Jump to content

Tanker rundt overgangvinduet sommeren 2019 (og januar 2020)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Tapapa said:

Jeg likte Jenks, synd med alle skadene. Lykke til videre, noe jeg ikke kan si til kødden Koscielny. 

Jeg likte også Jenko. Han hadde en meget god periode når Sagna var skadet. Så kom skadene og utlånene. Var nok aldri god for noe annet enn stallfyll. Ærlig og sympatisk spiller, stikk i strid med Cockielny.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg likte også Jenko. Han hadde en meget god periode når Sagna var skadet. Så kom skadene og utlånene. Var nok aldri god for noe annet enn stallfyll. Ærlig og sympatisk spiller, stikk i strid med Cockielny.

Jeg forstår lite av dette salget. Jeg liker Jenko og synes han er bra som stallfyll. Har også sett han spille midtstopper og det klarte han også helt utmerket. Vi mangler forsvarsspillere - så dette er for meg rart. Pikkielny derimot er good riddance.

Link to comment
Share on other sites

Var over og så  flere kamper med Jenko i hans første sesong. Han viste takter , men så kom skadene og utlånene som nevnt over her. Syntes vi over en lang periode har hatt mye stallfyll som dere kaller det 🙂 Nå må vi få hevet  nivået sakte men sikkert. Vi må få slutt på å ha spillere som er så dårlige at ingen utenfor klubben er interessert i de.

Det er riktig at vi mangler forsvarsspillere , men vi mangler defensive spillere med kvalitet . Ikke noe mer stallfyll. Bli kvitt de en etter en.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Gunners68 said:

Det er riktig at vi mangler forsvarsspillere , men vi mangler defensive spillere med kvalitet . Ikke noe mer stallfyll. Bli kvitt de en etter en.

Jeg er egentlig helt enig med deg, men........

Hva er stallfyll og skal vi kvitte oss med alt stallfyll?
Slik jeg ser det så må vi ha "stallfyll" og da per definisjon spillere som ikke er klare førstevalg på laget. Hvis vi bare har en tropp kun bestående av spillere som er førstevalgsmateriale så blir det raskt uro i troppen da spillere som er gode nok ikke får spilletid.

Vi trenger noen spillere som er klare 2., 3. og eventuelt 4. valg, men det gjelder å finne balansen mellom mengden av kvalitet og mengden av stallfyll. Offensivt synes jeg ikke at balansen er så veldig problematisk i dagens Arsenallag, men defensivt og ikke minst i midtforsvaret så har det vært litt for mange spillere som kvalitetmessig kommer i kategorien "stallfyll " og litt for få spillere av typen "kvalitetsspillere" som er klare førstevalg.

Stallfyll betyr ikke nødvendigvis at den typen spillere er dårlige, de er bare ikke spillere som pr. dato er gode nok til å ha en fast plass i det laget som skal kjempe i toppen av ligaen (når det gjelder Arsenal). Stallfyll kan være spillere som er over middagshøyden men som fremdeles kan utnytte rutinen selv om en merker at vedkommende ikke lenger oser av kvalitet. Stallfyll kan være en ung og lovende spiller på vei opp, som mangler rutine men viser vilje, en spiller som på sikt kan bli en av de som kommer i kategorien "kvalitet". Men stallfyll kan også være "daukjøtt" som det er omtrent umulig å kvitte seg med.

SHIT!!! Enda et innlegg som ble for langt 🙄

Link to comment
Share on other sites

Ingen har noensinne hatt noe å utsette på innsatsen til Jenkinson. Fin type og for meg dessverre en type fotballspiller som sakte men sikkert forsvinner. Ansvarsfull, fan av sitt eget lag, stolt av hva han har fått til og takknemlig ovenfor dem som ga han sjansen. 

Jeg mener han hadde fortjent å bli med videre. I form er han vel så god som de vi har og trolig langt billigere i drift. 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Evertons bud på Iwobi som ble avslått så melder Ornstein at Everton sannsynligvis vil komme med ett nytt bud på spilleren. Arsenal er sannsynligvis ikke uvillige til å selge Iwobi, men ifølge Ornstein så antar han at det trengs et bud på £40+mill for å få gjennom en overgang. Iwobi skal i følge Ornstein ikke selv ha et aktivt ønske om å forlate Arsenal, men skal ikke være uvillig til et klubbskifte hvis klubbene blir enige.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Jeg forstår lite av dette salget. Jeg liker Jenko og synes han er bra som stallfyll. Har også sett han spille midtstopper og det klarte han også helt utmerket. Vi mangler forsvarsspillere - så dette er for meg rart. Pikkielny derimot er good riddance.

Jeg forstår salget, dersom Chambers blir og AMN fortsatt anses som høyreback.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Polljen said:

Når det gjelder Evertons bud på Iwobi som ble avslått så melder Ornstein at Everton sannsynligvis vil komme med ett nytt bud på spilleren. Arsenal er sannsynligvis ikke uvillige til å selge Iwobi, men ifølge Ornstein så antar han at det trengs et bud på £40+mill for å få gjennom en overgang. Iwobi skal i følge Ornstein ikke selv ha et aktivt ønske om å forlate Arsenal, men skal ikke være uvillig til et klubbskifte hvis klubbene blir enige.

Selg selg. Skaff penger for å hente kraftvingen fra CP

Link to comment
Share on other sites

I dag ser det vel ut til at vi sikrer oss David Luiz og Tierney. Tierney vet jeg ikke så mye om - Luiz er 32 år og er vel da på vei inn , da vi har misset på Rugani og Upamecano. Så får vi se hva et ender med. Coutinho er vel ikke lenger aktuell ?

Nketiah skal til Leeds ser det ut til. Ikke godt å si hva som skjer med Iwobi heller.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Polljen said:

Jeg er egentlig helt enig med deg, men........

Hva er stallfyll og skal vi kvitte oss med alt stallfyll?
Slik jeg ser det så må vi ha "stallfyll" og da per definisjon spillere som ikke er klare førstevalg på laget. Hvis vi bare har en tropp kun bestående av spillere som er førstevalgsmateriale så blir det raskt uro i troppen da spillere som er gode nok ikke får spilletid.

Vi trenger noen spillere som er klare 2., 3. og eventuelt 4. valg, men det gjelder å finne balansen mellom mengden av kvalitet og mengden av stallfyll. Offensivt synes jeg ikke at balansen er så veldig problematisk i dagens Arsenallag, men defensivt og ikke minst i midtforsvaret så har det vært litt for mange spillere som kvalitetmessig kommer i kategorien "stallfyll " og litt for få spillere av typen "kvalitetsspillere" som er klare førstevalg.

Stallfyll betyr ikke nødvendigvis at den typen spillere er dårlige, de er bare ikke spillere som pr. dato er gode nok til å ha en fast plass i det laget som skal kjempe i toppen av ligaen (når det gjelder Arsenal). Stallfyll kan være spillere som er over middagshøyden men som fremdeles kan utnytte rutinen selv om en merker at vedkommende ikke lenger oser av kvalitet. Stallfyll kan være en ung og lovende spiller på vei opp, som mangler rutine men viser vilje, en spiller som på sikt kan bli en av de som kommer i kategorien "kvalitet". Men stallfyll kan også være "daukjøtt" som det er omtrent umulig å kvitte seg med.

SHIT!!! Enda et innlegg som ble for langt 🙄

Vi er nok langt på vei ganske enige Polljen , men har litt forskjellige definisjoner av ordet stallfyll 🙂 Mitt ønske er at vi etter hvert skal få en knall sterk stall. En sterk første ellver. Går noen ut må vi ha på benk folk som er gode og som lett kan overta jobben deres. Med skadefritt lag er vi til tider i stand til å stille en brukbar ellver. Får vi skader så har vi pr dags dato folk på benk som ikke er gode nok. Du går ned på 3 valg.

Konkurranse om plassene kan sikkert føre til uro i troppen. Det kan iallefall føre til at folk skjerper seg for å holde på plassen sin. Det har til tider ikke vært tilfelle i Arsenal. Enkelte har fått klippekort. Et annet poeng også  er om du har en sterk manager som holder orden på folkene så uroen ikke bryter ut.

Vi hadde i lange perioder på 90 tallet og inn i 2000 meget bra spillere i ellveren og på benk. Folk som Tony Adams og  Vieira satte standaren og folk fikk  vite plassen sin i laget. Kan ikke huske at det var uro i laget på den tiden. Sterk manager - sterk og klar kaptein så ordnet det seg.

Folk som Lichtsteiner , Elneny , Chambers , Debuchy og Jenkinson er etter mitt syn folk som kler betegnelsen stallfyll. De er ikke gode nok. De vil ikke tilføre oss noe.  Folk som du også nevner , de som er over middagshøyden , går også inn i kategorien. De unge lovende som har kommet opp gjennom akademiet ser jeg ikke på som stallfyll. Muligens fordi man ser disse sjelden på banen.

Nei , Polljen , stallfyllet -for meg - er de som er kjøpt inn og som definitivt ikke fyller Arsenal drakten på en måte som tar oss videre og som vi ikke får solgt. Spillere som kommer på banen i løpet av kampen og du vet de ikke tilfører noe som helst. Heller stikk motsatt.

Vi er nok ganske enige tror jeg Polljen 🙂

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Litt utafor men er glad United kjøpte Maguire, ikke imponert og overpriset. Trur vi kommer til å bli mest fornøyd med overgangsvinduet. Er ikke lenge siden jeg var helt i kjelleren når jeg så juksebudsjettet på 450. Har allerede sett de mot barca og flere turer er bestilt.

Link to comment
Share on other sites

ifølge Sky News så er det store sjanser for at Mustafi går til en klubb på kontinentet, sannsynligvis lån i første omgang, men kan også være et salg.
Nketiah er sannsynligvis på vei til Leeds alternativt Bristol, på lån. 

Etter min mening så er det en god ide å sende Nketiah på lån. Han vil få lite spilletid i Arsenal, så ett år i en klubb der han kan få mer spilletid er positivt. Vi har flere unge lovende som kan ta over hans backup-rolle.

Når det gjelder spillere inn i dag så tror jeg at jeg skal vente til etter at vinduet stenger kl 18, før jeg kommenterer det nærmere (men jeg har absolutt noe å si...... kanskje for mye 😝)
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke særlig sansen for Luiz, han er en litt løs kanon på banen og en raring ellers... Men hvis 7 mill pund stemmer mener jeg det må være en god sjanse  å ta, er vel en grunn til at han har vært i både Chelsea og PSG. Han kan jo ikke være dårligere enn Mustafi til å plassere seg, samt å lese spillet...

Link to comment
Share on other sites

Tierney bekreftet, draktnummer 3.

------------------------

Når det gjelder vinduet som stenger nå om et par minutter, så er det viktig å være klar over at klubbene har to ekstra timer på seg for å gjøre ferdig papirarbeidet og sende det til FA, så sant avtalen er gjort innen vinduet stenger.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ornstein bekrefter Iwobi klar for Everton £30-35mill.

---------------

Iflg Premier League så er det seks overganger der papirarbeidet ikke er ferdig og har frist til kl 20 norsk tid. David Luiz kan være en av de, det gjelder også Iwobi.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Polljen said:

Ornstein bekrefter Iwobi klar for Everton £30-35mill.

Ett stykke god handel. Jeg tror det er på tide å ta farvel, og summen som ryktes er god. Skulle ikke forundre meg om pengene benyttes for å kapre Zaha i januar. Takk for innsatsen Iwobi!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...