Jump to content

Tanker rundt overgangvinduet sommeren 2019 (og januar 2020)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prisen som er nevnt virker lav sammenlignet med hva andre spillere går for. Her tror jeg Iwobi selv har presset på. Han ser nok at mulighetene for fast plass er små. Samtidig overrasker det meg at klubben låner ut Nketia og selger Iwobi på samme tid. Med Welbeck ute er det ikke enormt mange spisser/vinger i troppen. To skader og vi er tynne..

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, RP7 said:

 Samtidig overrasker det meg at klubben låner ut Nketia og selger Iwobi på samme tid. Med Welbeck ute er det ikke enormt mange spisser/vinger i troppen. To skader og vi er tynne..

Her er jeg litt uenig. Med Pepe inn og en Nelson tilbake som etter min mening har imponert i pre-season (og på utlån i Tyskland sist sesong) så er det ikke noe særlig tynnere enn tidligere. Pepe og Nelson erstatter Welbeck og Iwobi, og så er det også noe flere andre lovende i U-23 enn Nketiah. 

Jeg synes salget av Iwobi er ok, jeg synes også at et utlån av Nketiah og den spilletiden han nå forhåpentligvis får vil kunne styrke oss på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Da er siste frist passert for å levere inn papirene rundt spilleroverganger og foreløpig er det intet nytt rundt Luiz og Iwobi. Nå betyr forsåvidt ikke mangelen på nyheter så mye, bare papirene er levert. Og PL/FA er særdeles strikse når det gjelder frister. 

Ved overgangsvinduet sommeren 2017 så ble Adrien Silva kjøpt fra Sporting Lisbon til Leicester City. Papirene ble levert 14 sekunder for sent og spilleren ble derfor ikke spilleklar før i det påfølgende kanuarvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi han snublet på målstreken? Luiz er ikke drømmesigneringen på midtstopperplass, men han er midtstopper. Jeg gråter meg selv i søvn om vi ikke får annonsert en rutinert stopper i kveld. Jeg er veldig glad overgangsvinduet er over. For en lidelse!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Skal gå bra dette. Er bare papir og bilder som må på plass tenker jeg

Det er riktig det, men de måtte leveres PL/FA for ca 15 minutter siden. 

Jeg tror også det går bra, siden det ikke har kommet noen signaler om det motsatte. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Deilig at David Luiz også er bekreftet. 

 

Nå gjelder det å bevise for Emery. Troppen er god nok for en 3. plass - minst

Deilig at vi er ferdig med silly season, og at laget har blitt forsterket. Nå er det ingen unnskyldninger.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Ben Elfen said:

Deilig at David Luiz også er bekreftet. 

 

Nå gjelder det å bevise for Emery. Troppen er god nok for en 3. plass - minst

Nå skjønner jeg ikke. Var han ikke like dårlig som Mustafi da?

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Marius- said:

Nå skjønner jeg ikke. Var han ikke like dårlig som Mustafi da?

Jeg skrev at han ikke er bedre enn en Mustafi i form og det står jeg ved. Man skal være ganske så enøyd om man ikke ser/forstår at tidligere tysk landslagsmidtstopper Mustafi faktisk er veldig god. Hans styrke er definitivt ikke når han blir satt opp i en mot en og 50/50 dueller. Svært få behersker det, Mustafi enda mindre enn andre. Sånn som vi har spilt i år har Forsvaret fått lite hjelp fra resten av laget og blitt satt i svært krevende situasjoner alt for ofte. 

Jeg tror ikke Luiz er så vanvittig mye bedre i tilsvarende situasjoner - likevel er han en spiller med selvtillit, med ledererfaring, samt får en ny start. Tenker det verdt å prøve. 

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Spilleroverganger sommeren 2019:

Spillere ut:

Aaron Ramsey til Juventus – Free transfer
Stephan Lichtsteiner – (Foreløpig klubbløs - Free agent)
Peter Cech (lagt opp)
Danny Welbeck til Watford – Free Transfer
Denis Suarez tilbake til Barcelona etter endt utlån.
Alex Iwobi til Everton – solgt, overgangssum antatt £35-40mill.
Carl Jenkinson til Nottingham – solgt, overgangssum antatt £2mill.
David Ospina til Napoli – solgt, overgangssum antatt £3mill.
Laurent Koscielny til Bordeaux – solgt, overgangssum antatt £4.5mill.
Krystian Bielik til Derby - solgt, overgangssum antatt £7.5mill.
Takuma Asano til Partizan - solgt, overgangssum antatt £900k.
Cohen Bramall til Colchester – Free Transfer.
Domenic Thomson til Brentford – solgt, overgangssum antatt £1mill
Dejan Iliev til SKF Sered – lån.
Eddie Nketiah til Leeds – lån..
I tillegg kommer noen «unggutter» som har blitt «released» etter endt sesong.

Overgangsvinduet er fremdeles åpent i de fleste europeiske land (varierende fra 23. august i Italia til 2. september i de fleste andre europeiske land), så vi kan forvente at det vil gå ut spiller fra Arsenal enten via salg eller på utlån i denne perioden.

 

Spillere inn:

Nicolas Pepe fra Lille – kjøpt, overgangssum antatt £72mill.
Gabriel Martinelli fra Ituano – kjøpt, overgangssum antatt £6mill.
William Saliba fra St. Etienne – Kjøpt, overgangssum antatt £27mill. Blir på utlån i St. Etienne til sommeren 2020.
David Luiz fra Chelsea – Kjøpt, overgangssum antatt £8mill.
Kieran Tierney fra Celtic – Kjøpt, overgangssum antatt £25mill.
Dani Ceballos på lån fra Real Madrid til sommeren 2020.

Reiss Nelson er tilbake fra utlån i Hoffenheim.
Emile Smith Rowe er tilbake fra utlån i Leipzig

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...