Jump to content

2019.12.12 Standard Liege (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Standard Liege  crest  Standard Liege   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Torsdag 12.. desember 2019, kl 18:55, Stade Maurice Dufrasne
Europa League, gruppespill, 6. kamp 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium

I skrivende stund så er Ceballos den eneste spilleren som sannsynligvis er utilgjengelig.

I teorien så kan Arsenal fremdeles ryke ut av turneringen, man da må Standard Liege slå oss med fem mål i denne kampen. For i vinne gruppen og få best mulig seeding i trekningen til cuprunden så må Arsenal sannsynligvis vinne denne kampen da laget før siste runde i gruppespillet kun ligger ett poeng foran Frankfurt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

5 minutes ago, Tapapa said:

Xhaka ute mot City er krise. 

Ja vi får en Matteo som springer veggimellom og neppe klarer å holde posisjonen sin. Blir mye rom der gitt. Slipper heldigvis de hårreisende tversoverspasningene men heller Xhaxa en Matteo når vi spiller med Torreira.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Ja vi får en Matteo som springer veggimellom og neppe klarer å holde posisjonen sin. Blir mye rom der gitt.

Hvis Guendouzi får en klar kampplan han skal følge, har jeg full tro på at han vil klare å utføre det. Mye av grunnen til at Matteo har løpt 'veggimellom' er fordi vi har hatt for lite bevegelse i laget generelt. Han har prøvd å ta ansvar som egentlig de mer etablerte spillerne burde tatt. De gangene Guendouzi har hatt en klar rolle og har hatt god nok støtte fra de andre midtbanespillerne, har han virket mye mer rutinert og voksen i spillestilen. Jeg vil mye heller at vi satser på Guendouzi som har et veldig stort potensial, enn en Xhaka som rett og slett ikke er god nok og som fortsetter å gjøre de samme feilene om og om igjen. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Hvis Guendouzi får en klar kampplan han skal følge, har jeg full tro på at han vil klare å utføre det. Mye av grunnen til at Matteo har løpt 'veggimellom' er fordi vi har hatt for lite bevegelse i laget generelt. Han har prøvd å ta ansvar som egentlig de mer etablerte spillerne burde tatt. De gangene Guendouzi har hatt en klar rolle og har hatt god nok støtte fra de andre midtbanespillerne, har han virket mye mer rutinert og voksen i spillestilen. Jeg vil mye heller at vi satser på Guendouzi som har et veldig stort potensial, enn en Xhaka som rett og slett ikke er god nok og som fortsetter å gjøre de samme feilene om og om igjen. 

Dette støtter jeg. Har stor tro på Guendouzi og får han en mer veldefinert rolle som anker så vil han ta nye steg. Han er bedre med ball og mer mobil enn både Torreira og Xhaka. De få minuttene han fikk mot WH var nok til at vi holdt ballen i laget ut kampen. 

Guendouzi (og de andre) har lidd mye under mangel på organisering og struktur under Emery. 

Xhaka viste i perioder langt bedre takter mot WH, men han hadde to grusomme pass på tvers som begge skapte sjanser for WH. Slike feil kan han rett og slett ikke gjøre. Det er graverende at han ikke lærer av dette, men gjør de samme feilene på nytt og på nytt. Det må få konsekvenser for ham. 

 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Marius- said:

At Pepe har hovne knær etter den kampen der er ikke rart. Hadde en av Klopp sine spillere blitt taklet slik hadde han ennå dirra på sidelinja. 

Det er fullt forståelig. Det var svakt av dommerteamet å la Cresswell bli på banen.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, RP7 said:

Xhaka viste i perioder langt bedre takter mot WH, men han hadde to grusomme pass på tvers som begge skapte sjanser for WH. Slike feil kan han rett og slett ikke gjøre. Det er graverende at han ikke lærer av dette, men gjør de samme feilene på nytt og på nytt. Det må få konsekvenser for ham. 

Det at han fortsetter å gjøre de samme feilene og ikke virker å prøve å lære er en av grunnene til at jeg helst vil ha ham så langt vekk fra klubben som mulig.

Det og at han snakket om den lille promillen av 'fans' som hetset familien hans som om de skulle vært alle Arsenalfans.' Unnskyldningen' hans synes jeg var lite smart.

Og jeg ser veldig lite til de påståtte lederegenskapene hans. Det er ikke han som står frem når ting butter i mot. Heller motsatt. Gjør stygge feil under press når vi trenger noen til å lede an. 

Jeg skjønner virkelig ikke at enkelte mener at han er en nøkkelspiller. Jeg mener Torreira og Guendouzi kan gjøre den samme jobben, bare bedre, når de får den rollen Xhaka har hatt og ikke blir satt til å gjøre 'alt annet'. 

Det er ytterst sjelden han er nest eller tredjesist på ballen og han er ofte feilplassert, jobber halvhjerta hjem og går sjelden inn i midtbanekrigen. Han pådrar seg mange unødvendige gule kort og frispark i farlige posisjoner. 

Jeg hater ikke karen, men jeg synes det meste han har gjort i sin Arsenalkarriere viser at han ikke passer spillestil eller fortjener drakta.

Som 27-åring sentralt på midten forventer jeg faktisk mer og bedre. Hadde han vært 4-7 år yngre hadde jeg nok sett annerledes på det, men nå har han vært her siden 2016 og ikke utviklet seg/lært av sine feil. 

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi opptrådt og signert spillere som en storklubb så hadde mange av våre spillere aldri blitt signert. Xhaka er en av de. Han kommer aldri til å lære av sine feil. 

Xhaka og flere med han er det vi hadde råd til på det tidspunktet og det svir vi for i dag. Sokratis og Mustafi er inne i samme gruppen - flere med. De er alle middelmådige spillere. 

Det er kun Arsenal som har signert så dårlige spillere. De hadde ikke fått kontrakt i noen annen klubb i toppen av PL. Sånn er det når vi som klubb ikke satser.

Vi har på lang sikt gått fra Tony Adams som kaptein til Xhaka.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Marius- said:

Jeg sa vel februar på tierny og ble kalt diverse :) Nå ble det ennå lenger, gutten er nok litt mer skadeutsatt enn noen håpet/trodde. Kanskje han blir iallfall kvitt de andre tingene han har slitt med nå

Skuldra ute av ledd var mer et uhell men kipt gitt. Blir alt for tynt med kun Kola der framover. 

Link to comment
Share on other sites

Han hadde allerede slitt med den skulderen siden før han kom til oss. Så det var noe man anså som ett problem før den gikk ut av ledd.

The left-back picked up the injury in the 26th minute, defending against Michail Antonio, and it came off the back of a report in The Athletic which revealed he’d been having an ongoing issue with his shoulder.

Hentet fra arseblog

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...