Jump to content

2007.02.25 Chelsea N


ramsrud

Recommended Posts

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

 

Tre stykker ligger rett som en linjal ved siden av hverandre. Desverre gjør ikke nr. 4 senderos det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 415
  • Created
  • Last Reply

Bare for å oppsummere noe av det som blir diskutert:

 

Utligningen til Chelsea: Kan se ut som offside, men det er uinteressant, da dommeren ikke blåste. Man får noen avgjørelser mot seg, andre ganger med seg. Utover sesongen jevner dette seg ut. Ikke glem at 1-1 scoringen mot Wigan nå nylig var offside.

 

Senderos: Gjør en god kamp. At Drogba scorer 2-1 er ikke en feil av Senderos, men en fantastisk prestasjon av en spiss som er suveren i år.

 

Arsenal: Ingen tvil om at Arsenal gjør en fantastisk kamp. At et lag med en gjennomsnittlig alder på rundt 21 år, store deler av kampen rundspiller et lag som har kostet milliarder av kroner å sette sammen, er intet mindre enn fantastisk.

 

Dette er virkelig en dag hvor man kan være stolt av å være Arsenal-supporter!!

Dette var egentlig ganske bra sagt. Kanskje best å legge diskusjonene døde med dette. Men vil avslutte med Wengers egne ord: "The equaliser for Chelsea was offside " (Arsenal.com) :)

Link to comment
Share on other sites

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

Synes ikke det bildet sier noen verdens ting. Fremste punkt på Drogba er foran fremste punkt på Senderos, men then again - hvordan defineres offside (meget diffust i regelbøkene)

Link to comment
Share on other sites

har nå sett igjen om slåssinga,kan noen si meg av adebayor gjør for å bli utvist ???????????

 

Han kommer hoppende inn i situasjonen med strake armer, og han river og sliter i det som er av Chelsea-spillere. Fabregas skulle også ha vært utvist!

Link to comment
Share on other sites

Objektivt sett er faktisk 1-1 målet offside!!!Ingen tvil....Diver har en del av kroppen sin innenfor Senderos, dermed er det ingen tvil; OFFSIDE. Så enkel er faktisk regelen!!!

 

At Senderos og Traore er feilplassert skal vel ikke akkurat påvirke linjedommeren sin avgjørelse??

 

 

Ellers håper jeg det blir tatt tak i de pøbel-strekene som Chelsea-fansen sto for hver eneste gang en av våre skulle ta en corner. Ikke nok med at supporterne til Chelsea er noen idioter, men spillerne i blått er også noen juksemakere stort sett alle sammen og slipper dessverre unna med det. Essien skulle vært utvist først etter gult for stemplingen av The Beast, deretter når han kynisk stopper en kontring for Arsenal.

 

Jeg er veldig stolt av gutta våre, bare så synd det ikke holdt helt inn.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg er fortsatt uenig: Overkroppen til Drogba "henger" inn i offside.

 

Uansett, spilt er spilt, og tapt er tapt.

Link to comment
Share on other sites

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

Synes ikke det bildet sier noen verdens ting. Fremste punkt på Drogba er foran fremste punkt på Senderos, men then again - hvordan defineres offside (meget diffust i regelbøkene)

 

Fremste punkt hos Drogba er foran Senderos sitt fremste punkt og det er jeg helt enig i. Dessuten er ikke ballen gått ifra foten til Chelsea spilleren som slår pasningen og Drogba kommer da enda litt mer foran Senderos sitt fremste punkt. Jeg mener det er offside, men hvordan i alle dager skal en dommer klare å bedømme en slik situasjon. Sånn er det i fotball - noen ganger har vi hellet med oss og andre ganger ikke. Det er en veldig 50/50 situasjon hvor det kunne gått begge veier i bedømmingen.

Link to comment
Share on other sites

Objektivt sett er faktisk 1-1 målet offside!!!Ingen tvil....Diver har en del av kroppen sin innenfor Senderos, dermed er det ingen tvil; OFFSIDE. Så enkel er faktisk regelen!!!

 

At Senderos og Traore er feilplassert skal vel ikke akkurat påvirke linjedommeren sin avgjørelse??

 

 

Ellers håper jeg det blir tatt tak i de pøbel-strekene som Chelsea-fansen sto for hver eneste gang en av våre skulle ta en corner. Ikke nok med at supporterne til Chelsea er noen idioter, men spillerne i blått er også noen juksemakere stort sett alle sammen og slipper dessverre unna med det. Essien skulle vært utvist først etter gult for stemplingen av The Beast, deretter når han kynisk stopper en kontring for Arsenal.

 

Jeg er veldig stolt av gutta våre, bare så synd det ikke holdt helt inn.

 

 

er de ikke slik att hvis de er på linje,så skal tvilen komme de angripende lag tilgode ?

den regelen blir dessverre nesten aldri fulgt

Link to comment
Share on other sites

har nå sett igjen om slåssinga,kan noen si meg av adebayor gjør for å bli utvist ???????????

 

Han kommer hoppende inn i situasjonen med strake armer, og han river og sliter i det som er av Chelsea-spillere. Fabregas skulle også ha vært utvist!

 

Fabregas prøver kun å skille spillerne, men Lampard får ikke med seg dette og det koker helt over for han. Man ser dette tydelig på Cesc også når han prøver å forklare dette ovenfor Lampard og en liten stund etterpå når han forklarer seg for Drogba.

Link to comment
Share on other sites

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

 

Tre stykker ligger rett som en linjal ved siden av hverandre. Desverre gjør ikke nr. 4 senderos det.

Dette bilder sier alt. Det er offside. Trekk en tråd og den brytes av Drogba. Ikke lett for linjemannen å se derimot.

Link to comment
Share on other sites

Liker tanken med at Wenger kjørte løpet helt ut med tanke på å benytte unggutta i ligacupen: "I had my vision of this competition and I stuck to it until the last minute. I don't regret any second of what I did. "

 

Mon tro om andre klubber har gjort samme? Hadde fristelsen blitt for stor?

Link to comment
Share on other sites

har nå sett igjen om slåssinga,kan noen si meg av adebayor gjør for å bli utvist ???????????

 

Han kommer hoppende inn i situasjonen med strake armer, og han river og sliter i det som er av Chelsea-spillere. Fabregas skulle også ha vært utvist!

 

Fabregas prøver kun å skille spillerne, men Lampard får ikke med seg dette og det koker helt over for han. Man ser dette tydelig på Cesc også når han prøver å forklare dette ovenfor Lampard og en liten stund etterpå når han forklarer seg for Drogba.

 

Ser ikke du at Fabregas river i Lampard og tar nesten av han drakten? Han har også et solid grep rundt nakken til Lampard!

 

Jeg har hele tiden trodd at det er foten og ikke overkroppen man ser etter når det er offside. På canal + setter de bestandig streken helt innerst ved tåen til spilleren som opphever eller ikke opphever offsiden

Link to comment
Share on other sites

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

Synes ikke det bildet sier noen verdens ting. Fremste punkt på Drogba er foran fremste punkt på Senderos, men then again - hvordan defineres offside (meget diffust i regelbøkene)

 

Fremste punkt hos Drogba er foran Senderos sitt fremste punkt og det er jeg helt enig i. Dessuten er ikke ballen gått ifra foten til Chelsea spilleren som slår pasningen og Drogba kommer da enda litt mer foran Senderos sitt fremste punkt. Jeg mener det er offside, men hvordan i alle dager skal en dommer klare å bedømme en slik situasjon. Sånn er det i fotball - noen ganger har vi hellet med oss og andre ganger ikke. Det er en veldig 50/50 situasjon hvor det kunne gått begge veier i bedømmingen.

 

 

jeg mener det ikke er offside.

Men vi kan ikke legge skylda på dommeren på denne avgjørelsen uansett,

nå har vi stillbilde av situasjonen og klarer ikke å bli enige om hva som er riktig.

 

Hvor lang tid har dommeren på å vurdere denne situasjonen? o,5 sek?

 

I løpet av en sesong får vi noen slike situasjoner mot oss og noen situasjoner for oss..

Link to comment
Share on other sites

Liker tanken med at Wenger kjørte løpet helt ut med tanke på å benytte unggutta i ligacupen: "I had my vision of this competition and I stuck to it until the last minute. I don't regret any second of what I did. "

 

Mon tro om andre klubber har gjort samme? Hadde fristelsen blitt for stor?

Neppe. Dette "prosjektet" tror jeg det er kun Wenger som har baller til å kunne gjennomføre. All ære til ham for det! Tanken på at vi gikk til finalen med "b-laget" er i grunn litt syk. Men dess større prestasjon!

Link to comment
Share on other sites

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesia...09&o=0&katId=-1

 

Hvis du ser på bilde nr 6 her så prøver Cesc å komme seg imellom for å skille Toure og Lampard. Når du så ser på bilde nr 3 så prøver fortsatt Cesc å komme seg mellom Toure og Lampard, men Lampard har nå snudd sitt temperament mot Cesc som han tror prøver på noe helt annet enn å skille dem. Derfor ender det som nr 4 hvor Lampard prøver å komme seg "løs" fra Cesc.

Link to comment
Share on other sites

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesia...09&o=0&katId=-1

 

Hvis du ser på bilde nr 6 her så prøver Cesc å komme seg imellom for å skille Toure og Lampard. Når du så ser på bilde nr 3 så prøver fortsatt Cesc å komme seg mellom Toure og Lampard, men Lampard har nå snudd sitt temperament mot Cesc som han tror prøver på noe helt annet enn å skille dem. Derfor ender det som nr 4 hvor Lampard prøver å komme seg "løs" fra Cesc.

 

For å finne ut dette må du nesten se filmen!

Det hjelper ikke med bilder, og jeg mener fortsatt at han skulle hatt rødt kort!

Link to comment
Share on other sites

Her er onside-situasjonen:

 

gom2007022520094742pg0.png

 

Senderos sitt lubne bein opphever en evt offside. Ser man på stripene i gresset, så er Senderos lenger inne på den bakerste streken enn det Drogba er... Ser man på hele forsvarsfirern i sin helhet, så ser man klart hvor det svakeste leddet ligger.

Synes ikke det bildet sier noen verdens ting. Fremste punkt på Drogba er foran fremste punkt på Senderos, men then again - hvordan defineres offside (meget diffust i regelbøkene)

 

Fremste punkt hos Drogba er foran Senderos sitt fremste punkt og det er jeg helt enig i. Dessuten er ikke ballen gått ifra foten til Chelsea spilleren som slår pasningen og Drogba kommer da enda litt mer foran Senderos sitt fremste punkt. Jeg mener det er offside, men hvordan i alle dager skal en dommer klare å bedømme en slik situasjon. Sånn er det i fotball - noen ganger har vi hellet med oss og andre ganger ikke. Det er en veldig 50/50 situasjon hvor det kunne gått begge veier i bedømmingen.

 

 

jeg mener det ikke er offside.

Men vi kan ikke legge skylda på dommeren på denne avgjørelsen uansett,

nå har vi stillbilde av situasjonen og klarer ikke å bli enige om hva som er riktig.

 

Hvor lang tid har dommeren på å vurdere denne situasjonen? o,5 sek?

 

I løpet av en sesong får vi noen slike situasjoner mot oss og noen situasjoner for oss..

 

For at det skal være offside må det være luft mellom spillerne. Det er det ikke her. Ingen tvil om at Senderos opphever offsiden, men jeg syntes det er feil man som passer på Drogba. Det burde være Toure sin oppgave, da han har klart mer hurtighet enn Senderos.

 

Andre målet er et knallmål som få, svært få, forsvarsspillere i verden hadde klart å følge med på.

 

Surt tap, men med en god følelse endog. Snakket med mange andre supportere i dag, og de var mektig imponert over unggutta våres. De frykter virkelig Arsenal neste år, og årene videre fremover!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...