Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Wenger er ikke den perfekte manageren for Arsenal. Langt i fra så. Wenger kommer ikke til å føre vårt lag til ligagull. Er jeg livredd for at vi skal bli et nytt Liverpool? Ja i aller høyeste grad. Spørsmålet jeg stiller til de som vil ha Wenger ut for en hver pris er dette: hvem kan levere CL i samme frekvens som Wenger og hvor mange sesonger kan du tolerere manglede CL kvalifikasjon. Vi håper jo alle på en managerr som kan gi oss gull og grønne skoger. Pep og Klopp er opptatt. Så hvem?

Vil jeg har Wenger ut for enhver pris. Tja, kanskje. Jeg ber ikke om en manager som skal gi oss gull og grønne skoger, Hovedmålet mitt er å ha en manager som kan få noe mer ut av det materiellet vi har og en manager som kan få laget inn på et nytt spor. Hadde Wenger vist noe som gjorde at jeg trodde at han fremdeles har evnen til dette så hadde jeg ikke i det hele tatt ymtet frempå om et skifte. Jeg ser ingenting som gjør at Wenger er den personen.

 

Du spør oss om hvorfor vi for en hver pris vil ha Wenger ut. Da spør jeg tilbake, hvorfor skal vi til en hver pris beholde Wenger. Er det like viktig for de gå beholde Wenger hvis vi ikke kommer til CL? For meg er CL eller tittel et sidespor, jeg vil ha en i stolen som klarer å skape et Arsenallag som fungerer (etter min mening så gjør ikke dette laget det)!

 

Hvem? Simeone er en av sikkert mange gode kandidater. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg har tro på at det finnes mange gode kandidater (utenom Klopp og Pep). Det er tross alt flere klubber (i Europa) som synes å ha oppegående personer som leder lagene sine. Er det en risiko med et bytte, ja så absolutt. Og selv om jeg har fått kjeft for min etterfølgende påstand tidligere så gjentar jeg den gjerne: Wenger vil forsvinne om ikke i år så om ett eller flere år, og problemstillingen er akkurat den samme. Skal vi bare la det skure til Pep eller Klopp skulle bli ledige?

Link to comment
Share on other sites

 

Enig i logikken, men hvor har du disse antydningene i fra? Kan ikke huske at noe slikt har blitt sagt.

Det gikk flere rykter på dette, pep nevnte PL lag han anså som var aktuelle en tid tilbake.

 

Klopp sa også at Arsenal var en favoritt før Liverpool stjal han.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er bare tragisk nå. Har 0 tro på at han skal ta steget med laget. Jeg sliter med å se argumentene folk har som tror han skal snu dette.. Det blir samme leksa om at han er Arsenal og vi skylder han alt.

 

Følgende stod å lese 1 februar på arsenal.com: (fra en av Wengers pressekonferanser)

 

on club loyalty…

The loyalty works two ways. I always consider that I’m paid for my commitment to the club and I’m well paid, so once it is over the club owes me nothing and I have to get on with my life and find another way. I do not expect an reward because it is part of my contract.

 

Jeg håper at dette også gjelder fansen, at selv om vi skylder Wenger mye takknemlighet, så bør ikke takknemligheten bli et livsvarig åk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener van Gaal har fått altfor mye usaklig kritikk. Han har vært nødt til å bygge opp et nytt lag siden Fergie etterlot seg et aldrende og egentlig altfor dårlig lag, samt at Moyes bommet totalt og gjorde de enda litt dårligere.

van Gaal gjør faktisk slik jeg ser det en god jobb, selv om fotballen de spiller til tider har vært ræva/kjedelig, men han bygger som sagt opp et nytt lag og lar veldig mange unge spillere få prøve seg. Rashford, Fosu-Mensah, Lingard, McNair +++

Slik jeg ser det har vi Arsenalsupportere faktisk vært veldig snille med Wenger i kritikken vår. Kanskje for snille vil noen si.

 

Jeg mener at vi har nok av gode spillere i troppen til å skulle kjempe om ligagull. Vi har to verdensmestre(Per, Özil, som i tillegg er kanskje verdens beste playmaker), en av verdens 10 beste stoppere(Kos), en av verdens beste vinger(Sanchez), en av verdens beste keepere(Cech)(Samt en veldig god backup i Ospina), en ung men potensielt en av verdens beste høyrebacker om noen sesonger(Bellerin), en god og stabil venstreback(Monreal).
Da Coq og deretter Cazorla ble skadet raknet enormt mye av det som gjorde at vi tok mange poeng i første halvdel av sesongen. Mye grunnet at backupen her het Arteta, Flamini, Ramsey, Wilshere, Rosicky.

Coquelin var enorm før skaden, men har slitt i ettertid, mye av skylden vil jeg legge på Wenger og Ramsey. (Det bedret seg noe da Elneny og Coq fikk starte men generelt sett har hele laget underprestert denne sesongen).

Uavhengig av hvem som er manager neste sesong er det klart at spillere som Arteta, Flamini og Rosicky må erstattes med bedre spillere. Har vært en del rykter om Xhaka? Cazorla holder kanskje et par sesonger til, men er vanskelig å vite om han kommer seg tilbake på samme nivå som før skaden. Formasjonen/taktikken må endres. Coquelin trenger mer hjelp som DM hvis han skal være førstevalg. Slik som andre lag angriper holder det ikke med en DM og en mer fremskutt CM som tømmer midtbanen vår(Ja, jeg ser til Ramsey). Uansett trengs det inn en spiller som kan kjempe om, evt ta plassen fra Coq.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener van Gaal har fått altfor mye usaklig kritikk. Han har vært nødt til å bygge opp et nytt lag siden Fergie etterlot seg et aldrende og egentlig altfor dårlig lag, samt at Moyes bommet totalt og gjorde de enda litt dårligere.

 

van Gaal gjør faktisk slik jeg ser det en god jobb, selv om fotballen de spiller til tider har vært ræva/kjedelig, men han bygger som sagt opp et nytt lag og lar veldig mange unge spillere få prøve seg. Rashford, Fosu-Mensah, Lingard, McNair +++

 

Slik jeg ser det har vi Arsenalsupportere faktisk vært veldig snille med Wenger i kritikken vår. Kanskje for snille vil noen si.

 

 

 

van Gaal har nok fått både saklig og usaklig kritikk gjennom sesongen. Selv om jeg ikke følger så mye med på det som skjer i United, så kan det virke på meg som at han har gjort enkelte grep gjennom sesongen der kritikken nok har vært berettiget. Noe av kritikken som har kommet går jo også på det som skjedde i forkant av sesongen når det gjelder forsterkninger av laget (det er vel noen av oss som kan nikke gjennkjennende til det).

 

Sesongen for Unitedfansen har på mange måter vært å anse som en fiasko, ikke minst ut i fra hva som ble forventet før sesongen. Samtidig så er United nå bare fire poeng bak oss og en CL-plass (kvallik) og det er på mange måter et tankekors for deler av Arsenalfansen som har brukt van Gaal som et (skrekk)eksempel på hva som kan skje med Arsenal hvis Wenger forsvinner. Det er tross alt ikke noen stor forskjell når alt kommer til alt mellom den "genierklærte" Wenger og den "ubrukelige" van Gaal.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vil jeg har Wenger ut for enhver pris. Tja, kanskje. Jeg ber ikke om en manager som skal gi oss gull og grønne skoger, Hovedmålet mitt er å ha en manager som kan få noe mer ut av det materiellet vi har og en manager som kan få laget inn på et nytt spor. Hadde Wenger vist noe som gjorde at jeg trodde at han fremdeles har evnen til dette så hadde jeg ikke i det hele tatt ymtet frempå om et skifte. Jeg ser ingenting som gjør at Wenger er den personen.

 

Du spør oss om hvorfor vi for en hver pris vil ha Wenger ut. Da spør jeg tilbake, hvorfor skal vi til en hver pris beholde Wenger. Er det like viktig for de gå beholde Wenger hvis vi ikke kommer til CL? For meg er CL eller tittel et sidespor, jeg vil ha en i stolen som klarer å skape et Arsenallag som fungerer (etter min mening så gjør ikke dette laget det)!

 

Hvem? Simeone er en av sikkert mange gode kandidater. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg har tro på at det finnes mange gode kandidater (utenom Klopp og Pep). Det er tross alt flere klubber (i Europa) som synes å ha oppegående personer som leder lagene sine. Er det en risiko med et bytte, ja så absolutt. Og selv om jeg har fått kjeft for min etterfølgende påstand tidligere så gjentar jeg den gjerne: Wenger vil forsvinne om ikke i år så om ett eller flere år, og problemstillingen er akkurat den samme. Skal vi bare la det skure til Pep eller Klopp skulle bli ledige?

 

Jeg sier ikke at vi for enhver pris skal beholde Wenger. Jeg har også lyst på et velfungerende lag som skal kjempe om titler og Wenger ser ikke ut til å klare å ta laget videre. Det later til at folk tar CL forgitt. "Vi ryker ut etter gruppespillet uansett". Vi har alle venner som holder med Liverpool, Manure og Tott. Spør de hvor selvfølgelig CL og hvor lite det betyr om man kvalifiserer seg eller ikke. Det kan godt hende at i år blir første året vi ikke klarer å kvalifisere oss på lenge. Tenk på hvordan det blir å møte Molde i Europaligaen. Det later til at de færreste som vil ha Wenger ut er klar over risikoen vi løper. Se på Liverpool. Etter at de sparket Benitez i 2010 har de kun vunnet ligacupen en gang. De utfordret til ligatittelen et år, men så mistet de en spiller og alt var tilbake til normalen. Jeg får inntrykket av at enkelte her inne foretrekker en Liverpool-hverdag fremfor vår hverdag. Det er for meg sjokkerende, og derfor ønsker jeg å bevisstgjøre folk på risikoen ved å sparke Wenger. Når det er sagt så er også jeg drittlei den vante melodien hvert eneste år, men jeg klarer ikke å legge til side at det kan bli så mye, mye værre.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

og derfor ønsker jeg å bevisstgjøre folk på risikoen ved å sparke Wenger.

 

 

Selvsagt er det en risiko og jeg tro de fleste (i alle fall her på forumet) er klar over det.

 

Det å vurdere en slik risiko er selvsagt en særdeles subjektiv handling og det er selvsagt en vurdering som hver enkelt må ta. Personlig så mener jeg at slik Wenger styrer laget nå (og forsåvidt har gjort over en viss tid) så blir risikoen for at vi ender utenfor CL og kanskje enda lenger ned bare større og større etter hvert som tiden går med han i sjefsstolen. Dette gjør at det egentlig er to store risikoer som må veies opp mot hverandre.

 

Jeg har sagt tidligere at det er ingen garantier for at en erstatter skal føre oss opp i toppen i sin første sesong, og selvsagt kan det hende at vi ender opp i en "Moyes-situasjon", men jeg er villig til å ta sjansen på dette siden jeg rent personlig har mistet all tro på at Wenger kan levere.

Det er godt mulig jeg er naiv, men jeg har tiltro til at det kan finnes flere gode alternativer ute i fotballverden til å ta over klubben. Wenger var selv ikke en manager med "kjendisstatus" da han kom til klubben.

 

Jeg vet at enkelte av mine meningsmotstandere (jeg tenker ikke på deg i dette tilfellet) ser på oss "skeptikere" som "Wenger-hatere". Jeg hater ikke Wenger, jeg har stor respekt for mye av det Wenger har gjort for klubben men pr dato er han ikke rett mann på rett sted etter min oppfatning.

 

Min siste kommentar/spørsmål kan kanskje oppfattes som noe flåsete (?), men er det noen grunn til å tro at et managerskifte (som en gang vil måtte komme) er noe mindre risikofylt om f.eks. to år enn det er i 2016?

Link to comment
Share on other sites

Min siste kommentar/spørsmål kan kanskje oppfattes som noe flåsete (?), men er det noen grunn til å tro at et managerskifte (som en gang vil måtte komme) er noe mindre risikofylt om f.eks. to år enn det er i 2016?

 

 

Min oppfatning er at det vil bli mye vanskeligere/mer risikofylt. Og det er tre gode(i mine øyne) grunner til det.

- Om 2 år er spillere som Cech, Per, Koscielny, Monreal, Cazorla og Giroud godt over middagshøyden. Om 2 år er Monreal 32, Kos 32 og Giroud 31(de to sistnevnte henholdsvis 33 og 32 i løpet av september) og de tre yngste av de nevnte spillerne. Til og med Sanchez og Özil(om de fortsatt er her) vil være rundt 30. Og av de unge spillerne våre er det bare et fåtall jeg klarer å se for meg kan være gode nok til å ha fast plass i løpet av to år.

- Om det ikke har skjedd noen forandring i måten Wenger bygger opp laget/stallen, hvordan spillerne oppfører seg på banen og taktikken vil den være enda mer innprentet i 2018 enn den er i dag, og nye tanker fra en evt ny manager vil da være desto vanskeligere(og ta lenger tid) å få inn i klubben.

- Fotballen vil fortsette å utvikle seg og flere av de "middelmådige" lagene som satser hardt vil med stor sannsynlighet(selv om dette ikke er sikkert) være bedre enn i dag.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Bye, bye Wenger, bye, bye, bye. It's time to say goodbye..

 

Laget spiller ræva fotball og Wenger presterer i 10 kamp på rad å gi sjansen til en spiller som gir absolutt 100% faen i klubben muligheten til å "redde oss" når vi jakter et mål.

 

Er så lei av denne mannen nå. Helt latterlig hva han har prestert denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Bye, bye Wenger, bye, bye, bye. It's time to say goodbye..

 

Laget spiller ræva fotball og Wenger presterer i 10 kamp på rad å gi sjansen til en spiller som gir absolutt 100% faen i klubben muligheten til å "redde oss" når vi jakter et mål.

 

Er så lei av denne mannen nå. Helt latterlig hva han har prestert denne sesongen.

 

Problemet er at Wenger ikke ser sine svakheter, Styret (og eier) er for inkompetente til å se hans svakheter, så lenge bunnlinja går rett vei. Styret går ikke mot Wenger før det eventuelt merkes på pengepungen, og da kan det være for sent (også for pengepungen på lenger sikt.

 

Men jeg er selvsagt fullstendig enig med deg Stefan

Link to comment
Share on other sites

Godt vers. Bare å poste på alle forum og hår du hører den på stadion snart....

 

Wenger må være ferdig nå. Jeg kan ikke forstå annet når ett overraskelses lag, vår bitre fiende og mest sannsynlig ett eller to Manchester lag havner over oss. Og tatt i betraktning at man hadde griseflaks i cl som klarte prestere mesterstykket å ryke Ut i 16dels nok ett år bær være spikeren. Han har ikke lenger det som trengs.

Link to comment
Share on other sites

Fader meg så latterlig de bortforklaringene han kommer med.. Leste også at han mener årsaken til at vi sliter mot dårligere lag er at de har blitt bedre, han glemmer helt at han selv i tidligere intervjuver påstår hans eget lag er bedre enn noensinne. Det er bortforklaringer på bortforklaringer, som ikke holder mål. Jeg fatter ikke hvordan man hele tiden skal anse en manager som større en klubben. Det er noe sykt ikke bare i managerstolen men gjennomsyret i hele ledelsen. Bare det at Usmanov ikke får sitte i styret til tross for over 30% eierskap i klubben sier vel sitt, de ønsker ikke å bli utfordret på det sportslige sålenge bedriften går bra.

Link to comment
Share on other sites

Leste også at han mener årsaken til at vi sliter mot dårligere lag er at de har blitt bedre, han glemmer helt at han selv i tidligere intervjuver påstår hans eget lag er bedre enn noensinne.

 

Nå skal jeg nok medgi at i alle fall "Midtpåtreetlagene" nok har blitt bedre, ikke minst ved hjelp av TV-pengene som strømmer inn, men jeg er enig med deg i at det er en bortforklaring. Når de dårlige og middels klubbene har styrket sine lag, hvorfor har Wenger da latt være å gjøre det samme? Er det først nå i slutten av sesongen at det har gått opp for han at andre lag faktisk har styrket seg?

Link to comment
Share on other sites

Det prates mye om at vi må vise respekt for Wenger på bakgrunn av hva han har gjort for oss som klubb.

Jeg mener; Viser ikke det at han egentlig aldri har veldig motstand fra supporterne at han har fått den respekten han fortjener? 19 år, og det er først de siste årene det faktisk har begynt å bli en majoritet av supportere som viser misnøye.

 

Hvor er derimot respekten andre veien? Den ser jeg veldig lite til. Spillere som ikke mentalt møter opp til kamp, en manager og et styre som virker å ha helt andre ambisjoner enn supporterne. Skyhøye billettpriser og en underholdningsverdi som har tapt seg stort. En naiv og kjedelig kampplan som sjeldnere og sjeldnere faktisk fungerer. De samme dårlige unnskyldningene/bortforklaringene hver eneste gang det ikke går så bra. I mine øyne er det fansen som blir behandlet respektløst. Hva spillere og manager sier er ikke det vi vil høre. Vi vil se det på banen. Og vi vil se det på banen mer enn en gang i blant.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil påstå hele klubben for tiden er syk. Den er syk sportslig fordi det nærmest har gått sport i å skulle drive så forbanna godt. Arsenal har blitt en bedrift der man fra ledelsen evaluerer sesonger etter økonomi og tall, enn sportslige resultater. Det hyles om at vi skal være så stor foregangsklubb på det økomomiske, vel og bra det. Men oppi det hele mener jeg det sportslige forsvinner.

Det er flere sesonger vi har ligget godt an i starten/midtveis, men når det drar seg til mot at sølvtøyet skal deles ut i ligaen har vi enten allerede driti på draget eller havnet for langt bakpå så sluttspurten ikke holder mål. Jeg er lei av at ledelsen,manager og spillere jubler i kor etter å ha kvalifisert seg til CL i siste ligakamp.

 

Noen fakta:

03-04 er sist vi vant ligaen. Siden det har vi havnet i snitt 14.2p bak tittelen, med unntak av 07/08 sesongen har vi egentlig ikke vært nærheten noen gang. Iår blir nok en sesong der vi havner +/- 10p bak gullet.

 

Jeg lurer på hvilken annen klubb i verden som med samme status og fans på verdensbasis aksepterer det år etter år? Det er jo knapt lov til å stille spm ved ledelsen av denne klubben fordi den økonomisk går så det suser..

Arsenal FC er en fotballklubb, ikke en pengemaskin til amerikanske eiere.

 

Når det kommer til Wenger er det hans eget ansvar å forlate klubben hvis han ikke får friheten som kreves. Uttalelsene hans derimot peker mot at han selv er en gnien gammel grinebiter som sjeldent mener det finnes bedre spillere enn hans egene. Sta som ett esel er vel rett ordtak på han for tiden.

 

PS: Gikk rykter om at Giroud har fått ny kontrakt nå. 4 nye år og 1.4 mill i uka. Tas med en klype salt, men jeg hadde ikke blitt overrasket om Wenger nok ett år mener Giroud har det som skal til...

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil påstå hele klubben for tiden er syk. Den er syk sportslig fordi det nærmest har gått sport i å skulle drive så forbanna godt. Arsenal har blitt en bedrift der man fra ledelsen evaluerer sesonger etter økonomi og tall, enn sportslige resultater. Det hyles om at vi skal være så stor foregangsklubb på det økomomiske, vel og bra det. Men oppi det hele mener jeg det sportslige forsvinner.

 

Jeg er i stor grad enig med deg når det gjelder Arsenal, men jeg vil gå litt off topic og påstå at hele "fotballkulturen" viser klare sykdomstegn, og jeg vil ta med et utdrag fra en intervju som Juan Mata angivelig har hatt med en spansk tvkanal:

– Sett i forhold til resten av fotballverdenen, har jeg en normal lønn. Men sammenlignet med 99,9 prosent av alle spanjoler og folk i resten av verden, tjener jeg latterlig mye, sier Mata videre.

Den spanske landslagsspilleren sier han forstår de som kritiserer dagens fotball, og som hevder at idretten har blitt mer og mer kommersielt styrt.

– Jeg forstår hva de snakker om. Forretningsdelen av fotballen får det til framstå slik at eierne er viktigere enn fansen, sier 27-åringen.

– Enhver spillere tror han er Diego Maradona når han kommer til en stor klubb. Det skjer oss alle, men det vises godt hos unge spillere. Du ser ungdommer som tror de er rockestjerner, og som har på seg ekstravagante klær og kjører dyre biler. Noen ganger må du ta dem til side og si dem noen sannhetens ord, tilføyer Mata.

Kilde:abcnyheter

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...