Jump to content

Pre-season 2023/24


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I fjor sommer var vi uslåelige i oppkjøringen. I år har vi vært middelmådige. Skal ikke legge alt for mye vekt på kampene i sommer, men at vi ikke er bedre 10 dager før seriestart er bekymringsverdig. 

Edited by Bekkern
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Bekkern said:

I fjor sommer var uslåelige i oppkjøringen. I år har vi vært middelmådige. Skal ikke legge alt for mye vekt på kampene i sommer, men at vi ikke er bedre 10 dager før seriestart er bekymringsverdig. 

La oss håpe de er stinne trening og at det lettes først nå. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Bekkern said:

I fjor sommer var vi uslåelige i oppkjøringen. I år har vi vært middelmådige. Skal ikke legge alt for mye vekt på kampene i sommer, men at vi ikke er bedre 10 dager før seriestart er bekymringsverdig. 

Dårlig oppkjøring? Ikke hvis du sammenligner med Tottene.

 

 

Screenshot_20230802_205604_Facebook.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Har sett bedre keepere på straffer enn ramsdale 

Han har en forferdelig straffesparkstatistikk. Men kanskje han kan ta med seg selvtilliten etter å ha vunnet oss denne og forbedre seg? 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Han har en forferdelig straffesparkstatistikk. Men kanskje han kan ta med seg selvtilliten etter å ha vunnet oss denne og forbedre seg? 

La oss håpe, statistisk bør keepere bli og ikke slenge seg. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marius- said:

La oss håpe, statistisk bør keepere bli og ikke slenge seg. 

Jepp. Han slenger seg ofte altfor tidlig. Hadde han venta lenger på alle i dag, hadde han reddet minimum 2 straffespark til. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen, men leser her at Nketiah var svak. The Mirror skriver derimot:

Nketiah on the scoresheet

After it was confirmed that Gabriel Jesus would miss the game against Monaco through injury, Nketiah was handed a chance to shine from the start. And it is safe to say the 24-year-old took the opportunity with both hands as he impressed and found the net for the Gunners.

 

Jeg syns ofte at Nketiah er mye bedre enn noen av forumistene skal ha det til. Mye bedre. Ergo,jeg velger å stole på The Mirror og gleder meg til å se han spille i communiry shields.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/nketiah-arsenal-monaco-preseason-arteta-30614468?fbclid=IwAR1Hm62f980pljH_mJyQnEbV7TBHZ22YZTHUKCpdVyXUp3SvYeCa0K3Hf3I

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Tapapa said:

Jeg så ikke kampen, men leser her at Nketiah var svak. The Mirror skriver derimot:

Nketiah on the scoresheet

After it was confirmed that Gabriel Jesus would miss the game against Monaco through injury, Nketiah was handed a chance to shine from the start. And it is safe to say the 24-year-old took the opportunity with both hands as he impressed and found the net for the Gunners.

 

Jeg syns ofte at Nketiah er mye bedre enn noen av forumistene skal ha det til. Mye bedre. Ergo,jeg velger å stole på The Mirror og gleder meg til å se han spille i communiry shields.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/nketiah-arsenal-monaco-preseason-arteta-30614468?fbclid=IwAR1Hm62f980pljH_mJyQnEbV7TBHZ22YZTHUKCpdVyXUp3SvYeCa0K3Hf3I

Nkethia var ikke dårlig, han var påskrudd og prøvde mye. Slett ingen dårlig kamp av han

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Verminator5 said:

Gabriel Jesus mister sesongåpningen grunnet kneskade. Han blir ute «a few weeks». Mon tro om det blir Eddie, Trossard eller Balogun som starter i sesongåpningen.

Balogun blir det ikke. Han har jo fått noen få minutter i preseason, ellers ikke engang vært i troppen. Merkelige greier.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke Nketihas statistikk i Arsenal i hodet , men er den så imponerende ? Er han så god at han er den som vil starte i våre første kamper , eller får Balogun sjansen ?

Hvor lenge blir Jesus ute ? Et par uker sies det. La oss håpe det er riktig. 

Vi skulle vel egentlig selge Nketiha eller Balogun. Nå må vi kanskje beholde begge. Jesus er ute nå. Hva om Trossard blir skadet.

Vi trenger en mål garantist. City har Haaland. Vi har ikke en som er i nærheten.  

 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Gunners68 said:

Jeg har ikke Nketihas statistikk i Arsenal i hodet , men er den så imponerende ? Er han så god at han er den som vil starte i våre første kamper , eller får Balogun sjansen ?

Hvor lenge blir Jesus ute ? Et par uker sies det. La oss håpe det er riktig. 

Vi skulle vel egentlig selge Nketiha eller Balogun. Nå må vi kanskje beholde begge. Jesus er ute nå. Hva om Trossard blir skadet.

Vi trenger en mål garantist. City har Haaland. Vi har ikke en som er i nærheten.  

 

Nketiah 2021/22(kun serie)

Kamper: 21

Minutter spilt: 825

Mål: 5

Assist: 1

Minutter pr scorede mål: 165

I alle turneringer(2021/22) 

Kamper: 28

Minutter spilt: 1283

Mål: 10

Assist: 1

Minutter pr scorede mål: 128

Nketiah 2022/23(kun serie)

Kamper: 30

Minutter spilt: 1069

Mål: 4

Assist: 2

Minutter pr scorede mål: 267

Alle turneringer (2022/23)

Kamper: 39

Minutter spilt: 1859

Mål: 9

Assist: 3

Minutter pr scorede mål: 207

 

Statistikken hans er ikke superimponerende, men jeg vil si den er ganske bra for en backupspiss som har jobbet mye med den oppbyggende delen av spillet sitt de siste par årene. Han er ingen Jesus, men det er få spisser som er på Jesus' nivå når det kommer til oppbyggende spill. Han har vist at han kan komme inn i perioder og gjøre en god jobb. Balogun er det større spørsmål til, selv om han hadde en fantastisk sesong i Ligue 1. Slik jeg ser det, er Baloguns potensial høyere, men pr dags dato er Nketiah en bedre backupspiss. Akkurat nå er ingen av dem gode nok til å starte kamp etter kamp over en hel sesong. De siste par sesongene har Nketiah scoret mål mot både Chelshit, Manure og Shitty. 

Men, hvis målet er å ta steget helt opp til toppen, noe det i mine øyne bør være, er dette kanskje siste sesongen til Nketiah i klubben vår. Han må ta enda et(eller noen) steg opp for å bli god nok til å være backup for oss. Neste sommer bør vi være på markedet for en toppspiss. To om verken Balogun(om han blir) eller Nketiah tar steget opp samt at Jesus ikke kommer seg hundre prosent fra kneskaden sin og også tar et steg når det kommer til målscoring. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Saliba kom til Arsenal og fikk ikke spilletid. Går til fransk fotball og blir en hit umiddelbart. Kommer tilbake og har en selvskreven plass i laget. 

Balogun har samme historie som Saliba, men får ikke spilletid. Inter er interessert og Arsenal verdsetter Balogun til 50 millioner pund. 50 millioner pund og får knapt spilletid. Noe må være riv ruskende galt. 

Lurer på hva vi verdsetter Nketiha til ?

Eddie har kommet seg han , men er han den som vil sikre oss suksess i CL og PL ?

Tviler sterkt på det.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Saliba kom til Arsenal og fikk ikke spilletid. Går til fransk fotball og blir en hit umiddelbart. Kommer tilbake og har en selvskreven plass i laget. 

Balogun har samme historie som Saliba, men får ikke spilletid. Inter er interessert og Arsenal verdsetter Balogun til 50 millioner pund. 50 millioner pund og får knapt spilletid. Noe må være riv ruskende galt. 

Lurer på hva vi verdsetter Nketiha til ?

Eddie har kommet seg han , men er han den som vil sikre oss suksess i CL og PL ?

Tviler sterkt på det.

Helt klart noe som skurrer i Balogun sagaen. Han var jo med å spilte bittelitt første kampen i usa, siden er han ikke nevnt. Tipper Mikel ikke ønsker han i troppen og vil ha han vekk.

Eddie var god i går han, men tviler på han er god nok for ett lag som tar mål av seg til å være bedre enn ifjor. Enkelte har klokkertro på at Eddie er mer enn nok, så mulig de får sitt svar nå i høst. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...