Jump to content

Norske landslaget


Haraldac

Recommended Posts

King burde fått lov til å spille med U21 i stedet for A. Sammen for Henriksen, Eikrem og Nordtveit. U21 er ekstremt nære å klare play off til EM neste år og spiller avgjørende kamp mot England førstkommende mandag. Poeng der og alt er sikret, men kan også klare seg med tap hvis de andre resultatene går Norges vei. Å klare en kvalik her er langt vanskeligere enn for A laget da det kun er 8 lag som deltar i sluttspillet og Israel er allerede kvalifisert som arrangør.

U21 laget spiller forøvrig meget god og rask fotball som ikke har noe med A lagets stil å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Det er selvfølgelig et motargument, men her er vi fryktelig nære å komme til et sluttspill for første gang på veldig mange år og den erfaringen må være større og bedre enn å spille en beskjeden rolle eller innbytterrolle i et landslag som trenger radikale forandringer og ikke bare noen få bytter.

Et U21 sluttspill er et gedigent utstillingsvindu og vil heve statusen til norsk fotball betraktelig pga hvor vanskelig det er å komme dit.

Link to comment
Share on other sites

En av meningene med U-21 og U-23 landslagene er vell å gi internasjonal spilletid til de spillerne som ikke helt har tatt det siste steget for å komme med på a-landslaget. Problemet her i Norge er at flere av de U21 spillerne som nå skal ut i siste kvalikkamp mot England burde vært på a-landslaget og spilt i stedet for de som har blitt for gamle/ikke er gode nok. Tenker da først og fremst på Wæhler, Ruud, brødrene Riise, Gamst-Pedersen (vet han er vraket denne gangen) og Grindheim/Hauger.

 

For å heve nivået på både landslagsnivå og i klubblagene burde spillere som Berisha, Singh, Rogne, Forren, Fellah, Berget og flere vært inne i a-landslagstroppen og noen av disse inne i startoppstillingen allerede mot Slovenia. Men så lenge vi har en trener med anti-fotball filosofi så vil vi aldri få se noe annet enn rutinerte/nedadgående spillere som løper etter en ball som blir slått fra forsvar og langt inn på motstanders banehalvdel uten mål og mening.

Link to comment
Share on other sites

Litt irrelevant til det dere har skrevet, men likevel:

 

Jeg forstår meg ikke på Drillos logikk. Hvorfor skal BHR starte landskamper, når spillere som Berisha og Storflor (TLs beste kantspiller) har prestert bedre i Tippeligaen denne sesongen? Hvorfor kan han ikke bruke de spillerne som faktisk er i best form, og som presterer i dette øyeblikk? Det er uendelig mange spillere som har vært bedre i BHR det siste året.

 

Norge har et dårlig landslag, ingen tvil om det, men vi er da for pokker ikke noe dårligere enn de andre nasjonene i gruppa vår (med unntak av Sveits, kanskje). Er det så mangt å forlange et VM-sluttspill evt play-off, da?

Link to comment
Share on other sites

Litt irrelevant til det dere har skrevet, men likevel:

 

Jeg forstår meg ikke på Drillos logikk. Hvorfor skal BHR starte landskamper, når spillere som Berisha og Storflor (TLs beste kantspiller) har prestert bedre i Tippeligaen denne sesongen? Hvorfor kan han ikke bruke de spillerne som faktisk er i best form, og som presterer i dette øyeblikk? Det er uendelig mange spillere som har vært bedre i BHR det siste året.

 

Norge har et dårlig landslag, ingen tvil om det, men vi er da for pokker ikke noe dårligere enn de andre nasjonene i gruppa vår (med unntak av Sveits, kanskje). Er det så mangt å forlange et VM-sluttspill evt play-off, da?

 

Bjørn Helge Riise har aldri vært god nok for det norske landslaget.

Link to comment
Share on other sites

Litt irrelevant til det dere har skrevet, men likevel:

 

Jeg forstår meg ikke på Drillos logikk. Hvorfor skal BHR starte landskamper, når spillere som Berisha og Storflor (TLs beste kantspiller) har prestert bedre i Tippeligaen denne sesongen? Hvorfor kan han ikke bruke de spillerne som faktisk er i best form, og som presterer i dette øyeblikk? Det er uendelig mange spillere som har vært bedre i BHR det siste året.

 

Norge har et dårlig landslag, ingen tvil om det, men vi er da for pokker ikke noe dårligere enn de andre nasjonene i gruppa vår (med unntak av Sveits, kanskje). Er det så mangt å forlange et VM-sluttspill evt play-off, da?

Fordi Drillo velger spillertype framfor spiller. BHR har brukbar arbeidskapasitet. Det holder for Drillo all den tid hans filosofi kun handler om å stresse motstanderen til å gjøre feil. Trenger en yngre trener ved roret. En som tør å ta ut et lag som har litt mer framtid en den nåværende gjengen med "has beens"

Link to comment
Share on other sites

Det er rart å se en såpass svak Nordtveit bli byttet ut etter bare noen minutter av andreomgang, når man vet hva han delvis gjør i Tyskland. Ganske åpenbart at Drillos spillestil ikke passer til hans og Eikrems individuelle ferdigheter.

 

Litt synd egentlig at vi vant kampen helt på slutten der, siden jeg da regner med Drillo igjen får ekstra støtte og blir sittende lengre i sjefstolen enn hva han burde gjøre. På tide med en yngre og mer engasjert trener som tar tak i sjelen til norsk fotball og legger krav til endringer på trenersiden og for lagene helt ned til guttenivå. Når man ser fotballskolene i Spania for 5-6 åringer, så kan man lure på hvorfor vi fortsatt driver med breddefotball for å holde alle på samme nivå til langt opp i tenårene - for å sette det litt på kanten. En utenlandsk trener med gode referanser fra slike prosjekt tidligere både er nødvendig og ville gledet meg stort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...