Jump to content

Jeremie Aliadiere


Rocky

Recommended Posts

For å være helt ærlig så vil jeg si at Baptista fortsatt ikke har vist noe særlig som kan tilsi at han bør spille spiss. Det han viste i 6-3 seieren mot lpool var mest dype løp, skuddbein og styrke. Aliadiere var mesteparten av grunnen til at Baptista endte opp med 4 mål til slutt, og jeg mener Ali er en mye bedre spiss og/eller ving enn Julio, som har mye mer av det man ser etter hos en god defensiv midtbane. Han har skuddstyrke, fysikk, fart og er god med ballen i beina i tillegg til å være med opp i angrep når vi har ballen.

Som sagt, vil jeg mye heller ha Julio i en rolle defensivt på midtbanen, hvor skuddstyrken og viljen til å gå på dype løp oftere vil bli tatt i bruk enn på spissplass. Fysisk sett har han alle forutsetninger til å bli en supergod defensiv midtbanespiller, og det var midtbanespiller han startet proffkarrieren med før han ble flyttet opp som spiss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Det er gjerne en årsak til at han ble flyttet opp som spiss.

Ser vi på hva Baptista har vist i gjenvinning av ball og defensivt arbeid så vil jeg faktisk heller ha både Song og Flamini på den defensive plassen.

Song var jo også fantastisk mot Pool.

 

Fortsetter Ali de fine taktene han viste mot Pool kan han faktisk gjøre Beistet overflødig i Arsenal.

Men i fotball og med Wenger som manager så kan alt skje.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, men jeg håper Wenger fortsetter å ha troen på Ali iallefall. Han har tross alt vært i klubben nest lengst av dagens tropp. Og det er jo nødt til å være en grunn til at Wenger har valgt å holde på ham så lenge. Håper mye mer på at det er Ali som er igjen og sloss om spissplassen neste sesong enn Julio.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig! Aliadiere er et talent vi bør ta vare på!

 

Han har utvilsomt et potensialet som ennå ikke har komt ut for fullt! Men nå har vi jo en haug med spisser... ;) Så jeg synest vi skal selge han hvis vi får en god pris! Men jeg kommer kanskje til og savne han.. Liker han egentlig veldig godt jeg! :P

Link to comment
Share on other sites

Ifølge BBC har Boro lagt inn et bud på £4 millioner for Ali.. Har har viste masse godt mot Liverpool så det gjenstår nå å se hva som skjer. Ps: kan ikke legge ut link siden eg skriver innlegg fra telefonen..

Link to comment
Share on other sites

Ifølge BBC har Boro lagt inn et bud på £4 millioner for Ali.. Har har viste masse godt mot Liverpool så det gjenstår nå å se hva som skjer. Ps: kan ikke legge ut link siden eg skriver innlegg fra telefonen..

 

Link

 

Dette er det vel egentlig ikke BBC som skriver, de gjengir vel bare noe Daily Star Sunday har skrevet som "gossip". Seriøsiteten til den avisa vet jeg ingenting om. Tror ikke han har en så høy markedsverdi i grunn.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge BBC har Boro lagt inn et bud på £4 millioner for Ali.. Har har viste masse godt mot Liverpool så det gjenstår nå å se hva som skjer. Ps: kan ikke legge ut link siden eg skriver innlegg fra telefonen..

 

Hvordan skriver du innlegg far telefonen =S ? Men det hadde vært et kjempe salg det ja!

Link to comment
Share on other sites

Ifølge BBC har Boro lagt inn et bud på £4 millioner for Ali.. Har har viste masse godt mot Liverpool så det gjenstår nå å se hva som skjer. Ps: kan ikke legge ut link siden eg skriver innlegg fra telefonen..

 

Hvordan skriver du innlegg far telefonen =S ? Men det hadde vært et kjempe salg det ja!

 

 

litt off topic dette, men du laster ned http://www.operamini.com/ fra telefonen din og så bare surfer du..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Synes Ali bare framstår som bedre og bedre. Mot Blackburn mener jeg at han var en av få Arsenal-spillere som kom fra det oppgjøret med æren i behold. Mot Bolton var han antageligvis det lille ekstra som gjorde at det ble avansement.

 

Han viser kjempebra innsats, fantastisk teknikk, og ikke minst, han lykkes med det han prøver å gjøre. Håper han får mer og mer spilletid, det har han fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Synes Ali bare framstår som bedre og bedre. Mot Blackburn mener jeg at han var en av få Arsenal-spillere som kom fra det oppgjøret med æren i behold. Mot Bolton var han antageligvis det lille ekstra som gjorde at det ble avansement.

 

Han viser kjempebra innsats, fantastisk teknikk, og ikke minst, han lykkes med det han prøver å gjøre. Håper han får mer og mer spilletid, det har han fortjent.

Helt enig med deg!

Men Arsenal har et problem, og det er at de har Adebayor, RvP, Henry, Walcott og Baptista som er spisser og alle er gode nok til å kreve førstelagsfotball, derfor blir det vanskelig.

Spørs om Wenger greier å holde alle fornøyde så veeeldig lenge til...

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig i at Baptista er god nok for førstelaget. Han har blant annet vist ved flere anledninger at han har problemer med tempoet, og Walcott har enda noen år før han er klar for fast førstelagsfotball.

 

Derfor tror jeg Ali har en stor framtid i Arsenal, foutsatt at han fortsetter slik han gjør nå. Som AndreRøine sier, har han klart seg fint som ving også. Kanskje det er løsningen, og trekke Rosicky inn sentralt? Hmmmm

Link to comment
Share on other sites

Ali viser teknikk og steg når han kommer innpå. Håper han starter på søndag, det fortjener han. Regner med det blir han pluss Adebayor eller Baptista. For han kan bidra til å hente hjem pokalen. Men han må spille sin beste kamp i karrieren så langt.

 

Det er tross alt Terry og Carvalho han ska drible seg forbi/løpe i fra. Så hvis han kan spille enda litt bedre enn han gjorde på anfield, da har vi noe å glede oss til. Jeg krysser fingrene for at han ikke lar seg prege av stundens alvor.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

http://home.skysports.com/list.aspx?HLID=4...me&f=rss&clid=3

 

Dersom Aliadiere forsvinner lurer jeg på om Wenger fremdeles er fornøyd med antall angripere i stallen. Vi har jo en gruppe: Henry, Van Persie, Adebayor, Walcott, Bendtner, Ljungberg og event Reyes. Spørsmålet er om dette er nok, og om vi tåler en ny skade på Henry.

 

Dersom Ali forsvinner, tror jeg det kunne vært lurt å hente inn en ny angriper. Og da helst en som kan kompensere for tapet av en rutinert spiller som Baptista. Blir spennende å se hva som skjer med Ali og hva Wenger gjør med det.

 

Personlig synes jeg at Arsenal burde hente Owen, Anelka eller en annen rutinert spiss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke at tapet av Aliadiere er avgjørende for at vi skal kjøpe inn en ny spiss. Litt synd å miste en spiller vi har hatt i 8 (?) år, men det er til det beste for ham. Vi trenge ham egentlig ikke. Spissene som blir nevnt over her er nok i antall spisser, men ikke alle er i verdensklasse, og der faller også Aliadiere inn. Derfor blir det ikke noe stort tap at vi mister ham. Det kan hende det er lurt å kjøpe en god spiss, men som sagt: Tapet av Aliadiere er ikke avgjørdene for om vi trenger det eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Litt synd å miste Ali som har vært så trofast mot klubben hele veien, men han har dessverre ikke slått igjennom for fullt og da er det nok bedre for han å få spille fast andre steder. :) Kanskje han lykkes bedre i Boro - hvis han går dit. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...