Jump to content

2019.12.01 Norwich (B)


Polljen

Recommended Posts

Norwich City    crest   Norwich City    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag 1. desember 2019, kl 15:00, Carrow Road
Premier League, 14. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo


Skadesituasjonen: Luiz (forslåtte ribbein) vil bli vurdert i forkant av kampen, Mustafi (forslått venstre fot) vil bli vurdert i forkant av kampen, Bellerin ("stram" hamstring) vil bli vurdert i forkant av kampen og Ceballos (hamstringskade) er forventet tilbake i trening mid-desember.
Kolasinac som var ute på torsdag grunnet et mindre hamstring-problem er tilgjengelig til kampen på søndag.

Vår motstander Norwich ligger som lag nr 18 i PL og har en seier, en uavgjort og tre tap på sine siste fem kamper. Arsenal som innehar en åttendeplass i PL har på sine fem siste kamper i PL, tre uavgjorte og to tap.

Dette blir den første kampen etter at Emery måtte forlate Arsenal. Freddie Ljungberg skal lede laget på søndag og inntil en ny permanent hovedtrener er på plass. Jeg håper at vi får se en ny optimisme i laget, men jeg er ellers forsiktig når det gjelder å ha for store forhåpninger og krav til det som laget skal levere mot Norwich.
Jeg er enig i utnevnelsen av Freddie som caretaker, men han er et ubeskrevet blad på dette nivået og manglende i spillerstallen er der uansett hvem som leder laget. Forhåpentligvis så har svensken flere gode ideer en sin forgjenger og han får forhåpentligvis også "strammet" opp den defensive disiplinennoe til søndagens kamp.

Med tanke på at det er så mange usikre spillere (defensivt) i forkant av denne kampen så velger jeg å ikke komme med noe forslag til hvilke elleve som bør starte.

Arsenal går nå inn i en periode med relativt tett kampprogram. Norwich på søndag, Brighton på torsdag, West Ham påfølgende mandag og Standard Liege på tordagen i samme uken, før kampprogrammet de neste 15 dagene avsluttes med kamp mot City søndag om to uker..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Både Luiz og Mustafi deltok på lørdagens trening og bør derfor være valgbare når Freddie tar ut sin første startellever. Bellerin vart ikke nevnt når der gjelder de som var med på treningen og vi kan vel derfor anta at Chambers starter på backen.

 

(norske) Alexander Tettey (Norwich sin kaptein) spiller ikke kampen mot Arsenal grunnet familiære årsaker.

.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Spennande å sjå om Freddie velger safe eller gir dei unge sjansen.

Normalt vil eg tru noko slikt som under, sjølv om eg er veldig usikker på tre av fire bak, truleg vil Sokratis spele. Har gått ut i fra at Bellerin er skada.


Leno
Chambers
Luiz
Holding
Tierney
Xhaka
Torreira    
Pepe
Ozil
Aubameyang
Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Trur freddie kommer til å overaske med å ta ut en ungdom. Ellers enig med laguttak. Torreira og Xhaka har hatt noen kamper de har vert gode i hvis jeg husker rett. Vil ikke se håret som ikke har imponert meg. Ryktes at RM vil ha auba. Ikke meg imot hvis vi kan kjøpe en forsvarspiller som kan ordne opp i alt rotet bak. Er sikker på seier idag.

Link to comment
Share on other sites

LENO
Chambers - Mustafi - Luiz - Kolasinac
Xhaka - Guendouzi - Willock
Özil
Auba - Laca

Benk: Martinez, Sokratis, Tierney, Torreira, Pepe, Saka og Martinelli

 

Jeg er igjen skeptisk til forsvar og midtbane

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Polljen said:

LENO
Chambers - Mustafi - Luiz - Kolasinac
Xhaka - Guendouzi - Willock
Özil
Auba - Laca

Benk: Martinez, Sokratis, Tierney, Torreira, Pepe, Saka og Martinelli

 

Jeg er igjen skeptisk til forsvar og midtbane

Laget ditt var korrekt. Fornuftig å vrake Sokratis og Xhaka fortjener helt klart å starte. Dette blir gøy. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Tapapa said:

Hvor hentet du dette fra? 

Arsenal sin Twitterkonto, det er der Arsenal legger ut lagoppstillingen først, nøyaktig en time før kampstart (når det gjelder PL) 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Arsenalboy93 said:

Hmm.. Jeg må helt ærlig si jeg er uenig i dette laguttaket.

  1. Uansett hvor dårlig Sokratis har vært i det siste, så er Mustafi dårligere. 
  2. Chambers jobber hardt og løper mye, men kan finne på mye rart som kan koste oss poeng.

 

 

1. Her er jeg tilbøyelig til å være enig. 

2. Med Bellerin skadet, så har vi få andre alternativer enn Chambers. 

Link to comment
Share on other sites

Jaja , blir spennende å se om vi får en Freddie effekt i dag. Uansett hvem som er best eller ikke i en start ellver hos oss så har jeg i lengre tid vært skeptisk. La oss se om vi klarer å levere en - 1 - kamp hvor det defensive sitter som et skudd - mot nedrykks kandidaten Norwich. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...