Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Det er ikke så lett å lage fine youtube klipp av keepere som er gode i feltet og plasseringsdyktige. Da er det lettere å lage klipp av sprellmenn ala Lloris. Lloris har forresten aldri overbevist meg, ikke Akinfeev heller for den saks skyld.

 

BE

 

Men hvem er da gode nok synes du?

Jeg har aldri blitt helt overbevist av Akinfeev, men Lloris mener jeg er en konge keeper, kanskje litt i overkant eksentrisk, men ellers er han fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvem det skal være må han ha gjennomført

med betsått på diplomet.

 

Hehe...kan vi ikke bare hente han som stod i mål på videoen da? Han ser da ut til å ha fått bestått :lol:

Link to comment
Share on other sites

Men hvem er da gode nok synes du?

Jeg har aldri blitt helt overbevist av Akinfeev, men Lloris mener jeg er en konge keeper, kanskje litt i overkant eksentrisk, men ellers er han fantastisk!

Jeg er jo ikke den som skriker etter spillere hele tiden, og har fortsatt håp om at Fabianski blir neste "Buffon". Han har ikke fått sjansene til å bevise det enda, og de sporadiske opptrednene han har hatt har vært svært lite tilfredsstillende. Jeg mener likevel at gutten fortjener en sjanse. Vi har 3 kamper igjen i år, og 8-10 treningskamper i sommer. La han få prøve seg, feiler han er det ut og da må vi få inn en solid kar uansett pris.

Fabianski har egentlig alt slik jeg ser det. Plasseringsdyktighet, reaksjonssterk, god i feltet (selv om mange er uenige i det) osv. det som kan vise seg å være ett problem er psyken hans. Klarer han å takle presset? Foreløpig ser det ut som om svaret er nei desverre, men det er for tidlig å si.

 

Hvis jeg skulle kjøpe en keeper i dag som passer inn i Arsenalstransferpolicy ang. pris, og kan stå ett år eller to til polakk nr. 2 er klar hadde jeg valgt Schwarzer.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo ikke den som skriker etter spillere hele tiden, og har fortsatt håp om at Fabianski blir neste "Buffon". Han har ikke fått sjansene til å bevise det enda, og de sporadiske opptrednene han har hatt har vært svært lite tilfredsstillende. Jeg mener likevel at gutten fortjener en sjanse. Vi har 3 kamper igjen i år, og 8-10 treningskamper i sommer. La han få prøve seg, feiler han er det ut og da må vi få inn en solid kar uansett pris.

Fabianski har egentlig alt slik jeg ser det. Plasseringsdyktighet, reaksjonssterk, god i feltet (selv om mange er uenige i det) osv. det som kan vise seg å være ett problem er psyken hans. Klarer han å takle presset? Foreløpig ser det ut som om svaret er nei desverre, men det er for tidlig å si.

 

Hvis jeg skulle kjøpe en keeper i dag som passer inn i Arsenalstransferpolicy ang. pris, og kan stå ett år eller to til polakk nr. 2 er klar hadde jeg valgt Schwarzer.

 

BE

 

Mark Schwarzer?

Interessant å tenke på, han er en solid keeper for all del. Men begynner ikke han å trille over toppen snart ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mark Schwarzer?

Interessant å tenke på, han er en solid keeper for all del. Men begynner ikke han å trille over toppen snart ? :lol:

Han har nok et par år igjen av sin karriere. Han er vel 37? og kan da umulig koste noe særlig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg diskuterte keepersituasjonen med en på VGD, og han kom med ett meget godt spørsmål. "Er keepere som er stabile og autoritære i feltet rett og slett en mangelvare i dagens fotball?" Det kan virke som det er mange keepere som er reaksjonssterke og gode på strek, men alt for få som er gode i feltarbeidet.

 

Det har nok en klar sammenheng med utvikling av lettere fotballer som "flapper" mer i luften. En keeper må vente lenger før han kan kaste i tilfelle ballen får en litt uventet vending. Dette gjør feltarbeidet vanskeligere enn tidligere.

 

De moderne fotballene favoriserer sprellmenn og jeg tror vi kan glemme å se en keepere som med letthet går ut og plukker ball etter ball i feltet med største selvfølgelighet slik Seaman gjorde det. Det beste vi kan håpe på er en som Lehman som går etter veldig mye, men må regne med at han er på bærtur fra tid til annen.

Link to comment
Share on other sites

Han har nok et par år igjen av sin karriere. Han er vel 37? og kan da umulig koste noe særlig.

 

BE

 

Det har du rett i, han er 37 og blir 38 i år. Så da har han kanskje 2 år igjen.

Link to comment
Share on other sites

Noe jeg også ser etter i en god keeper er egenskapen til å være "skremmende"! En keeper som får spissene til å skjelve i buksene når de nærmer seg 16 meteren og som konstant maner troppene til innsats. Det beste eksemplet på dette i min tid er Peter Schmeichel!

Link to comment
Share on other sites

Noe jeg også ser etter i en god keeper er egenskapen til å være "skremmende"! En keeper som får spissene til å skjelve i buksene når de nærmer seg 16 meteren og som konstant maner troppene til innsats. Det beste eksemplet på dette i min tid er Peter Schmeichel!

Legg til Kahn og Lehmann

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det har nok en klar sammenheng med utvikling av lettere fotballer som "flapper" mer i luften. En keeper må vente lenger før han kan kaste i tilfelle ballen får en litt uventet vending. Dette gjør feltarbeidet vanskeligere enn tidligere.

 

De moderne fotballene favoriserer sprellmenn og jeg tror vi kan glemme å se en keepere som med letthet går ut og plukker ball etter ball i feltet med største selvfølgelighet slik Seaman gjorde det. Det beste vi kan håpe på er en som Lehman som går etter veldig mye, men må regne med at han er på bærtur fra tid til annen.

 

Et meget godt poeng du har der Tapapa. Så kanskje er det like viktig å få hentet inn en stor ruvende midtstopper som vinner de fleste luftdueller?

Link to comment
Share on other sites

Noe jeg også ser etter i en god keeper er egenskapen til å være "skremmende"! En keeper som får spissene til å skjelve i buksene når de nærmer seg 16 meteren og som konstant maner troppene til innsats. Det beste eksemplet på dette i min tid er Peter Schmeichel!

 

Det hadde vært drømmen med en skikkelig skremmende keeper. I 2004/05 hadde jeg sesongkort på 3. rad, rett bak mål i Clock End. Fra plassen min til mållinja var det 6-8 meter. Jeg husker hvilket vanvittig inntrykk Petr Cech (før hjelmen) ga. Han EIDE hele målgården. Skremmende.

 

Samme sesong husker jeg ManU var på besøk og hadde corner mot Clock End. En ung Wayne Rooney ble kraftig dissa (dette var rett etter "Granny-gate"). Han stilte seg opp i nærheten av første stanga, og lot blikket irritert gli opp mot tribunen. Det lyste KILLER av hele spilleren. Jeg blei nesten litt redd.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som en beskrivelse av Manuel Que Almunia....

 

Fra spøk til revolver, det er nettopp dette som er kjernen. Eie egen målgård og som det også sies Schmeichel er et kremeksempel. Han var SJEF.

 

Cech var det før hjelmen, og han er det fortsatt (om enn en litt forsiktigere utgave).

 

Da begynner vi å snakke om hva vi er ute etter. Robert Green? No way!

Link to comment
Share on other sites

Da begynner vi å snakke om hva vi er ute etter. Robert Green? No way!

 

Har du noen andre forslag som er realistiske at vi skal kunne klare å hente enn Buffon? Sitter med en følelse av at Buffon blir i Juventus til han legger hanskene på hylla.

 

Grunnen til at jeg spør, er fordi du virker å sitte med mer kompetanse når det kommer til keepere enn meg selv, samt at du virker å ha god innsikt i hva som beveger seg av keepere utenfor England.

Link to comment
Share on other sites

Har du noen andre forslag som er realistiske at vi skal kunne klare å hente enn Buffon? Sitter med en følelse av at Buffon blir i Juventus til han legger hanskene på hylla.

 

Grunnen til at jeg spør, er fordi du virker å sitte med mer kompetanse når det kommer til keepere enn meg selv, samt at du virker å ha god innsikt i hva som beveger seg av keepere utenfor England.

 

Tviler på at jeg vet noe du ikke vet. Jeg leser andres forslag til fantastiske keepere og gjør litt research på dem. Ser en og annen fotballkamp for å bedrive litt sofaspeiding (som Lloris i går). Dette bedømmes ut fra ren lekmannssynsing.

 

Buffon? Ja, si det. Han virker å være erkeitaliensk i alle fall. Når Juve ble degradert var det litt prestisje i det hele. Buffon er en lojal herremann. For han var det en æressak å bidra til å få Juve tilbake der de hørte hjemme. Alikevel, skal Buffon noengang være mulig, så må det i alle fall være nå. Billig blir det imidlertid ikke.

 

Franske Sebastian Frey kan være et alternativ. Meget god, men også han litt TV-keeper.

 

"FM-keeperene" er Akinfeev, Adler og Lloris. Blandt dem er Adler min favoritt, men han er ingen ny Oliver Kahn.

 

Uansett, det spiller knapt noen rolle. Joe Hart, Chris Kirkland, Craig Gordon, ja selv Paul Robinson ville være en forbedring. Vi får ta steget så langt vi klarer. Ordren må uansett være "hopp for hel*ete".

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar Sir John.

 

Jeg må si at jeg sliter med å finne ut hvem vi bør hente. Det finnes flere alternativer. Det eneste som er sikkert, er at de fleste alternativer vil være en forsterkning sammenlignet med nåværende situasjon.

 

Jeg kjenner jeg er meget spent på hva sommeren bringer. Det er iallefall helt sikkert at det er denne sommeren at Wenger og styret må vise at de mener alvor.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Tviler på at jeg vet noe du ikke vet. Jeg leser andres forslag til fantastiske keepere og gjør litt research på dem. Ser en og annen fotballkamp for å bedrive litt sofaspeiding (som Lloris i går). Dette bedømmes ut fra ren lekmannssynsing.

 

Buffon? Ja, si det. Han virker å være erkeitaliensk i alle fall. Når Juve ble degradert var det litt prestisje i det hele. Buffon er en lojal herremann. For han var det en æressak å bidra til å få Juve tilbake der de hørte hjemme. Alikevel, skal Buffon noengang være mulig, så må det i alle fall være nå. Billig blir det imidlertid ikke.

 

Franske Sebastian Frey kan være et alternativ. Meget god, men også han litt TV-keeper.

 

"FM-keeperene" er Akinfeev, Adler og Lloris. Blandt dem er Adler min favoritt, men han er ingen ny Oliver Kahn.

 

Uansett, det spiller knapt noen rolle. Joe Hart, Chris Kirkland, Craig Gordon, ja selv Paul Robinson ville være en forbedring. Vi får ta steget så langt vi klarer. Ordren må uansett være "hopp for hel*ete".

 

Bra oppsumert og som med Kim så er jeg også usikker på hvem vi burde gå for. Buffon er jo uansett urealistisk men fortsatt en keeper i øverste klasse! Mitt problem med alle keepere som nå linkes til arsenal er at de er alle relativt unge. Jeg er stor fan av Lloris men han har en svakhet i luftrommet. Akinfeev virker som en meget habil keeper mens Hart er ung og Adler har jeg ikke sett i aksjon. Frey er kanskje det beste valget av de som er linket. Det gjelder nok å finne en keeper som passer vårt lag. Hvis Wenger prioritere forsvar til sommeren så håper jeg på Lloris eller evt Hart. Ellers er nok Frey eller evt Akinfeev et bedre valg.. Buffon er ønske signeringen.

Ender sikkert opp med en keeper vi ikke har hørt noe serlig om, så da blir det bare å håpe at det slår ann :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ikke meninga av meg som nykommer å skifte helt tema her, men jeg har ikke peiling på keeperne rundt om i verden, bare at jeg kunne tenkt meg en type a'la victor valdes :P -og at Almunia ikke får stå viktige kamper lenger, jeg syns ikke han er god nok.

 

Det jeg vil ha inn i trøya, er midtstopper av klasse!! Og når jeg tenker på klassestopper, er Hangeland en aktuell spiller. Noen som har hørt mere rykter om ham..?

 

Kanskje vi og skulle fått inn ny fysisk trener?? hehe, må være noe gæærnt når hver spiller er skadet en måned hver eneste sesong..!

Hadde Fabregas og RVP vært tilgjengelige hele tida, fins det ingen som kunne tatt oss!!

 

Menmen.

Ny Keeper, Stopper og Chamakh inn, og vi tar'n neste år =) =) =)

Link to comment
Share on other sites

De fleste av skadene er faktisk skader vi får i kamper, er maks uheldige med taklinger, Hangeland mener jeg er for treig og han bruker å spille for et Fulham lag som er lavt så da blir han ikke avslørt på det, inn mener jeg vi burde få en toppkeeper og en midtstopper som er kjapp og har hodestyrke.

 

Tror at når vi får inn Nordtveit og Jet igjen, og vi alt har Coq og Eastmond trenger vi ikke en ny song-reserve.

Det vi derimot kan trenge er en bedre makker til Cesc enn Denilson, men med den spilletiden han får er dette lite trolig.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i makker til Cesc.. Er vel stort sett Denilson eller Diaby som er der, og det jeg så av Diaby igår, var ikke betryggende.. Han er en kriger,råsterk og frekk- men i neste øyeblikk kommer en horribel tversover som skaper farligheter imot.. Blir ikke klok på'n.

 

Håper Nordtveit kaprer en plass i troppen snart, jeg liker'n egentlig.

Jet aner jeg ikke hvem er?

Hva med Micah Richards? hehe, nei, ingen fra City,Spurs,Chelsea please..

Link to comment
Share on other sites

Er enig i makker til Cesc.. Er vel stort sett Denilson eller Diaby som er der, og det jeg så av Diaby igår, var ikke betryggende.. Han er en kriger,råsterk og frekk- men i neste øyeblikk kommer en horribel tversover som skaper farligheter imot.. Blir ikke klok på'n.

 

Håper Nordtveit kaprer en plass i troppen snart, jeg liker'n egentlig.

Jet aner jeg ikke hvem er?

Hva med Micah Richards? hehe, nei, ingen fra City,Spurs,Chelsea please..

 

Jet= Jay Emmanuel-Thomas.

 

Skulle gjerne hatt inn Micah Richards. Kjempe god spiller og fremdeles kun 21år om jeg ikke tar feil.

Link to comment
Share on other sites

ah, da ringte det ei bjelle =)

 

Jeg og har vært imponert lenge av Richards, men etter City ble pengesterke, liker jeg dem ikke(mye pga Ade,må jeg innrømme)-ergo kan ikke han komme haha. Hadde nok uansett blitt for dyr.

Nei, kommer nok en jeg aldri har hørt om, ung spiller som går på utlån etpar år.. sukk

Link to comment
Share on other sites

Ett punkt man bør ha i tankene når ønskelistene blir satt opp er PL's nye regler for spillerstallene fra sesongen 2010/11.

 

A-stallen kan være på maks 25 spillere, hvorav 8 må være "home-grown"-spillere, ikke eldre enn 21 år.

 

Sitat hentet fra Premiereleague .com : Chief executive Richard Scudamore confirmed: "As of next season clubs will be required to have a squad named of up to 25 players, of which no more than 17 can be over the age of 21 and not home grown."

 

For å bli regnet some en "home-grown"-spiller trenger man ikke å være britisk, men man må ha vore registrert hos en klubb innenfor det engelske eller walisiske systemet i tre år innen utløpet av det året man fyller 21 år.

 

Grensen på 25 spillere er ikke helt absolutt, men jeg er ikke sikker på om den kun kan økes etter 1. januar i sesongen og da kun med spillere under 21 år (Clubs will be able to supplement their squads with unlimited additional players under the age of 21 on 1st January in the year in which the season commences.)

 

Endringer i A-stallen kan kun skje i transfervidu-periodene.

 

Slik sesongen vår har vore i 2009/10 så synes en stall på 25 spillere ikke som å være stor, men heller i minste laget.

 

Jeg er også litt usikker på hvordan "home-grown"-betegnelsen blir anvendt vedrørende spillere på utlån uten for det engelske/walisiske-seriesystemet, f.eks Håvard Nordtveit som det siste året har spilt i Norge/Tyskland.

 

EDIT: Jeg er også usikker på hva dei mener med 21-årsgrensa: Må det være mist åtte spillere som ikke er eldre enn 21 år hver sesong, eller kan de være over 21 men ha vore registrert i tre år før fylte 21 år? Hvis det første er faktum, så har vi "problemer". Av de 30 spillerne som Arsenal.com lister opp som A-lagsstall er det kun fem spillere som fyller kravene: Szczesny, Ramsey, Walcott og Vela som alle fyller 21 i 2010 og Wilshere som kun er 18. Hvis det er det andre svaret som er riktig så har vi noen flere spillere som har vore hos oss i tre år før fyllte 21 år.

EDIT AV EDIT (uff): Etter å ha søkt litt rundt på nettet så ser det ut som det er den andre og litt mindre strikte tilkningen som gjelder, spillere som f.eks. Cesc Fabregas vil bli regnet som "home-grown". I såfall er ikke "home-grown"-reglen farlig for oss, men begrensningen på 25 i stallen er litt verre.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...