Jump to content

Arsenals økonomiske status


Highbury Hero

Recommended Posts

  • Replies 518
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis den drakten som Stefan B (her er også eventuell bortedrakt) har funnet bildet av er den som kommer for neste sesong, så har jeg ingen problemer med den. Det er naturlig at Puma vil sette sitt preg på den. og denne "moderniserte" versjonen ser så absolutt akseptabel ut fra min side. Den eventuelle gule bortedrakten er også helt OK og det skal visst også komme en blå versjon av bortedrakten.

 

(Og så passer det bra at Nike har bestemt seg for å satse på en "hest" i England og akkurat nå er det mye "manure" fra den kanten :gimme: )

Link to comment
Share on other sites

Blir hissig å sitte på pub med de tettsittende trøyene der.

 

Men hvis vi får opp mot £30 mill i økt transferbudsjett årlig blir det uansett kjøp.

 

Tar man med at vi også fornyet avtalen med Emirates forrige år så er det omtrent £45m ekstra i året bare fra disse to avtalene. Vi lå på rundt £14-16m årlig fra både drakt og hovedsponsor før disse fornyelsene. Nå er det omtrent £60m. Ganske drastisk økning. Plusser man også på at man får vesentlig mer i form av TV inntekter så har vi råd til å bruke litt penger for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje på tide å høyne lønnstaket litt slik at vi er med å konkurerer iallefall?

Nå begynner rusket å bli renset opp såpass at solidaritetslønningene bør snart være historie. Jeg ønsker ikke city lønninger, men en gylden middelvei er vel noe man kunne fått til?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje på tide å høyne lønnstaket litt slik at vi er med å konkurerer iallefall?

Nå begynner rusket å bli renset opp såpass at solidaritetslønningene bør snart være historie. Jeg ønsker ikke city lønninger, men en gylden middelvei er vel noe man kunne fått til?

Litt måtehold med lønninger er viktig. Er det en ting som knekker en klubbs økonomi så er det lønninger

Link to comment
Share on other sites

Kanskje på tide å høyne lønnstaket litt slik at vi er med å konkurerer iallefall?

Nå begynner rusket å bli renset opp såpass at solidaritetslønningene bør snart være historie. Jeg ønsker ikke city lønninger, men en gylden middelvei er vel noe man kunne fått til?

 

Lønningstoppen er da vitterlig høynet? Walcott og Podolski ligger begge to på £100k i uka mens Özil ligger på £140-160k.

 

Problemet er når man begynner å gå over £200-300k som det City, Chelsea og United har gjort. Eller Barcelona, Real Madrid, PSG og Monaco. En annen ting er når man gir reserver/lagspillere £40-50k i uka for å kun være i troppen slik vi gjorde. Heldigvis har vi kvittet oss med mange av de spillerene, men først når Park, Bendtner, Frimpong, Diaby og Djourou er ute av dørene er vi kvitt hele bølingen.

 

Syntes dog vi ikke burde gi noe særlig mer i lønninger pdd. enn det vi gir til Özil. At det betyr at vi kanskje ikke kan signere spillere som Suarez, Rooney, Cavani, Falcao etc. for så være. Da får vi signere spillere som enten ikke er like store pengehorer som disse eller som er på sjiktet under med potensiale til å nå øverste hylle.

Link to comment
Share on other sites

Endelig har vi fått en skjorteselger. Øzil er en verdensstjerne og vil selge som hakka møkk over hele verden. God timing også med tanke på alle som skal ha drakt nå + alle som skal ha ny Pumadrakt neste år. Hvis Øzil nå får suksess med Arsenal og/eller Tyskland det neste året, kommer det til å ta helt av.

http://hereisthecity.com/en-gb/2014/02/03/arsenals-424m-star-third-in-the-world-what-for/

 

På tredje bak CRonaldo og Messi. Ikke verst.

Link to comment
Share on other sites

o9w7.jpg

Det første jeg gjorde da jeg så denne var å tenke "hvor feil går det an å ta", men faktisk så tar ikke artikkelen helt feil hvis vi setter det på spissen. Junior Gunners kan faktisk få billetter ned i £10 på kategori C billetter.

 

Men jeg antar at artikkelen er rettet mot "vanlige" folk utenfor de lukkede områdene (family/young guns). Billigste billett er pr.dato £27.50, dyreste £123.50. Prisene skremmer vel ikke "vanlige" nordmenn som er over på en kamp i ny og ne, men det er nok mange "local lads" som blir priset ut av kampene (ikke minst på "storoppgjørene") til fordel for "turistfans" som undertegnede sikkert kan kalles. Det merkes nok også på tribunene der det til tider kan være overraskende stille i forhold til andre baner med mer "edruelige" priser der de lokale utgjør en større del av tilskuerne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Fire hjemmekamper i FA-cupen pluss to Wembleybesøk kommer til å bli pent i regnskapet som fortsatt er noen måneder unna. På lønnsbudsjettet skal det vel bli greit å kutte Lorden + Djourou + Park som ikke har hatt noe innflytelse denne sesongen. En ny sesong i CL (hvis vi klarer kvalen) gir også rom for både overgangssum og lønn for minst en top-top-quality spiller. Uten at det fører oss inn i FFP problemer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Arsenal Holdings plc har offentliggjort sitt økonomiske resultat for sesongen/året som endte 31. mai 2014.

 

Noen av tallene er:

 

Overskuddet før skatt (for konsernet) har gått ned med £2mill til £4.7 mill. Overskuddet for fotballdelen har økt med £36.9 mill til £62.1 mill.

 

Omsetningen økte (for gruppen) med £21.5 mill (til £301.9 mill), men hvis en kun ser på det som har med fotballdelen av konsernet så økte den med £56 mill (til £298.7 mill)

 

Lønnskostnadene utgjør 55.7% av omsetningen (til fotballdelen) og var på "svimlende" ;D £166.4mill., i det foregpende regnskapsåret var lønnskostnadene på £154.5 mill som utgjorde 63.6% av omsetningen.

 

Inntekter ved spillersalg gikk ned til £6.9 mill mot £47mill i foregående år.

 

"Kontantbeholdningen" har økt med £53.7 mill til £173.3 mill.

 

 

EDIT: I mitt opprinnelige oppsett brukte jeg uttrykket overskudd av spillersalg (dvs salg - kjøp), men denne posten omhandler kun inntekter ved spillersalg. Beløpet for dette inntektsåret kommer fra salgene av Gervihno og Mannone (kilde: arsenal.com).

 

 

Slik jeg leser tallene så går det godt økonomisk for laget/konsernet og det er verdt å merke seg at de nevnte tallene er før den nye draktavtalen med Puma trådte i kraft, i tillegg til andre forbedrede kontrakter.

Jeg anser det som fornuftig å forsatt ha en viss restriktiv holdning økonomisk når det gjelder spillerkjøp, men samtidig så er jeg ikke i tvil om at klubben nå og videre fremover vil har økonomi til å gjøre gode fornuftige kjøp som forsterker lagets "svake" deler. Det å ha godt med penger på bok gjør klubben mindre sårbar enn andre klubber ved endringer i "markedet" og den gir klubben gode muligheter til å vedlikeholde klubbens fasiliteter.

Den gode "kontantbeholdningen" gjør også at det ikke er en katastrofe (økonomisk) om vi ikke når CL neste sesong, men det er samtidig slik at denne balansegangen klubben har vedrørende fjerdeplassen i PL lett kan straffe seg også økonomisk på sikt hvis ikke det blir tatt noen sportslige grep som gjør at vi med større "sikkerhet" vil ligge i toppen av PL.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Overskudd ved spillersalg gikk ned til £6.9 mill mot £47mill i foregående år.

Bra oppsummert. Slik jeg leser det, har vi ikke et overskudd på transfers. Gervinho og Mannone ut, og Ôzil inn ga et underskudd på spillerhandel på 33 MGBP.

 

Strålende tall, og nærmere 2 milliarder NOK på konto er sprekt. Sandefjords største riking gjennom tidende, Anders Jahre, hadde mange læresetninger. En av dem var ABCDEF - At besidde contanter, det er finessen. Likviditet er viktig!

Link to comment
Share on other sites

. Slik jeg leser det, har vi ikke et overskudd på transfers. Gervinho og Mannone ut, og Ôzil inn ga et underskudd på spillerhandel på 33 MGBP.

 

 

Nå skal jeg ikke skryte på meg alt for store engelskkunnskaper og jeg tenkte først å skrive inntekter ved spillersalg, men kom vel til at ordene "Profit on sale of player registrations was reduced to GBP6.9 million (2013 - GBP47.0 million)" betydde at vi gikk i "overskudd" på transfermarkedet i sesongen 2013/14

 

Når jeg nå ser på spillere inn og ut i denne perioden så er jeg enig i at vi umulig kan ha et overskudd på spilleralg/kjøp. siden vi ikke solgte noen spillere av "verdi". Jeg skal prøve å finne en måte å korrigere min første post, men jeg har egentlig ingen ide om hva Arsenal legger i uttrykket (oversatt til norsk) "overskudd på salg av spiller-registreringer".

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...