Jump to content

15.02.23 Manchester City (H)


Simbad

Recommended Posts

5 minutes ago, Ulfagrafr said:

At vi mangler Jesus og Partey forklarer ikkje missen fra Tomiyasu og gabi på 0-1 og 1-2 for det e så graverende at det svir i nasa av å se! 

Er jo absolutt ikke det jeg sier, men mener du at vi ikke savnet de to nevnte i dag? 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 175
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dette var jævlig surt. Vi taper primært grunnet stygge feil defensivt.

Det positive er at Jorginho er en ypperlig konkurrent til Partey. Det er ingen krise om Partey må stå over noen kamper.

Jeg syns Eddie får alt for mye kritikk. Ham skaffer straffen og kommer til tre veldig gode sjanser. Selvfølgelig burd2 han ha scoret i kveld.

 

Han får kritikk for sjamsesløsing, og folk savner Jesus. Jesus har mange fantastiske egenskaper, men ham er i beste fall erratic foran mål. 

 

Jeg er fortsatt positiv. Jorginho og Trossard er nyttige tilveksten til stallen vår. Vi har like mange poeng som City, med en kamp til gode. Selvfølgelig kan vi vinne serien.

Nå er det bare å glede seg til årets viktigste kamp så langt, nemlig den mot Villa.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, elx said:

Vi har en kamp igjen mot City...

Og vi er dypt dypt nede akkuratt nå. Har ingenting med mentalitet å gjøre imo. Har mer med forventinger og realisme.

Vi har mistet en luke på 8 poeng... På svært kort tid. 

Ikke scorer vi mål, ikke vinner vi. Det stemmer bare ikke, og City dundrer videre.

I dag er det en feig dommeravgjørelse som hindrer oss i å spille 11 mot 10. Neste kamp lever sitt eget liv og det er minimale forskjeller på lagene. Scorer vi først eller det kommer et rødt kort så er kampen vid åpen. 
 

Hengekampen vår er hjemme mot Everton. Ingen enkel kamp, men samtidig topp mot bunn. Vinner vi så er det 3 poeng som City ikke får. 

Link to comment
Share on other sites

Da var vi ikke nr 1 på tabellen lenger. For øyeblikket vet jeg ikke om vi er i stand til å ta plassen tilbake. Nå skal vi vel ut i 2 bortekamper. Vi må vinne begge for City er på vinnersporet. 

Det skal bli spennende å se om laget reiser seg igjen. Det har skjedd mye positivt denne sesongen. Det er mange kamper igjen og mye kan skje. 

Denne sesongen har vi vunnet over alle topp lagene utenom City. Det er vel en stund siden sist at vi har vunnet så mange topp kamper. 

Men , når det gjelder som mest så roter vi det til som vanlig . Flere gave pakninger i går som ødelegger alt. Ser frem til at det skal bli slutt på hjerne blødningene. 

Da er det borte mot Villa lørdag og så får vi  håpe at vi kan komme tilbake på vinnersporet. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Simbad said:

Er jo absolutt ikke det jeg sier, men mener du at vi ikke savnet de to nevnte i dag? 

Joda selvfølgelig , poenget mitt var bare at to enkeltfeil av to forsvarsspillere blei avgjørende og det har ingenting med jesus eller partey å gjøre. Gjør vi slike feil vinner vi ikkje med Partey eller Jesus heller

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, RP7 said:

City kommer ikke til å vinne alle sine kamper og vi har en kamp til gode. 
Å avskrive laget viser en ekstrem tapermentalitet. Alle lag i verden hadde drømt om å være i den situasjonen Arsenal er. 

Jeg avskriver laget. Ikke på grunn av matematiske muligheter eller tabellsituasjon, men på grunn av at laget har lite erfaring. City har knivet mot Liverpool i flere sesonger og er vant til å ligge i tette titteloppgjør. «Vi har fortsatt en luke ned», «vi har en kamp til gode», «vi har skjebnen i egne hender», «om de bare avgir poeng i ett par kamper så er vi der». Dette er en velkjent melodi for alle som følger Arsenal. Laget har kommet langt, men ikke langt nok. Det er min subjektive mening. Om du mener det skyldes tapermentalitet kjenner du meg dårlig 😊

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg avskriver laget. Ikke på grunn av matematiske muligheter eller tabellsituasjon, men på grunn av at laget har lite erfaring. City har knivet mot Liverpool i flere sesonger og er vant til å ligge i tette titteloppgjør. «Vi har fortsatt en luke ned», «vi har en kamp til gode», «vi har skjebnen i egne hender», «om de bare avgir poeng i ett par kamper så er vi der». Dette er en velkjent melodi for alle som følger Arsenal. Laget har kommet langt, men ikke langt nok. Det er min subjektive mening. Om du mener det skyldes tapermentalitet kjenner du meg dårlig 😊

Det er faktisk det som er manglende vinnermentalitet. Tror du Lucas Braathen står på toppen og tenker at dette kan jeg ikke vinne fordi jeg mangler erfaring??

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, RP7 said:

Det er faktisk det som er manglende vinnermentalitet. Tror du Lucas Braathen står på toppen og tenker at dette kan jeg ikke vinne fordi jeg mangler erfaring??

Om utøvere tenker som meg, er jeg enig med ditt resonnement. Det har jeg kritisert klubben for i en årrekke.

Unge Herr Braathen har åpenbart ikke tapermentalitet. Nå snakker vi om utenforstående (supporter/meg/andre) som vurderer en konkurranse og spår et utfall. Jeg syns ikke det er et tegn på tapermentalitet å spå at vi ikke vinner ligaen. Det er en mening. 

Link to comment
Share on other sites

Dagen derpå, etter et skuffende resultat hvor vi selv er grunnen til at City vinner. 

Sannsynligvis vinner vi ikke ligaen denne sesongen, men vi må prøve å kjempe hele veien inn. Nelson er tilbake, ESR er straks tilbake og Jesus nærmer seg. Partey sin skade skal visstnok ikke være alvorlig, og Jorginho er en god backup.

Vi er helt nødt til å begynne å bli mer effektive og smartere. Forhåpentligvis kan vi begynne å finne tilbake til vinnerformen mot Villa på lørdag.

Det er fortsatt langt fra over, vi er a poeng med City med en kamp mindre spilt. Klarer vi å ikke miste altfor mye momentum frem til Jesus er tilbake, kan alt skje.

Nketiah har hatt gjort det bedre enn mange kunne håpe på i Jesus sitt fravær, og mange glemmer at han fortsatt 'bare' er 23. Med unntak av Haaland(som er et unikum egentlig uansett alder), hvor mange spisser under 23 kan man si er på et bedre nivå? Han er 2. valget vårt denne sesongen og han har aldri fått så mange kamper på rad på toppnivå før. Disse faktorene er viktig å ikke glemme. Han har 4 mål på de 8 ligakampene vi har spilt siden VM. Det er ikke dårlig for et andrevalg.

Forhåpentligvis vil Nelson og ESR gi laget et løft nå, og Jesus enda et løft når han er tilbake. COYG! 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Verminator5 said:

Om utøvere tenker som meg, er jeg enig med ditt resonnement. Det har jeg kritisert klubben for i en årrekke.

Unge Herr Braathen har åpenbart ikke tapermentalitet. Nå snakker vi om utenforstående (supporter/meg/andre) som vurderer en konkurranse og spår et utfall. Jeg syns ikke det er et tegn på tapermentalitet å spå at vi ikke vinner ligaen. Det er en mening. 

Du skrev «jeg avskriver laget». Jeg var nok litt rask på avtrekkeren og tenkte at du var negativ til hele prosjektet og mente det ville falle sammen, beklager det. 
Kun ett lag vinner ligaen og nåløyet er så utrolig trangt. Jeg for min del håper selvfølgelig på ligaseier, men ser på denne sesongen som et gigantisk steg i riktig retning uansett. 
 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Simbad said:

Dagen derpå, etter et skuffende resultat hvor vi selv er grunnen til at City vinner. 

Sannsynligvis vinner vi ikke ligaen denne sesongen, men vi må prøve å kjempe hele veien inn. Nelson er tilbake, ESR er straks tilbake og Jesus nærmer seg. Partey sin skade skal visstnok ikke være alvorlig, og Jorginho er en god backup.

Vi er helt nødt til å begynne å bli mer effektive og smartere. Forhåpentligvis kan vi begynne å finne tilbake til vinnerformen mot Villa på lørdag.

Det er fortsatt langt fra over, vi er a poeng med City med en kamp mindre spilt. Klarer vi å ikke miste altfor mye momentum frem til Jesus er tilbake, kan alt skje.

Nketiah har hatt gjort det bedre enn mange kunne håpe på i Jesus sitt fravær, og mange glemmer at han fortsatt 'bare' er 23. Med unntak av Haaland(som er et unikum egentlig uansett alder), hvor mange spisser under 23 kan man si er på et bedre nivå? Han er 2. valget vårt denne sesongen og han har aldri fått så mange kamper på rad på toppnivå før. Disse faktorene er viktig å ikke glemme. Han har 4 mål på de 8 ligakampene vi har spilt siden VM. Det er ikke dårlig for et andrevalg.

Forhåpentligvis vil Nelson og ESR gi laget et løft nå, og Jesus enda et løft når han er tilbake. COYG! 

 

Er enig i det meste du sier, men jeg tror det blir en smule naivt å tro at Nelson kommer til å løfte laget på noe som helst vis. Har vært her i så mange år, aldri egentlig fått vist seg frem.

At vi har mistet Jesus i 2-3 mnd, det har kosta oss veldig mange poeng tror jeg.

 

Når det kommer til Nketiah, så er det vel ingen som klager på arbeidsmoral og vilje, han må bare treffe mål med skudd/headingene sine..

Hadde 1 100% sjanse mot city på hode, og en 85-90% sjanse på hode, begge gikk utenfor. 

Jeg savner å ha en Giroud type i laget som kan komme inn å heade ballen i mål.

Jeg tror vi klarer andre plass, og det er vel ingen som har realistisk sett trodd vi skulle klare å vinne tittelen, det "viktigste" er vel å komme tilbake i CL, også ta det derifra.

En ting er iallefall sikkert, vi har noe sykt bra på gang. Vi spilte bedre enn city, og med en bedre spiss og litt mindre hodeløshet bakover så kunne vi vunnet kampen.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hva som skjer er det tatt steg. enorme steg
 

Men nå er det viktig at vi ikke faller sammen som ett korthus. Det er ingen unnskyldninger lenger, kampene mot Villa, Leicester og Everton bør vinnes. En skulle tro vi har lært etter fjorårets kollaps, og det føler jeg meg ennå trygg på at vi har. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, RP7 said:

Du skrev «jeg avskriver laget». Jeg var nok litt rask på avtrekkeren og tenkte at du var negativ til hele prosjektet og mente det ville falle sammen, beklager det. 
Kun ett lag vinner ligaen og nåløyet er så utrolig trangt. Jeg for min del håper selvfølgelig på ligaseier, men ser på denne sesongen som et gigantisk steg i riktig retning uansett. 
 

Absolutt. Dette er verdifull erfaring for det unge laget vårt. Og over mer enn halve sesongen har vi faktisk vært det beste laget i ligaen. Om City nå kommer tilbake og vinner, er det absolutt ingen krise. Vi bygger et lag som sannsynligvis vil kunne kjempe i toppen i lang tid. Vi kan enda bli bedre, og det jobbes garantert knallhardt med det. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Uansett hva som skjer er det tatt steg. enorme steg
 

Men nå er det viktig at vi ikke faller sammen som ett korthus. Det er ingen unnskyldninger lenger, kampene mot Villa, Leicester og Everton bør vinnes. En skulle tro vi har lært etter fjorårets kollaps, og det føler jeg meg ennå trygg på at vi har. 

 

Største problemet sist sesong, er i mine øyner at vi ikke forsterka i Januar, med skadene vi hadde osv.

I år har vi iallefall forsterka med en svært rutinert spiller i Jorginho. I en posisjon vi sårt trenge backup. 

 

Vi har tatt sinnsyke steg, og jeg har full tiltro til Arteta.  

Vår beste 11 er helt klart på nivå med City.

Vi sliter derimot på backup plassene rundt forbi i laget, jeg er jo selvfølgelig klar over at vi ikke er City, eller Chelsea. Som kan bruke 324535 milliarder i et vindu. 

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, elx said:

 

Er enig i det meste du sier, men jeg tror det blir en smule naivt å tro at Nelson kommer til å løfte laget på noe som helst vis. Har vært her i så mange år, aldri egentlig fått vist seg frem.

Naivt? Jeg skriver forhåpentligvis, ikke garantert. Han er backup, og vil sannsynligvis få spilletid i EL så Saka får hvilt litt.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Simbad said:

Naivt? Jeg skriver forhåpentligvis, ikke garantert. Han er backup, og vil sannsynligvis få spilletid i EL så Saka får hvilt litt.

Nå tenker jeg generelt da, ikke ta det personlig. 

Men føler generelt at mange hauser opp Nelson. For meg har han vist veldig lite.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, RP7 said:

Du skrev «jeg avskriver laget». Jeg var nok litt rask på avtrekkeren og tenkte at du var negativ til hele prosjektet og mente det ville falle sammen, beklager det. 
Kun ett lag vinner ligaen og nåløyet er så utrolig trangt. Jeg for min del håper selvfølgelig på ligaseier, men ser på denne sesongen som et gigantisk steg i riktig retning uansett. 
 

Nei, på ingen måte! Laget har overrasket meg denne sesongen, og tatt langt større steg enn jeg hadde våget å håpe på. KSE, Edu og Arteta har gjort en utrolig jobb siden desember 2019. Jeg tror ikke vi vinner i år, men jeg elsker å ta feil med mine pessimistiske spådommer. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, elx said:

Nå tenker jeg generelt da, ikke ta det personlig. 

Men føler generelt at mange hauser opp Nelson. For meg har han vist veldig lite.

Tar det ikke personlig, synes bare det er rart å kalle det å håpe at noe skjer, naivt. 

Nelson har alltid virket frisk når han har fått innhopp for oss og han tilbyr noe litt annet enn våre andre vinger. Han storspilte mot Forest tidligere denne sesongen da Saka ble skadet og har tidligere spilt bra og scoret mot feks Liverpool. Dessverre har skader gjort sitt til at han ikke har fått utviklet seg så fort som man håpet på. Om han blir en god nok spiller for oss? Som førstevalg, sannsynligvis ikke. Som backup/squadspiller? Kanskje? Forhåpentligvis?

Det å få to spillere(Nelson og ESR) tilbake fra skade som kan rotere/komme innpå mot slutten av kamper/konkurrere med førstevalgene burde gi de fleste lag et løft.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Simbad said:

Tar det ikke personlig, synes bare det er rart å kalle det å håpe at noe skjer, naivt. 

Nelson har alltid virket frisk når han har fått innhopp for oss og han tilbyr noe litt annet enn våre andre vinger. Han storspilte mot Forest tidligere denne sesongen da Saka ble skadet og har tidligere spilt bra og scoret mot feks Liverpool. Dessverre har skader gjort sitt til at han ikke har fått utviklet seg så fort som man håpet på. Om han blir en god nok spiller for oss? Som førstevalg, sannsynligvis ikke. Som backup/squadspiller? Kanskje? Forhåpentligvis?

Det å få to spillere(Nelson og ESR) tilbake fra skade som kan rotere/komme innpå mot slutten av kamper/konkurrere med førstevalgene burde gi de fleste lag et løft.

 

Jeg synes det er naivt å tro at en som har 2 mål på 25 kamper for oss. (eller 27 nå eller hva faen det er) Skal gjøre noe forskjell - det er min mening.

Det er godt å ha backup på benken, men vi trenger bedre spillere enn nelson. 

ESR derimot har jeg svært stor tro på, om han ikke ender opp som en ny Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, elx said:

 

Jeg synes det er naivt å tro at en som har 2 mål på 25 kamper for oss. (eller 27 nå eller hva faen det er) Skal gjøre noe forskjell - det er min mening.

Det er godt å ha backup på benken, men vi trenger bedre spillere enn nelson. 

ESR derimot har jeg svært stor tro på, om han ikke ender opp som en ny Wilshere.

Igjen, jeg skriver forhåpentligvis(!) og jeg skriver om både Nelson og ESR i samme setning. At du henger deg opp i kun ett av navnene får du stå for.

Det å kalle det naivt at man håper på at noe skjer, gir null mening. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Igjen, jeg skriver forhåpentligvis(!) og jeg skriver om både Nelson og ESR i samme setning. At du henger deg opp i kun ett av navnene får du stå for.

Det å kalle det naivt at man håper på at noe skjer, gir null mening. 

Henger meg opp i et av navnene ? Hvis du ser på hva du sist quota meg på, så nevner jeg ESR.. 

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, elx said:

Henger meg opp i et av navnene ? Hvis du ser på hva du sist quota meg på, så nevner jeg ESR.. 

Du nevnte kun ESR i tredje kommentaren du quotet meg på. Du nevnte ikke ham i det hele tatt i de to første kommentarene dine..

Link to comment
Share on other sites

Nå er vi faen meg under etterforskning av FA igjen fordi vi ikke klarte å holde styr på spillerne våre mot City. Det samme gjelder for City. 

Det er veldig merkelig at det alltid blir satt i gang etterforskning når vi protesterer. Har sett nok av andre lag som gjør det samme,  men da skjer det ikke mye.

Bruno Fernandes må ha et ord inn hver eneste gang dommeren blåser for noe. Han er så konsekvent på plass ved dommeren for å protestere , at han gjør det nesten automatisk selv når dommeren blåser for avspark.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...