Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eit spørsmål til Good old Arsenal og arshavin: " Meiner de at Wenger ikkje har noko skuld i at vi havna i den situasjonen vi gjorde i sommar og i starten av sesongen, ein situasjon som gjorde at vi sat att med eit lag som ikkje var godt nok til å konkurrere og som ikkje satte seg før vi var ute av kampen om ligagullet?

 

Eit spørsmål det ikkje er heilt lett å svare på. Skuldast det Wenger, eller skuldast det administrativt rot? Har styret nokon skuld, eller er spelarane som forlèt oss litt å laste? Kanskje ansvaret går litt alle vegar? Ein kan ha sine meiningar, men det vert berre spekulasjonar når ein ikkje har den naudsynte innsikta. Å trekkje inn ein bestemt syndebukkk utan å basere seg på fakta er kanskje å dra det litt langt?

 

Eg erkjenner at Wenger har sine manglar, og at feildisponeringar kanskje til og med har kosta oss eit trofè og to. Det endrar ikkje mi grunnleggjande tru på at han har vore rett mann på rett plass i ein særs krevjande periode for klubben. Kor lenge hadde det gått før Mourinho hadde pakka kofferten om han i årevis måtte forhalde seg til eit så stramt budsjett? Dei som trur at andre hadde gjort ein mykje betre jobb under slike vilkår, kunne fort fått seg ei lei overrasking.

 

 

Til Castor: Eg forstår deg slik at du meiner det er nesten ingen som meiner Wenger bør trekkje seg. Det er vel å ta litt for hardt i. I fylgje avstemninga her er det 23% som har null tiltru til Wenger, og såleis meiner han bør gå av snarast. Blant 36% er tiltrua svært tynnslitt, og folk i denne katergorien bør vel snart hoppe ned frå gjerdet og gjere seg opp ei meining, sidan denne avstemninga no har pågått i alle fall to år. Det vil styrke nei-sida ytterlegare, vil eg tru. Eg kunne godt dradd fram konkrete døme på Wenger-ut innlegg, men sidan eg ikkje har tid, og det berre er å leite seg fram i kamptrådane etter dei mest sviande tapa, lèt eg det være.

Edited by Good old Arsenal
Link to comment
Share on other sites

 

 

Du slenger ut påstander her og i det forrige innlegget ditt som er tatt ut ifra intet - det å påstå at jeg til enhver tid kritiserer Wenger - det er løgn og bedrag. Jeg har skrytt av Wenger den siste perioden - han fortjener skryt når han skal ha det. Men jeg mener at om man skal også ha kritikk når det er på sin plass, og får man kritikk (fortjent sådan) 50% eller mer av en sesong - da er ikke alt fryd og gammen. Hvis man ser perioden 1. juli 2011 til dags dato, så er Wenger i en 50/50 situasjon hva angår kritikk og skryt - han har nå noen måneder på å få vekta til å tippe i retning skryt, og dermed også få sin berettigede skryt

 

Samtidig påstår du at ingen lenger er uenige med "dere" angående Wenger og fortsettelsen - nå er det folk her som har sagt at man gjør opptelling i Mai og i løpet av sommeren. Det vil si at mange av oss sitter på gjerdet nå for å se om skuta er snudd, eller om det bare er et par ekstra pumper som har starta å fjerne vann fra det synkende skipet, men at summen blir det samme -> forlis.

 

Jeg ser at du gjentatte ganger opphøyer deg selv til supporter av første grad, og drar med deg et par andre i den "gruppen" - Hadde det vært opp til deg så hadde vel Arsenal FC supportere vært en lukket sekt som man bare kom inn i hvis man var "evig og tro til Arsenal faller" og "Wenger er gud - du går rakt at helvete hvis du ikke tror det"

 

Det er også fascinerende hvordan du til stadighet unngår å gi noen svar på påstander som setter Wenger i ett litt dårligere lys enn hvor du vil ha ham. Da henviser du til hendelser som er 7-8 år tilbake i tid- Jeg mener bestemt at hvis du må så langt tilbake i tid for å vinne den diskusjonen, så er det et sykdomstegn for Arsenal FC som må tas alvorlig. Noe jeg håper Wenger gjør nå, og fortsetter den gode trenden vi er inne i. Faller vi tilbake til gamle synder, så er kritikken han har fått vel berettiget.

 

Du kaller meg selvopptatt - er vel på tide å ta seg en kikk i speilet for deg kanskje? Samtidig påstår du at jeg og "mine kompiser" kritiserer Wenger den ene dagen, for så å glemme all kritikk dagen etter hvis alt går bra - det er jo riv ruskende feil. Det er MANGE her som gang på gang påpeker at Arsenal FC ikke er friskmeldt til tross for gode prestasjoner i det siste. Folk er faktisk bevisste både på skryt og kritikk som dem gir. Det er ikke mange her (om noen) som snur slik du påstår de gjør (situasjoner i kampens hete kan dog tolkes dithen)

 

Yes ! Herlig innlegg. Personlig skal jeg proeve aa slutte aa irritere meg over arshavin sine innlegg, heller le. Greit nok aa vaere optimist, men maaten han forsvinner paa naar det gaar daarlig for saa aa gjenopstaa naar det gaar bra med sine generaliserende og nermest belaerende ord, er intet annet enn komisk. Rettelse, nesten intet annet enn komisk. Det er fortsatt litt irriterende.

 

Selv tar jeg av meg hatten for hva som har skjedd de siste ukene. Jeg var ogsaa krass i kritikken mot Wenger og staar fortsatt for den, men naar han har klart aa loefte laget som han har gjort, fortjener han ros. Som sagt staar jeg fortsatt for kritikken jeg gav da og som nevnt av andre er det lett aa glemme vaare "svarte" perioder naar det gaar saa bra som det gjoer naa. Faktum er at sommervinduet ble taklet paa en helt grusom maate og gav oss veldige vanskelige vilkaar. Slik burde det ikke vaert. Og grunnen til at det ble et kaotisk vindu mener jeg stammer fra en del svake/daarlige avgjorelser i sesongene som har vaert, uten aa gaa mer inn paa det. (Edit : Selvsagt skal ikke Wenger har ALL skyld, men det er tross alt han som har ansvar for det sportslige og spillerinnkjop)

 

Intet hadde gledet meg mer enn om Wenger gror tilbake "his magic hat" og vi kunne faatt et trofee inn i det tomme skapet paa emirates. Det siste intervjuet om at han definitivt kommer til aa handle kvalitetsmessig, likte jeg veldig godt. Men hvor ofte har vi ikke faatt slike lovnader? Skulle det likevel skje, at vi faar inn et par virkelig kvalitetsspillere og samtidig klarer aa beholde vaare beste, burde vi ha gode sjanser til aa vaere med helt der oppe. Men det jeg fortsatt setter spm-tegn til er Wengers lagledelseevner hva gjelder oppildning av spillere, taktikk, mentalitet og en plan B. Jeg er som alle straalende fornoyd med hvordan det gaar naa, men har ikke glemt hva som har skjedd tidligere denne sesongen, samt tidligere sesonger.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Wenger skal få skryt når det går bra, men jeg undres allikevel på om ikke den godeste Henry har vært en sterk bidragsyter til gruppen den korte perioden han var der. Jeg formoder at han har lirt av seg både den ene og den andre leksen til unggutta (nå blir jo alle ung sammenlignet med han da), samt ovenfor de mer etablerte. Akkurat en slik "energyboost" skal ikke undervurderes, og man kan nesten sammenligne litt med det som skjer i United med at Ferguson hentet inn igjen Scholes. Genistrek fra både Wenger og Ferguson!

 

Vi spilte bra fotball hele høsten, men etter at backene ble skadet så buttet det imot. Så det har helt klart sammenheng med at vi nå har backer på plass igjen og kan spille den gode fotballen laget innehar.

Link to comment
Share on other sites

I fjor på denne tid hadde vi innledet historiens kollaps. Vi hadde nedrykksstandard, hverken mer eller mindre, fra mars til oktober. I år er vi inne i en god trend, og holder vi dette gående noenlunde anstendig vil vi få en bedre sesong i år enn i fjor. Well done Arsene. Tentamen !!

 

Så la oss nå for en gangs skyld ikke rive dette i stykker, men tvert i mot bygge det ennå sterkere. Eksamen !!!!

 

seasonscompared30games.jpg

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Hvem tror vi erstatter Pat Rice når han omsider legger shortsen på hylla i sommer? Steve Bould er vel kanskje den mest opplagte kandidaten, men nå har Wenger & co. hatt lang tid på seg til å planlegge livet uten Pat Rice - kanskje Arsene benytter anledningen til å overraske litt? Går han for kontinuitet i Bould, et supportervennlig navn som Bergkamp, Adams, Keown, Vieira osv., eller har han en annen kandidat som han vil overraske med?

Link to comment
Share on other sites

Bould er lykkelig som liten. Har ikke ambisjonene til å ta skrittet helt opp mot en managerrolle. I alle fall hvis en skal tolke de få utsagnene som har kommer derfra om saken. Vieira er ingen gooner to the core. Til det har det vært for mye fortune hunting etter min smak. Ingen grunn til å tro det er tilbakelagt. Han er jo maskot i City. Bergkamp eller Adams derimot, ja-tja, men det er et bedre alternativ. Henry? Nei, defensiv know-how blandet med personlighet, autoritet og respekt. Så tidenes Arsenalspiller, tidenes toppscorer og Mr.Arsenal himself får ha meg unnskyldt. Hvis jeg skulle velge blir det Martin Keown. The biggers warrior of them all.

Link to comment
Share on other sites

Bould er lykkelig som liten. Har ikke ambisjonene til å ta skrittet helt opp mot en managerrolle. I alle fall hvis en skal tolke de få utsagnene som har kommer derfra om saken. Vieira er ingen gooner to the core. Til det har det vært for mye fortune hunting etter min smak. Ingen grunn til å tro det er tilbakelagt. Han er jo maskot i City. Bergkamp eller Adams derimot, ja-tja, men det er et bedre alternativ. Henry? Nei, defensiv know-how blandet med personlighet, autoritet og respekt. Så tidenes Arsenalspiller, tidenes toppscorer og Mr.Arsenal himself får ha meg unnskyldt. Hvis jeg skulle velge blir det Martin Keown. The biggers warrior of them all.

 

Ja, Keown vil være et godt valg. Hvis det var noen av de nevnte kandidater jeg skulle gå i krigen med måtte det være Keown. Og det er nettopp et slik korrektiv Wenger trenger til sitt ensidige fokus på å spille sexy fotball.

Link to comment
Share on other sites

Hvem tror vi erstatter Pat Rice når han omsider legger shortsen på hylla i sommer? Steve Bould er vel kanskje den mest opplagte kandidaten, men nå har Wenger & co. hatt lang tid på seg til å planlegge livet uten Pat Rice - kanskje Arsene benytter anledningen til å overraske litt? Går han for kontinuitet i Bould, et supportervennlig navn som Bergkamp, Adams, Keown, Vieira osv., eller har han en annen kandidat som han vil overraske med?

 

Er det bestemt at Pat Rice forsvinner ut dørene til sommeren??

Link to comment
Share on other sites

I fjor på denne tid hadde vi innledet historiens kollaps. Vi hadde nedrykksstandard, hverken mer eller mindre, fra mars til oktober. I år er vi inne i en god trend, og holder vi dette gående noenlunde anstendig vil vi få en bedre sesong i år enn i fjor. Well done Arsene. Tentamen !!

 

Så la oss nå for en gangs skyld ikke rive dette i stykker, men tvert i mot bygge det ennå sterkere. Eksamen !!!!

 

seasonscompared30games.jpg

 

En meget interessant tabell, de rosa nullene faller veldig nøye sammen med uhyggelige skadeperioder, det kan selvfølgelig skje igjen...

Men det føles som vi går mot en helt annen sesongavslutning denne sesongen enn den forrige, keep it up!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Er det bestemt at Pat Rice forsvinner ut dørene til sommeren??

 

Skal vi tro rapportene hadde han planlagt å pensjonere seg i fjor sommer, men Wenger overtalte han til å ta ett siste år. Jeg er derimot usikker på om dette har blitt bekreftet, mulig det forsvant i alt myldret rundt overgangssagaene i fjor sommer.

Link to comment
Share on other sites

Steve Bould eller Martin Keown. Have your pick! Begge to er meget gode kandidater, men usikker på hvordan Keown vil være som assistent. Hvis det ender opp med Bouldie så burde hvertfall Keown ende opp i trenerteamet. Han hintet jo om at han ville tilbake til en trenerrolle for ikke så altfor lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

One Arsene Wenger, There's only one Arsene Wenger!

 

Herlig å være med å synge denne på Emirates på lørdag etter all den pepperen Wenger har måttet tåle denne sesongen, inkludert fra meg selv.

Nå håper jeg han fortsatt har lyst til å styre skuta neste sesong også. Bare han klarer å signere RvP for noen nye sesonger, samt plusse på noen gode spillere.

Edited by imers
Link to comment
Share on other sites

One Arsene Wenger, There's only one Arsene Wenger!

 

Herlig å være med å synge denne på Emirates på lørdag etter all den pepperen Wenger har måttet tåle denne sesongen, inkludert fra meg selv.

Nå håper jeg han fortsatt har lyst til å styre skuta neste sesong også. Bare han klarer å signere RvP for noen nye sesonger, samt plusse på noen gode spillere.

 

 

Helt fantastisk at supporterne nå har snudd og atter hyller vår manager, det føles utrolig godt, jeg sto selv på Emirates og sang denne sangen for et par uker siden.

Jeg har sagt det mange ganger og sier det gjerne igjen, vi kunne umulig ha funnet en bedre mann til å lede skuta enn Arsene Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Det virket strengt, men nå vet vi jo lite om saken.

 

"The suspension applies to the next three UEFA club competition matches for which Wenger will be eligible.

 

Dette var litt uklart. Gjelder suspensjonen også eventuelle kvalifiseringskamper?

Link to comment
Share on other sites

Amen. Eduardo-saken er helt hårreisende å tenke på i den forstand. Har den "regelen" blitt utøvd igjen etter Eduardo? Bisarr behandling. Dette er bare nok et kapittel i det etterhvert svært så fyldige historien om disiplinærsaker i UEFA.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...