Jump to content

Tanker rundt overgangvinduet sommeren 2019 (og januar 2020)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der Kroenke sr er tausheten selv så er Kroenke jr litt mer åpen i media.

Etter det som til slutt skjedde i dette sommervinduet, der mange av oss gikk fra å klart kritisere våre eiere til at vinduet endte relativt positivt så var jeg sikker på at Arsenal var ferdighandlet for denne sesongen.

Nå tror jeg fremdeles at det er lite sannsynlig at det kommer spiller(e) inn i januar, men Kroenke jr utelukker ikke at det kan komme spiller(e) inn i januar hvis det er et klart behov for det.
"We've got to evaluate some things in the short term and figure out where we might need to address going forward, so when January does roll around we're going to be proactive again."

https://www.skysports.com/football/news/11670/11789571/josh-kroenke-says-arsenal-will-be-proactive-in-january-transfer-market

 

Link to comment
Share on other sites

Ryktene har de siste dagene blusset opp igjen om at Monreal er på vei hjem. Hvis man skal tro ryktene så er det mye som tyder på at han er på vei til Real Sociedad.

Med kjøpet av Tierney så er det ikke uventet at en av våre nåværende venstrebacker ville forsvinne i ikke overskuelig framtid.
Siden Tierney ikke er klar før nær halvveis i høstsesongen så ville det ideelle nok vært at Monreal først dro i januarvinduet, men det er som nevnt mye som tyder på at kun har en kamp eller to igjen for Arsenal (vinduet stenger dagen etter kampen mot tottene).

Link to comment
Share on other sites

Selv om det ikke er bekreftet offisielt, så er det nå flere rykter som sier at Nacho Monreal nå er klar for Real Sociedad.
Ifølge ryktene så vil Monreal ikke spille kampen mot Tottenham på søndag, men han vil være på Emirates for å ta farvel med hjemmepublikummet.
http://dailycannon.com/2019/08/report-nacho-monreal-completes-move-to-real-sociedad-will-not-face-tottenham/

Det kan også nevnes at det er flere rykter som sier at Elneny kommer til å dra til Besiktas før dette vinduet stenger. Det skal her i utgangspunktet være snakk om et lån.

Når det gjelder Mustafi så er det stille på ryktebørsen.........meget stille!!!

 

------------------------------

Selv om det ikke har noe med overgangsvinduet å gjøre så sier ryktene at Tierney ser ut til å bli klar litt tidligere enn det som tidligere var antatt. Han og Bellerin antas å komme i full trening i løpet av september, det samme gjelder Mavropanos. Det er gode sjanser for at Holding blir spilleklar når landslagspausen er over, midt i september.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polljen said:

Selv om det ikke er bekreftet offisielt, så er det nå flere rykter som sier at Nacho Monreal nå er klar for Real Sociedad.
Ifølge ryktene så vil Monreal ikke spille kampen mot Tottenham på søndag, men han vil være på Emirates for å ta farvel med hjemmepublikummet.
http://dailycannon.com/2019/08/report-nacho-monreal-completes-move-to-real-sociedad-will-not-face-tottenham/

Det kan også nevnes at det er flere rykter som sier at Elneny kommer til å dra til Besiktas før dette vinduet stenger. Det skal her i utgangspunktet være snakk om et lån.

Når det gjelder Mustafi så er det stille på ryktebørsen.........meget stille!!!

 

------------------------------

Selv om det ikke har noe med overgangsvinduet å gjøre så sier ryktene at Tierney ser ut til å bli klar litt tidligere enn det som tidligere var antatt. Han og Bellerin antas å komme i full trening i løpet av september, det samme gjelder Mavropanos. Det er gode sjanser for at Holding blir spilleklar når landslagspausen er over, midt i september.

 

Det er bekreftet offisielt

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er reelt sett bare Mustafi som gjenstår, men det hadde ikke gjort noe om det kom en overraskende overgang for Mikke også.

Nei, summene inn er minimale, men det var vel ikke så mye å hente heller. Vi får håpe at Elneny gjør en såpass brukbar figur i Tyrkia at Besiktas eller en annen klubb ønsker å kjøpe han neste sommer. Han har utrolig nok kontrakt med Arsenal frem til sommeren 2022.

Link to comment
Share on other sites

Hva? Begge bør ut, men skal en virkelig ut er det tyskeren. Han har jo hele fansen mot seg, noe iallfall ikke mikki har ennå. Ut fra innhoppet hans sist tror jeg han kan fungere fint som innbytter mot slutten denne sesongen. Som starter, nei takk. Mustafi vil jeg helst ikke se ennet enn på u23

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig i at vi er SÅ kvantitativt dårlig stilt i midtforsvaret.

Med Sokratis. Luiz og Chambers og med en Holding som er svært nær ved å bli klar, så er det ingen krise om Mustafi drar. Men selvsagt er intet sikkert når det gjelder Arsenal og fremtidige skader.

Jeg vil påstå at en meget allsidig Monreal vil savnes mer enn hva Mustafi vil bli savnet. Jeg mener dog at Mustafi har fått en god del ufortjent pepper også, men realiteten er at han ikke fungerer i Arsenal. Samtidig så ville jeg ikke blitt forbauset om han fungerte godt når/hvis han kom inn i et annet miljø.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polljen said:

Jeg er uenig i at vi er SÅ kvantitativt dårlig stilt i midtforsvaret.

Med Sokratis. Luiz og Chambers og med en Holding som er svært nær ved å bli klar, så er det ingen krise om Mustafi drar. Men selvsagt er intet sikkert når det gjelder Arsenal og fremtidige skader.

Jeg vil påstå at en meget allsidig Monreal vil savnes mer enn hva Mustafi vil bli savnet. Jeg mener dog at Mustafi har fått en god del ufortjent pepper også, men realiteten er at han ikke fungerer i Arsenal. Samtidig så ville jeg ikke blitt forbauset om han fungerte godt når/hvis han kom inn i et annet miljø.

Enig i at Monreal blir savnet (synes salget var meget spesielt). Akkurat nå har vi 0 høyre backer, 1 venstre back og 3 midtstoppere. Hvordan kan du mene at vi kvantitativt er dårlig stilt i (midt)Forsvaret? 

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Ben Elfen said:

Enig i at Monreal blir savnet (synes salget var meget spesielt). Akkurat nå har vi 0 høyre backer, 1 venstre back og 3 midtstoppere. Hvordan kan du mene at vi kvantitativt er dårlig stilt i (midt)Forsvaret? 

 

Jeg antar at du mente å ha med et "ikke" i spørsmålet ditt, siden jeg prøvde å få frem at jeg mener at vi nå når Holding sannsynligvis kan bli klar etter landslagspausen, har fire valg i midtforsvaret selv om Mustafi forsvinner. Kvantitativt mener jeg problemet er lite, kvalitetsmessig er jeg mer usikker, både med og uten Mustafi. . 

På back er det ingen tvil om at vi med Monreals reise fra klubben er ekstra sårbare inntil Tierney og Bellerin er tilbake. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Polljen said:

Jeg antar at du mente å ha med et "ikke" i spørsmålet ditt, siden jeg prøvde å få frem at jeg mener at vi nå når Holding sannsynligvis kan bli klar etter landslagspausen, har fire valg i midtforsvaret selv om Mustafi forsvinner. Kvantitativt mener jeg problemet er lite, kvalitetsmessig er jeg mer usikker, både med og uten Mustafi. . 

På back er det ingen tvil om at vi med Monreals reise fra klubben er ekstra sårbare inntil Tierney og Bellerin er tilbake. 

Tipper det er lenge til Holding er klar. 

 

For å sette det veldig på spissen. Jeg vil heller ha Mustafi som venstreback framfor Özil 😂

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Ben Elfen said:

Tipper det er lenge til Holding er klar. 

 

For å sette det veldig på spissen. Jeg vil heller ha Mustafi som venstreback framfor Özil 😂

Hvorfor tror du det er lenge til at Holding blir klar? 

Jeg forventer ikke at han starter første kamp etter landslagspausen, men jeg tror vi ser han på benken i løpet av september. Han blir selvsagt matchet forsiktig men han har spilt ett par kamper for U23, den siste av de spilte han alle 90 minuttene. 

For å ta poenget du satte på spissen, så er jeg enig i det du skriver, men jeg tror det skal være mulig å finne andre backupkandidater til venstre back enn Mustafi og Özil 😜

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Polljen said:

Hvorfor tror du det er lenge til at Holding blir klar? 

Jeg forventer ikke at han starter første kamp etter landslagspausen, men jeg tror vi ser han på benken i løpet av september. Han blir selvsagt matchet forsiktig men han har spilt ett par kamper for U23, den siste av de spilte han alle 90 minuttene. 

For å ta poenget du satte på spissen, så er jeg enig i det du skriver, men jeg tror det skal være mulig å finne andre backupkandidater til venstre back enn Mustafi og Özil 😜

Jeg tror det er lenge til han er klar fordi han kommer tilbake fra en kjip skade. Vi skal heller ikke glemme at gutten knapt har førstelagserfaring og det er typisk Arsenal å forvente at han er bedre enn det han er. Jeg tipper vi vil se lite til ham denne siden av jul - men for all del. Håper inderlig jeg tar feil.

 

Ja, stort sett alle er bedre alternativer enn Özil, men jeg stiller meg tvilende til at det er mange bedre kandidater enn Mustafi.

Link to comment
Share on other sites

Vinduet er fortsatt oppe, selg Xhaka for -£10M. Så langt i 2019 har han vært så svak at jeg ikke kan sammenligne han med en annen Arsenal spiller engang. Kanskje Squllaci er på samme nivå.

Hvordan i helvete Emery kan fortsette å plukke han gang på gang er for meg helt 100% uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

Vinduet er fortsatt oppe, selg Xhaka for -£10M. Så langt i 2019 har han vært så svak at jeg ikke kan sammenligne han med en annen Arsenal spiller engang. Kanskje Squllaci er på samme nivå.

Hvordan i helvete Emery kan fortsette å plukke han gang på gang er for meg helt 100% uforståelig.

Amen! Fatter ikke hvor mange tabber han skal få lov til å forårsake.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...