Jump to content

16.05.22 Newcastle (B)


Simbad

Recommended Posts

1 minute ago, sas2002 said:

Neste sesong blir det enda vanskeligere å klare topp 4. Conte vil handle. United blir å satse. Chelski ja hva faen skjer der. 

Akkurat det resonnementet dras hver sesong. Problemet vårt er ikke hva andre gjør. Problemet vårt neste sesong er at vi skal løpe rundt på potetåkre i Øst-Europa på torsdagskveldene, og spille mye mer fotball.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heia Norwich. 
jeg gir ikke opp før sesongen er ferdig. Alt kan skje. 
 

Offensivt og duellspillet fremover var fenomenalt dårlig i dag. 
 

synes Gabriel i midtforsvaret var helt enorm i dag. I tillegg synes jeg at Tomi spilte en bra kamp så lenge det varte. Også fornøyd med innhoppet til Pepe (bortsett fra den forferdelige tversoverpasningen som gav Newcastle tidenes kontring). Tavares spilte også en god kamp. Resten står til stryk synes jeg. 
 

med dagens spillertropp tror jeg at det beste laget vi kan stille er: 

ramsdale

Tomi - Gabriel - White - Tavares/Tierney

Partey - Xhaka

Ødwgaard

Pepe - Martinelli - Saka  

 

Link to comment
Share on other sites

Neste sesong skal bli interessant med tanke på kamp programmet.  Vi skal spille torsdags kamper på potetåkre i øst Europa som Verminator,  sier over her 😁 Vi har flere spillere som er veldig skade utsatte. Det må handles i sommer og det må handles smart. Kamp programmet kan bli tøft. Siste kamp helg før VM er 12 /13 november.  Første kamp igjen er på boxing day. Før VM skal det spilles PL , liga cup og EL kamper. Det må vel også bli noen midt uke kamper i PL før VM. Vi får håpe vi klarer å stille lag etter hvert 😁

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Ben Elfen said:

Heia Norwich. 
jeg gir ikke opp før sesongen er ferdig. Alt kan skje. 
 

Offensivt og duellspillet fremover var fenomenalt dårlig i dag. 
 

synes Gabriel i midtforsvaret var helt enorm i dag. I tillegg synes jeg at Tomi spilte en bra kamp så lenge det varte. Også fornøyd med innhoppet til Pepe (bortsett fra den forferdelige tversoverpasningen som gav Newcastle tidenes kontring). Tavares spilte også en god kamp. Resten står til stryk synes jeg. 
 

med dagens spillertropp tror jeg at det beste laget vi kan stille er: 

ramsdale

Tomi - Gabriel - White - Tavares/Tierney

Partey - Xhaka

Ødwgaard

Pepe - Martinelli - Saka  

 

Det er vel en start 11 vi aldri har sett sammen??

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, RP7 said:

Det er vel en start 11 vi aldri har sett sammen??

Tror ikke det, men det er den jeg skulle ha likt å se. Personlig håper jeg vi forlenger med både Pepe og Elneny. Nketiah, greit nok, men han må finne seg i å spille annen fiolin. Spillere som gjerne må forsvinne er: Lacazette, Soares og Holding.  

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Tror ikke det, men det er den jeg skulle ha likt å se. Personlig håper jeg vi forlenger med både Pepe og Elneny. Nketiah, greit nok, men han må finne seg i å spille annen fiolin. Spillere som gjerne må forsvinne er: Lacazette, Soares og Holding.  

Pepe vil ikke få slippe til av Arteta. Ganske sikker på at Arsenal vil selge ham. Spørsmålet er om noen vil kjøpe han. Elneny har jeg aldri likt noe spesielt. Han har dog aldri sittet og sutret på benk. Han har vært kastet inn på her og der, og jeg skal medgi at han har stukket seg frem ved flere anledninger med en solid arbeids innsats. Kan kanskje være en back up . En mann som kan jobbe hardt skal man kanskje ikke kvitte seg med i Arsenal 😁

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Gunners68 said:

Pepe vil ikke få slippe til av Arteta. Ganske sikker på at Arsenal vil selge ham. Spørsmålet er om noen vil kjøpe han. Elneny har jeg aldri likt noe spesielt. Han har dog aldri sittet og sutret på benk. Han har vært kastet inn på her og der, og jeg skal medgi at han har stukket seg frem ved flere anledninger med en solid arbeids innsats. Kan kanskje være en back up . En mann som kan jobbe hardt skal man kanskje ikke kvitte seg med i Arsenal 😁

Det er, så vidt jeg vet, ingen i dagens tropp som har sutret på benk. Man trenger habile backupspillere. Finner neppe noen bedre enn Elneny

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners77 said:

Arsenals Granit Xhaka var svært kritisk til spillernes innstilling i denne avgjørende kampen. Han tok i bruk uvanlig sterke ord etter kampen.

Sier vel sitt.

Er helt riktig. Er den berømte snillismekulturen. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners77 said:

Arsenals Granit Xhaka var svært kritisk til spillernes innstilling i denne avgjørende kampen. Han tok i bruk uvanlig sterke ord etter kampen.

Sier vel sitt.

 

Er dette jeg klagde på i forumet her gjennom hele kampen.. Hvor faen er guts? Viljen? Blø for drakta? Skjedde faen ikke i denne viktige kampen iallefall... 

Er enda svaert skuffa...

Link to comment
Share on other sites

Nå har våre fått føling med hva det vil si å spille om plass i CL. Det er nyttig erfaring å ta med seg for både spillere og manager. Vi har gode spillere i laget vårt,  og de er veldig snille og greie. Alt for snille og greie. Vi har fått noen røde kort denne sesongen,  men jeg vil ikke si at vi har et lag med slaktere. Vi får røde kort hvor andre ikke får gult en gang. Fandenivoldsk innsats har vi sett i noen kamper.  Ikke for mange av de kampene nei. 

I går så det ut som om det var Newcastle som spilte for plass i CL. 

Taper Everton torsdag mot Palace så spiller de for plass i PL mot oss. Norwich kan sørge for en Spursy i sin siste kamp i PL på en stund. 

Da trenger vi bare å slå Everton på Emirates. Say no more. 

Gratulerer med dagen forresten til alle gooners 🇧🇻🇧🇻😁

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

Skal bli spennende å se hvem Arteta & Co vil signere i sommer. Vi trenger noen forsterkninger. 

Arteta skulle ikke ha latt Auba gå uten å ha en erstatter klar. På topp har vi Laca og Eddie. Spurs har Kane og Son.  Det ble en av flere forklaringer på hvorfor vi ikke nådde opp. Dessverre. 

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Gunners68 said:

Skal bli spennende å se hvem Arteta & Co vil signere i sommer. Vi trenger noen forsterkninger. 

Arteta skulle ikke ha latt Auba gå uten å ha en erstatter klar. På topp har vi Laca og Eddie. Spurs har Kane og Son.  Det ble en av flere forklaringer på hvorfor vi ikke nådde opp. 

Arteta skal lastes. Spillerne skal slaktes. Xhaxa har helt rett. Tåler du ikke presset bli hjemme. Gabriel og Xhaxa eneste på laget med baller. Resten er snille, høflige gutter.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en tynn stall med mange unge spillere som dessverre blei utbrent de siste 2 mnd. 4 seirer og 5 tap de siste 9 kampene. Neste år er alle de unge spillerne et år eldre og har et år mer erfaring som vil være til stor hjelp til neste sesong. 5-6 nye spillere som forsterker laget og ut med siste rest av Wenger/Emery æraen. Lacazette, Nketiah og Elneny har gått ut kontraktene så de må vekk. Ut må Holding, Xhaka, Pepe, Leno og Soares så vi er kvitt alle spillerne som har sviktet i avgjørende situasjoner gang på gang. Blir vi kvitt alle de spillerne har vi byttet ut hele laget på 2-3 år. Inn med nye spillere som er 23-26 år med erfaring og lederskap.

Er fornøyd med innsatsen til laget i år. Ingen som hadde tippet at Arsenal skulle kjempe om cl plass helt til slutt. Men med et ungt og tynn stall måtte bare lufta gå ut til slutt.

Nå vil sikkert mange skylde på Arteta at han sviktet fordi han ikke fikk inn nye spillere i januar. Heller ingen spillere,  enn halvgode panikkjøp som vi har gjort så mange ganger tidligere. Har tro på prosjektet vi har startet på og at de rette spillerne kommer inn i løpet av sommeren og at vi kommer blant topp 4 neste år. COYG

Link to comment
Share on other sites

Det var mange du ville ha ut Tony , men jeg slutter meg til listen. Spørsmålet er bare hvem vi blir kvitt. Nå har de fått ut daukjøtt i de seneste vinduene og måtte det fortsette. Vi må nå få inn folk som har det som skal til for å løfte laget. I går var det ikke mange som ledet an for å gå i krigen. 

Vi har en rekke unge flotte talenter,  men vi trenger noe mer en det. Det blir veldig tafatt når vi står uten krigere. Noen vil fremheve Xhaka som en kriger.  Ja , han har hatt noen bra kamper for oss , MEN ikke bra nok.  Gabriel er bra bakerst , men det er veldig varierende ellers bak der.

Håper vi går inn i sesong avslutningen neste sesong med et mye sterkere lag. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Gunners68 said:

Det var mange du ville ha ut Tony , men jeg slutter meg til listen. Spørsmålet er bare hvem vi blir kvitt. Nå har de fått ut daukjøtt i de seneste vinduene og måtte det fortsette. Vi må nå få inn folk som har det som skal til for å løfte laget. I går var det ikke mange som ledet an for å gå i krigen. 

Vi har en rekke unge flotte talenter,  men vi trenger noe mer en det. Det blir veldig tafatt når vi står uten krigere. Noen vil fremheve Xhaka som en kriger.  Ja , han har hatt noen bra kamper for oss , MEN ikke bra nok.  Gabriel er bra bakerst , men det er veldig varierende ellers bak der.

Håper vi går inn i sesong avslutningen neste sesong med et mye sterkere lag. 

 

 

 

Elneny får nok 2 nye år og Eddie 2 år

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Vi har en tynn stall med mange unge spillere som dessverre blei utbrent de siste 2 mnd. 4 seirer og 5 tap de siste 9 kampene. Neste år er alle de unge spillerne et år eldre og har et år mer erfaring som vil være til stor hjelp til neste sesong. 5-6 nye spillere som forsterker laget og ut med siste rest av Wenger/Emery æraen. Lacazette, Nketiah og Elneny har gått ut kontraktene så de må vekk. Ut må Holding, Xhaka, Pepe, Leno og Soares så vi er kvitt alle spillerne som har sviktet i avgjørende situasjoner gang på gang. Blir vi kvitt alle de spillerne har vi byttet ut hele laget på 2-3 år. Inn med nye spillere som er 23-26 år med erfaring og lederskap.

Er fornøyd med innsatsen til laget i år. Ingen som hadde tippet at Arsenal skulle kjempe om cl plass helt til slutt. Men med et ungt og tynn stall måtte bare lufta gå ut til slutt.

Nå vil sikkert mange skylde på Arteta at han sviktet fordi han ikke fikk inn nye spillere i januar. Heller ingen spillere,  enn halvgode panikkjøp som vi har gjort så mange ganger tidligere. Har tro på prosjektet vi har startet på og at de rette spillerne kommer inn i løpet av sommeren og at vi kommer blant topp 4 neste år. COYG

Enig i det meste her Tony. Vi har hatt en sesong langt over forventning. Mange her på forumet tippet at vi skulle havne på nedre halvdel av tabellen og jeg ble latterliggjort for at jeg anså oss som en topp 4 kandidat. Jeg mener dog at når vi er så nære bør vi klare det. 
 

Får ikke regnestykket ditt til å gå opp med 5-6 inn og 8 ut når du samtidig mener vi har for tynn stall

Link to comment
Share on other sites

Sesongen har jo vært langt bedre en forventet. Ikke mange anså oss gode nok for topp 4. Vi spiller nå siste kamp og vi kan fortsatt nå målet om topp 4. Litt bedre stall og vi hadde mest sannsynlig vært der.

Stallen anser jeg tynn på den måten at den er ikke god nok. Tony navngir 7  - 8 spillere over her som han vil ha ut. Det skjer ikke i et vindu. Men , vi må forsterke førstelaget og benken må bli sterkere. I går var det en del U-23 spillere på benk. Laca , Pepe og Cedrik kom inn. Ingen av de hadde noen god dag.

Det blir spennende å se hvem som kommer og drar denne sommeren. 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Ben Elfen said:

Enig i det meste her Tony. Vi har hatt en sesong langt over forventning. Mange her på forumet tippet at vi skulle havne på nedre halvdel av tabellen og jeg ble latterliggjort for at jeg anså oss som en topp 4 kandidat. Jeg mener dog at når vi er så nære bør vi klare det. 
 

Får ikke regnestykket ditt til å gå opp med 5-6 inn og 8 ut når du samtidig mener vi har for tynn stall

Av de spillerne jeg nevnte så er det vel bare Xhaka, Soares? og Lacazette som har spilt over 20+ kamper i år. Holding, Nketiah, Elneny, Pepe og Leno har ikke blitt benyttet så mye bortsett fra de siste mnd. og ved skader.

Vi har en ny keeper som kommer til sommeren. Saliba kommer tilbake. Vi har noen store talenter som er 19-22 år som må fases inn i laget. Så med 5-6 nye spillere med erfaring og lederegenskaper bør det være nok. Får vi inn noen spillere med lederegenskaper er det lettere å fase inn ungguttene. Så med mitt regnestykke er det 8 stallfyll ut og 8 spillere inn, pluss ungguttene.

Vet at det er urealistisk 🤔 men lov å håpe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare rister på hodet når jeg leser at @Tonyvil ha Xhaka ut. Han er kanskje vår viktigste spiller og vår ubestridte leder på banen.

Personlig ønsker jeg at han får tilbake kapteinsbindet, som rettmessig tilhører ham.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Jeg bare rister på hodet når jeg leser at @Tonyvil ha Xhaka ut. Han er kanskje vår viktigste spiller og vår ubestridte leder på banen.

Personlig ønsker jeg at han får tilbake kapteinsbindet, som rettmessig tilhører ham.

Missforstå meg rett. Jeg liker Xhaka også. Vil bare ha noe nytt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Missforstå meg rett. Jeg liker Xhaka også. Vil bare ha noe nytt. 

Det finnes faktisk til og med spillere som er bedre en Xhaka. Men , hvis han er vår kanskje viktigste spiller så sier det en del om standaren i Arsenal. Rett skal være rett , han har spilt bra kamper for oss, men han har kostet oss mye hodebry .

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Det finnes faktisk til og med spillere som er bedre en Xhaka. Men , hvis han er vår kanskje viktigste spiller så sier det en del om standaren i Arsenal. Rett skal være rett , han har spilt bra kamper for oss, men han har kostet oss mye hodebry .

Ingenting i forhold til Partey og White. Prislappen og løpende pris for to spillere som henholdsvis ikke er på banen og en som underpresterer i 50% av kampene er ekstrem. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Gunners68 said:

Det var mange du ville ha ut Tony , men jeg slutter meg til listen. Spørsmålet er bare hvem vi blir kvitt. Nå har de fått ut daukjøtt i de seneste vinduene og måtte det fortsette. Vi må nå få inn folk som har det som skal til for å løfte laget. I går var det ikke mange som ledet an for å gå i krigen. 

Vi har en rekke unge flotte talenter,  men vi trenger noe mer en det. Det blir veldig tafatt når vi står uten krigere. Noen vil fremheve Xhaka som en kriger.  Ja , han har hatt noen bra kamper for oss , MEN ikke bra nok.  Gabriel er bra bakerst , men det er veldig varierende ellers bak der.

Håper vi går inn i sesong avslutningen neste sesong med et mye sterkere lag. 

 

 

 

Vi har brukt 1.5 milliarder på en keeper, en høyreback, en stopper og en backup på venstreback. Vi slipper inn flere mål en ifjor. Skal vi bruke 1.5 milliarder på midtbanespillere i til sommeren?

Link to comment
Share on other sites

Søndag blir alt avgjort og det kan bli CL , men mest sannsynlig EL. Vi får se hvor mye penger eieren vil bla opp og vi får se hvor mange det er som vil til Arsenal. Hvor attraktive er vi egentlig ? 

Vi har tatt flere steg i rett retning , men nok en gang feilet vi i avgjørende kamper. Ledelsen tok noen avgjørende beslutninger ved å selge Auba uten og erstatte ham. De klarte ikke å få erstattet ham da førstevalget gikk til en annen klubb i Italia. 

Håper  i alle fall at ledelsen kan få på plass spillerne de vil kjøpe i god tid før sesongen starter. Det ville også være et steg i rett retning at vi for en gangs skyld er klare til sesong start.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...