Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

http://www.allarsenal.com/2017/04/arsenalnews/marseille-ready-offer-arsenal-20m-giroud/?utm_source=HBF&utm_medium=AW&utm_campaign=115177

 

Giroud til Marseille for £20 millioner, Perez til La Coruna for £10 millioner?

 

Jeg er veldig åpen for et salg av disse to HVIS pengene blir brukt til å forebedre kvaliteten på spissplass. For £30 millioner så kommer man ikke på den ypperste hyllen, men det er gode penger og legge ved. Om man skal rendyrke den formasjonen vi har nå, vil Giroud bli overflødig da han blir for stasjoner og ensidig. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg et kjøp av Aubameyang eller Lukaku. Begge er spillere som er allsidig i sin rolle som spydspiss. De har fart, styrke, teknikk og ikke minst målteft. Lukaku er et sikrere kjøp med tanke på hans fartstid i Premier League og er bedre fysisk rustet, men ser for meg at også Aubameyang ville tatt den omstillingen fint. Må sikkert opp i en pris mellom £50-80 millioner om man skal hente de, men tror det ville vært ekstremt lønnsomt på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Lave summer i dagens fotball må jeg si. Oscar gikk for £50 millioner til Kina. Ellers er jeg ikke uenig, hvis Perez faktik ikke skal bli mer brukt for oss, kan vi selge. Virker mer og mer på meg som ett panikk-kjøp Wenger gjorde for å stilne kritikken. Desverre vært endel skadd, men har uansett ikke blitt mye bruke de gangene han har vært ledig til tross for særdeles godt spill.

Giroud er en meget god "squad spiller", som jeg ikke er helt sikker på om er verdt at vi casher inn kun £20 mill på. Han er bedre som innbytter enn fra start, og kan være en plan b når vi trøbbler. Særlig om vi endelig kan begynne å bruke kantene og innlegg. Dog har man i Lukaku både en Giroud, samt en spiller som truer bakrom. 1 stk Lukaku er det mulig faktisk oppveier Giroud/Lucas evt Giroud/Welbeck.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Tar man utgangspunkt i vår "nye formasjon" ønsker jeg meg følgende stall/alternativer neste sesong:

Keeperplassen: Woj/Cech - De to øst-europeiske keeperne virker å være jevngode om dagen etter polakkens utvikling i Italia. Ospina kan gå.

 

Høyre stopper: Mustafi/Gabriel - To helt greie alternativer, er ikke de beste stopperne, men begge to passer bedre som høyre stopper i en 3-backsformasjon enn i en formasjon med 4 bak da de har en aggressiv spillestil og gjerne går ut av posisjon for å vinne ball.

 

Sentral stopper: Koscielny/Holding - To ballspillere, den ene er i verdensklasse og den andre kan bli en meget bra spiller.

 

Venstre stopper: Ny spiller/Monreal - Tror Monreal kan være en solid backup-spiller her, men vi trenger et venstrebent førstevalg her, som kan hjelpe til å sortere ballen bakfra.

Ønsker: Brooks/Nastasic

 

 

Høyre vingback: Bellerin/Ox - To sterke alternativer her.

 

Venstre vingback: ?/? - Egentlig ingen sterke alternativer her.. Tror Joel Campbell er et sterkere alternativ enn Gibbs her og han er egentlig spiss... Jobber mer hjem og flinkere til å ta ut bredde og jage offensivt.

Ønsker: Det finnes så mange gode spillere som passer i denne formasjonen... Kolasinac(Free)/Grimaldo/Rodriguez/Hector.

Hector og Kolasinac er kanskje mine favoritter til posisjonen pdd.

 

Ballvinner/dyp playmaker: Xhaka/Coq - Vinner man ligaen med disse på midten? Jeg har trua på Xhaka, har mye av det Alonso hadde, men også et temperament som ikke hjelper han i kampens hete..

 

Indreløper: Cazorla/Ramsey - Ønsker en spiller som kan forsere ledd og ta de dype løpene her. Ramsey kan ta de dype løpene, mens Cazorla er veldig god på å forsere ledd og styre spillet. Spanjolen og Xhaka er nok vår optimale duo på midtbanen.

Ønsker: Fornals virker som en spiller som kan emulere en del av det Cazorla gjør på midtbanen og med skadehistorikken til Santi trenger vi en liknende spiller...

 

Høyre angriper: Özil/Walcott - Walcott leverer stort sett bare mål mens Özil kun fungerer om resten av laget fungerer så denne lagdelen er et problem. Med Ox/Bellerin rett bak dem vil de dog få mulighet til å skjære inn mot midten der de kan være mer effektive. Iwobi også et naturlig alternativ her, har mer lik spillestil som Özil enn Walcott så vil gi oss mye av det samme om tyskeren skulle skades.

 

Spiss: ?/Giroud - Giroud er en grei impact-sub, men bør sjeldent starte, med Alexis og Welbeck på venstrevingen vil

Ønsker: Lacazette/Icardi/Belotti - En midtspiss som scorer 20+ mål i serien.

 

Venstre angriper: Alexis/Welbeck - To spillere som naturlig vil drifte innover mot spissplassen, bor mål i disse to også selv om det for sistnevnte ofte ser klønete ut.

 

Uansett hvordan vi skal spille trenger vi en spiller til som kan forsere ledd på midten, Fornals virker som en meget spennende spiller som kan gjøre dette så splash the cash på han ;) (Wilshere kommer aldri til å klare en hel sesong)

En venstreback eller venstre vingback må også inn. Gibbs har ikke hatt noen progresjon som fotballspiller på lenge og virker som en verre spiller nå enn når han først ble fast på laget.

En venstrebent stopper er ikke nødvendig dersom vi ikke skal spille med 3 stoppere, men en ny stopper bør egentlig inn uavhengig av dette da Gabriel/Mustafi ikke funker sammen og vi ikke henger sammen uten Kosc.

 

En spiss som kan score 20+ i ligaen må også inn. Personlig tror jeg Giroud kunne klart dette, men at vi spiller på en måte som ikke tillater han å gjøre det. Tving spillet ut bredt, fyll opp boksen og bank ballen mot han så vil han score i flere kamper enn han vil gå målløs av banen. Dessverre er det slik at med dagens taktiske tanker så slår vi løpeballer på Giroud og innlegg når Walcott eller Alexis spiller på topp....

 

 

Uansett; Denne stallen er bare rot per dags dato. Spillerne komplimenterer hverandre dårlig. Mustafi/Koscielny er en god duo i forsvar, ellers syns jeg "backduoen" vår alltid har en svakhet, pivoten vår har ikke vært velfungerende siden Caz sin skade, vi har kun en ving som kan gjøre utslag uke inn og uke ut og ingen av spissene våre kler den servicen Özil kan stå for. Rett og slett et lag fullt av gode spillere, men som ikke komplimenterer hverandre.

 

Jeg ønsker å se "storopprydningen" som mediene har meldt om, i sommer.

Inn ønsker jeg å se spillere med en blanding av både fysikk og teknikk, slik som vi hadde i Invincibles (Kolasinac ville passet supert i denne kategorien..)

Laget jeg ønsker å se burde kunne være kreative og holde ballen, være dødelige på kontringer, presse hardt eller stenge av/kvele kampen. I år har vi ikke klart noen av delene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt enig i at stallen bare er rot. Jeg mener vi har massevis av spillere som komplimenterer hverandre, problemet blir å bruke de riktig og å spille på styrkene deres.

Som du sier så har vi pleid å slå høyt inn på Sanchez og Theo når de har spilt spiss, men nesten sluttet helt å gjøre dette når Giroud er kommet på banen/startet kampene. Hvorfor det blir sånn har lite med spillerne å gjøre slik jeg ser det, men mye mer med hva slags beskjeder de får fra benken.
Det at feks Theo har spilt spiss når motstander har ligget lavt og Giroud ofte er blitt brukt mot lag som ligger høyt gjør at spillerne totalt sett blir brukt feil.

 

Og det virker også på meg at når noe faktisk tyder på at fungerer, så skal det for all del ikke brukes videre. Perez, Ox-Xhaka, treer på midten, Walcott og Giroud, Iwobi på vingen når Sanchez er på topp osv.

 

Som jeg har stått på lenge nå, mener jeg fortsatt at en duo(Sanchez pluss en til) på topp og en treer på midten passer våre spillere best.

Link to comment
Share on other sites

Mbappe har potensiale til å bli ein ny Thierry Henry. Tvilar på at Arsenal vil betale det det kostar. Det er sjølvsagt eit sjansespel å betale 900 000 millionar for ein 18 åring.

 

Tror ingen klubb i verden har råd til å betale 9000 milliarder for en spiller. :P

Link to comment
Share on other sites

Inn ønsker jeg å se spillere med en blanding av både fysikk og teknikk, slik som vi hadde i Invincibles (Kolasinac ville passet supert i denne kategorien..)

 

+ Spillere som Goretzka, Lukaku, Brooks, Keita og Lemar.

Teknikk, fart og fysikk samt ung alder er vitalt for å bygge opp stallen på nytt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Utrolig kjipt at Mourinho er manager for United. Ønsker meg Martial derfra, men med Mourinho som manager så vet man jo at han aldri vil gjøre Wenger en "tjeneste", selv om han ikke får en dritt ut av Martial. Mannen kommer heller til å tviholde på gutten hvis noen andre storklubber prøver seg kun fordi han ikke ønsker å se noen andre lykkes med en spiller han ikke klarer å få nok ut av.

Link to comment
Share on other sites

Kritisk at vi får inn en skikkelig spiss i sommer. Giroud og Welbeck er som vi alle ser langt ifra gode nok.

 

Er planen å beholde 3-5-2-1 som formasjon så er det også viktig å få inn en midtbanespiller til av høyere kvalitet enn Ramsey, Coquelin og Elneny. Wilshere og Cazorla kan vi dessverre ikke stole på.

 

Ellers er en oppgradering på Walcott også høyst velkommen. Ved siden av dette så kan det jo selvfølgelig også hende at vi må erstatte enten Özil eller Alexis (eller t.o.m. begge to!). Men, en spiss og en midtbanespiller er virkelig et must.

 

Vi supportere har dog mast om oppgradering (særlig på spissplass) i nå 6 sesonger uten å få noe skikkelig kvalitet inn. Så forventer ikke at Wenger i sommer heller klarer å gjøre noe med det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om jeg allerede har skrevet deg i posten her men jeg gjentar Llorente har imponert meg i Swansea og som for meg virker å ha gått litt under radaren for eksperter og folk flest, 28 + 5kamper 15 mål for et Swansea som har slitt i bunnen i år. Det er en spiller med øye for mål. Han er 32 år, så ingen planer om å gjøre han til en spiller i startellveren, men perfekt for å komme inn som en joker og bare putte når vi trenger det.

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om jeg allerede har skrevet deg i posten her men jeg gjentar Llorente har imponert meg i Swansea og som for meg virker å ha gått litt under radaren for eksperter og folk flest, 28 + 5kamper 15 mål for et Swansea som har slitt i bunnen i år. Det er en spiller med øye for mål. Han er 32 år, så ingen planer om å gjøre han til en spiller i startellveren, men perfekt for å komme inn som en joker og bare putte når vi trenger det.

Vi har allerede en yngre og bedre versjon i giroud. Llorente er enda mer begrenset.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om jeg allerede har skrevet deg i posten her men jeg gjentar Llorente har imponert meg i Swansea og som for meg virker å ha gått litt under radaren for eksperter og folk flest, 28 + 5kamper 15 mål for et Swansea som har slitt i bunnen i år. Det er en spiller med øye for mål. Han er 32 år, så ingen planer om å gjøre han til en spiller i startellveren, men perfekt for å komme inn som en joker og bare putte når vi trenger det.

 

lol...

Link to comment
Share on other sites

Åj jeg ble overrasket over reaksjonen her.

 

Dette er et tankespill basert på at vi nå går inn i silly season, men at mitt syn var så silly ante jeg ikke.

 

Giroud. Er Giroud tilfreds med å spille andrefiolin eller vil han ha bekreftelse på at han blir satset på kommende sesong? Hvis ikke, forsvinner han? Hvem skal ta over? Dette er det jeg kaller for kartlegging og ha en plan. Noe jeg har kritisert Wenger for å ikke ha i nylige tråder når han ikke klarer å stable en stall klar til sesongstart.

 

Jeg har ikke sett så klare begrensninger hos Llorente eller lolrente som elx kanskje ville kalt han, men igjen det blir en spiller å putte på når vi stanger. Jeg har sett han i Swansea og han plasserer seg mesterlig i boksen. Sheringham var en slik type spiller i United, gammel ringrev. Nei jeg står for hva jeg skrev.

 

28 kamper 15 mål. Alle snakker om King, men dette er gode gode tall for en som spilte for et lag som såvidt unngikk nedrykk.

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Lolrente gjorde at jeg fikk kaffen i vrangstrupen ??.

 

For min del må du gjerne kjøpe ham Ulfragrafr, og bruk ham så mye du vil, men jeg tror fortsatt ikke han er god nok for oss.

Giroud har spilt annen filoin hele sesongen og likevel forlenget kontrakten. Han er nok ganske komfortabel, og fortsetter Welbeck å avslutte som en dass er det vel bare spm om tid før han er tilbake i lagoppstillingen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Voksent.

 

Til Ulfagrafr: Jeg ser ikke på Lloriente som god nok, ikke en gang som back up. Der har vi Giroud.

 

BE

 

Er man mindre voksen om man bruker ordet lol? Javell da får jeg bare være mindre voksen.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

 

Er man mindre voksen om man bruker ordet lol? Javell da får jeg bare være mindre voksen.

Jeg tipper han ikke siktet til selve ordet lol,men at du siterte et innlegg og skrev kun lol.

 

Personlig ønsker jeg litt mer dybde bak et svar, men du fikk frem ditt synspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Er det ein posisjon på bana der ein kan bruke statistikk som tilnærma fasit så er det på spissplassen.

Dersom ein ønsker ferdig produkt kan ein plukke fra topp 10.. i PL, der er det kun omtalte Llorente og King som er kjøpbare. Eg er vel også av den oppfatning av at dei kanskje ikkje holder mål. Dessuten er Llorente kanskje for gammel og King er skadeutsatt. Eg ville nok prøvd å hente noko som er uprøvd i PL.

Link to comment
Share on other sites

Er det ein posisjon på bana der ein kan bruke statistikk som tilnærma fasit så er det på spissplassen.
Dersom ein ønsker ferdig produkt kan ein plukke fra topp 10.. i PL, der er det kun omtalte Llorente og King som er kjøpbare. Eg er vel også av den oppfatning av at dei kanskje ikkje holder mål. Dessuten er Llorente kanskje for gammel og King er skadeutsatt. Eg ville nok prøvd å hente noko som er uprøvd i PL.


Det er sant, og min tanke var at han muligens kan overta for Giroud som jokeren på benken. Giroud har vist seg som en ineffektiv sjansesløser, og tidvis blitt hardt kritisert på forumet, men blir brukt som argument på hvorfor vi ikke kan hente inn en potensielt mer effektiv joker type Solskjær/Sheringham.
Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper han ikke siktet til selve ordet lol,men at du siterte et innlegg og skrev kun lol.

 

Personlig ønsker jeg litt mer dybde bak et svar, men du fikk frem ditt synspunkt.

 

Hehe, stemmer det.

 

 

 

Han er eldre enn Giroud, og generelt sett dårligere på de fleste punkt.(om ikke alle)

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...