Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Svar på tiltale. Slik skal det være. Barca's latterlige "tilbud" har blitt behandlet som fortjent. Så får de velge om de vil komme tilbake med £80 mill eller ikke.

Inntil da - shut the f**k up !!

 

Nå er jeg egentlig mest spent på neste utspill fra Myles!!

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...er-for-fabregas

 

Fantastisk! Har ventet lenge på at Arsenal.com skal komme med informasjon.

 

"we have no intention of selling our captain"

 

Dette betyr vel bare en ting, Fabregas er kaptein neste sesong også! :)

 

Tja, jeg tror det fortsatt er for tidlig med en konklusjon på at Fabregas blir, men det kan virke som om at Arsenal er dritt lei på måten Barcelona holder på. Er det slik at det nå har kommet et latterlig bud på Fabregas, så går de vel ut med slike sterke ord i retur. Dette er vel et tegn om at Fabregas ikke blir solgt for mindre enn Zlatan, Kaka og andre "dyre" spillere de siste årene, og at de ikke gidder å bruke tid på useriøse henvendelser. Noe som dette er, om budet var på langt under £40mill som ryktene sier.

 

Jeg tror at Barcelona vil legge inn et par bud til iløpet av sommeren, for det vil være flaut om de ikke klarer å kjøpe Fabregas iløpet av sommeren. Den måten ledelsen og spillere har snakket i media om at ting ordner seg, kan bli for tungt å svelge.

Blir Zlatan og/evt Toure solgt, så kommer de nok med et bud vi ikke kan takke nei til. Ikke bare pga pengene, men også for Fabregas sin del. (minimum £70 mill)

 

Deilig å se Arsenal vise muskler, og ikke la seg tråkke på.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk! Utrolig pinlig av en storklubb som Barcelona å gå ut i media og fortelle at de har lagt inn bud på Cesc. Når det da skjer, er det fantastisk å se en sånn statement fra klubben. Så får de seg en moralsk smekk over fingrene om de fortsetter dette pjattet nå, når statementet avsluttes med:

"To be clear, we will not make any kind of counterproposal or enter into any discussion. Barcelona have publicly stated that they will respect our position and we expect that they will keep their word."

 

Edit: Og så en ørliten tanke: Er Gazidis mannen å takke?

Link to comment
Share on other sites

Herlig! £29 mill er en fornærmelse, og bra at Arsenal sa konsekvent nei med en gang! Digger det siste statementet :)

 

£29M er ikke bare en fornærmelse. Det er en grov fornærmelse spør du meg!

 

Barcelona are like school in july. No class.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølge at vi sier nei til et sånt bud. Jeg håper Barca nå respekterer at dette er et nei og ferdig med det.

 

Måten de opererer i media er forkastelig. Spillere som snakker om at Cesc skal komme, ønsker at han skal komme etc. Det samme gjør ledelsen. Spilleren er under kontrakt og da er det respektløst at de opererer på en slik måte. Fortsetter det så bør klubben ta det videre med UEFA.

Link to comment
Share on other sites

Joda, absolutt flott dette :)

Viktig at ledelsen endelig setter ned foten.

Mitt tips er at budet var en fornærmelse og derfor blankt avvist..hehe.

 

Men kjenner jeg silly season rett og hvis man ser på historien ang. transfersagaer i Arsenal siste årene er nok ikke dette over og Cesc kan fortsatt bli solgt.. who knows. :)

Her må man bare vente til transfervinduet stenger 31. august og håpe at Cesc fortsatt befinner seg i startoppstillingen helga etter, før vi kan føle oss helt sikre.

 

Men bevares...morsom og hyggelig lesing :-)

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 2 2010, 05:15 PM) 199728[/snapback]

£29M er ikke bare en fornærmelse. Det er en grov fornærmelse spør du meg!

 

Barcelona are like school in july. No class.

 

Jeg er ikke helt enig i at budet er en grov fornærmelse. I lys av at dette vil være salgsrekord for Arsenal og at vi bare 2 ganger i historien har oppnådd over GBP20M ved spillersalg (Ade & Anelka). Dersom man sammenligner med et par psyke overgangssummer i fjor er jeg enig i at budet er noe lavt.

 

Uansett er det fantastisk at klubben vår er i posisjon til å takke blankt nei til bud i denne størrelsesorden. Takket være "project youth" og en ansvarlig overgangspolitikk de siste årene, har vi fått en fantastisk økonomi som gjør oss i stand til dette.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jun 2 2010, 05:15 PM) 199728[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

£29M er ikke bare en fornærmelse. Det er en grov fornærmelse spør du meg!

 

Barcelona are like school in july. No class.

Jeg er ikke helt enig i at budet er en grov fornærmelse. I lys av at dette vil være salgsrekord for Arsenal og at vi bare 2 ganger i historien har oppnådd over GBP20M ved spillersalg (Ade & Anelka). Dersom man sammenligner med et par psyke overgangssummer i fjor er jeg enig i at budet er noe lavt.

 

Uansett er det fantastisk at klubben vår er i posisjon til å takke blankt nei til bud i denne størrelsesorden. Takket være "project youth" og en ansvarlig overgangspolitikk de siste årene, har vi fått en fantastisk økonomi som gjør oss i stand til dette.

 

Kan sammenligne med Henry som Barcelona ville kjøpe for rundt £50M+ i 2006, som hadde gjort han til tidenes dyreste spiller på den tida. Henry var Arsenal kaptein, selve kjernen i laget og den største stjerna i klubben.

 

Fabregas er akkurat det samme, bortsett fra at han er 5 år yngre enn hva Henry var på den tida og er samtidig bundet til en langt lengere kontrakt enn hva Henry var! Samtidig som de har gått ut i media både spillere og presidentkandidater og sagt at Fabregas burde spille i Barcelona, men deretter presterer de å legge inn et bud de vet er såvidt 1/3 av den prisen Arsenal ville vært villig til å la Fabregas for.

 

Det mener jeg er en grov fornærmelse fra Barcelona sin side.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jun 2 2010, 05:15 PM) 199728[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

£29M er ikke bare en fornærmelse. Det er en grov fornærmelse spør du meg!

 

Barcelona are like school in july. No class.

Jeg er ikke helt enig i at budet er en grov fornærmelse. I lys av at dette vil være salgsrekord for Arsenal og at vi bare 2 ganger i historien har oppnådd over GBP20M ved spillersalg (Ade & Anelka). Dersom man sammenligner med et par psyke overgangssummer i fjor er jeg enig i at budet er noe lavt.

 

Uansett er det fantastisk at klubben vår er i posisjon til å takke blankt nei til bud i denne størrelsesorden. Takket være "project youth" og en ansvarlig overgangspolitikk de siste årene, har vi fått en fantastisk økonomi som gjør oss i stand til dette.

Her tar du feil. Det ER en grov fornærmelse. Grunnen er at Barca har kjøpt en 29-åring med svært liten "salgsverdi" om noen år, for 350 mill. Nå vil de altså ha en 23-åring som har kjempehøy salgsverdi selv om 5-6 år, for 290mill!!! Det er en fornærmelse

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er det en åpning for at Cesc drar, men det krever "silly money". Alt kan kjøpes (nesten) bare seddelbunken er høy nok. Barca har fått en solid dose reality check. Så er det bare å vente på neste utspill fra spanjolene. Spillet er snudd, og det er nå opp til Barca å vise Cesc hvor inderlig de egentlig ønsker han. Så langt har Barca kun vist en "kjekt å ha" holdning som jeg er sikker på at Cesc også oppfatter.

Link to comment
Share on other sites

http://www.goal.com/en-gb/news/2565/exclus...to-push-through

 

Ihht til denne så har da Cesc muligheten for selv å kjøpe seg ut av kontrakten for ca £29M.

 

Hmm. Dette beløpet minner mistenkelig på det som er antatt tilbud fra Barca. Kan vi da ha et scenarie der Barca "låner" Cesc £29M for at han skal "selv" kjøpe seg ut, Barca får Cesc til ønsket pris og vi sitter igjen med "småpenger"?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så lett. Webster klausulen er mer innviklet enn at man enkelt betaler seg ut av verdien av kontrakten. Dette er for å beskytte spillere som har lange kontrakter og "råtner" på benken. en som spiller fast på førstelaget, blir bygd ett helt lag rundt - han står nok ikke så sterkt....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...