Jump to content

Tanker rundt overgangvinduet sommeren 2019 (og januar 2020)


Polljen

Recommended Posts

1 hour ago, sas2002 said:

Da ryktes det om den Brasilianske Mertersacker Pablo Mari inn porten på Medical idag. 1.92 høy. God med bena men så som så med fart. Bingosignering men lav pris så vi får se.

Han er vel spanjol? 
greit med bredde her. Tilsynelatende et godt kjøp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Gunners68 said:

Ja , for tysker Per ble jo aldri avslørt på farten. Er det nødvendig å kjøpe flere spillere av den typen der. Hvorfor ikke kjøpe en som har fart og som gir trygghet bak der.

Under Arteta spiller vi på en helt annen måte og de defensive blir sjeldnere utfordret på fart. 

Link to comment
Share on other sites

Mari er adskillig raskere enn Mertesacker. Klarte seg veldig bra mot Salah, Mane og Firminho i finalen mot Liverpool i klubb VM.

Kan være et veldig godt kjøp, eller en brukbar rotering å ha. Venstrebent, høy, sterk, lederegenskaper og flink til å lese spillet.

Dette er for øvrig ikke mine ord, men fra følgere av den brasilianske ligaen samt flere journalister.

Jeg er optimistisk angående dette. Koster ikke noe heller.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper på blodtrykket å høre sånt 🙂 Er mannen noe å satse på og at på til billig så signer han.

 Det har vært mye motbakke for Mustafi. Etter nok en blemme mot Chelsea så skal han ha det at han spilte seg opp. Saken er vel den at det kommer sikkert flere blemmer  hvis ikke han blir solgt da. Man begynner jo å syntes synd på mannen.

 

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Mustafi er at det kan være helt fantastisk i 88 minutter, men man vet at det kommer 2 minutter med idioti i hver bidige kamp han spiller.

Man må rett og slett være på tå hev fordi man aldri vet hva han kan gjøre. Det er forskjellen på klassespillere kontra vanlige/gode spillere.

Link to comment
Share on other sites

Pablo Mari er langt ifra like treg som Mertesacker var, bare så dere er klar over det :) Har en kompis som ER fra Brasil og følger derav mye med på Brasiliansk fotball, han mener at Mari kommer til å være den beste vi har akkuratt nå.(I midtforsvaret)

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

 

7 hours ago, Gunners68 said:

Det er vel ingen av våre midtstoppere som er noen lyntog akkurat så han vil ikke skille seg ut sånn sett. Trodde / håpte at det skulle bli slutt på bingo signeringer.

Er ikke mange som er raskere enn Sokratis

Link to comment
Share on other sites

Fint om stopperen har fart i bena, men skjønner ikke helt at vedkommende må være blandt de raskere i bransjen for å bli vurdert. Spilleforståelse og taklingsstyrke er mye viktigere enn bare å ha fart. Du kan være så rask du vil, men hjelper lite om du er ræva til å takle. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Så du mener at Sokratis er en av verdens raskeste midtstoppere ?

Har sett han live en del ganger og han er utrolig rask, jeg har ennå ikke sett noen som har tatt han i en løpsduell. Hvem som er verdens raskeste vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Spiss-hurtigtog

Pierre-Emerick Aubameyang ga sine Instagram-følgere enn sniktitt bak fasaden da han torsdag la ut en liste over de raskeste spillerne på laget.

Spissen fra Gabon tronet øverst på listen foran Bellerin, med den greske granittblokken Skoratis Papastathopoulos på tredjeplass.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Den er grei - men det var bare de tre som løp 🙂 

Nei. Hele laget.. "de tre raskeste spillerne på laget" 😉

Sokratis er veldig rask, det er utvilsomt. Men, han bruker litt tid på å komme opp i toppfart. Det er akselerasjonen han ikke er i toppen på, men han er ikke dårlig der heller.

Raskeste midtstopperen der ute er vel hans greske kollega Manolas vil jeg påstå. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Raphael Varane er vel en veldig rask midtstopper også. Vanskelig å si hvem som er raskest av Manolas og Varane. 

Varane er jævlig rask, men har ikke den akselrasjonen som Manolas har. Han har et veldig godt rykk også for å si det sånn, mens Varane er litt som Van Dijk som er veldig rask når han får noen meter å løpe på..

 

2 hours ago, Gunners68 said:

Kjøp den grekeren , Manolas 🙂 

Gått mye rykter om han før til oss. Særlig i 2017 og 2018. Han spiller nå i Napoli sammen med Koulibaly. Han er en ganske fremstøtende midtstopper, så ville nok ikke passet så særlig godt sammen med Koscielny, Mustafi og Chambers f.eks. ;) 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Gunners77 said:

Har sett han live en del ganger og han er utrolig rask, jeg har ennå ikke sett noen som har tatt han i en løpsduell. Hvem som er verdens raskeste vet jeg ikke.

Verdens beste akselerasjon, det vet jeg ikke. Men, van Dijk hadde den høyeste målte toppfarten i CL i fjor. 

Link to comment
Share on other sites

Når det må nærmer seg at januarvinduet snart stenger så er det relativt rolig på ryktefronten. 

De to ryktene som det er litt skriverier om på ryktebørsen gjelder begge spillere som vil bekle midtstopperplassen. 

Det ene har vel vært nevnt av noen her tidligere og det er Pablo Mari, en spanjol som nå spiller for en brasiliansk klubb og som tidligere har vært i Man City. Jeg antar at Arteta da kjenner til hans kapasitet. Spilleren var visst nok i London nylig og ryktene sier at han da gikk gjennom en medisinsk test. Ryktene sier også at problemet nå er at Arsenal ønsker et lån med opsjon på kjøp, men at den Brasilianske klubben ønsker å få gjennom et salg må i dette vinduet. 

Den andre spilleren som er ryktet er den ukrainske stopperen Nikolai Matviyenko som nå spiller i Shaktar Donesk. 

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...