 

Alt i alt er eg stolt og glad, om ikkje fornøgd. Det hadde vore kjekt og vinne, og vi hadde fortjent det, men det gjekk ikkje denne gongen. Ein ting er sikkert: vi kjem til å få oppleve fleire finalar framover!

Link to comment
Share on other sites

Men det er allikevel Senderos som opphever "offsiden"

Hehe, greit nok at du har noko i mot Senderos, men det blir for dumt å skylde på han for ein dommarfeil.

 

Det andre målet derimot var elendig forsvarsspill av sveitsaren. Han bør i det minste gå inn i kroppen på Drogba og forstyrra han.

 

På det andre målet har Drogba et herlig løp som kommer bakfra... Det er ikke enkelt og stoppe en slik scoring! Men skulle gått mot ballen, men uansett vanskelig...

Link to comment
Share on other sites

on why he went onto the pitch...

"I went on to make sure nothing major happened. I wanted to calm things down. Basically I am not strong enough to do that. I overestimated my power a little."

 

HAHA ;) Wenger fekk meg til å smile i alle fall.

 

Også når han sei at Drogba VAR offside, mens Adebayor var onside. Det er i det beste fall ein smule subjektivt. Ein kan nok bli litt farga. Mitt syn er at begge var offside, men berre den eine blei dømd. Uansett om vi vann eller ei, eller kven si skuld det var: vi kan vere stolte av denne prestasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Men uansett om det var hårfint onside eller offisde i dei 2 situasjonane, so hjelp det oss null og niks å sitte her å krangle om det. Gjort er gjort og ingen av avgjerslene hadde blitt skandale om det hadde blitt dømt motsatt. Linjedommerykret må vere eit av dei mest utakknemmelige yrka.

Tenk å måtte stå der å konse på eit balltouch og ei linje laga av personer og ta ei avgjersle på eit millisekund. Avogtil skjer det feil, fordi det er menneskeleg å feile.

 

Lat oss heller fokusere på det positive.

Vi set støkken i milliardmannskapet til chelskij og det kunne like godt vore oss som sto å heva sigerspokalen.

Gutane gjorde ein heroisk innsats som dei fortener å bli hylla for.

I bruddsktykker av kampen blir chelskijmannskapet gjort til statistar.

Eg synes faktisk at vi overspelte dei meir enn motsatt, sjølvom dei vann kampen og hadde 2 skot i treverket.

Ære være Wenger og hans tiltru til ungfolane.

Link to comment
Share on other sites

"Det som dog er et faktum er at det angripende lag i slike situasjoner skal gis the benefit of the doubt. Men dessverre kommer denne tvilen 99% av gangene det forsvarende lag til gode, og da er det selvfølgelig surt når vi denne gangen ble et av unntakstilfellene."

 

Helt riktig. Jeg skjønner faktisk ikke dere som sier "soleklar offiside" bla. Hadde det vært en soleklar offside hadde vi ikke diskutert dette engang?

Desverre blir Senderos "syndebukk" igjen. Jeg syns det blir litt feil. Alle vi som ser tv bildene er så "smarte" å snakker om hva og hvor han burde stått osv.

Blir faktisk litt provosert når jeg leser. Flere her inne spiller sikkert fotball selv - og ingen av oss vet heller hvilke ordrer han har fått av wenger ? Kanskje han bevisst ligger litt bak de andre? Prøve å komme seg på linje for å sette Drogba i offside,men failer.. ok, shit happens. Utpå der går det sinnsykt fort, blir for dumt å blame Senderos for den skåringen. For å vinkle det litt , så gjør Drogba et bra trekk. Han vet nøyaktig hvor han skal ligge. Er ingen å blame - bra prestasjon.

 

Det andre målet er det ingenting å si på heller. Vannvittig bra prestasjon av Drogba.

 

At Adebayor reagerer slik han gjør syns jeg ikke er noe tåpelig. Eller, jeg skjønner han frustrasjon - å det tror jeg dere andre også egentlig gjør. Han blir jo utvist i en så viktig kamp. - noe han ikke sko!

Folk reagerer, og kjenner jeg meg selv ville jeg nok reagert på samme måte. Blir for dumt. Hva sko han gjort? Smilt å gått av banen å være taknemlig for utvisningen? Neppe

 

Men, karantene? Gjelder ikke kortene i cup`n for seg selv da ?

 

Alt i alt , kjedelig å tape - men jeg er stolt av laget. Fryd å se på .

Link to comment
Share on other sites

Nå som ting har roet seg litt her inne, føler jeg også et behov for å hylle spillerne våre. Bråket på overtid er nevnt nok allerede. Det eneste jeg kan si, er at jeg faktisk kan forstå hvorfor Adebayor får det røde kortet. Etter å ha sett det i slow motion på VLC, ser det ut som han slår med flat hånd mot en eller annen, når han går inn i tumultene. Som han sier selv, han prøvde bare å roe gemyttene, men slikt hender.

 

Åpningen av kampen igår var fenomenal. Vi gikk så vanvittig respektløst tilverks. Et heltent lag med Walcott, Diaby og Aliadiere i spissen. Cech er vanvittig god, og hadde det ikke vært for han hadde vi faktisk vunnet kampen, det tør jeg påstå. For det var en enorm pasningskvalitet og bevegelse. Det var som når The Invincibles var på sitt beste, og drepte kampene på et kvarter. Satt litt på spissen, kunne målet til Walcott vært to eller tre null allerede før kvarteret. Men å spille bra, men ikke sette sjansene, det har vi vel hørt før i år? Det virker som det er vår bane denne sesongen. Om åtte dager kan det hende vi har bare ligaen igjen å kjempe for. Men forhåpentligvis har vi slått Blackburn på Ewood, og vi har klart å være effektive på Emirates mot PSV, og ting ser fortsatt lyst ut. Meget lyst ut, med tanke på den prestasjonen gutta la ned igår. Jeg trodde at mange kom til å være nervøse, syv(?) av de våre spillere hadde tross alt aldri spilt en finale før. Men det var Chelsea som var juniorlag i så godt som hele 1.omgang.

 

Walcott satte fart, Denilson og Fabregas hadde mange flotte vendinger(Denilson vendte jo faktisk Lampard på rumpa, hvilket var herlig), og det var godt driv i både Ali og Baptista. Og når da Walcott putta vakkert det første målet, eksploderte han i følelser. Man kunne nesten se at dette var noe som hadde tynget han, for det var veldig mye som skulle "ut". Og det var helt nydelig å se. Henry og gutta på benken jublet voldsomt, og hadde ikke godeste Thierry med seg kamera? eller husker jeg feil? Det var et fantastisk øyeblikk uansett.

 

Abu Diaby fortjener et eget avsnitt for seg selv. Han er i ferd med å bli min nye favoritt spiller. Neste drakt blir med han på ryggen, det er jeg overbevist om. Han er en stor mann, men han er bedre teknisk enn Patrick Vieira. Han har klonet drivet hans, det er i hvertfall helt sikkert. Foreløpig dribler han mer enn det han slår av krempasninger, men det kommer det også. Så her har vi en verdig avtager til Gilberto allerede. Og jeg er sikker på at han kan lære masse av Gilberto når det kommer til det deffensive, men også her gjør han det bra. Det var ikke like synlig igår, da han etter min mening ble feilaktig plassert på venstrekant. Men Denilson hadde trukket like mye innover han også, så det spilte vel ingen stor rolle. Han har en stor fremtid i klubben, og den som bør være mest bekymret er Flamini. Kan ikke helt se hvor mye spilletid han kan få, da både Diaby og Denilson er flere hakk bedre enn han selv. Men Diaby ble litt knekt etter episoden med JT. Det kan jeg til det fulle forstå, det var ikke noe hyggelig å se en livløs Terry ligge livløs på banen. Var det noen som for fort Gary Lewin kom løpende? Da skjønte jeg at det virkelig var alvorlig, når arsenals lege er først på stedet, samtidig som spillere fra flere lag gestikulerte etter hjelp. Da var det flott å se et samlet Millenium Stadium som klappet JT av banen når han omsider ble båret av banen. Dette preget naturlig nok Diaby, jeg vet ikke hvor alvorlig skaden hans var, eller om det bare var for å komme av banen, fordi han var ukonsentrert. Jeg tror han tenkte veldig mye på sin egen situasjon også. Han har akkurat kommet tilbake fra 8-9 måneders skadeavbrekk, og tenkte kanskje at "nå har jeg gjort det samme for han". Men JT er lagd av stål, og var tilbake på stadion senere igår. Heldigvis. Poenget mitt er at vi faller litt sammen når Diaby forsvinner ut. Jeg kan ikke huske noen spesielt bra angrep fra vår side etter han gikk ut. Vi mister tyngde på midtbanen, og Chelsea tok mer og mer over.

 

Og det lå en Chelsea scoring i lufta, akkurat da han Drogba steg til værs og stanget inn matchvinner målet. En veldig bra prestasjon!

 

Men det vi skal huske fra denne kampen er den fabelaktige innsatsen av unggutta, hvor respektløst de spilte mot et lag som koster flere milliarder;

 

They played the beatiful game.

 

Bare så synd den vil bli husket for noe helt annet

 

Proud te be a Gunner! ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bare så synd den vil bli husket for noe helt annet

 

 

 

 

eg vil huske 2 ting fra denne kampen lenge: 1: De Røde kortene. 2: Walcott sitt første mål for klubben i en alder av 17 år mot et godt lagt som Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Det var jammen meg litt av en måte for Walcott å score sitt første mål for Arsenal på. Mot Chelsea i ligacup finalen og for en scoring det var - lignet veldig på de avslutningene Henry av og til har.

 

Syns Walcott hadde en av de beste kampene i Arsenal trøya i går. Bridge ble til tider veldig svimmel der ute på kanten.

 

Utrolig stolt over det spillet som spillerne viser frem. Dette laget kommer til å bli utrolig godt i årene som kommer. Og fortsatt har vi flere spillere som banker på døra til å utfordre disse spillerne som spilte i går. Vi har jo f.eks Bendtner og Muamba borte på lån. Vi har Merida som venter på å få sjansen. Vi har Randall, Gilbert, Connolly, Lansbury, G. Hoyte, Barazite etc... Kan tenke meg at allerede neste sesong så vil flere av disse få sjansen i Carling Cup.

 

Skal bli spennende å se hvordan dette laget utvikler seg frem til neste sesong og fortsatt er det mye å spille for i årets sesong!

Link to comment
Share on other sites

Det var jammen meg litt av en måte for Walcott å score sitt første mål for Arsenal på. Mot Chelsea i ligacup finalen og for en scoring det var - lignet veldig på de avslutningene Henry av og til har.

 

Syns Walcott hadde en av de beste kampene i Arsenal trøya i går. Bridge ble til tider veldig svimmel der ute på kanten.

 

Utrolig stolt over det spillet som spillerne viser frem. Dette laget kommer til å bli utrolig godt i årene som kommer. Og fortsatt har vi flere spillere som banker på døra til å utfordre disse spillerne som spilte i går. Vi har jo f.eks Bendtner og Muamba borte på lån. Vi har Merida som venter på å få sjansen. Vi har Randall, Gilbert, Connolly, Lansbury, G. Hoyte, Barazite etc... Kan tenke meg at allerede neste sesong så vil flere av disse få sjansen i Carling Cup.

 

Skal bli spennende å se hvordan dette laget utvikler seg frem til neste sesong og fortsatt er det mye å spille for i årets sesong!

 

Flere vil nok gå til andre klubber, sånt skjer vært år, flere vil heller spiller fast på et lag i en divisjon under oss en å bare spille Carling Cup for Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Dagen derpå, kan man vel egentlig si at det beste var at Chelsea vant med tanke på ungguttene, som nå kommer til å jobbe enda hardere for å få en plass på laget og få lov til å møte Chelsea igjen. Da kan det faktisk også ende med seier.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. For tapet kunne vært enda verre. Hvis vi hadde blitt rundspilt og tapt med 3-4 mål, tror jeg nok selvtilliten til en del av spillerne våre ville fått seg en knekk. Men når de så at de i perioder klarte å rundspille verdensstjerner vil dette bare øke selvtilliten, og kanskje gjøre at de utvikler seg enda mer som spillere. For nå tør de prøve, og det trengs for å klare å utvikle seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...