Jump to content

Nicklas Bendtner


Guest Höstad89_DB10

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Arshavin har merkelig nok evig tillit hos Wenger virker det som, ikke vært i form på nesten et år, får likevel mye assists og mål, men å sette inn Walcott og Nasri på hver sin kant er kanskje bedre?

Tror Wenger er "redd"(kanskje litt feil ord) for å sette Arshavin ut av laget. Nettopp pga hans assist- og målstatistikk. Så langt i år har han "kun" 2 mål og 4 assist på 10 kamper, og det uten å være i nærheten av noe som helst som kan kalles toppform. Likevel er han en slik spiller som alltid skaper rom for andre med smarte løp og noen ganger geniale stikkere. Han er langt fra så bra spillemessig som han var da han kom, men som han selv også har uttalt er han mye mer effektiv som spiller nå.

 

Uansett, jeg håper Wenger lar Arshavin få benkplass mot Shaktar og at han lar Vela, Walcott eller Bendtner få sjans på vingen som ikke Nasri innehar.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin har merkelig nok evig tillit hos Wenger virker det som, ikke vært i form på nesten et år, får likevel mye assists og mål, men å sette inn Walcott og Nasri på hver sin kant er kanskje bedre?

 

"Numbers don`t lie" sier Wenger

 

Ikke uten grunn Wenger tok mastergrad i økonomi så han vektlegger nok tall mer enn gjennomsnittlig når det gjelder laguttak, trening, spillerkjøp, etc :) Og da selvsagt langt mer avansert enn mål/assist

 

Både Arshavin og Denilson har visstnok veldig gode "tall" i følge Wenger. Så da får vi stole på det, men det blir litt vell svart-hvitt å stole for mye på de tørre fakta

 

 

Synes også det er på tide med en liten pause for russeren. Ikke bare er holdningen så der, men valgene med ball er langt fra like imponerende som de var. Virker som han trenger mer overskudd.

 

Skal vi sende no` krill a tru`? Nytteløst kanskje, går vell bare i vodka og kaviar!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bendter er igjen ute i media:

http://www.sporten.dk/fodbold/bendtner-jeg...n-tid-i-arsenal

 

Er vel mulig at han forsvinner om han krever fast plass, ser for meg at både Chamakh og Van Persie er foran han i køen.

Må inrømme jeg syns det ville vært synd om Bendtner forsvinner, han visste lovende takter i våres, og jeg tror fortsatt han kan bli en storscorer for oss.

Link to comment
Share on other sites

Først litt refs til Nick. Media skal ikke brukes på denne måten, da saken er en under-fire-øyne sak mellom han og Arsene.

 

MEN, når det er sagt, så er eg enig i at han har grunn til å forvente mer spilletid. Chamakh har ikkje revolusjonert angrepsspillet til Arsenal, og ikkje på noen måte vist at han har bedre ferdigheter enn Bendtner. Vil i utgangspunktet rangere spillerne noenlunde likt både når det kommer til arbeidsmoral, hodestyrke og avslutningsferdigheter. Chamakh har vist seg bedre 1-mot-1, og Bendtner har vist seg bedre i samspill med lagkameratene og det å være på "bølgelengde".

 

Møten Arsenal spiller på gjør det imidlertid mulig å bruke begge spillerne. Bendtner har vært bra på kant, men det har aldri vært noen som har kunnet ekspedere innleggene hans i mål. En angrepstrèer med Nick, Cha og RvP bør abslolutt kunne fungere bra sammen (kjøttvekta sammenligna med Arshavin-Vela-Walcott er betydelig).

 

Det kan betegnes som et luksusproblem når bare fire av spillere som Arshavin, Bendtner, vPersie, Chamakh, Nasri, Rosicky, Walcott og Fabregas skal bekle rollene som utgangspunktet offensive (selv om både Jack, Alex, Diaby, Ramsey og Denilson også er offensive i forhold til konservative defansive midtbaneroller). Dette gitt at de 5 sistnevnte "kjemper" om de to siste posisjonene på midtbanen.

 

Så Wenger kan (og bør) rotere sine spillere.

Link to comment
Share on other sites

Om vi skal ha flyt i angrepsspillet blir vel et rotasjonssystem vanskelig, og skadene tatt i betraktning så er det ikke så mange å rotere med heller, men Bendtner har vist en form som gjør at jeg mener han burde starte på bekostning av Chamakh som har falt litt i prestasjonene de siste kampene

Link to comment
Share on other sites

Et alternativ med både Chamakh og Bendtner skadefrie og i form må være og spille tilnærmet 4-4-2 formasjon, med begge på topp til samme tid. De er kanskje i utganspunktet "like" spillertyper, men du verden for ett trøkk vi kunne hatt i motstanderenes 16-meter om backer og kanter hadde slått innlegg. Tror dette kun ført til mye mål både av de to på topp, og ikke minst fra midtbanene som kan trykke på og vinne andreballene i boksen.

Link to comment
Share on other sites

Et alternativ med både Chamakh og Bendtner skadefrie og i form må være og spille tilnærmet 4-4-2 formasjon, med begge på topp til samme tid. De er kanskje i utganspunktet "like" spillertyper, men du verden for ett trøkk vi kunne hatt i motstanderenes 16-meter om backer og kanter hadde slått innlegg. Tror dette kun ført til mye mål både av de to på topp, og ikke minst fra midtbanene som kan trykke på og vinne andreballene i boksen.

Kunne vært interessant å se oss i en 442 med de to på topp ja. Tviler på det kommer til å skje. Savner litt 442 tiden. Vi var langt mer direkte i spillestilen den gangen. Blir så inn i granskauen omstendelig i disse dager

Link to comment
Share on other sites

Kunne vært interessant å se oss i en 442 med de to på topp ja. Tviler på det kommer til å skje. Savner litt 442 tiden. Vi var langt mer direkte i spillestilen den gangen. Blir så inn i granskauen omstendelig i disse dager

Omstendelig, ja, men det er et kaos for motstandernes forsvar å ordne opp i. Våre seks fremste på banen veksler stadig på posisjoner, og det er et uromoment for motstanderne gjennom hele kampen. Dette er nok også noe av grunnen til at "alle" blir såpass slitne etter 70 minutter, og vi er det laget som scorer flest mål i siste kvarteret av kampene våre.

 

Når me ikkje har flyten og bevegelsene er ukoordinerte, er det derimot innimellom et begredelig syn å se vår angrepsfotball.

 

Men synes kombinasjonen 4 bak og 6 fremme virker vellykket. Midtbanen er flink til å sikre når backene er med i angrepet. De i utgangspunktet defensive midtbanerollene tar også sugende løp i bakrom. Det er en dynamikk som er "umulig" å forsvare seg mot (bare vi blir flinkere til å skape overtallssituasjoner på kantene istedenfor å bare trille ball like utenfor sekstenmeteren).

Link to comment
Share on other sites

Så langt denne sesongen syntes jeg Chamakh har vist langt mer enn hva Bendtner noen gang har vist, særlig når det gjelder teknikk, fart, styrke og som oppspillspunkt. Bendtner er kun slik jeg ser det en bedre avslutter med bena, mens Chamakh er langt bedre på hodet enn dansken.

 

Hittil denne sesongen har Bendtner har ikke Bendtner vært i særlig form, så touchen hans har helt klart uteblitt. Som oppspillspunkt har han ikke klart noen ting, han bruker så lang tid på å få ballen under kontroll at han har blitt presset tilbake til midtbanen.

 

Chamakh har nok langt mer å jobbe med når det gjelder avslutninger og skuddvegring, men hittil er han en langt langt bedre spiller enn Bendtner, men dansken har helt klart et vanvittig stort potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Synes Chamakh har vist seg som en mye bedre spiller enn det Bendtner har gjort. Chamakh er et bedre oppspillspunkt enn Bendtner, han er bedre i oppbygningen av spillet og han har bedre teknikk enn Bendtner. I tillegg er Chamakh farligere enn Bendtner på hodet, det eneste forspranget Bendtner har på Chamakh er vel avslutninger med beina. Sånn jeg ser det passer Chamakh bedre enn van Persie og Bendtner i 4-3-3, van Persie kan absolutt brukes på kant, og uansett blir det mye bevegelse og rotering av plasser mellom de tre foran. Jeg tror ikke Bendtner og Chamakh hadde fungert i en 4-4-2, rett og slett fordi spillestilen vår ikke passer til det. Rvp-Bendtner eller RvP-Chamakh kunne fungert, men med de spillertypene vi har tror jeg 4-3-3 er best.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner må begynne å vise på banen det han skryter til media at han klarer. CHamakh har vist seg på mange måter å være en bedre spiller enn Bendtner. Sistnevnte hadde hodestyrke når han var rettvendt som sitt sterkeste kort. Chamakh er en av få spillere som matcher dansken på det området. Vår nye spiss er også raske og bedre feilvendt. Begge jobber hardt, og selv om Bendtner kan komme med noen fine finesser på sidene, er det hans ferdigheter i boksen som teller. Begge har også en tendenes til å bomme på store sjanser., selv om Bendtner har scoret noen nydelig mål for oss. Alle mål teller likt, så det er viktigere med en som er mer stabil når det kommer til målpoeng, noe Chamakh har vist seg å være.

 

Jeg synes synd på Bendtner, for han har egentlig hatt noen sjanse til å forsvare plassen på laget. Likevel har Chamakh vist seg som en bedre spiller, ikke minst over tid. Videre har vi en JET som ifølge Wenger banker hardt på førstelagsdøra med begge armene. Dansken får plassen dersom han skryter fram kassen og får ut potensialet sitt. Han har fått mange sjanser og det er på tide å sette ordene til handlinger. Arsenal har alt å vinne på dette slik jeg ser det. Dersom Bendtner tar førstelagsplassen betyr det at han har hevet seg kvalitetsmessig. Gjør han ikke det, lager han plass for JET, og når vi har Chamakh i laget for før av kommer vi i så fall ikke til å savne dansken. Får bare håpe at det ikke blir noen interne krangler...

Link to comment
Share on other sites

Nå tar jeg skriveriet om Bendtner med en stor klype salt, det verserer så mye rart ute i media som i større eller mindre grad er oppspinn eller en forvrengning av reelle uttalelser.

 

Men rent generelt så har jeg følgende svar til spillere som kommer med slike "kabinettspørsmål": Ha en god tur videre i karrieren!

Neida jeg ønsker ikke å bli kvitt Bendtner, men jeg liker ikke at spillere setter seg foran klubben.

 

Så igjen på ett rent generelt grunnlag, så skal en spiller fortjene plassen på laget gjennom det han viser i trening og på kamper. Han skal passe inn i managerens/trenerens plan for de enkelte kamper. Han skal vise lojalitet til laget. Han kan gjerne "klage" på manglende spill, men dette skal i utgangspunktet skje internt og ikke via pressen. Jeg synes det er greit att en spiller som ikke får nok spilletid vurderer sin fremtid i klubben, men da foretrekker jeg en oppførsel ala Eduardo fremfor denne (påståtte) uttalelsen til Bendtner.

 

Så igjen sier jeg til deg, Bendtner, hvis du er misfornøyd og vil vekk: Ha en god tur videre og jeg håper du lykkes bedre i neste klubb!

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere nevnt i tråden; "put your money where you`re mouth is". Dog litt omskrevet; Slutt sytingen og lever varene. Til tider er det for mye preik med Bendtner. "Toppscorer i VM"; dette siste utspillet glir inn i rekken av mindre veloverveide utsagn. Har du har det for ille i Nord-London, så er du sikkert velkommen både i FC Midtjylland, OB, Køge og Esbjerg. Shut up and show us what you`re worth, Nick. Du har ennå til gode å overbevise meg.

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere nevnt i tråden; "put your money where you`re mouth is". Dog litt omskrevet; Slutt sytingen og lever varene. Til tider er det for mye preik med Bendtner. "Toppscorer i VM"; dette siste utspillet glir inn i rekken av mindre veloverveide utsagn. Har du har det for ille i Nord-London, så er du sikkert velkommen både i FC Midtjylland, OB, Køge og Esbjerg. Shut up and show us what you`re worth, Nick. Du har ennå til gode å overbevise meg.

 

Spot on.

 

Bendtner har ikke noen grunn til å syte pdd. Han er ikke like god som Chamakh på dette tidspunkt, og hvis han så inderlig mener at han bør spille, så får han fanden i meg bevise det utpå banen og ikke i avisene.

Link to comment
Share on other sites

De skal få ham for en tier og en tallerken spaghetti.

 

Og det er jo dyrt nok det.. :P

 

Neida, fra spøk til alvor. Hvis ikke dansken beviser noe snart er det vel like greit å bare selge han? Han takler rett og slett ikke å være oppspillspunkt like godt som Chamakh. Han virker lettere og svakere, mer klønete og rett og slett treigere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Likte ikke feiringa med hånden opp mot øret for å "håne" Huddersfield-supporterne, ikke i klasse med Adebayor-feiringa, men tror ikke vi får plusspoeng på Fair-play-rankinga i det tilfellet der....

Man kan velge å se de gode sidene til Nick, eller man kan lete etter de dårlige. Summen av det man velger å finne utgjør vår personlige mening om enkeltspillere. Etter Huddersfield-kampen kan man velge å mene at Bendtner var på hugget og kom i avslutningsposisjon flere ganger, eller man kan velge å mene at Bendtner misbrukte opplagte målsjanser. Man kan velge om pasningen fra Diaby/Squilacci var dårlig, eller man kan velge at mottaket eller plasseringen til Bendtner var dårlig. Man kan velge at Bendtners feiring var uakseptabel, selv om man på desktoppen har dette legendariske bakgrunnsbilde.

 

Man finner alltid det man leter etter, om det gjelder Bendtner, Denilson eller Nasri, positivt som negativt.

Link to comment
Share on other sites

Likte ikke feiringa med hånden opp mot øret for å "håne" Huddersfield-supporterne, ikke i klasse med Adebayor-feiringa, men tror ikke vi får plusspoeng på Fair-play-rankinga i det tilfellet der....

Jeg tipper den kom etter litt håning fra tribunen da han bommet på sine første sjanser. Uansett, jeg ser ikke noe ille med den... Like lite som jeg ser på Arshavins "hysjing" til publikum som noe særlig håning :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...