Jump to content

Shay Given


pacman

Recommended Posts

Arsenal boss Arsene Wenger is pondering a move for Newcastle United keeper Shay Given if Jens Lehmann leaves at the end of the season.

Lehmann is out of contract in the summer and has been unable to agree a new deal with Arsene Wenger. The veteran German international is holding out for a two-year deal while Wenger will only offer him 12 months due to his age.

 

Lehmann is expected to return to Bayern Munich but also has options in Spain where there are a couple of clubs chasing him.

Given still has four years to run on the five-year deal he signed last summer. Wenger is a big fan although the major sticking point could be that Newcastle will ask for a fee of around £5million for the 30 year-old.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Hadde absolutt ikke gjort noe å få Given i klubben, hvis det er veldi mye hold i disse ryjktene da, har lenge ment at han er den beste britsike keeper å få tak i.

Nå spørs det vel hvor mye sannhet det er i dette da, men absolut en forsterkning i såfall, med den rette mentalitet. Har ønsket meg han som erstatter i mange år nå, helt siden Seaman la opp egentlig. han har mange år forran seg som keeper enda, selv om han har passert 30

 

som så mange andre sier.....Løp å kjøp ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Jeg kunne godt tenke meg Shay Given. Han er virkelig en god keeper. Nå har det seg bare sånn at jeg også er Newcastle-supporter.

 

Har ikke inntrykk av at Shay har lyst til å flytte på seg, men det kan godt være. Uansett, Newcastle har nevnt at de har lyst på Aliadiere, så at de begynner å forhandle, er det kanskje bare å vente på.

Link to comment
Share on other sites

Over til det andre, hadde bytte Ali med Given any day, selv etter tirsdagen. Hvis det kan hjelpe på kjøpssummen så gjerne for meg. Selv om Ali spilte en kjempekamp på tirsdag så står jeg fast ved at han ikke er god nok for Arsenal. Vil forsatt selge han. Nå kommer sikkert noen til og bli pissed, men var jo tross alt Sami og Paletta han spilte mot, og det er ikke allverdens. Men uansett, han spilte til en 10`er på tirsdagen ;)

 

Men det var vel Given tråden handla om, så skal ikke spore heilt av. Give me Given.Han er nesten den perfekte erstatter for Lehmann, egentlig er han bedre en Jens også vil jeg si, pluss at alderen stemmer bedre.

Tviler fortsatt på at det blir noe av, men gjerne for meg.

Link to comment
Share on other sites

Personlig synes jeg Given er en av Englands beste keepe're og er en av keeper'ne jeg gjerne vil se i en Arsenal drakt en gang! Men som kommer Wenger og hans kontrakt løfte. Kun 1års kontrakter til 30 åringer ++. Det blir igjenn å se om Given aksepterer dette da? Uansett.. En byttehandel med Ali + litt penger gjør ikke noe. Mye mer bruk for en keeper enn en spiss på dette tidspunktet. Det ser uansett ut som at Ali aldri kommer til å blomstre i Arsenal drakta sikklig, og jeg tror det er bra for gutten å få litt mer futt i karrieren. Et karriere bytte for Ali ville ikke hvert dumt!

Ja takk sier jeg! :D

Link to comment
Share on other sites

Ryddet opp i tråden. Hold dere til tema, ingen personangrep.

Link to comment
Share on other sites

Vil si at Given er en av de beste keeprene i PL i dag ja, men som sagt tidligere nevnt ovenfor tilbyr Wenger bare 1 års kontrakter til 30 åringer ++...Eg hadde ikke hatt noe i mot Given, men det var et rykte seint i fjor som sa at Wenger var "hugen" på Akeinfeev som er fast på landslaget til Russland og en meget meget god keeper...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror absolutt ikke Shay Given er en løsning.. Han drar på åra selv..Kunne tenkt meg at Wenger endelig skulle lykkes med å hente en keeper.. På samme måte som han har hentet ukjente spiller som han har gjort til verdens beste i løpet av kort tid!

 

Nå er ikke alderen den samme for en utespiller som for en keeper.

Mens en spiller på 30 normalt er forbi sin beste tid når han blir 30,så er årene fra 30 til 34-35 ofte en keepers beste.

Ser ikke noe problem i å hent given som erstatter for lehman,da har vi en topp keeper di neste 4-5 åra.

Link to comment
Share on other sites

shay given er veldig gammel da B)

30 år er da overkommelig?

mei men skal vi satse på å kjøpe ny keeper hver 4. sesong? :blink: :P

Tror du en keeper som er 30 kun holder til han er 34-35 år? Okei! Smart å si! Lehmann er 37, og da kan Shay bli 37. Da trenger vi ikke ny keeper før om 7 sessonger !!

Link to comment
Share on other sites

shay given er veldig gammel da :P

30 år er da overkommelig?

mei men skal vi satse på å kjøpe ny keeper hver 4. sesong? B) ;)

Tror du en keeper som er 30 kun holder til han er 34-35 år? Okei! Smart å si! Lehmann er 37, og da kan Shay bli 37. Da trenger vi ikke ny keeper før om 7 sessonger !!

hvorfor er du så ute etter meg? uannsett er det lite sannsynlig at alle keepere holder til der er 37år og uannsett er arsenals sterke side å ha mange gode unge talenter ;) :blink:

Link to comment
Share on other sites

hvorfor er du så ute etter meg? uannsett er det lite sannsynlig at alle keepere holder til der er 37år og uannsett er arsenals sterke side å ha mange gode unge talenter ;) :P

Er ikke ute etter deg lillegutt, men et diskusjonsforum er til å si hva man mener og vet.. Så det du mener er at Arsenal skal ha en ung og urutinert keeper etter Lehmann? Mange keepere holde til de er 37 jo..

- O. Kahn (38 år og gir seg etter sessongen)

- J. Lehmann (37, og et par år igjenn)

- C. Reitmaier :) (41 år (!) når han avsluttet)

- D. Seaman (40/41 år da han avsluttet)

- P. Schmeichel (40 år når han avsluttet)

Link to comment
Share on other sites

hvorfor er du så ute etter meg? uannsett er det lite sannsynlig at alle keepere holder til der er 37år og uannsett er arsenals sterke side å ha mange gode unge talenter ;) :P

Er ikke ute etter deg lillegutt, men et diskusjonsforum er til å si hva man mener og vet.. Så det du mener er at Arsenal skal ha en ung og urutinert keeper etter Lehmann? Mange keepere holde til de er 37 jo..

- O. Kahn (38 år og gir seg etter sessongen)

- J. Lehmann (37, og et par år igjenn)

- C. Reitmaier :) (41 år (!) når han avsluttet)

- D. Seaman (40/41 år da han avsluttet)

- P. Schmeichel (40 år når han avsluttet)

 

Ingen av de du nevner holdt nivå de siste årene av karrierene sine da, med unntak av Lehmann selvfølgelig.

Seaman var greit zalo på slutten av karrieren, Reitmaier teller ikke fordi han spilte i tippeligaen og Tufte-Peter var best på reklame i slutten av karrieren. ;)

Kahn har heller ikke akkurat vært supermann de siste årene. Derimot har alle du nevner vært store keepere, DET skal ingen ta ifra dem.

 

Selv mener jeg at keepere er best ETTER fylte 25, men noen år på baken og masse selvtillit. For det trenger en keeper i verdensklasse MASSE av. Å sette en 19 åringer mellom stengene er ingen løsning, men jeg mener heller ikke at Given er løsningen.

 

Keepere jeg har sansen for er Cech, Casillas, Viera og Buffon. Også bør vi ikke glemme Øyvind Boltof da.. klassespeller! :)

 

Sjansen for at vi får en av de jeg lister opp er desverre like stor som at jeg får fast innpass i førsteeleveren til Wenger før jeg fyller 30. Altså.. ganske liten.

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

Shay Given er vel den keeperen som nesten alle vet er utrolig god, men det skjer ikke så mye med det. Det faktumet at han spiller for Irland gjør det ikke bedre. Hadde han vært engelskmann ville han garantert spille for landslaget fast.

 

Jeg har aldri vært imponert over Given, men om ikke Frey vil kan vi likså godt satse på han. Jeg tror forøvrig at Jens Lehmann blir i iallefall et år til. Det er god til. Han er per dags dato en av verdens beste keepere. Starta skjevt, men siden da har det kun gått oppover.

 

Almunia er heller ikke verst da.., men det spørs om ikke Wenger satser på en erfaren keeper. Kanskje Dudek som Arsenal ville ha i begynnelsen.. :)

Link to comment
Share on other sites

hvorfor er du så ute etter meg? uannsett er det lite sannsynlig at alle keepere holder til der er 37år og uannsett er arsenals sterke side å ha mange gode unge talenter ;) :P

Er ikke ute etter deg lillegutt, men et diskusjonsforum er til å si hva man mener og vet.. Så det du mener er at Arsenal skal ha en ung og urutinert keeper etter Lehmann? Mange keepere holde til de er 37 jo..

- O. Kahn (38 år og gir seg etter sessongen)

- J. Lehmann (37, og et par år igjenn)

- C. Reitmaier :) (41 år (!) når han avsluttet)

- D. Seaman (40/41 år da han avsluttet)

- P. Schmeichel (40 år når han avsluttet)

 

 

skal også sies at John Lukic debuterte for Arsenal som 40 åring i Champions League for noen år siden...

Link to comment
Share on other sites

hvorfor er du så ute etter meg? uannsett er det lite sannsynlig at alle keepere holder til der er 37år og uannsett er arsenals sterke side å ha mange gode unge talenter ;) :P

Er ikke ute etter deg lillegutt, men et diskusjonsforum er til å si hva man mener og vet.. Så det du mener er at Arsenal skal ha en ung og urutinert keeper etter Lehmann? Mange keepere holde til de er 37 jo..

- O. Kahn (38 år og gir seg etter sessongen)

- J. Lehmann (37, og et par år igjenn)

- C. Reitmaier :) (41 år (!) når han avsluttet)

- D. Seaman (40/41 år da han avsluttet)

- P. Schmeichel (40 år når han avsluttet)

 

 

skal også sies at John Lukic debuterte for Arsenal som 40 åring i Champions League for noen år siden...

keepere holder lenge og blir ikke gode før i slutten av 20-årene. det er en kjent sak. men, når det gjelder Given har han vært den beste britiske keeperen i en årrekke.

 

stemmer det at kontrakten hans går ut? da må vi prøve å få signet han. selv om man "bare" har han i 4 eller i 7 år så er det verdt det. ingen tvil i mitt sinn.

Link to comment
Share on other sites

Han debuterte vel egentlig ikkje for Arsenal som 40 åring. Han debuterte i Champions League som 40åring. Lukic var nok ganske ung sin første kamp for Arsenal han.

stemmer det. Det var det eg ville frem til..Han debuterte nok for Arsenal på 80 tallet en gang før han stakk innom Leeds igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...