Jump to content

2007.01.06 Liverpool B


Imerslundinho

Recommended Posts

Hat et veddemål med en i klassen og som er Liverpoolfan om at hvis liverpool taper en av kampene på anfield skal han gi meg 1000 kr så nå må arsenal ta en fin borteseier :P

 

Høres mer ut som løs prat. Dere satt liksom å snakka om Liverpool og Arsenal, og så slengte han bare ut det! Trur ikke du kommer til å få dem, om Arsenal vinner! Sorry ass.. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Haha så det var ironi? :P

 

Var ikke så lett å se da, kunne i det minste lagt inn ett smil :D

smil. det var vel ikke så morsomt :blink: :(

 

ville ikke satt 1000kr på at Gunners vinner dette.. men det går vel an å håpe med Titi tilbake i storslag.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor snakker så mange om at Toure og van Persie er suspenderte? Begge sonet "nettopp" for at de hadde fått for mange gule kort. Siden de sonet har vel van Persie fått ett eller to gule kort og King Kolo ingen. Den eneste som skal sone er Fabregas etter at han fikk sitt 5. gule kort mot Sheffield.

 

I denne kampen må spillere spille som de har gjort i de tidligere toppoppgjørene i år. Liverpool er et av de aller beste hjemmelagene i PL og Kuyt gjør aldri en dårlig kamp hjemme (borte derimot har han bare putta ett mål i år :blink:). Gerrard har funnet tilbake til fjorårsformen og laget slipper inn veldig få mål for tiden. Nå har heldigvis vi begynt å score mye, men det er på hjemmebane vi har hatt målorgiene i år - med unntak av Reading kampen. Liverpool kommer ikke til å legge seg bakpå, og det må vi utnytte ved å prøve å komme på kontringer som vi endelig klarer å kjøre igjen. Som alltid vil Gilberto være en nøkkelspiller i denne kampen. Det er veldig viktig at den som blir partneren til Gilberto, mest sannsynlig Flamini, gjør en god kamp. Midtbanen kan ikke sende så mange feilpasninger som de gjorde mot Sheffield. Heldigvis er Anfield er bane med fint underlag og gof stemning, så det ligger til rette for en storkamp. Hvis bevegelsene er like gode som de var mot Charlton og Blackburn skal dette gå veien. jeg vil tro at det laget som scorer først i denne kampen er det laget som vinner ettersom begge lagene er ekstremt gode til å forsvare en ledelse. Etter å ha scoret først har vi bare fått poengtap én gang i år - borte mot Chelsea etter once-in-a-lifetime-målet til Essien. Liverpool på sin side har bare sluppet inn 3 mål på hjemmebane i år og har i likhet med oss ikke tapt på hjemmebane i år. Dette blir en spennende kamp!!

 

I følge denne linken har du feil angående RvP: http://www.dagbladet.no/sport/2007/01/03/487748.html

les under "var spent før kampen"

Link to comment
Share on other sites

I følge denne linken har du feil angående RvP: http://www.dagbladet.no/sport/2007/01/03/487748.html

les under "var spent før kampen"

Jeg har ikke lest noen andre steder der det står at van Persie er suspendert. Jeg var helt sikker på at man får suspensjon for hvert 5. gule kort. Er det slik at man heller får suspensjon for først det 5. gule kortet, så det 8. og så det 10. eller noe sånt? Rart det ikke engang står på Arsenal.com om van Persie er suspendert eller ikke. Uansett synes jeg det er rart hvordan van Persie har fått 8 gule kort - mest i PL. Jeg mener å huske at mange av dem var totalt unødvendige som overdreven feiring av mål, filming o.s.v. Hvis man mister minst 2 kamper i året pga suspensjon kan det fort føre til problemer hvis det er skadekrise eller i laget. Heldigvis er kommet Henry tilbake. Eboue og Walcott er også tilbake. Gallas kanskje tilbake på tirsdag og Diaby er tilbake i trening.

Link to comment
Share on other sites

Med vP og Adebayor skada tipper eg at det blir 4-5-1 i denne. Når Fabregas er ute, så er vel som regel 4-5-1 det beste alternativet uansett. Gode skadenyheiter for ein gongs skuld frå Wenger, og alt ser egentlig mykje lysare ut for tida. Merkelig kor fort ting snur i fotball, når ein tenker på stemninga her inne etter Sheffield-kampen.

 

Me får det nok hardt mot Pool som ikkje har tapt heime i år, og for å være ærleg tvilar eg på at dei gjer det no heller. Gerrard er i superform, og det samme er Kuyt. Håper me stiller med desse 11 på laurdag:

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Senderos - Clichy

 

Hleb - Flamini - Gilberto - Denilson - Rosicky

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Fikk melding av slik Arsenal tjeneste:"Gode nyheter: Lauren og Eboue er tilbake i full trening, Gallas og Baptista er klare om få dager. Walcott, Ljunberg pg Diaby ventes også å være klare om litt" ;)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til denne kampen, da skal Henry og van Persie briljere på midtbanen, og jeg tror vi skal ha god kontroll på Liverpool, hvis vi spiller som vi spilte i forrige kamp.

 

Skal vi bruke Gilberto på topp kanskje? :blink:

 

Jeg mente å sette de på topp, og hvis jeg skjønte Helmik`n riktig, så var det han sa Ironi.

Men siden van Persie er supendert som det står de fleste steder, så er jeg ikke sikker hvem han skal ha på topp. Adebayor og Julio Baptista er skada, så da det vel bli Alidiere. Men vi får se til helga!

Link to comment
Share on other sites

Fikk melding av slik Arsenal tjeneste:"Gode nyheter: Lauren og Eboue er tilbake i full trening, Gallas og Baptista er klare om få dager. Walcott, Ljunberg pg Diaby ventes også å være klare om litt" ;)

 

Dette må jeg virkelig si er gode nyheter. Har ikke rukket å lest på arsenal.com enda, så, takk :blink:

Link to comment
Share on other sites

Har en utrolig god magefølelse foran denne kampen.. Arsenal drar muligens til Anfield som underdogs og det tror jeg passer oss bra.. Når i tillegg Stevie G er ute og slenger med leppa på teamtalk i dag så hadde det smakt meget godt med avansement.. Satser på dette laget:

 

Lehmann

 

Hoyte-Toure-Djorou-Clichy

 

Hleb-Denilson-Gilberto-Rosicky

 

Henry-v. Persie

 

Fasit: 1-0 til oss etter en sen kontring hvor det avsluttes med en herlig Henry-avslutning curla i lengste hjørnet;)

Link to comment
Share on other sites

Må si det bekymrer meg at Fabregas ikke er med til Liverpool. Vi har sett mange prov på at laget ikke klikker like bra uten spanjolen.

MEN Arsenal har også bevist at de kler rollen som underdog bedre enn de fleste.

Jeg tipper på en jevn batalje men våger ikke tippe noe utfall.

 

Uansett en fryktelig viktig kamp da FA cupen er ett trofe vi kan greie å vinne. Derfor håper jeg IKKE Wenger sparer på konfekten i denne matchen. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger på Atvo er ikke VP suspendert til denne kampen.

 

En tøff batalje som jeg tror vi trekker det lengste strået i.

 

Lehmann

 

Hoyte Toure Senderos Clichy

 

Hleb Flamini Gilberto Rosicky Vp

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Uten Cesc mot borte mot liverpool så kan det bli meget hardt.

Hver kamp vi har spillt uten han har vi spillt elendig og ikkje hatt noe kreativt spill. Flamini som erstatter er rett å slett ikkje god nok der, han er mer en cover for Gilberto. Likte det jeg så av denilson sist kamp, men det er vell tvilsomt at han tar den plassen.

Må si jeg er meget usikker på om van persie er suspendert eller ikke. En plass jeg ser så er han, den neste siden så er han ikke..?

 

Eboue er tilbake, men tror kansje at wenger setter han på benken.

Ikke kjøre han for hardt med en gang, og Hoyte spillte jo glimrende sist kamp og scoret!

 

Jeg trodde at Walcott og Gallas var tilbake til denne kampen, men det va jo til tirsdag så det var jo litt skuffende.

Så spørrs det om Djorou tar plassen til senderos eller ikke?

 

tipper dette laget:

 

jens

hoyte kolo djorou clichy

 

hleb bert flamini rosicky

 

van persie

henry

almunia, eboue, senderos, denilson, ali

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger på Atvo er ikke VP suspendert til denne kampen.

 

En tøff batalje som jeg tror vi trekker det lengste strået i.

 

Lehmann

 

Hoyte Toure Senderos Clichy

 

Hleb Flamini Gilberto Rosicky Vp

 

Henry

 

merkelig for på skysports står det at han er det :D

 

tror nok formasjonen din stemmer utenom RVP, men hvem som kommer inn for han vist dette stemmer er ikke så godt og si.. mulig det blir denilson, håper bare song holder seg borte fra 11ren..

 

håper også vi stiller i 4-4-2, ser ingen grunn til og spille 4-5-1 når flamini og gilberto spiller på sentral midtbane for oss

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger på Atvo er ikke VP suspendert til denne kampen.

 

En tøff batalje som jeg tror vi trekker det lengste strået i.

 

Lehmann

 

Hoyte Toure Senderos Clichy

 

Hleb Flamini Gilberto Rosicky Vp

 

Henry

 

Etter MIN MENING blir det helt idiotisk å flytte vår absolutte formspiller vanPersie ned på midtbane når han har goallet fem på de siste fire kampene. i år har 4-5-1 funket dårlig hele veien, jeg synes heller vi skal spille 4-4-2 med Hleb som sentral midtbane og Flamini som høyre midt. resten av laget sier seg vel selv.

Link to comment
Share on other sites

4-5-1 har funket godt mot de "store" laga. Spilte det mot både ManUtd, Chelsea og delvis mot Pool.

 

Kan innrømme at det funket bra mot ManU men da spilte vi med Adebayor på topp, han er stor og sterk, det er ikke Henry. Mot Chelsea ble vi så til de grader rundspilt at det vil være feil å si at det funket, grunnen til at vi tok poeng der var enorm sjansesløsing av Chelsea, ikke vår fantastiske defensive struktur. Kampen mot Pool så jeg ikke men jeg er overrasket over at Wenger trakk ned vanPersie på en av vingene(delvis som du sa). Uansett, poenget mitt er at det ville være dumt å sette vanPersie inn i en ny posisjon nå som han har oppnådd stor suksess som spiss. Et annet argument er at det vil bli lettere for Pool å stoppe kontringene våre når de kun må passe på Henry i bakrommet.

Link to comment
Share on other sites

Benitez - som anser Arsenal som en skumlere motstander med franskmannen på laget, selv om London-laget må unnvære både suspenderte Robin van Persie og Cesc Fabregas i lørdagens oppgjør.

 

 

Står det på dagbladet... Vet mange sier at han ikke er det men...

 

Håper Wenger stiller med følgende lag som slår Liverpool på extra omganger etter 2-2 i ordinær tid :)

 

Lehmann

 

Lauren Toure Senderos Clichy

 

Hleb Flamini Gilberto Rosicky

 

RvP(?) Henry

 

Edit: et helt offtopic spm, men noen som vet hvorfor jeg har sånn Warn: (0%) Under nicek mitt? :S

Link to comment
Share on other sites

Benitez - som anser Arsenal som en skumlere motstander med franskmannen på laget, selv om London-laget må unnvære både suspenderte Robin van Persie og Cesc Fabregas i lørdagens oppgjør.

 

 

Står det på dagbladet... Vet mange sier at han ikke er det men...

 

Håper Wenger stiller med følgende lag som slår Liverpool på extra omganger etter 2-2 i ordinær tid B)

 

Lehmann

 

Lauren Toure Senderos Clichy

 

Hleb Flamini Gilberto Rosicky

 

RvP(?) Henry

 

Edit: et helt offtopic spm, men noen som vet hvorfor jeg har sånn Warn: (0%) Under nicek mitt? :S

 

 

tror det blir omkamp hvis det blir uavgjort, eller meg som roter nå?? håper ikke på det i det hele tatt, tøft nok programet som det er..

 

enig med laget ditt ;) uten om lauren, hoyte e i storform;)

Link to comment
Share on other sites

Er litt pessimist i trua idag ass, tror dett kan bli i overkant tøft, bekymrer meg at folk som Flamini og Aliadiere kanskje får spille her, og det kan jo ikke gå bra, men på den andre siden er det i slike kamper vi ofte får se den ekte gunners spiriten, og de ha overraska i slike kamper før, en ting jeg ber Mr: Wenger om er og ikke bruke spillere i posisjoner de helt åpenbart ikke trives i, Baptista på venstre osv, ser helst også at Rosicky blir trukket inn i midten sammen med Gilberto, nå som Cesc er borte, tror heller ikke at en slags 4 5 1 eller 4 4 1 1 formasjon er helt usannsynlig idag, farta til Henry kan bli gull verdt i dag, for er det en ting Pool forsvaret mangler så er det fart. DEt blir en vanskelig kamp, men langt fra umulig, vi vant på OT uten Henry, da kan vi også vinne på Anfield uten Cesc.

 

Tror\ håper på dette laget, hvis aller er tilgjenglige av disse:

 

Lehmann

 

Hoyte Kolo DJ Clichy

 

Hleb Gilberto Rosicky Theo

 

RVP

 

Legend14

 

er Gallas tilbake erstattes selvsagt DJ av han, og er ikke Theo helt klar å ser jeg gjerne at Baptista kommer inn sentralt og Rosicky blir trukket ut til venstre, selv om jeg egentlig ikke er helt sikker på hvor det er best og putte Baptista, jeg føler ikke vi har en posisjon som kunne fått frem hans kvaliteter, ellers så har jeg bare ikke sett kvalitetene hans enda...

 

 

men uansett, er på tide med en FA cup trium nå, røyk tidlig ifjor, orker det ikke i år også....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...