Jump to content

2007.01.06 Liverpool B


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

I DAG SKAL DET KNUSAS SKJØ

Tipper Faktisk 5-2 til Arsenal på Anfield Road, Rosicky scorer 2 mål B)

:( cred for bra tips. rett differanse og rett mann. hadde overhode ikke venta det selv.

 

Rosicky var mozart i det meste han gjorde i første, ble litt borte i 2., men gikk kanskje mer ut på kanten for å forsvare da. kanskje han burde få Cesc' rolle i stedet når "vårt lille geni" er borte.

 

syns generelt sett at vi forsvarer oss veldig bra, med untak av Eboue som jeg synes var pilråtten i dag. synd med tanke på avslutningen på fjorårssesongen. glad for at Lauren kommer tilbake så vi har litt rutine og pålitelighet bakover på høyre.

 

Almunia er stor i dag!

Link to comment
Share on other sites

DEILIG! Vi spiller ikke bra for en femmer, men klarer å kjempe Liverpool litt ut av stilen, de fikk ikke til det de ville og vi var dødelig effektive. Synes Senderos var positiv idag, sleiver litt og scorer nesten selvmål, men allikevel, han vant MANGE dueller idag, spesielt hodedueller. Er glad han fikk det til såpass bra idag. Eboue var elendig, spesielt defensivt, men var jo også en stund siden han spilte. Almunia var veldig god idag, bortsett fra på målet, som dog var litt vanskelig å gjøre noe med. Er selvsagt meget fornøyd, men regner med et mer offensivt Arsenal til uka;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, hva skal man si.......?

Vi henger ikke med på midtbaneleddet i store deler av kampen, og Gilberto, Flamini, og Hleb hadde en mindre god dag på jobb. Vi ble overspilt i dette leddet, og når da i tillegg Toure og spesielt Eboue skulle ha en merkelig dag på jobb, så ble det en tøff kamp......

Senderos sloss bra mot 250 cm høye Crouch, og en nederlender som er meget sterk i nærdueller.

 

Positive er at vi scorer 3 mål på bortebane på 5-6 sjanser, god effektivitet. Vi slipper også til få sjanser mot oss, selv om Pool har MYE banespill og presser på i spillet.

 

Nei, vi imponerte langt ifra på spillet idag, men uansett en sterk seier på bortebane mot et meget hjemmesterk Liverpool. Vi får bare se bort ifra alt det som ikke fungerte idag, og heller glede oss at vi kunne gå videre på en mindre god spillemessig dag.

Det viktigste var å gå videre, og det klarte vi :(

 

Meget pene mål av Rosicky og Gud.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk seier!! I dag var vi allefall effektive. ;)

 

Vi sliter veldig defensivt til tider, men det viktigste er at vi klarer å vinne og komme oss videre. Det er en stor prestasjon å vinne på Anfield hvor Liverpool ikke har tapt på lenge. :(

 

Utrolig gøy at Rosicky endelig får noen skikkelige fulltreffere og Henry viser klasse nok en gang! B)

Link to comment
Share on other sites

Herlig seier idag ja. Ikke ufortjent heller, synes Lpool skaper veldig lite....

 

Synes Flamini gjør en god kamp idag jeg. Springer iallefall sinnsykt mye...

Almunia stod godt ja....men hadde ikke allverden å gjøre.

Rosicky blir selvfølgelig dagens mann....men dette var en lagseier....

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at noen skal være misfornøyd med spillet idag. Det blir ofte slik på bortbane, og ingen kan forvente at vi dominerer borte mot LFC. Vi spiller kompakt og godt idag, og alle spilte bra. Etter denne kampen synes jeg Almunia burde bli førstekeeperen vår. Han er svært god med bena og har gode reaksjonsevner, er hele tiden rolig og har ganske god kontroll på Liverpools høye baller inn mot keeper. Han er i mine øyne den beste keeperen i stallen.

 

Man of the match blir vel Rosicky, men jeg synes Senderos gjorde en meget solid jobb og rydder unna gang etter gang.

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp detta! :( Defensivt er det til tider elendig. Alt for mye nerver bare måker ballen i hytt og pine.

Senderos skyter ballen til og med inn i midten, Men han spilte seg oppp etterhvert.

Offensivt var det bra. RVp var unsynelig når han var på, men Rosicky scorer to flotte mål.

Og Henry scorer et vakkert mål. Så absolut godkjent match. Nok en gang tippet jeg riktig resultat B)

 

 

GRATULERER MED AVENSAMENT TIL 4 RUNDE FA CUPEN

Link to comment
Share on other sites

Utrulig sterkt gjort. Trudde me skulle rote dette vekk når Kuyt skora. Men heldigvis dreit Carragher i buksa når Henry jaga han nedover sidelinja. Game over.

 

..få ein reprise i ligacupen no!

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at noen skal være misfornøyd med spillet idag. Det blir ofte slik på bortbane, og ingen kan forvente at vi dominerer borte mot LFC. Vi spiller kompakt og godt idag, og alle spilte bra. Etter denne kampen synes jeg Almunia burde bli førstekeeperen vår. Han er svært god med bena og har gode reaksjonsevner, er hele tiden rolig og har ganske god kontroll på Liverpools høye baller inn mot keeper. Han er i mine øyne den beste keeperen i stallen.

 

Man of the match blir vel Rosicky, men jeg synes Senderos gjorde en meget solid jobb og rydder unna gang etter gang.

 

Jeg har ikke fått sett kampen i dag, og skal derfor være forsiktig med å uttale meg om spillet.

Men man blir litt forundret når man leser kamprapportene til BBC og SKy Sports, for deretter å ta en tur inn her på forumet.

Her høres det nemlig ut som om man har flakset seg til noen mål mot Liverpool, mens i engelske medier prater man om et tålmodig Arsenallag, svært godt taktikeri og dødelig effektivitet når sjansen byr seg.

Så dessuten at Riise akkurat uttalte at Arsenal spilte svært godt.

Som Donaraz sier; ingen kan forvente at vi skal spille ut Liverpool på Anfield.

En seier som smaker svært godt!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke dette med elendig bak og dårlig kamp, noe heldig seier osv. For oss supportere er det selvsagt veldig noia med en kamp der vi blir liggans så mye bakpå, men jeg tror faktisk det meste gikk etter planen til Mr: Wenger idag. Selvsagt er det noe smårusk her og der, men det virket på meg utover i første omgang som om det var skikkelige overganger vi venta på. og det var jo av og til som og se the untouchables når vi gikk framover idag. skal ikke si noe negativt om spillere idag, heller gratulere de med en genial gjennomført kamp, selv om jeg vil skryte veldig av Manuel bak i mål, sammarbeidet med forsvaret fungerte utmerket. Og Gael, han kommer til og bli mye bedre enn det Cashley var\er, han er så usannsynlig rask. Og det er deilig og se Hoyte, etter min mening så er han per dags dato vår soleklart beste høyre back, godt og se at en local lad med engelsk pass sannsynligvs kan tilkjempe seg fast plass, det unner jeg han. etter så mye pepper han fikk i starten av sesongen på venstre back, av meg selv inkludert. Det er der jeg mener Wenger gjør feil av og til, spillere som spiller i ukomfortable posisjoner. Men du verden, i dag var han tilbake til Arsene knows. Det er slike kamper som gjør livet som supporter så hærlig B) så jeg vil si meg uenig med alle scousere som sier vi hadde flaks, og at vi var heldig, jeg tror Wenger traff på hodet med taktikken idag, og du verden så godt det var. Lenge siden jeg har vært så stolt av gutta ;)

 

 

 

Fornøyd Imers... :(

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at noen skal være misfornøyd med spillet idag. Det blir ofte slik på bortbane, og ingen kan forvente at vi dominerer borte mot LFC. Vi spiller kompakt og godt idag, og alle spilte bra. Etter denne kampen synes jeg Almunia burde bli førstekeeperen vår. Han er svært god med bena og har gode reaksjonsevner, er hele tiden rolig og har ganske god kontroll på Liverpools høye baller inn mot keeper. Han er i mine øyne den beste keeperen i stallen.

 

Man of the match blir vel Rosicky, men jeg synes Senderos gjorde en meget solid jobb og rydder unna gang etter gang.

 

For mitt vedkommende er jeg skuffet over deler av spillet, og det handler ikke om at vi skal dominere på bortebane. Dette var en svært tøff kamp, og vi møter et meget godt lag. Noen dager fungerer spillet, rytmen i løp og pasninger, og de små marginene på pasninger og dribblinger som er på vår side, (som mot Charlton) og andre dager kan ting fungere mindre bra. Idag var det mindre bra, men likevel klarte vi å gå videre. Det er en sterk prestasjon, og vi skal glede oss over dette. Pool kan takke seg selv for at de ikke klarte å skape mer på det trykket de hadde i store deler av kampen.

 

Det jeg mente i mitt forrige innlegg ut ifra mitt syn i denne kampen var:

 

* Vi stresser alt for mye i situasjoner, og i 2.omgang klarer vi knapt å ha ballen i laget mer enn 2 trekk. En av Arsenal styrker er at vi takler det å ha ballen i laget, og bruke ballens fart og bevegelighet på spillere for å styre spillet.

 

* Vi gjør alt for mange personlige feil (forsvar og midtbaneleddet), som gjør at Pool får eie ballen. Pasninger blir slått for seint, eller de er for upresise.

 

* Midtbaneleddet føler jeg hadde en svart (ikke elendig, men langt under pari) dag på jobb, men heldigvis så klarte ikke Pool å skape sjanser ut ifra det spillemessige overtaket de fikk takket være dette. Dette handler ikke om at Gerrard eller Alonso var gode, for det var de langt ifra......

 

Må være lov å påpeke hvilket inntrykk man har etter kampen, selv om det ble seier?

Vi kunne blitt hardt straffet om Pool hadde skapt mere foran mål, men det skjedde ikke....... Det er viktig å ta med seg ting man kan bli bedre på, selv om laget vinner. Det er vel noe av Wenger sin styrke, at det er alltid noe å bygge videre på selv om resultatene går i våres favør.

 

Som jeg skrev i mitt innlegg:

 

 

"Positive er at vi scorer 3 mål på bortebane på 5-6 sjanser, god effektivitet. Vi slipper også til få sjanser mot oss, selv om Pool har MYE banespill og presser på i spillet.

 

Nei, vi imponerte langt ifra på spillet idag, men uansett en sterk seier på bortebane mot et meget hjemmesterk Liverpool. Vi får bare se bort ifra alt det som ikke fungerte idag, og heller glede oss at vi kunne gå videre på en mindre god spillemessig dag.

Det viktigste var å gå videre, og det klarte vi"

Link to comment
Share on other sites

Alle som spør etter mål osv, det er bare å huske en ting: ARSENALCLIPS.tk. Klipp er lagt ut nå.

 

Til Kampen: En herlig kamp som var avgjort allerede i første omgang! Looserpool hadde ikke en sjanse!

 

Kjapp spillerbørs:

 

Almunia: Gjør jobben sin og virker ellers trygg i feltet. Kunne ikke gjort noe med målet. 8.

Eboue: Skaper farligheter på kant og er trygg defensivt. 8.

Toure: Som vanlig kongen i de bakre rekker! Kaster seg inn i dueller uten å nøle. 9.

Senderos: Er i slaget for tiden! Er sjef sammen med Toure! Får headet det meste unna. 9.

Clichy: Gjør jobben, er egentlig ganske usynlig. Mister ballen på farlige steder iblandt. 7.

Hleb: Har en assist og er meget solid på kanten. Jobber hjemover. 8.

Gilberto: Er sjefen sjøl på midtbanen. Bryter mange pasninger fra Pools side. 8.

Flamini: En skikkelig terrier idag! Jobber og sliter hele kampen. 8.

Rosicky: To flotte mål og er veldig mye innblandet i spillet. BB. 10.

van Persie: Egentlig ganske usynlig, men klarer å skape farligheter iblandt. 7.

Henry: Punkterer kampen på et elegant vis og jobber mye hjemover. 10.

 

Justin Hoyte: Ikke grunnlag

Julio Baptista: ditto

Theo Walcott: ditto

Link to comment
Share on other sites

skjønner ikke dette med elendig bak og dårlig kamp, noe heldig seier osv, for oss supportere er det selvsagt veldig noia med en kamp der vi blir liggans så mye bakpå, men jeg tror faktisk det meste gikk etter planen til Mr: Wenger idag, selvsagt er det noe smårusk her og der, men det virket på meg utover i første omgang som om det var skikkelige overganger vi venta på, og det var jo av og til som og se the untouchables når vi gikk framover idag, skal ikke si noe negativt om spillere idag, heller gratulere de med en genial gjennomført kamp, selv om jeg vil skyte veldig av MAnuel bak i mål, sammarbeidet med forsvaret fungerte utmerket, og Gael, han kommer til og bli mye bedre enn det Cashley var\er, han er så usannsynlig rask, og det er deilig og se Hoyte,etter min mening så er han per dags dato vår soleklart beste høyre back, godt og se at en local lad med engelsk pass sannsynligvs kan tilkjempe seg fast plass, det unner jeg han, etter så mye pepper han fikk i starten av sesongen på venstre back, av meg selv inkludert, det er der jeg mener WEnger gjør feil av og til, spillere som spiller i ukomfortable posisjoner.men du verden, i dag var hann tilbake til Arsene knows, det er slike kamper som gjør livet som supporter så hærlig B) så jeg vil si meg uenig med alle scousere som sier vi hadde flaks, og at vi var heldig, jeg tror Wenger traff på hodet med taktikken idag, og du verden så godt det var, lenge siden jeg har vært så stolt av gutta ;)

Dette her innlegget var VELDIG slitsomt å lese. Det er KUN EN ENESTE punktum i HELE innlegget :(

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at noen skal være misfornøyd med spillet idag. Det blir ofte slik på bortbane, og ingen kan forvente at vi dominerer borte mot LFC. Vi spiller kompakt og godt idag, og alle spilte bra. Etter denne kampen synes jeg Almunia burde bli førstekeeperen vår. Han er svært god med bena og har gode reaksjonsevner, er hele tiden rolig og har ganske god kontroll på Liverpools høye baller inn mot keeper. Han er i mine øyne den beste keeperen i stallen.

 

Man of the match blir vel Rosicky, men jeg synes Senderos gjorde en meget solid jobb og rydder unna gang etter gang.

 

For mitt vedkommende er jeg skuffet over deler av spillet, og det handler ikke om at vi skal dominere på bortebane. Dette var en svært tøff kamp, og vi møter et meget godt lag. Noen dager fungerer spillet, rytmen i løp og pasninger, og de små marginene på pasninger og dribblinger som er på vår side, (som mot Charlton) og andre dager kan ting fungere mindre bra. Idag var det mindre bra, men likevel klarte vi å gå videre. Det er en sterk prestasjon, og vi skal glede oss over dette. Pool kan takke seg selv for at de ikke klarte å skape mer på det trykket de hadde i store deler av kampen.

 

Det jeg mente i mitt forrige innlegg ut ifra mitt syn i denne kampen var:

 

* Vi stresser alt for mye i situasjoner, og i 2.omgang klarer vi knapt å ha ballen i laget mer enn 2 trekk. En av Arsenal styrker er at vi takler det å ha ballen i laget, og bruke ballens fart og bevegelighet på spillere for å styre spillet.

 

* Vi gjør alt for mange personlige feil (forsvar og midtbaneleddet), som gjør at Pool får eie ballen. Pasninger blir slått for seint, eller de er for upresise.

 

* Midtbaneleddet føler jeg hadde en svart (ikke elendig, men langt under pari) dag på jobb, men heldigvis så klarte ikke Pool å skape sjanser ut ifra det spillemessige overtaket de fikk takket være dette. Dette handler ikke om at Gerrard eller Alonso var gode, for det var de langt ifra......

 

Må være lov å påpeke hvilket inntrykk man har etter kampen, selv om det ble seier?

Vi kunne blitt hardt straffet om Pool hadde skapt mere foran mål, men det skjedde ikke....... Det er viktig å ta med seg ting man kan bli bedre på, selv om laget vinner. Det er vel noe av Wenger sin styrke, at det er alltid noe å bygge videre på selv om resultatene går i våres favør.

 

Som jeg skrev i mitt innlegg:

 

 

"Positive er at vi scorer 3 mål på bortebane på 5-6 sjanser, god effektivitet. Vi slipper også til få sjanser mot oss, selv om Pool har MYE banespill og presser på i spillet.

 

Nei, vi imponerte langt ifra på spillet idag, men uansett en sterk seier på bortebane mot et meget hjemmesterk Liverpool. Vi får bare se bort ifra alt det som ikke fungerte idag, og heller glede oss at vi kunne gå videre på en mindre god spillemessig dag.

Det viktigste var å gå videre, og det klarte vi"

 

Helt enig med deg når det gjelder ballmissene på midten. Gilberto hadde ikke en veldig god kamp, han mistet ballen ganske mye, men Liverpool presset oss veldig høyt og man så tydelig at spillerne ble stresset av det og resultatet av det ble alle ballmissene. Men slik jeg ser det vant vi pga taktisk klokhet fra Wenger og skikkelig vinnervilje hos spillerne. I hele sesongen har vi rundspilt lag etter lag på hjemmebane og kun fått 1 poeng. Så det må vel være ganske tilfredsstillende å skape 4-5 sjanser for så å vinne 3-1?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...