Jump to content

2007.02.25 Chelsea N


ramsrud

Recommended Posts

Fabregas prøver kun å skille spillerne

 

Er det slik som dette kan skiller spillere nå til dags?

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesia...09&o=0&katId=-1 Se på bilde nr 6 hvis det ikke er det som kommer opp!

 

Jeg kommer forøvrig med bevis ene eller andre veien med offside eller ikke om noen få strakser!

 

Cesc prøver kun å komme seg inn mellom Lampard og Toure. (Cesc bruker hendene for å dytte bort Lampard og skuldra for å holde Toure unna).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 415
  • Created
  • Last Reply

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

 

Tre stykker ligger rett som en linjal ved siden av hverandre. Desverre gjør ikke nr. 4 senderos det.

 

Synes ikke bildet gir noe entydig svar. Men at vi fortsatt ikke kan bli enige, viser egentlig bare hvor vanskelig jobb dommerne har. Kan neppe kalles en tabbe uansett hva dommeren hadde falt ned på her.

 

Det som dog er et faktum er at det angripende lag i slike situasjoner skal gis the benefit of the doubt. Men dessverre kommer denne tvilen 99% av gangene det forsvarende lag til gode, og da er det selvfølgelig surt når vi denne gangen ble et av unntakstilfellene.

Link to comment
Share on other sites

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

Synes ikke det bildet sier noen verdens ting. Fremste punkt på Drogba er foran fremste punkt på Senderos, men then again - hvordan defineres offside (meget diffust i regelbøkene)

 

Fremste punkt hos Drogba er foran Senderos sitt fremste punkt og det er jeg helt enig i. Dessuten er ikke ballen gått ifra foten til Chelsea spilleren som slår pasningen og Drogba kommer da enda litt mer foran Senderos sitt fremste punkt. Jeg mener det er offside, men hvordan i alle dager skal en dommer klare å bedømme en slik situasjon. Sånn er det i fotball - noen ganger har vi hellet med oss og andre ganger ikke. Det er en veldig 50/50 situasjon hvor det kunne gått begge veier i bedømmingen.

 

 

jeg mener det ikke er offside.

Men vi kan ikke legge skylda på dommeren på denne avgjørelsen uansett,

nå har vi stillbilde av situasjonen og klarer ikke å bli enige om hva som er riktig.

 

Hvor lang tid har dommeren på å vurdere denne situasjonen? o,5 sek?

 

I løpet av en sesong får vi noen slike situasjoner mot oss og noen situasjoner for oss..

 

For at det skal være offside må det være luft mellom spillerne. Det er det ikke her. Ingen tvil om at Senderos opphever offsiden, men jeg syntes det er feil man som passer på Drogba. Det burde være Toure sin oppgave, da han har klart mer hurtighet enn Senderos.

 

Andre målet er et knallmål som få, svært få, forsvarsspillere i verden hadde klart å følge med på.

 

Surt tap, men med en god følelse endog. Snakket med mange andre supportere i dag, og de var mektig imponert over unggutta våres. De frykter virkelig Arsenal neste år, og årene videre fremover!!!

Det med "luft mellom spillerne" er kanskje det mest misforståtte innen offsidereglenes verden. Er to spillere i berøring med hverandre, da snakker vi om at det ikke er luft mellom spillerne. Er de ikke det, som i denne situasjonen, er det offside. Hadde det vært slik du skriver, hadde det vært langt langt færre offsider. Da hadde Drogba vært alene gjennom MANGE ganger i dag. :P

Link to comment
Share on other sites

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

Synes ikke det bildet sier noen verdens ting. Fremste punkt på Drogba er foran fremste punkt på Senderos, men then again - hvordan defineres offside (meget diffust i regelbøkene)

 

Fremste punkt hos Drogba er foran Senderos sitt fremste punkt og det er jeg helt enig i. Dessuten er ikke ballen gått ifra foten til Chelsea spilleren som slår pasningen og Drogba kommer da enda litt mer foran Senderos sitt fremste punkt. Jeg mener det er offside, men hvordan i alle dager skal en dommer klare å bedømme en slik situasjon. Sånn er det i fotball - noen ganger har vi hellet med oss og andre ganger ikke. Det er en veldig 50/50 situasjon hvor det kunne gått begge veier i bedømmingen.

 

 

jeg mener det ikke er offside.

Men vi kan ikke legge skylda på dommeren på denne avgjørelsen uansett,

nå har vi stillbilde av situasjonen og klarer ikke å bli enige om hva som er riktig.

 

Hvor lang tid har dommeren på å vurdere denne situasjonen? o,5 sek?

 

I løpet av en sesong får vi noen slike situasjoner mot oss og noen situasjoner for oss..

 

For at det skal være offside må det være luft mellom spillerne. Det er det ikke her. Ingen tvil om at Senderos opphever offsiden, men jeg syntes det er feil man som passer på Drogba. Det burde være Toure sin oppgave, da han har klart mer hurtighet enn Senderos.

 

Andre målet er et knallmål som få, svært få, forsvarsspillere i verden hadde klart å følge med på.

 

Surt tap, men med en god følelse endog. Snakket med mange andre supportere i dag, og de var mektig imponert over unggutta våres. De frykter virkelig Arsenal neste år, og årene videre fremover!!!

luft mellom spillerne, da betyr det at en kan stå med et bein bak den bakerste forsvaren uten at det er offside, eller ta og lene deg så godt man kan forbi den bakerste forsvareren, det blir helt feil i mine ører. det er offisde, for drogba er bak senderos, og da er det offside, da skulle det heller ikke vært offisde på adebayor senere i kampen. Er drittforbanna på tapet!

Link to comment
Share on other sites

Det bildet sier ALT. Senderos opphever offsiden, end of story.

Nei, en del av Drogbas kropp er bak Senderos bakerste punkt, ergo offside. Hele kroppen trenger ikke å være over linjen. Har snakket med en dommer om dette.

 

Men forventer på ingen måte at en dommer skal legge merke til den mikroskopiske situasjonen.

 

Tåpelig å vise ut Adebayor, og forferdelig dumt av Eboue. Han er faktisk den eneste som slo ordentlig etter bildene å dømme.

Link to comment
Share on other sites

 

For at det skal være offside må det være luft mellom spillerne. Det er det ikke her.

 

 

Det er dessverre en gal påstand. Offsider avgjøres i henhold til det såkalte målsnøre-prinsippet. Hvis en trekker dette "snøret" langs bakken er nok Drogba onside. Løfter en "snøret" en meter og bedømmer som f.eks i friidrett, så synes Drogba å være offside. Jeg er dog ikke sikker på om det er foten eller "hvilken som helst legemsdel" det dømmes etter i fotball. Luft-påstanden er uansett gal.

Link to comment
Share on other sites

http://cache.gettyimages.com/xc/73416525.j...DDEBEF305CCBD68

 

Eboue er avslørt. Skandale av dommaren å utvise Adebayor.

 

Adebayor er ikke i nærheten engang. Håpløst av dommerne hvis det er dette som Adebayor skal ha blitt utvist for. Da kan jeg i hvertfall skjønne at Adebayor reagerer, selv om han reagerer altfor kraftig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eksprimentert litt med linja i Photoshop for å se om Drogbas arm er lengre fremme enn hans fot, og zoomet inn og ut osv, og da kom jeg frem til at Drogba er midt i et langt steg, så armen er ikke like langt fremme.

 

Her har jeg satt opp en linje som følger de rette linjene i gresset.

gom2007022520094742pg0bw7.jpg

Jeg ser grønt gress mellom linja og Drogba her. Det gjør jeg ikke mellom foten til Senderos.

Altså...ONSIDE!

End of case!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eksprimentert litt med linja i Photoshop for å se om Drogbas arm er lengre fremme enn hans fot, og zoomet inn og ut osv, og da kom jeg frem til at Drogba er midt i et langt steg, så armen er ikke like langt fremme.

 

Her har jeg satt opp en linje som følger de rette linjene i gresset.

gom2007022520094742pg0bw7.jpg

Jeg ser grønt gress mellom linja og Drogba her. Det gjør jeg ikke mellom foten til Senderos.

Altså...OFFSIDE!

End of case!

 

Takk for svaret. Endelig fikk vi det ut av verden :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eksprimentert litt med linja i Photoshop for å se om Drogbas arm er lengre fremme enn hans fot, og zoomet inn og ut osv, og da kom jeg frem til at Drogba er midt i et langt steg, så armen er ikke like langt fremme.

 

Her har jeg satt opp en linje som følger de rette linjene i gresset.

gom2007022520094742pg0bw7.jpg

Jeg ser grønt gress mellom linja og Drogba her. Det gjør jeg ikke mellom foten til Senderos.

Altså...OFFSIDE!

End of case!

Dette bilde bekrefter jo bare at det er ONSIDE! Begge er akkurat på linje med hverandre.

 

Og det du sier er selvmotsigende. Det er gress mellom linja og Drogba, men ikke med Senderos... Det betyr jo at Senderos er lengre bak og dermed er Drogba ONside

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eksprimentert litt med linja i Photoshop for å se om Drogbas arm er lengre fremme enn hans fot, og zoomet inn og ut osv, og da kom jeg frem til at Drogba er midt i et langt steg, så armen er ikke like langt fremme.

 

Her har jeg satt opp en linje som følger de rette linjene i gresset.

gom2007022520094742pg0bw7.jpg

Jeg ser grønt gress mellom linja og Drogba her. Det gjør jeg ikke mellom foten til Senderos.

Altså...ONSIDE!

End of case!

Korrekt, Helmik. Og God jul til deg også! :P

Link to comment
Share on other sites

Stolt, stolt, stolt!

 

Flott finale. Skulle ikke tor at det var finale når en så hvordan de guttene spilte. Var ikke mye som minnet om nerver, og at de to siste sesongers beste lag sto på motsatt banehalvdel.

 

Dette er hva jeg er supporter for! Driter i tapet. Arsenal gjorde på ingen måte skam på seg selv, og spilte en flott finale. Ikke bare med å motstå Chelsea, men å ved å tidvis spille dem av banen. Proud to be a Gooner.

 

Håper Terry går for egen maskin snarest. Var fryktelig vemlig og skremmende scener i minuttene etter han gikk i bakken. Kampen fikke en annen stemning etter den hendelsen.

 

Drogba var offisde på første. Så lenge du har en kroppsdel på feil side av forsvarer er du offside. Men vi scoret sånn mot Wigan.

 

Arsenal var store med Diaby i fronten. Synes kampen snudde når han måtte av.

 

The future is bright!

 

Up the Arse!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eksprimentert litt med linja i Photoshop for å se om Drogbas arm er lengre fremme enn hans fot, og zoomet inn og ut osv, og da kom jeg frem til at Drogba er midt i et langt steg, så armen er ikke like langt fremme.

 

Her har jeg satt opp en linje som følger de rette linjene i gresset.

gom2007022520094742pg0bw7.jpg

Jeg ser grønt gress mellom linja og Drogba her. Det gjør jeg ikke mellom foten til Senderos.

Altså...ONSIDE!

End of case!

Korrekt, Helmik. Og God jul til deg også! :P

 

Jeg er fremdeles skeptisk. Drogba har jo armen ute. Jeg mener at han er over, men om han er på strek, så skal det jo gå til angripernes fordel uansett..

Link to comment
Share on other sites

Uansett går det ikke an å se noe som helst når bildet er så skeivt som det er...

Ser ut som vi bare må forbli uenige... Det som er synd nå, er suspensjonene. Eboue, Fab og Kolo får suspensjon, men hvis Adebayor er uskyldig, bør han gå fri, uansett ka han gjorde etter han blei utvist. Jeg spiller fotball selv og har blitt utvist en gang selv for noe en annen gjorde. Det var noe sykt dritt. Jeg protesterte, han som hadde gjort det sa at han gjorde det, men dommeren bare sto på sitt!!! Dommere har visst en udiskutabelitet i seg, og er så stolte at de ikke kan innrømme feil..

Link to comment
Share on other sites

senderos spiller en jævlig god kamp utenom at han opphever offsiden på første målet og blir knust av drogba på andre målet men utenom meget god kamp!!

hleb var lei i stilen når han kom inn, diaby var konge!

denilson og cesc gjør en god kamp på midten, for en fremtid vi har der!!

synes traore viste mye bra, almunia burde tatt første målet..

ali jobbet bra, baptista vet jeg ikke ka jeg synes om..

 

talentløs utvisning av adebayor, og hvorfor får vi ikke se det i reprise??? helvetes tv3

 

 

åssen kan du si at han spiller en kjempekamp, når han er innblandet i begge baklengsmålene, og spesielt de siste, ser jo ut som en lilleputtspiller, jeg gir meg over for denne redd Senderos kampanjen, gutten er ikke god nok, han har fått så utrolig mange sjangser nå, og det holder ikke.Så det er virkelig en spiller jeg helst ser forsvinne fra klubben først, men det skjer vel ikke, Wenger er blind på han,trøye nummer 6 og greier...skulle tro det var en spøk...menmen, vi hadde jo Stepanovs ei stund, han er jo fremdeles litt foran der, men nærmer seg for hver kamp...

 

Bortsett fra han og resultatet så er jeg fornøyd idag, gutta la ned en kjempeinnsats, og det lover godt, vi kunne og burde? leda 2-0 før nevnte mann i spann med Traore forærer Diver målet. bortsett fra dette så spilte Traore en kjempekamp, hvis ikke det var skade så mener jeg Wenger gjorde feil i og bytte han ut med Eboue, Hoyte passer ikke venstre siden. men uansett en veldig bra kamp, dette på slutten ødlegger en del, og Ade bør få en reaksjon fra Wenger, det er tåplig uansett, Chelsea cheater mye, men det er jo det de vil, provosere fram slike reaksjoner, og tiden går. Chelsea og J... går en lang gang over hva det kvalmeste og mest usympatiske laget jeg noen gang har opplevd. De er virkelig en gjeng med klyser. menmen, vår ungdomslag spiller jevnt med det beste laget Chelsea overhodet kan stille, og til tider utspiller og rundspiller vi dem. så de fortjener en hyllest idag.

 

til slutt vil jg ønske Terry god bedring, og håper at det ikke er så alvorlig som det så ut.

 

det med senderos var ironi fra ende til annen, deler din mening om han :P

grunnen til at jeg skrev det slik var at når man slenger litt med leppen her inne om senderos så blir man kritisert og bla bla bla..

 

hjelper ikke og spille bra i 90 min når du gjør 2 sånne feil, hadde han hvert et tidels sekund kjappere ut hadde linje dommeren flagget der, han kan ikke spille mot drogba sånn er det bare og wenger burde vist dette etter hvert!!! føler meg ikke trygg på han, haqn kan spille bra og alt det der men virker ikke som om han klarer og luke ut feilene sine

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...