Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Føler at eg kanskje bør presisere at dersom alt dette er rykter som har oppstått i pressen, skal eg be Cesc om unnskyldning (som om det skulle ha noko å seie)..

 

Dessverre er det mykje som tyder på at det ikkje berre er lause rykter.

 

Eg hadde ikkje teke så på veg for dette om det ikkje hadde vore slik at Cesc seinast i vår, gjekk ut og sa at han vil bli Arsenal i umiddelbar framtid.. Det er den plutselege snuoperasjonen som irriterer meg.. Det er sjølvsagt mulig at han har sagt til Wenger i lengre tid at han vil reise i sommar, men det verkar virkelig ikkje slik..

 

Dersom vi skulle få 600-800 mill for Cesc haddde saka vore litt annleis.. Men slik Cesc (tilsynelatande) har gått ut no, har ført til at Barcelona har mange fleire forhandlingskort på handa enn det som hadde vore nødvendig og at prisen dermed blir lågare.. Eg trur ikkje vi får stort meir enn 30 mill for Cesc, men blir gledeleg overraska om det blir meir..

 

DERFOR føler eg at Cesc sviktar klubben..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply
Ulfagrafr

Så når da Fabregas sier "jump" skal vi umiddelbart svare "how high" bare fordi han har ønsket om å returnere til Barca?

 

Tja, klubben har mulighet til å sette en pris om det skal skje en overgang, evt de kan si nei til å selge uansett pris.

Alle spillere har en pris (tør jeg å påstå), så klubben kan godt svare: £80mill

 

Vi veit også begge to, at fotballspillere har kontrakt og derfor sitter klubbene (arbeidsgivere) med gode kort. Ikke noe 3mnd oppsigelse (Fab har heller ikke noen clausuler), men om Fab har sagt ifra allerede nå at han vil bort: har han da ikke vært tidlig nok ute? (3,5mnd igjen av transferdeadline)

Det du sier og mener, er jo kanskje det Fabregas har gjort:

Eg hadde nok æret min kontrakt, gitt beskjed til manageren i god tid at eg ønsker meg vekk dersom Barca har lyst å kjøpe meg, men gjort det klinkande klart at eg fram til det skjer er Arsenalspelar. Men det er meg.

 

Jeg tolker det ikke slik at du hadde gått ut kontrakten, for da hadde ikke klubben fått en dritt..... Og; det er vel ikke noe bedre?

Dine ord, kan i realiteten være slik sagaen er..............

 

Hadde nesten vært artig om City kom på banen med ett kjempebud på la oss si 80 mill pund. Hva hadde skjedd da? Fabregas og Barcelona hadde ihvertfall stått ovenfor ett dilemma.

 

Hvorfor Fabregas står ovenfor ett dilemma da, må du nesten forklare meg?

Link to comment
Share on other sites

Dersom Arsenal akepterer budet så må vel Fabregas gjøre ett valg eller? I tillegg hadde det sannsynligvis medført at Barcelona trekker seg i en budrunde.

 

Det er en klubb utenom Arsenal som Fabregas vil spille for, så dette blir jo helt uvesentlig uansett hvor stort budet ville vært fra City sin side.

Link to comment
Share on other sites

Tja, klubben har mulighet til å sette en pris om det skal skje en overgang, evt de kan si nei til å selge uansett pris.

Alle spillere har en pris (tør jeg å påstå), så klubben kan godt svare: £80mill

 

Vi veit også begge to, at fotballspillere har kontrakt og derfor sitter klubbene (arbeidsgivere) med gode kort. Ikke noe 3mnd oppsigelse (Fab har heller ikke noen clausuler), men om Fab har sagt ifra allerede nå at han vil bort: har han da ikke vært tidlig nok ute? (3,5mnd igjen av transferdeadline)

Det du sier og mener, er jo kanskje det Fabregas har gjort:

Jeg tolker det ikke slik at du hadde gått ut kontrakten, for da hadde ikke klubben fått en dritt..... Og; det er vel ikke noe bedre?

Dine ord, kan i realiteten være slik sagaen er..............

 

Ja, £80 mill pund er ein pris Fabregas kan gå for, men å få ein slik pris forutsetter at spelaren ikkje frir til andre klubber eller nærmast gjør det klart at det er uaktuelt å spele for sin nåværande klubb hvis ikkje eit salg går igjennom.

Om Fabregas ærer kontrakten så sit vi igjen med 4 år til med verdas beste midtbanespelar, og signerer han ikkje ny når nye kontraktsforhandlinger skal gå i gang har vi mulighet til å selge han eit år før kontrakten går ut f.eks. Vi kan også reforhandle kontrakten med klausul. Uansett så står ikkje igjen med ein dritt, vi har dratt nytte av hans tjenester som er i aller ypperste verdsklasse og ikkje heilt målbart i kroner og øre.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har vært 100% lojal mot Arsenal, helt siden han kom. Tror mange burde sette seg inn i hans sko, før de dømmer han. Gutten er oppvokst i en klubb som heter Barcelona, gutten elsker Barcelona, gutten har sitt store forbilde i Guardiola, og familien/venner bor i Barcelona.

De aller fleste har skjønt at Fabregas vil engang i fremtiden spille i Barcelona, og at han evt velger det nå i sommer har vel ingenting med at han svikter oss??

 

Hvilke faktorer veit vi hva som spiller inn, og som gjør at han føler tiden er inne nå?

Merkelig å begynne å snakke om å svikte klubben, når det har ligget i kortene siden han var 17år.

Hva hadde du gjort, i hans sko? (du er Barcelona blod, Barcelona supporter, ditt forbilde er trener i Barcelona, og hele din familie og alle vennene dine bor der.......... Tror det er lett å sitte på forumet å snakke om at jeg hadde spilt videre i Arsenal et par sesonger, men virkeligheten er nok noe helt annet. Kanskje han føler for sjansen denne sommeren, etter å ha tenkt over situasjonen de siste mnd, hva veit vi?

 

Nei, forsvinner han denne sommeren, så vil jeg savne Fabregas både på og utenfor banen. Likevel veit jeg, at ingen spillere er større enn klubben. Klubben vil få inn enorme midler på et salg (£70-80mill), og som kan brukes på 3-4 klassespillere. Det kommer en tid uten Fabregas, og den kan komme allerede fra sesongen 2010/11, men den kan også komme fra sesongen 2012/13. Tiden vil vise, men synes den negative beskrivelsen av Fabregas begynner å bli rimelig patetisk. Alt skal være så jæ... negativt, og ingen skal slippe unna dritt uansett hvordan realiteten er.

 

Jeg håper og tror Fab blir, men vil hylle han som en av de største i moderne tid i klubben om han drar. Tror ikke jeg vil oppleve et slikt talent med de første årene, og jeg er veldig glad for at Arsenal har hatt en slik "gutt" i laget de siste 6sesongene.....

 

Så enig, så enig! Det står som jeg skulle skrevet det selv, takk!

Fabregas er med den spanske troppen, og han har ikke kommet med noen uttalelser hverken i den ene eller i den andre retningen! Han opplever sikkert et enormt press på å komme "hjem" til Barcelona, hvor de han kjenner bor... Den eneste som har sagt Fabregas skal dra, er faren hans, som ved en tidligere anledning gikk ut og sa det samme! Da gikk vår godeste kaptein ut og sa at det ikke var faren som bestemte, så jeg tar ingenting for gitt før det står på Arsenal.com, og Fabregas står med barca-drakten i hånden!

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har vært 100% lojal mot Arsenal, helt siden han kom. Tror mange burde sette seg inn i hans sko, før de dømmer han. Gutten er oppvokst i en klubb som heter Barcelona, gutten elsker Barcelona, gutten har sitt store forbilde i Guardiola, og familien/venner bor i Barcelona.

De aller fleste har skjønt at Fabregas vil engang i fremtiden spille i Barcelona, og at han evt velger det nå i sommer har vel ingenting med at han svikter oss??

 

Hvilke faktorer veit vi hva som spiller inn, og som gjør at han føler tiden er inne nå?

Merkelig å begynne å snakke om å svikte klubben, når det har ligget i kortene siden han var 17år.

Hva hadde du gjort, i hans sko? (du er Barcelona blod, Barcelona supporter, ditt forbilde er trener i Barcelona, og hele din familie og alle vennene dine bor der.......... Tror det er lett å sitte på forumet å snakke om at jeg hadde spilt videre i Arsenal et par sesonger, men virkeligheten er nok noe helt annet. Kanskje han føler for sjansen denne sommeren, etter å ha tenkt over situasjonen de siste mnd, hva veit vi?

 

Nei, forsvinner han denne sommeren, så vil jeg savne Fabregas både på og utenfor banen. Likevel veit jeg, at ingen spillere er større enn klubben. Klubben vil få inn enorme midler på et salg (£70-80mill), og som kan brukes på 3-4 klassespillere. Det kommer en tid uten Fabregas, og den kan komme allerede fra sesongen 2010/11, men den kan også komme fra sesongen 2012/13. Tiden vil vise, men synes den negative beskrivelsen av Fabregas begynner å bli rimelig patetisk. Alt skal være så jæ... negativt, og ingen skal slippe unna dritt uansett hvordan realiteten er.

 

Jeg håper og tror Fab blir, men vil hylle han som en av de største i moderne tid i klubben om han drar. Tror ikke jeg vil oppleve et slikt talent med de første årene, og jeg er veldig glad for at Arsenal har hatt en slik "gutt" i laget de siste 6sesongene.....

 

Støttes. FAEN ta Barcelona, det er de som er skurkene i dette spillet. Sikker på at de har leid inn pr-rådgivere og kommunikasjonseksperter i fleng for å finne den sleipeste måten å lure gullgutten tilbake til hjembyen. De snakker mye om at de må respektere at spilleren er under kontrakt med Arsenal, pisspreik, det eneste de respekterer er seg selv..

 

BTW, 30 millioner euro er en vits - her snakker vi opp mot Kaka/Ronaldo-summer.

Link to comment
Share on other sites

Verte spennande å følgje dette. Fab er uansett ikkje uerstatteleg, eg gledar meg alt til å sjå unge Jack få prøve seg litt meir.

 

Likevel dette kan fort bli nok eit trist døme på kor lite ei kontrakt er verdt i dagens fotball og kor liten klubbkjensle dei spelarane Arsene har fått fram har til Arsenal. Er vel ingen av dei han har henta som avsluttar si karriere i klubben eller som har fått testomonial??? (arrester meg om eg tar feil for denne tar eg frå hovudet...)

 

Får vi ein god sum fo fab, dvs frå £50 mill og oppover kan vi seie oss greit nøgde. Om vi vi igjen sel ein av våre toppspelarar for ein latterleg lav sum (Vieira, Henry, Hleb, Toure (med tanke på kva city betalte for makkeren frå everton), osv) må dei som styrer i overgangssakane byrje våkne!!! Vi har tatt steg til å bli ein klubb som er ein økonomisk toppklubb, da må vi klare å oppføre oss som ein også....

Link to comment
Share on other sites

På tide å være litt kynisk etter min mening.

Nå er det en ting som teller og det er det som er lønnsomt å gjøre for Arsenal FC.

Jeg driter i Barcelona og jeg driter faktisk i Fabregas, det er kun Arsenal FC som teller for meg.

Jeg driter i hva Cesc har sagt og ikke sagt, hva faren hans mener, hva Barca har lyst på osv

Det er kun en ting jeg bryr meg om og det er hva Arsenal ønsker.

Da må vi med en gang slå fast at Barca har gjort det kjent at de ønsker Cesc, Cesc har gjort det kjent at han ønsker seg hjem og da synes jeg det er på tide at Arsenal FC sier hva de ønsker.

Hva lønner seg så for Arsenal FC i denne situasjonen??

Her er det snakk om overgangssum og ingenting annet.

Etter min mening så finnes det ikke en fotballspiller på kloden som er verdt 800 mill kroner.

Hvis vi kan få en plass mellom 600 og 700 mill for Cesc sier jeg SELG.

Hvis vi blir tilbudt under 350 mill på første bud mener jeg at vi skal be dem dra seg til helvete hjem til Spania for å spa opp et anstendig bud og komme tilbake hvis de er interessert i å gjøre business med oss.

La oss gjerne legge lista på et krav rundt 800 mill.

Hvis de ikke makter det blir det ganske enkelt ingen handel og vår kaptein forblir vår kaptein og bidrar til at Arsenal henter hjem flere pokaler neste sesong, i så fall må vi kunne forvente at han respekterer sin kontrakt og gir absolutt alt han har i neste sesong, noe jeg er 100% sikker på at Cesc kommer til å gjøre.

Alt vår kaptein har sagt og gjort før i sin karriere tyder på det, han har gjentatt seg selv om at han skylder både Wenger og Arsenal utrolig mye.

Men hvis Barca mot formodning ønsker Cesc så sterkt at de kommer opp med et bud på over 600 mill mener jeg at det vil lønne seg for oss å ta pengene og takke Cesc for tiden han har hatt hos oss.

Han har gjort en glimrende jobb for oss men hvis vi kan bruke pengene til å kjøpe Gourcuff, Hangeland og Buffon er jeg ikke i tvil om at det vil være en lønnsom handel for oss.

Og det er altså det dette dreier seg om, Arsenal FC og ingenting annet.

Dette betinger selvfølgelig at Wenger og Gazidis allerede når har sondert markedet og funnet potensielle erstattere, dvs en playmaker, en stopper og en keeper, alle tre bør være etablerte internasjonale stjerner.

Og gjett tre ganger om Wenger/Gazidis har startet den jobben for lenge siden :)

La ballen rulle og la den rulle vår vei denne gang.

Enten beholder vi vår suverene kaptein eller så tvinger vi Barca til å tømme flere banker i Spania.

Vi sitter egentlig med alle de gode kortene i denne situasjonen og det er egentlig veldig behagelig :P

Link to comment
Share on other sites

Fortell meg hvorfor Cesc svikter oss? Har han gått enda, har han egentlig sagt at han går i sommer? Det eneste jeg er hørt fra vår kaptein er at han vil spille i Barca EN GANG..

Han har sagt at han vil ha avklaring rundt sin egen fremtid før VM = Han åpner døra til Barca før VM altså i år hvis de har penger nok og finner han verdig den summen Arsenal krever... I mine øyne er dette ett svik!!

 

Hvorfor har Arsenal blitt en klubb som selger alle stjernespillerene sine?? Konsekvent, stjernespillere skal ønske å spille for Arsenal ikke reise fra oss!!

Link to comment
Share on other sites

Han har sagt at han vil ha avklaring rundt sin egen fremtid før VM = Han åpner døra til Barca før VM altså i år hvis de har penger nok og finner han verdig den summen Arsenal krever... I mine øyne er dette ett svik!!

 

Hvorfor har Arsenal blitt en klubb som selger alle stjernespillerene sine?? Konsekvent, stjernespillere skal ønske å spille for Arsenal ikke reise fra oss!!

 

 

Ingen ved sine fulle fem synes vel det er merkelig at Cesc ønsker seg hjem til sin familie og venner?

Man trenger vel ikke være einstein for å forstå ønsket hans om å spille for sin barndomsklubb?

Hvis Cesc samtidig genererer en overgangssum på over 600 mill inn i transferkassa oss, har han overhodet ikke sviktet Arsenal FC, han har heller gitt oss uante muligheter fremover.

Jeg tror heller ingen bør tvile på at vår kaptein kommer til å ofre seg 100% for Arsenal neste sesong hvis ikke Barca blar opp en anstendig overgangssum.

Jeg gjentar; vi sitter med alle de gode kortene i denne saken :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal Cesc dra når han selv sa ja til å skrive under en forlengelse av kontrakten på et år i januar ?

Når han selv er med på det, så syns jeg han kan holde seg i Arsenal til han eventuelt blir lei av klubben. Eller at fristet fra Barca blir alt for stort.

Sagt det før også, hvor skal Cesc spille? Skal han erstatte Xavi eller Iniesta ?? Tviler. Benk på Cesc? Mulig! Og det er han alt for god for !

 

Hold deg her i Arsenal Fabregas !

Link to comment
Share on other sites

er dette ett seriøst innlegg???

Hvorfor skulle ikke det være et seriøst innlegg? Både Rosicky og Nasri har Cesc sin posisjon som favorittposisjon og Nasri viste hvor god han kunne være der i Porto kampen, hvis vi får inn 80 millioner pund mener jeg vi kan legge de to ned til å bytte på den posisjonen og signere en ordentlig ving, keeper og stopper. Tror at feks Frey, Cahill og Gourcuff(Dårlig eksempel da han også liker Cesc posisjonen best) vil være solide forsterkninger som kommer godt innenfor 80 mill pund.

Link to comment
Share on other sites

Om Fabregas drar så stemmer jeg for at Nasri skal ta over playmaker rollen. Det er vel ikke for ingen grunn at han ble kalt den nye "Zidane".

Nasri har store ferdigheter og stort potensiale. Kanskje blir han bedre enn Fabregas i den rollen om et par sesonger?

 

Pengene som kommer inn på et eventuelt salg mener jeg skal brukes på en ny keeper og en ny stopper. Muligens bør det hentes en DM spiller også.

 

Men Fabregas er ikke solgt ennå. Krysser fingrene for at han blir værende i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Ingen ved sine fulle fem synes vel det er merkelig at Cesc ønsker seg hjem til sin familie og venner?

Man trenger vel ikke være einstein for å forstå ønsket hans om å spille for sin barndomsklubb?

Hvis Cesc samtidig genererer en overgangssum på over 600 mill inn i transferkassa oss, har han overhodet ikke sviktet Arsenal FC, han har heller gitt oss uante muligheter fremover.

Jeg tror heller ingen bør tvile på at vår kaptein kommer til å ofre seg 100% for Arsenal neste sesong hvis ikke Barca blar opp en anstendig overgangssum.

Jeg gjentar; vi sitter med alle de gode kortene i denne saken :)

 

 

Jeg fatter ikke hvordan man kan takke og prise en spiller for å generere penger i klubbkassa. Vi er ikke et lag som skal tjene penger - vi er et lag som skal kjempe om titler, og ditto vil vi tjene penger.

 

"Tusen takk Fabregas, for at du forlater oss og er så snill å sørge for at vi får penger i klubbkassa"

 

Neeei - trokke det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke hvordan man kan takke og prise en spiller for å generere penger i klubbkassa. Vi er ikke et lag som skal tjene penger - vi er et lag som skal kjempe om titler, og ditto vil vi tjene penger.

 

"Tusen takk Fabregas, for at du forlater oss og er så snill å sørge for at vi får penger i klubbkassa"

 

Neeei - trokke det.

 

 

Uff og uff, du fatter sikkert ikke hva man kan bruke 600 mill i transfermarkedet til heller du da?

Du må forstå at dette handler om hva som lønner seg for Arsenal og ikke følelser, alt for mange supportere er i disse tider preget av følelser.

Dette handler om at vår klubb kommer styrket ut av en transferdeal, ingenting annet.

Kjøp Hangeland, Buffon og Guorcuff for pengene vi får for Cesc og vi ser utrolig sterke ut før neste sesong.

You know it makes sense!!!

Link to comment
Share on other sites

Uff og uff, du fatter sikkert ikke hva man kan bruke 600 mill i transfermarkedet til heller du da?

Du må forstå at dette handler om hva som lønner seg for Arsenal og ikke følelser, alt for mange supportere er i disse tider preget av følelser.

Dette handler om at vår klubb kommer styrket ut av en transferdeal, ingenting annet.

Kjøp Hangeland, Buffon og Guorcuff for pengene vi får for Cesc og vi ser utrolig sterke ut før neste sesong.

You know it makes sense!!!

 

Men kommer Wenger til å kjøpe Hangeland, Buffon og Gorcouff?

Utrolig tvilsomt siden han sa at han skulle kjøpe MAKS to spillere til i dette transfervinduet.

Alle her fatter hva 600 millioner kan brukes til på transfermarkedet og det er mye mindre enn for 10 år siden.

Jeg synes heller ikke det er greit at Fabregas drar, er ikke mange som gjør den jobben like bra som han.

Link to comment
Share on other sites

Men kommer Wenger til å kjøpe Hangeland, Buffon og Gorcouff?

Utrolig tvilsomt siden han sa at han skulle kjøpe MAKS to spillere til i dette transfervinduet.

Alle her fatter hva 600 millioner kan brukes til på transfermarkedet og det er mye mindre enn for 10 år siden.

Jeg synes heller ikke det er greit at Fabregas drar, er ikke mange som gjør den jobben like bra som han.

 

 

Selvfølgelig mener ikke Wenger at vi skal kjøpe max to spillere uavhengig av hvor mange vi selger, det trodde jeg var innlysende.

Om han kjøper Hangeland, Buffon og Gorcouff er slett ikke sikkert men poenget er at det dukker opp uante muligheter i kjølvannet av et slikt salg, spesielt i den situasjonen som Arsenal er i per i dag.

Disse spillerne er bare et eksempel på hva vi kan få i retur ved et slikt salg.

Vi vet vel ikke eksakt hvor mye penger som er tilgjengelig for spillerkjøp men det er uttalt fra både styre og Wenger at vi nå har fått tilbake handlefriheten, og hvis vi får 600 mill i tillegg...

Ikke misforstå meg, jeg ønsker heller ikke at Cesc forlater oss men det er jo veldig avhengig av hvor mye penger Barcelona er villig til å betale for ham, og betaler de det han er verdt er det ikke verdens undergang.

Vi sitter med verdens beste kort i denne situasjonen, det er utgangspunktet.

Mitt tips er at Baca ikke er villig til å betale det Cesc er verdt og sitter igjen med svarteper, hva skal Cesc mene om at klubben ikke ønsker ham nok?

Resultatet kan bli at vår kaptein spiller mange sesonger for Arsenal fremover, ikke sant :)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig mener ikke Wenger at vi skal kjøpe max to spillere uavhengig av hvor mange vi selger, det trodde jeg var innlysende.

Om han kjøper Hangeland, Buffon og Gorcouff er slett ikke sikkert men poenget er at det dukker opp uante muligheter i kjølvannet av et slikt salg, spesielt i den situasjonen som Arsenal er i per i dag.

Disse spillerne er bare et eksempel på hva vi kan få i retur ved et slikt salg.

Vi vet vel ikke eksakt hvor mye penger som er tilgjengelig for spillerkjøp men det er uttalt fra både styre og Wenger at vi nå har fått tilbake handlefriheten, og hvis vi får 600 mill i tillegg...

Ikke misforstå meg, jeg ønsker heller ikke at Cesc forlater oss men det er jo veldig avhengig av hvor mye penger Barcelona er villig til å betale for ham, og betaler de det han er verdt er det ikke verdens undergang.

Vi sitter med verdens beste kort i denne situasjonen, det er utgangspunktet.

Mitt tips er at Baca ikke er villig til å betale det Cesc er verdt og sitter igjen med svarteper, hva skal Cesc mene om at klubben ikke ønsker ham nok?

Resultatet kan bli at vår kaptein spiller mange sesonger for Arsenal fremover, ikke sant :)

Jeg har ignorert deg lenge arshavin, og jeg kommer nok til å ignorere deg i fremtiden også, men en ting vil jeg gjerne ha en forklaring på. Du har skrevet dette uttallige ganger (slik du gjør med alt du prøver å fermstille som poenger).

 

vi sitter med verdens beste kort!

 

Hvordan kan du hevde noe sånt? Vi sitter med en spiller, kapteinen, som IKKE vil spille for oss. Han vil spille for Barcelona. Vi kan enten selge for den prisen Barcelona tilbyr eller så kan vi beholde en spiller som helt tydelig ikke ønsker å spille for oss (og som har fått en del av fansen mot seg grunnet hans oppførsel i denne sagaen).

 

Min påstand er at vi sitter med helt bedritne kort i denne saken og jeg tipper det ender med at vi selger han for 20-25 mill pund og det mot slutten av overgangsvinduet, og da selvfølgelig uten å kjøpe en erstatter.

 

Jeg personlig tror dette vinduet blir som alle andre vinduer. Wenger lover gull og grønne skoger, og Arsenal selger sine sesongkort, for så å oppleve at vi forsterker samtidig som vi svekker og nok en gang kommer vi til å kjempe om en cl plass, og ikke ligagull.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg mener det er en spiller idag som kan erstatte Cesc sånn nogenlunde, og det er Gourcuff. Ramsey er ennå noen år unna det nivået. Og spesielt etter den stygge skaden som skjedde.

 

Derfor mener jeg vi snart må få et svar på hva som skjer. Fordi jeg tror Gourcuff kommer til å vise seg skikkelig fram i vm og da blir han ikke akkurat noe billigere

Godt å se at flere har fått øynene opp for Gourcuff! Saken blir nok heller at Nasri tar den rollen, og kanskje så vil det funke. Gourcuff har vært noe mer variabel denne sesongen, men ikke vanskelig og se at han har en spesiell klasse over seg! Håper nå uansett at Fabregas blir, for hvis han drar så tror jeg at laget vil få enorme problemer neste sesong. Og selv Om alle pleier å avskriver Arsenal hver sesong, så tror jeg at de for første gang vil ha rett.

Link to comment
Share on other sites

Pappa Fabregas sitt intervju med en spansk radiostasjon:

 

Q: Can Cesc handle the situation, it must be difficult?

 

A: "Cesc is mature enough. Now he has to focus on the World Cup and leave his future for the moment. Now he has to enjoy the World Cup and only think about that."

 

Q: The reports are that your son has already done everything to smooth a transfer to Barca.

 

A: "I tend to think that too. He has decided. It appears more clearly that he will do it. Whatever happens, he has great respect for Arsenal. When these things happen I think that there can be misunderstandings and I think that everyone should just respect the decision of the player. He has had his time there and given everything. He has been there since he was very young. They have looked after him so well and turned him into a man and his game has improved so much.

 

"We find ourselves at a moment when we have to start talking about money and the situation could change. Arsenal should understand that Cesc has been and is, because now I am talking about this but he could still be there next season, always giving his best to the club that have made him their captain. They also know what he has done for them. What should be in Cesc's favour is that, in the end, he could finish knowing that the club understands his situation."

 

Q: It is believed that the relationship between Arsenal and Cesc has been so good that it would be highly unlikely that Cesc would do something to harm that now.

 

A: "I do not think that these things need happen in life. Everything can be talked about. Cesc has been very clear. He mentioned it early to give himself the best chance. This would have caused a lot more bother had it been brought up after the World Cup because then there is not much time to react and look for a new player. At 23 he has shown his maturity and it has been only him that has spoken without any agents talking. He has wanted to speak out because he did not want to have any problems. It is a choice and now time is required so that a solution can be found."

 

Q: It appears that Arsenal will take some convincing?

 

A: "Like everyone. If you have a player, who is the most important one in the team, speaking out, then it is normal that you want to do all you can. What Arsenal has done is normal. I cannot justify or go against what they are doing. Now it is a question of how they feel, what they say and how they see things. They need to talk. I thought that this might be quick, all done, and now I see that maybe we will need to talk more to sort things out.

 

"After what I have seen this week this could be a long process, although I hope not. There are times when you just have realise that finishing it all as soon as possible would be best. But this is not how this appears."

 

Q: Do you think Barca will work hard to sign Cesc?

 

A: "From what they have said it appears that they will because he is a player they really want."

 

Q: Cesc has only one choice to make? To go to Barca or stay at Arsenal?

 

A: "Yes, that is the decision. Barca have said not to listen to anyone else that is not Barca. That means that evidently there are other clubs that are interested and would not have the difficulty that Barca would have to pay the amount that Cesc would currently cost. To avoid that he wanted to clarify that he will only either stay at Arsenal or go to Barca."

 

Q: Some Barca fans do not think that Barca should break the bank to sign Cesc.

 

A: "Everyone thinks that the world of football can be a little insane. I have a small construction business and deal with budgets of €2,000 or €3,000 and all this is beyond me. Is Cesc worth this amount? They talk about millions like they were nothing. It does make people nervous but what can you do if it is your son and he is involved in all this?

 

"I understand that people are all discussing this, but one has to understand Cesc's circumstances. When he first left he said he would not go back, but things happen. Now this interest is mutual. A valuation is the difficult part. I am in the middle."

 

Q: It does seem that this will all go well and Cesc will end up at Barca.

 

A: "I do not know what to say. I do not want to say either way because I don't know. We have no experience in all this. I would like Cesc to leave Arsenal with his head held high because they have given him everything.

 

"As his father I am very grateful for the way that Arsenal have taken care of him. People have to remember that he went to Arsenal when he did because they had a good plan and because he liked their style. Money talks in football. But if Cesc had not succeeded at Arsenal he would have been very unhappy.

 

"When he went nobody guaranteed us that he would make it, it was just the idea. I only hope that he can leave on good terms and if he can come here, because that is what he wants, then he can show all the Barca fans what a great player he is and they would welcome him."

Link to comment
Share on other sites

BE:

vi sitter med verdens beste kort!

 

Hvordan kan du hevde noe sånt? Vi sitter med en spiller, kapteinen, som IKKE vil spille for oss. Han vil spille for Barcelona. Vi kan enten selge for den prisen Barcelona tilbyr eller så kan vi beholde en spiller som helt tydelig ikke ønsker å spille for oss (og som har fått en del av fansen mot seg grunnet hans oppførsel i denne sagaen).

 

Min påstand er at vi sitter med helt bedritne kort i denne saken og jeg tipper det ender med at vi selger han for 20-25 mill pund og det mot slutten av overgangsvinduet, og da selvfølgelig uten å kjøpe en erstatter.

 

Jeg personlig tror dette vinduet blir som alle andre vinduer. Wenger lover gull og grønne skoger, og Arsenal selger sine sesongkort, for så å oppleve at vi forsterker samtidig som vi svekker og nok en gang kommer vi til å kjempe om en cl plass, og ikke ligagull

.

 

Når man har en spiller som er så god som Fabregas, og som har mange år igjen av kontrakta, da kan man vel ikke si at klubben sitter med bedritne kort?

Hvilken logikk er det?

 

Om Fabregas blir prippen for at en evt handel ikke skjer, så kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå at han skal spille dårlig og være umotivert førstkommende sesong. Han elsker Arsenal, men hans blod er et annet sted. Det er ikke det samme som å si at Barcelona betyr alt for han, mens Arsenal er ingenting. Dette må snart folk forstå, for det er krisemaksimering og drittslenging på alle mulige måter med engang sjansen dukker opp.

 

Du har en tendens til å være negativ, og da spør jeg deg om følgende:

Sloss ikke Arsenal om gullet sesongen 2009/10?

 

Om de ikke gjorde det, da må du fortelle meg hva du legger i begrepet å sloss om et ligagull......

 

Jeg synes Arshavin tør å skrive fyldig om det han mener, og i tillegg er aktiv på dette forumet. Har mange gode poenger, og argumenter for synet sitt. Om du ikke er enig i hans synspunkter får være din sak, men det kan være flere som ikke er enig i din debatt-teknikk heller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...