Jump to content

2007.01.06 Liverpool B


Imerslundinho

Recommended Posts

"Justice for 96" sang Liverpool-supperterane. Kva skjedde i 1996?

 

Hillsborough-tragedien.

Ok. Burde eg vel visst. Har av ein eller annan grunn innbilt meg at dette var tidlegare.

 

Justice for THE 96 B) Altså de 96 som døde. Hillsborough-tragedien var vel forøvrig 15. april 1989.

 

Til kampen:

Vi spiller ikke særlig bra, men det er vel først og fremst pga et hardt, hardt kjempende Liverpool-lag. Mange balltap på midten mot aggressive Gerrard, Alonso og Garcia. De gjorde det veldig vanskelig for oss. Ingen enkeltspillere har en spesielt god dag, med unntak av Rosicky, så jeg vil nok si at dette var en ekte lagseier. Det ser jo også ut som om Wenger virkelig klarte å gjennomføre taktikken sin, og det vant vi på. Henry er helt usynlig fram til han avgjør kampen med en flott scoring :(

 

I 4. runde banker vi russerne på Ashburton Grove! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Merkelig at noen skal være misfornøyd med spillet idag. Det blir ofte slik på bortbane, og ingen kan forvente at vi dominerer borte mot LFC. Vi spiller kompakt og godt idag, og alle spilte bra. Etter denne kampen synes jeg Almunia burde bli førstekeeperen vår. Han er svært god med bena og har gode reaksjonsevner, er hele tiden rolig og har ganske god kontroll på Liverpools høye baller inn mot keeper. Han er i mine øyne den beste keeperen i stallen.

 

Man of the match blir vel Rosicky, men jeg synes Senderos gjorde en meget solid jobb og rydder unna gang etter gang.

 

For mitt vedkommende er jeg skuffet over deler av spillet, og det handler ikke om at vi skal dominere på bortebane. Dette var en svært tøff kamp, og vi møter et meget godt lag. Noen dager fungerer spillet, rytmen i løp og pasninger, og de små marginene på pasninger og dribblinger som er på vår side, (som mot Charlton) og andre dager kan ting fungere mindre bra. Idag var det mindre bra, men likevel klarte vi å gå videre. Det er en sterk prestasjon, og vi skal glede oss over dette. Pool kan takke seg selv for at de ikke klarte å skape mer på det trykket de hadde i store deler av kampen.

 

Det jeg mente i mitt forrige innlegg ut ifra mitt syn i denne kampen var:

 

* Vi stresser alt for mye i situasjoner, og i 2.omgang klarer vi knapt å ha ballen i laget mer enn 2 trekk. En av Arsenal styrker er at vi takler det å ha ballen i laget, og bruke ballens fart og bevegelighet på spillere for å styre spillet.

 

* Vi gjør alt for mange personlige feil (forsvar og midtbaneleddet), som gjør at Pool får eie ballen. Pasninger blir slått for seint, eller de er for upresise.

 

* Midtbaneleddet føler jeg hadde en svart (ikke elendig, men langt under pari) dag på jobb, men heldigvis så klarte ikke Pool å skape sjanser ut ifra det spillemessige overtaket de fikk takket være dette. Dette handler ikke om at Gerrard eller Alonso var gode, for det var de langt ifra......

 

Må være lov å påpeke hvilket inntrykk man har etter kampen, selv om det ble seier?

Vi kunne blitt hardt straffet om Pool hadde skapt mere foran mål, men det skjedde ikke....... Det er viktig å ta med seg ting man kan bli bedre på, selv om laget vinner. Det er vel noe av Wenger sin styrke, at det er alltid noe å bygge videre på selv om resultatene går i våres favør.

 

Som jeg skrev i mitt innlegg:

 

 

"Positive er at vi scorer 3 mål på bortebane på 5-6 sjanser, god effektivitet. Vi slipper også til få sjanser mot oss, selv om Pool har MYE banespill og presser på i spillet.

 

Nei, vi imponerte langt ifra på spillet idag, men uansett en sterk seier på bortebane mot et meget hjemmesterk Liverpool. Vi får bare se bort ifra alt det som ikke fungerte idag, og heller glede oss at vi kunne gå videre på en mindre god spillemessig dag.

Det viktigste var å gå videre, og det klarte vi"

 

Helt enig med deg når det gjelder ballmissene på midten. Gilberto hadde ikke en veldig god kamp, han mistet ballen ganske mye, men Liverpool presset oss veldig høyt og man så tydelig at spillerne ble stresset av det og resultatet av det ble alle ballmissene. Men slik jeg ser det vant vi pga taktisk klokhet fra Wenger og skikkelig vinnervilje hos spillerne. I hele sesongen har vi rundspilt lag etter lag på hjemmebane og kun fått 1 poeng. Så det må vel være ganske tilfredsstillende å skape 4-5 sjanser for så å vinne 3-1?

 

Leser du innlegget mitt så står det:

Positive er at vi scorer 3 mål på bortebane på 5-6 sjanser, god effektivitet.

 

Resultatet var tilfredstillende, men spillet fungerte ikke alt for godt. Det var nok ikke Wenger sin taktikk at Pool skulle eie så mye av spillet, for det var Pool sin udyktighet som gjorde at de ikke skapte mer ut ifra det spillemessige overtaket. Har på følelsen at Wenger sa klart ifra at i 2.omgang (med 2-0 ledelse) at vi skulle spille ballen i laget slik at Pool måtte løpe imellom, og at tiden ville da jobbe for Arsenal. I kjent Arsenal stil så skulle nok hver sjanse for overganger skapes med 100% innsats, for å punktere kampen eller tvinge Pool til å ikke sette alt fremover så tidlig i kampen. I 2.omgang så klarte vi knapt å ha mer enn 2 touch i laget, og det var neppe planen under pausepraten fra Wenger sin side.

 

Men, men....... vi vant, og jeg er ikke ute etter å syte eller noe. En sterk seier, selv om det idag var noe å ta tak i fremtiden når det gjelder spillet under slike omstendigher. Vi er nok enige, selv om formuleringene er noe ulikt :(

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at noen skal være misfornøyd med spillet idag. Det blir ofte slik på bortbane, og ingen kan forvente at vi dominerer borte mot LFC. Vi spiller kompakt og godt idag, og alle spilte bra. Etter denne kampen synes jeg Almunia burde bli førstekeeperen vår. Han er svært god med bena og har gode reaksjonsevner, er hele tiden rolig og har ganske god kontroll på Liverpools høye baller inn mot keeper. Han er i mine øyne den beste keeperen i stallen.

 

Man of the match blir vel Rosicky, men jeg synes Senderos gjorde en meget solid jobb og rydder unna gang etter gang.

 

For mitt vedkommende er jeg skuffet over deler av spillet, og det handler ikke om at vi skal dominere på bortebane. Dette var en svært tøff kamp, og vi møter et meget godt lag. Noen dager fungerer spillet, rytmen i løp og pasninger, og de små marginene på pasninger og dribblinger som er på vår side, (som mot Charlton) og andre dager kan ting fungere mindre bra. Idag var det mindre bra, men likevel klarte vi å gå videre. Det er en sterk prestasjon, og vi skal glede oss over dette. Pool kan takke seg selv for at de ikke klarte å skape mer på det trykket de hadde i store deler av kampen.

 

Det jeg mente i mitt forrige innlegg ut ifra mitt syn i denne kampen var:

 

* Vi stresser alt for mye i situasjoner, og i 2.omgang klarer vi knapt å ha ballen i laget mer enn 2 trekk. En av Arsenal styrker er at vi takler det å ha ballen i laget, og bruke ballens fart og bevegelighet på spillere for å styre spillet.

 

* Vi gjør alt for mange personlige feil (forsvar og midtbaneleddet), som gjør at Pool får eie ballen. Pasninger blir slått for seint, eller de er for upresise.

 

* Midtbaneleddet føler jeg hadde en svart (ikke elendig, men langt under pari) dag på jobb, men heldigvis så klarte ikke Pool å skape sjanser ut ifra det spillemessige overtaket de fikk takket være dette. Dette handler ikke om at Gerrard eller Alonso var gode, for det var de langt ifra......

 

Må være lov å påpeke hvilket inntrykk man har etter kampen, selv om det ble seier?

Vi kunne blitt hardt straffet om Pool hadde skapt mere foran mål, men det skjedde ikke....... Det er viktig å ta med seg ting man kan bli bedre på, selv om laget vinner. Det er vel noe av Wenger sin styrke, at det er alltid noe å bygge videre på selv om resultatene går i våres favør.

 

Som jeg skrev i mitt innlegg:

 

 

"Positive er at vi scorer 3 mål på bortebane på 5-6 sjanser, god effektivitet. Vi slipper også til få sjanser mot oss, selv om Pool har MYE banespill og presser på i spillet.

 

Nei, vi imponerte langt ifra på spillet idag, men uansett en sterk seier på bortebane mot et meget hjemmesterk Liverpool. Vi får bare se bort ifra alt det som ikke fungerte idag, og heller glede oss at vi kunne gå videre på en mindre god spillemessig dag.

Det viktigste var å gå videre, og det klarte vi"

 

Helt enig med deg når det gjelder ballmissene på midten. Gilberto hadde ikke en veldig god kamp, han mistet ballen ganske mye, men Liverpool presset oss veldig høyt og man så tydelig at spillerne ble stresset av det og resultatet av det ble alle ballmissene. Men slik jeg ser det vant vi pga taktisk klokhet fra Wenger og skikkelig vinnervilje hos spillerne. I hele sesongen har vi rundspilt lag etter lag på hjemmebane og kun fått 1 poeng. Så det må vel være ganske tilfredsstillende å skape 4-5 sjanser for så å vinne 3-1?

 

Leser du innlegget mitt så står det:

Positive er at vi scorer 3 mål på bortebane på 5-6 sjanser, god effektivitet.

 

Resultatet var tilfredstillende, men spillet fungerte ikke alt for godt. Det var nok ikke Wenger sin taktikk at Pool skulle eie så mye av spillet, for det var Pool sin udyktighet som gjorde at de ikke skapte mer ut ifra det spillemessige overtaket. Har på følelsen at Wenger sa klart ifra at i 2.omgang (med 2-0 ledelse) at vi skulle spille ballen i laget slik at Pool måtte løpe imellom, og at tiden ville da jobbe for Arsenal. I kjent Arsenal stil så skulle nok hver sjanse for overganger skapes med 100% innsats, for å punktere kampen eller tvinge Pool til å ikke sette alt fremover så tidlig i kampen. I 2.omgang så klarte vi knapt å ha mer enn 2 touch i laget, og det var neppe planen under pausepraten fra Wenger sin side.

 

Men, men....... vi vant, og jeg er ikke ute etter å syte eller noe. En sterk seier, selv om det idag var noe å ta tak i fremtiden når det gjelder spillet under slike omstendigher. Vi er nok enige, selv om formuleringene er noe ulikt :(

 

Vi er enige.. B)

 

Litt off topic, men var det noen som så på tv2-sporten? "Rosicky scoret 2 mål mot landsmannen Jerzy Dudek"- Såvidt jeg vet er Rosicky tsjekker og Dudek Polakk...

Link to comment
Share on other sites

"Justice for 96" sang Liverpool-supperterane. Kva skjedde i 1996?

 

Hillsborough-tragedien.

Ok. Burde eg vel visst. Har av ein eller annan grunn innbilt meg at dette var tidlegare.

 

Justice for THE 96 ;) Altså de 96 som døde. Hillsborough-tragedien var vel forøvrig 15. april 1989.

 

Til kampen:

Vi spiller ikke særlig bra, men det er vel først og fremst pga et hardt, hardt kjempende Liverpool-lag. Mange balltap på midten mot aggressive Gerrard, Alonso og Garcia. De gjorde det veldig vanskelig for oss. Ingen enkeltspillere har en spesielt god dag, med unntak av Rosicky, så jeg vil nok si at dette var en ekte lagseier. Det ser jo også ut som om Wenger virkelig klarte å gjennomføre taktikken sin, og det vant vi på. Henry er helt usynlig fram til han avgjør kampen med en flott scoring ;)

 

I 4. runde banker vi russerne på Ashburton Grove! B)

 

Min feil, leste litt raskt der.....

Det stemmer: 15 april 1989.

En fæl tragedie som gjorde at 96 mennesker mistet livet. Mange er ikke fornøyd med hvordan tragedien har blitt håndtert etterpå, av både gransking og da med tanke på rettferdighet.

 

Les mer:

 

http://www.contrast.org/hillsborough/

Ellers finner du sikkert nok info på Pool sine sider, både norske og engelske.

Link to comment
Share on other sites

Alle som spør etter mål osv, det er bare å huske en ting: ARSENALCLIPS.tk. Klipp er lagt ut nå.

 

Til Kampen: En herlig kamp som var avgjort allerede i første omgang! Looserpool hadde ikke en sjanse!

 

Kjapp spillerbørs:

 

Almunia: Gjør jobben sin og virker ellers trygg i feltet. Kunne ikke gjort noe med målet. 8.

Eboue: Skaper farligheter på kant og er trygg defensivt. 8.

Toure: Som vanlig kongen i de bakre rekker! Kaster seg inn i dueller uten å nøle. 9.

Senderos: Er i slaget for tiden! Er sjef sammen med Toure! Får headet det meste unna. 9.

Clichy: Gjør jobben, er egentlig ganske usynlig. Mister ballen på farlige steder iblandt. 7.

Hleb: Har en assist og er meget solid på kanten. Jobber hjemover. 8.

Gilberto: Er sjefen sjøl på midtbanen. Bryter mange pasninger fra Pools side. 8.

Flamini: En skikkelig terrier idag! Jobber og sliter hele kampen. 8.

Rosicky: To flotte mål og er veldig mye innblandet i spillet. BB. 10.

van Persie: Egentlig ganske usynlig, men klarer å skape farligheter iblandt. 7.

Henry: Punkterer kampen på et elegant vis og jobber mye hjemover. 10.

 

Justin Hoyte: Ikke grunnlag

Julio Baptista: ditto

Theo Walcott: ditto

 

Er denne børsen ironisk?

Er ikke mange idag som fortjener 8 eller bedre etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke 96 liv som gikk tapt da?

 

Jo. Skal sei det skapte liv, non-stop synging i dei 6 første minutta. Men dei blei stille då Rosicky var frampå med skuddfoten sin x2 ;) .

herlig å høre Goonerne "ta kontroll" over Anfield (som for meg muligens er den verste bortearenaen i PL publikumsmessig)! ;) særlig når de sang "are you Tottenham in disguise?" koste jeg meg.

Link to comment
Share on other sites

Sugende effektivt og en taktisk veldig bra gjennomført kamp av Arsenal syns jeg.

Gutta og Wenger visste at Liverpool ville dominere på Anfield og passet dermed på at hele Arsenal-laget ligger kompakt store deler av kampen.

To flotte mål av Rosicky etter litt slappt forsvarsspill av Liverpool og viser også i 2.omg. at denne taktikken funket.

I tillegg herlig å se Henry tilbake i scoringsform!

 

Noe rufsete defensivt igjen til tider, men forsvaret gjør også veldig mye bra. Liverpool hadde ikke akkurat mange skudd på mål..

Jeg syns også midtbanen jobba bra i dag og vant etterhvert mange dueller på midten og kunne skapte disse kontringene vi vant kampen på.

 

På tide å få bøtta tilbake hvor den hører hjemme nå! ;)

 

Bring'em on!

Link to comment
Share on other sites

I dag var vi dårlige dere!!!

 

En skikkelig flakseseier ;)

 

Strålende fornøyd med denne kampen. Uansett hvordan man vrir og vender på dette, så er dette en meget overbevisende seier. Liverpool har vist seg som et nærmest uslåelig lag på Anfield. På forhånd hadde jeg et håp om at vi skulle klare en uavgjort.

 

Selvsagt vil Liverpool kjøre disse kampene. Dermed blir det opp til Wenger å finne en taktikk som fungerer for laget. Og i dag fungerte det. Vi lager tre flotte mål (samt forarbeid), samtidig som Liverpool ikke klarer å sette Almunia på de helt store prøvene. Da spiller det liten rolle om vi har litt flaks i noen situasjoner.

 

Meget komfortabel med at Rosicky lager disse to fantastiske målene. Måtte det endelig løsne for gutten!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes denne kampen var en middels bra kamp fra Arsenal`s side. Her er min spillerbørs:

 

Almunia: Var veldig trygg i feltet, tok ingen sjanser og hadde ikke mulighet til å ta målet. 7

 

Ebouè: Må øve på pasninger og det er lite lurt å begynne å drible rett utenfor egen 16-meter, men det som redder han fra 5 er et par gode offensive løp. 6

 

Tourè: Klarte seg godt i lufta mot gode hodespillere som Crouch og Kuyt. Er konge i forsvaret, og på en dag som dette klarer vi oss ikke uten han. 9

 

Senderos: Hadde et par dårlige pasninger og scorte nesten selvmål. Men vinner mange hodedueller og vinner alt av taklinger han er i. 8

 

Cllichy: Et par ganger han selger seg ute på backen, men gode løp fremover, gode pasninger og alt i alt var han veldig god. 8

 

Hleb: Mister unødvendig ballen ved flere anledninger, ble sparket ned gang etter gang uten at de som gjorde det fikk gult kort. En god assist til Rosicky på de første målet. 7

 

Flamini: Løper og løper hele tiden og et pluss er at han har gode taklinger, men kan bli tøffere i duellene og få bedre pasninger. Jeg syntes han klarte seg brukbart mot Gerrard og Alonso. 6

 

Gilberto: Har alt for mange pasningsmisser og taklingen han tar på Alonso inne i feltet blir VELDIG risikabel. Men god i duellene og løper veldig mye. 6

 

Rosicky: Fantasisk kamp av "Mozart", han løper mye, vinner ballen ofte, legger gode pasninger i tillegg til de to utrolige målene. 10. Banens Beste

 

RvP: Er usynlig i STORE deler av kampen, går i offside for ofte. Og han gjemmer seg bak forsvarerene, men han vinner et par dueller og gjorde det veldig bra i situasjonen der han fikk skutt fra skrått hold. 5

 

Henry: Har et fantastisk mål, løper mye, legger gode pasninger. Men blir usynlig i store deler av første omgang. 7

 

Innbyttere:

 

Hoyte: Gjør en veldig bra jobb på backen, vinner de fleste duellene, hadde gode taklinger og velger de sikre alternativene. 8

 

Baptista: er veldig lite involvert i den tiden han er på banen. ikke grunnlag.

 

Walcott: Har for kort tid på banen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi hadde en god kamp i dag, og at seieren var på bortebane mot Liverpool, gjør det hele enda bedre. Resultatet var kanskje ikke helt fortjent spillemessig, men få av angrepene til Liverpool ble avsluttet bra. Liverpool ble snytt for en straffe, men det mener jeg vi også ble da Liverpool besøkte Emirates i November.

 

I dag synes jeg det nesten var bra at Almunia tok keeperplassen. Deilig å se at han faktisk griper ballen, istedetfor å konstant bokse den vekk, slik Lehmann gjør. Allikevel så må vi jo si at Lehmann er et soleklart førstevalg når det gjelder keeperne vi har. Rutine har han iallfall.

 

Rosicky utmerket seg i dag, og at han setter to mål, det er jo bare gøy!

 

Noen som talte hvor mange ganger Senderos hadde hodet på ballen i dag? ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikke forvente at vi skal dra ut på Anfield (Uten Fabregas) og spille mye bedre enn Pool. De er rett og slett fantastiske på hjemmebane. Selv om vi ikke rundspilte dem, og de hadde ballen mye mere enn oss. Så skal vi være KJEMPE fornøyde. Skikkelig go kamp fra guta ;)

 

 

Litt off topic men: Er det noen som vet om noen sider hvor du finner/hører sangene som arenal fansen synger under kamper..?

Ikke alle sangene jeg kan teksten skikkelig på;P

Link to comment
Share on other sites

"Fortress Anfield" inntatt ;)

 

Jeg har lengtet etter dette fra Rosicky siden Hamburg... Om det er én spiller som skal ta over ansvaret for å score fra 20m +/- etter Dennis er det ham! (Toure kan skyte fra 50m, granted.) Rosicky-Hleb foran det første målet var også herlig. Jeg antar at det var respekt som gjorde at Rosicky fikk gjøre som han ville med det andre. Og Henry som bare lager det tredje som bare han kan... "Are you Tottenham in disguise" fra publikum var også en höjdare i dag. Det blir tøffere på tirsdag, men jeg gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at Arsenal forvaret må ta på seg skylden for målet til Arsenal. Kuyt får stå helt aleine helt foran keeperen, pluss at Almunia skulle vært litt mer aggressiv akkuratt der. Tulle mål! Men ellers gjorde de det bra!

 

Carragher kløner:D

 

kuyt var henry sinn man og hvis du ser på målet en gang til, så kommer du til og lure på ka i huleste h..... har driev med, løper rundt som en hodeløs kyllig, på grensen til morsomt faktisk..men han som har størst skyld i målet, siden vi først skulle fordele skyld

 

ser ut til at det er i liverpool kampene vi får all effektiviteten i år ;) ikke helt fornøyd med spillet i dag, men seieren smakte, synes vi kan gjøre det om igjen no i uken ;)

 

forsvaret fikk kjørt seg i dag og hadde mye og gjøre, men klarte og holde pool unna og de skapte aldri det helt store... synes flamini har en tragisk andre omgang, jobber og sliter men mister ballen alt for ofte, tror han har dobbelt så mye feil pasninger som han gode pasninger..

han var ikke alene om det heller, skjønner ikke at vi lar oss stresse sånn, kjennerelt sett er det alt for mange feil pasninger fra midtbanen i år synes jeg, og balltap..

 

skal ikke klage mer nå, er jo en gledens dag B)

Link to comment
Share on other sites

Det begynre å snø/sklett når det stod 20 min igjen, så slutten fikk jeg ikke sett ;) .

Herlig seier i dag, og kanonartig at Rosiscy og Henry får mål igjen. LFC presset utrolig høyt i starten, men de fikk ikke gutta ut av kontroll. Noen som vet en plass hvor hele kampen ligger ute til nedlastning? send meg en PM da ;)

Link to comment
Share on other sites

Det begynre å snø/sklett når det stod 20 min igjen, så slutten fikk jeg ikke sett ;) .

Herlig seier i dag, og kanonartig at Rosiscy og Henry får mål igjen. LFC presset utrolig høyt i starten, men de fikk ikke gutta ut av kontroll. Noen som vet en plass hvor hele kampen ligger ute til nedlastning? send meg en PM da ;)

 

Helt enig i at det var kanonartig at Ros fikk mål. Håper dette fører til at han skyter mer i kampene som kommer - for skuddfot har han!

Link to comment
Share on other sites

I dag var vi dårlige dere!!!

 

Helsikke, så sur jeg blir etter slike kamper. Og det var helt sikkert Goonerne som var Anfield i kveld også. Drittkamp!

Det går jo ikke an å si sånn etter en 3-1 seier over Pool ;) ;)

Uansett hvor kjedelig den er!

 

Hørt om ironi??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...