Jump to content

13.08.21 Brentford (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2 minutes ago, Bekkern said:

Fint å se at noen selv på en slik kveld etter å ha blitt knust av et opprykkslag klarer å se positive elementer i spillet vårt. Lenge får Arteta jobbe med sitt prosjekt?! Fem-seks overgangsvinduer til?! 

Jeg gir ham ut neste sommervindu. Altså de første kampene neste sesong. Da bør vi gjøre det bedre denne sesongen enn i fjor, og vi trenger å se ambisjoner med hvem som forsvinner og hvem som kommer inn både i januar og neste sommer.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Robbi said:

En manager i andre klubber på øvre halvdel på tabellen har ikke overlevd så lenge som Arteta i Arsenal med slikt spill og resultater. 

Vil du heller at vi sparker managere annenhver sesong, med vår økonomi, og kanskje(?) gjør det bra en sesong eller to for så å begynne å slite igjen? 

Link to comment
Share on other sites

Først PG fremst velkommen til nye debattanter. Det er dagens høydepunkt. 
 

treneren er nok ikke det største problemet. Det virker som det har vært en giftig tropp en god stund nå. Bli kvitt soste rest og bygg opp på nytt. 
jeg er veldig fornøyd med profilene på spillerne vi har hentet inn. Unge gutter med (noe som virker som) rett innstilling. Jeg håper vi også henter inn Ødegaard. Da mangler vi kun en høyreback og stallen skal være god nok til å kjempe om Europa denne sesongen og enda bedre plasseringer de neste sesongene. 
 

når det kommer til Arteta så må gjerne han få fortsette i mange år til for min del, men vi må få en spillestil som sitter og akkurat det haster litt. En meddebattant har skrevet at Laca og Auba ønsker seg bort. Veldig spesielt å komme med det rett før seriestart hvis det stemmer - og hvis det stemmer så kast dem på dør. 
 

jeg har vært Arsenalfan siden 85 og kommer til å være det de neste 30 årene også, og jeg har forsåvidt ingen hastverk med å vinne titler. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Pirès#7 said:

Fotball er ferskvare, dårlige resultater over tid ødelegger klubben økonomisk. Er vi helt ute å kjøre til jul må noe gjøres tror jeg. Håper det bedrer seg med spillere tilbake. 

Partey og Gabriel er dypt savnet. Auba har vært helt ute av det. Laca langt bedre. Klart det bedrer deg, men spørs om det er godt nok likevel 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Vil du heller at vi sparker managere annenhver sesong, med vår økonomi, og kanskje(?) gjør det bra en sesong eller to for så å begynne å slite igjen? 

Ønsker ikke at vi sparker manager annenhver sessong, nei. Ønsker vel heller at vi får en manager som virkelig viser fremgang i spill og innsats. Ikke det at vi ikke bruker så veldig lite penger heller. Brukt veldig mye penger på midstopper jeg er usikker på om var der vi hadde mest bruk for. Å er redd det blir brukt 40-50 mill på Ødegård nå. Føler meg sikker på han ikke er god nok. 

Blir han signert har vi brukt godt over en milliard i år på ikke gode nok og riktige spillere etter min mening  

Har også vansker med å få solgt spillere, torreira, Kola, Xhaka, Guendozi, for å få inn noen kroner for å forsterke troppen. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Partey og Gabriel er dypt savnet. Auba har vært helt ute av det. Laca langt bedre. Klart det bedrer deg, men spørs om det er godt nok likevel 

Sant nok. Arteta må iallefall få gjort noe endringer med spillestilen, for alt vi har skapt i ett år nå er innlegg fra venstre. Veldig dårlig offensivt ellers, og det er ikke spillerne sin skyld alene. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Partey og Gabriel er dypt savnet. Auba har vært helt ute av det. Laca langt bedre. Klart det bedrer deg, men spørs om det er godt nok likevel 

Vi hadde 22 målsjanser i dag. 4 gikk på mål. Vi skapte også flere sjanser enn Brentford. Klarer vi å bli mer kliniske er jeg positiv. Samt får samspilt laget bedre. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Vil du heller at vi sparker managere annenhver sesong, med vår økonomi, og kanskje(?) gjør det bra en sesong eller to for så å begynne å slite igjen? 

Nei, men er vel på høy tid å begynne å prestere litt bedre enn det vi har gjort de siste to årene. Hvor er progresjonen? Er det for mye forlangt å stille litt krav og ha litt ambisjoner med det man driver med?  Når vi har penger til å kjøpe en midtstopper for 500 mill når det er andre posisjoner som skriker etter forsterkning så er økonomien ikke så dårlig. Er vel bare Arsenal som klarer å kjøpe en stopper til 280 millioner og låne han ut i to år. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Pirès#7 said:

Sant nok. Arteta må iallefall få gjort noe endringer med spillestilen, for alt vi har skapt i ett år nå er innlegg fra venstre. Veldig dårlig offensivt ellers, og det er ikke spillerne sin skyld alene. 

Enig i det. Er blitt veldig dårlig offensivt. Auba som har bøttet inn mål i alle år, stopper også helt opp. Skåra veldig lite mål inforrige sessong og så ikke akkurat noe lyst ut offensivt i dagens kamp heller desverre. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Robbi said:

Ønsker ikke at vi sparker manager annenhver sessong, nei. Ønsker vel heller at vi får en manager som virkelig viser fremgang i spill og innsats. Ikke det at vi ikke bruker så veldig lite penger heller. Brukt veldig mye penger på midstopper jeg er usikker på om var der vi hadde mest bruk for. Å er redd det blir brukt 40-50 mill på Ødegård nå. Føler meg sikker på han ikke er god nok. 

Blir han signert har vi brukt godt over en milliard i år på ikke gode nok og riktige spillere etter min mening  

Har også vansker med å få solgt spillere, torreira, Kola, Xhaka, Guendozi, for å få inn noen kroner for å forsterke troppen. 

Jeg ser fremgang i laget. Spillere som ikke kjemper(kanskje med unntak av Auba) blir litt etter litt satt ut av laget. I dag skaper vi 22 muligheter (men klarer ikke få mange nok på mål). Klarer Ødegaard(hvis han kommer) å finne det nivået han hadde i Sociedad kan han bli en spiller som forer Auba tilbake i 20+ målkategorien igjen. 

Link to comment
Share on other sites

Er jo så frustrerende å se hvordan Arsenal er blitt etter Wenger tiden. 

Hadde ballen mye i dag, men skaper så å si null å niks. Ikke mange sjansene. 

Brentford skapte større sjanser. 

Savner virkelig innsats. 

Har veldig dårlig magefølelse for neste to kampene mot chelsea og city. Uff. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ray1955 said:

Får håpe det da, men vi hadde da nok midtstoppere fra før, utrolig frustrerende foran mål i dag.

Ikke uenig og vi slapp inn få mål i fjor, så som sagt, ser hvor du vil hen. 
 

jeg tipper St Arteta mente vi var for dårlige til å spille oss ut og at vi trengte en spillende stopper. 
 

men, som deg, mener jeg andre posisjoner var mer prekære

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Bekkern said:

Nei, men er vel på høy tid å begynne å prestere litt bedre enn det vi har gjort de siste to årene. Hvor er progresjonen? Er det for mye forlangt å stille litt krav og ha litt ambisjoner med det man driver med?  Når vi har penger til å kjøpe en midtstopper for 500 mill når det er andre posisjoner som skriker etter forsterkning så er økonomien ikke så dårlig. Er vel bare Arsenal som klarer å kjøpe en stopper til 280 millioner og låne han ut i to år. 

Progresjonen er der. Se på laget fra boxing day i fjor til sesongslutt. I dag var vi ikke der, men det er noe pga sykdom i siste time blant to av spissene våre, tre debutanter. 

Saliba ble kjøpt av Sanllehi, mest sannsynlig med penger under bordet. Er en grunn til at Sanllehi måtte gå. Og hvor mange bedre lag enn oss lar 19 år gamle stoppere få spille jevnlig i en toppliga? 

Vi har ambisjoner, men vi kan ikke bare gå ut og si at vi skal kjempe helt i toppen med et så ungt lag. Arteta prøver å endre mentaliteten i klubben som ikke har vært der på flere år. Den mentaliteten starta ikke for to år siden, men mens Wenger fortsatt var manager. Vi har blitt kvitt en del av de spillerne som stod for den mentaliteten allerede, men jobben er ikke ferdig. 

Uten White inn hadde vi hatt Holding og Chambers(som blir foretrukket på høyreback) som høyrestoppere. Er det bra nok?

Ja, vi trenger flere spillere inn. Og interessen for Ødegaard viser at vi prøver. Vi har tre debutanter som starter i dag(to som ikke har spilt PL-fotball før, selvsagt vil ikke samspillet sitte helt. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Robbi said:

Er jo så frustrerende å se hvordan Arsenal er blitt etter Wenger tiden. 

Hadde ballen mye i dag, men skaper så å si null å niks. Ikke mange sjansene. 

Brentford skapte større sjanser. 

Savner virkelig innsats. 

Har veldig dårlig magefølelse for neste to kampene mot chelsea og city. Uff. 

Vi skapte 22 muligheter. Det er bra med sjanser. Vi slet med å få mange nok av dem på mål, og var ikke kliniske nok når vi fikk sjansen, men vi skapte faktisk flere sjanser enn Brentford, selv om de skapte større sjanser. (mål nummer to skulle aldri stått, fordi det er klar holding av keeper). 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Vi skapte 22 muligheter. Det er bra med sjanser. Vi slet med å få mange nok av dem på mål, og var ikke kliniske nok når vi fikk sjansen, men vi skapte faktisk flere sjanser enn Brentford, selv om de skapte større sjanser. (mål nummer to skulle aldri stått, fordi det er klar holding av keeper). 

Brentford hadde 8 sjanser vi 22. virket motsatt når vi så kampen. Det tyder på kvaliteten i våre og deres angrep synes jeg. Likevel oppløftende at vi hadde såpass mange sjanser. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Vi skapte 22 muligheter. Det er bra med sjanser. Vi slet med å få mange nok av dem på mål, og var ikke kliniske nok når vi fikk sjansen, men vi skapte faktisk flere sjanser enn Brentford, selv om de skapte større sjanser. (mål nummer to skulle aldri stått, fordi det er klar holding av keeper). 

Greit nok at vi skapte 22 sjanser, men ikke mange STORE sjanser. Samme med sessongen i fjor å, putta for lite mål. Slapp inn lite. Offensivt synes jeg Artetas spillestil svikter. Han har ikke spillerne til å spille slik han vil. 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Robbi said:

Greit nok at vi skapte 22 sjanser, men ikke mange STORE sjanser. Samme med sessongen i fjor å, putta for lite mål. Slapp inn lite. Offensivt synes jeg Artetas spillestil svikter. Han har ikke spillerne til å spille slik han vil. 

 

Vi skapte mer enn nok sjanser til å vinne kampen, uavhengig av om vi ble snytt for straffe og at Brentford fikk tildelt et mål av dommer. Nei, ikke mange store sjanser, men to av våre mestscorende spilte ikke. 

Hadde vi vært mer kliniske foran kassene hadde vi vunnet kampen. 

1 minute ago, Pirès#7 said:

Vi hadde ikke 22 sjanser. Vi hadde 22 skudd mot mål, alt som blokkeres osv teller med.

Vi hadde kanskje 2-3 ordentlige sjanser i kampen, med xhaka, pepe og esr. 

Så et skudd som er på vei mot mål, men som blir blokkert/endrer retning i siste liten er ikke en sjanse i dine øyne? Det er fortsatt en sjanse, derfor det blir satt i statistikken som en målsjanse.

Xhaka sine to avslutninger (som jeg husker) gikk over og utenfor. De gikk ikke på mål, men de var fortsatt sjanser de også. 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Simbad said:

Saliba ble kjøpt av Sanllehi, mest sannsynlig med penger under bordet. Er en grunn til at Sanllehi måtte gå. Og hvor mange bedre lag enn oss lar 19 år gamle stoppere få spille jevnlig i en toppliga? 

Jeg vet ikke noe om penger under bordet, legg gjerne ved link om dette. 

Han ble kjøpt da Sanllehi var hos oss, og jeg har ikke sett han spille, men det jeg leste om han i fjor, var at han presterte på topp. Hvis jeg ikke husker feil, så ble han ikke driblet en eneste gang i fjor. 

Jeg syns det er rart han ikke har fått en bitteliten sjanse hos oss. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...