Jump to content

Shay Given


pacman

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Wenger har vel uttalt flere ganger at han mener vi har god kvalitet på keeperne våre.

Fansen er kanskje uenig med han, men tviler på det kommer til å skje noe på keeperfronten nå i januar selv om Given er et bra kjøp.

 

8 millioner pund?

Litt mye syns jeg da siden han snart blir 33 år, men han holder et høyt nivå enda. Dog ikke en langtidsinvestering for framtiden.

Link to comment
Share on other sites

En keeper på 33 har 3-4 gode år ennå. Given mot Almunia = 5 poeng ekstra ved sesongslutt. Det er min påstand.

 

Du tar i alle fall ikke for hardt i! Given er en offensiv og uredd keeper, det trenger vi.

 

Jeg er ingen tilhenger av "løp og kjøp" i januar og hadde aller helst sett at Fabianski fikk prøvet seg. Det skjer tydeligvis ikke så da ville jeg vært godt fornøyd om Given tok plassen til Almunia. Tror imidlertid ikke det blir noe av denne overgangen.

Link to comment
Share on other sites

En keeper på 33 har 3-4 gode år ennå. Given mot Almunia = 5 poeng ekstra ved sesongslutt. Det er min påstand.

 

Du tar i alle fall ikke for hardt i! Given er en offensiv og uredd keeper, det trenger vi.

 

Jeg er ingen tilhenger av "løp og kjøp" i januar og hadde aller helst sett at Fabianski fikk prøvet seg. Det skjer tydeligvis ikke så da ville jeg vært godt fornøyd om Given tok plassen til Almunia. Tror imidlertid ikke det blir noe av denne overgangen.

 

Det får tiden vise, men er ikke overbevist om at Wenger har samme tillit til Fabianski som det mange her inne på forumet har. Kommer Given, eller noen annen keeper på tilsvarende nivå, frykter jeg for Fabianskis framtid i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Virker jo som at Wenger tviholder på at Almunia er god nok, men jeg er ikke i tvil om at jeg personlig gjerne vil se Iren vokte buret hos oss. Han vil nok holde i mange flere sesonger skal vi se. 80 millioner er ikke så galt for en av de aller beste i Premier League, kanskje bare slått av Van der Saar, Cech, Friedel og Reina? Skal vi sikte mot toppen igjen, så mener jeg helt klart at vi også behøver en sisteskanse som er for toppen.

 

Er det mulig å få inn Given, samt en verdensklasses midtbanespiller så mener jeg Januarvinduet er reddet for vår del. :D

Link to comment
Share on other sites

Virker jo som at Wenger tviholder på at Almunia er god nok, men jeg er ikke i tvil om at jeg personlig gjerne vil se Iren vokte buret hos oss. Han vil nok holde i mange flere sesonger skal vi se. 80 millioner er ikke så galt for en av de aller beste i Premier League, kanskje bare slått av Van der Saar, Cech, Friedel og Reina? Skal vi sikte mot toppen igjen, så mener jeg helt klart at vi også behøver en sisteskanse som er for toppen.

 

Er det mulig å få inn Given, samt en verdensklasses midtbanespiller så mener jeg Januarvinduet er reddet for vår del. :D

 

 

er nok bare friedel som har vært i nærheten av given de to siste årene ja.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tenkt til å komme med et innspill om Given etter å ha sett Liverpool-kampen, men jeg glemte det. Han spilte som vanlig skikkelig godt. At han slapp inn 5 mål er det 10 andre spillere på banen som var mer skyldig i. Nå er det ikke akkurat den eneste kampen han har storspilt i heller. Newcastle har i omtrent alle kampene jeg ser et stort trykk mot seg hele tiden. Given må rydde opp hele tiden, og det klarer han veldig bra. Tenk hvor mye han kunne bety for en klubb som Arsenal, der det tross alt ikke blr like mange avslutninger bakover. Selv Given kan gjøre feil, men han er langt oppe på min toppliste over verdens beste keepere. Tenk hvilket utslag det ville gi å bytte ham ut med Almunia. Vår Almunia er minst 5 cm høyere enn Given, men når vi måler ferdigheter, rekker han ikke Given særlig mye lenger enn til knærne.

 

Hvis det virkelig stemmer at Given er misfornøyd med tilværelsen i Newcastle, bør Arsenal komme på banen så fort som mulig. Given er verdt noen kroner. Jeg er uenig i dere som synes han er for gammel til å satse på.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har klokketro på Almunia, nå er han tilogmed kaptein.

Akkurat det at Almunia er kaptein er direkte pinlig for en klubb som Arsenal.

Given er knallgod og en solido forbedring av vrakgodset vi har i mål i dag. 8 mill pund er mye penger og jeg vil heller se Fabianski i mål og bruke de millionene på en annen plass.

 

Alternatvit kan vi kjøpe Given for 8 millioner pund, selge Almunia (han er ikke verdt en dritt men vi kan sikkert få 5 mill pund for ham) og da blir investeringen så liten og forbedringen så markant at jeg sier ja takk.

 

Aller helst ønsker jeg Almunia solgt, Fabianski som førstekeeper og Mannone som backup, forsterkninger defensvi midtbaneplass og kantene.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Wenger har klokketro på Almunia, nå er han tilogmed kaptein.

Akkurat det at Almunia er kaptein er direkte pinlig for en klubb som Arsenal.

Given er knallgod og en solido forbedring av vrakgodset vi har i mål i dag. 8 mill pund er mye penger og jeg vil heller se Fabianski i mål og bruke de millionene på en annen plass.

 

Alternatvit kan vi kjøpe Given for 8 millioner pund, selge Almunia (han er ikke verdt en dritt men vi kan sikkert få 5 mill pund for ham) og da blir investeringen så liten og forbedringen så markant at jeg sier ja takk.

 

Aller helst ønsker jeg Almunia solgt, Fabianski som førstekeeper og Mannone som backup, forsterkninger defensvi midtbaneplass og kantene.

 

BE

 

Tror du overvurderer markedsverdien til Almunia.

 

Paul Robinson ble vel solgt for £3,5 mill. Jeg syns faktisk han er en dårligere keeper enn Almunia, men Robinson er yngre og engelsk noe som øker hans markedsverdi. I tillegg skal vi ikke glemme at Robinson ble solgt før finanskrisen.

 

Jeg tror det beste vi kan håpe på er at Almuina blir solgt for £2 mill. Personlig hadde jeg vært fornøyd med den summen jeg.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har klokketro på Almunia, nå er han tilogmed kaptein.

Akkurat det at Almunia er kaptein er direkte pinlig for en klubb som Arsenal.

Given er knallgod og en solido forbedring av vrakgodset vi har i mål i dag. 8 mill pund er mye penger og jeg vil heller se Fabianski i mål og bruke de millionene på en annen plass.

 

Alternatvit kan vi kjøpe Given for 8 millioner pund, selge Almunia (han er ikke verdt en dritt men vi kan sikkert få 5 mill pund for ham) og da blir investeringen så liten og forbedringen så markant at jeg sier ja takk.

 

Aller helst ønsker jeg Almunia solgt, Fabianski som førstekeeper og Mannone som backup, forsterkninger defensvi midtbaneplass og kantene.

 

BE

 

Tror du overvurderer markedsverdien til Almunia.

 

Paul Robinson ble vel solgt for £3,5 mill. Jeg syns faktisk han er en dårligere keeper enn Almunia, men Robinson er yngre og engelsk noe som øker hans markedsverdi. I tillegg skal vi ikke glemme at Robinson ble solgt før finanskrisen.

 

Jeg tror det beste vi kan håpe på er at Almuina blir solgt for £2 mill. Personlig hadde jeg vært fornøyd med den summen jeg.

Jeg mener ikek at han er verdt 5 mill. Jeg personlig mener at han ikke er verdt en dritt, men når han er vikarierende kapetin på arsenal og hauses opp i div. medier så tror jeg nok hans markedsverdi er høyere enn Robinson som faktisk presterer det kunststykke å være enda dårligere enn Almunia

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skal gå for et slik rykte, så må man forvente at Given er tiltenkt en sentral rolle. Regner med at Wenger ikke gidder å svi av 80 milloner kroner for å ha han på benken.

 

En meget solid keeper, men prisen virker kanskje litt for en 32-åring?

 

Er absolutt positiv til en ny keeper! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

At han er 32 er ingen dårlig ting! Seaman og Lehman holdt i mange år som vi alle vet og keepere er gjerne bedre etter de runder 30 :) Given har vært min favoritt i mange år og skulle han komme så hadde jeg nok gått av skaftet!! Han ville garantert hevet oss og vil gi mye til laget med sine kvaliteter og sterke personlighet, noe arsenal laget mangler sårt i disse dager!

Klarer ikke helt å se at det skulle skje, for alt av rykter som surrer rundt så er det vanskelig å se noen sannhet i det da Wenger er helt handleløs når det gjelder overganger!

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 2 2009, 04:24 PM) 153408[/snapback]

 

Er vel egentlig ikke veldig overrasket. Som Utne skrev litt lengre opp, Wenger har klokketro på Almunia, samt at han vikarierer som kaptein.

 

Da er 8 millioner pund spart. Disse er da frigitt til forsterkninger på midtbanen. ;) Ny keeper kan hentes inn når finanskrisen har lagt seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

http://www.dagbladet.no/2010/05/18/sport/f...oster/11763377/

 

Ben Foster går til Birmingham når overgangsvinduet åpner. Jeg tolker det da slik at City ønsker å satse på Hart neste sesong, og da vil en annen eminent keeper være på vei ut portene på City of Manchester Stadium.

 

Er du på tå hev, Wenger?

 

Joe Hart vil ikke tilbake til City, det har han selv sagt.

Hadde ikke gjort noe om vi fikk Given, men så lenge vi er linket til Buffon, så retter jeg mine øyne til han.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...