Jump to content

2018.09.29 Watford (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 v  Watford  crest    Watford
Lørdag 29. september 2018, kl. 16:00. Emirates Stadium
Premier League, 7. serierunde.
Kampen er rundens "tippekamp" og vises direkte på Sport 1 / TV2 Sport Premium / Sumo.

 

Sokratis er det store spørsmålstegnet når denne tråden startes, siden han gikk ut med en skade mot Everton, utenom dette så er skadesituasjonen uforandret slik jeg ser det.

Arsenal har gått på noen smeller mot Watford de siste sesongene og en spiller som Troy Deeney har laget mange problemer for oss. 
Watford har hatt en kjempestart på sesongen og ligger etter seks serierunder på en fjerdeplass på tabellen. De har vunnet fire kamper (bl.a. mot Tottenham) spilt en uavgjort og tapt en kamp (mot ManU). Vi møter ikke en lett motstander.

I utgangspunktet vil jeg starte denne kampen med det samme laget som startet mot Everton.
Sokratis er i skrivende stund usikker og Holding tar plassen hvis grekeren ikke kan spille.
Jeg kunne gjerne tenkt meg å benke spillere som Özil og Ramsey, men finner få fullgode alternativer, i tillegg så var begge spillerne involvert i målene som kom mot Everton (Ramsey med to målgivende).

Cech
Bellerin - Mustafi - Sokratis/Holding - Monreal

Xhaka - Torreira
Ramsey - Özil - Aubameyang
Lacazette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Hadde vært greit om vi kunne ha satt Watford på plass. Det er rett at de og Deeney har skapt problemer for  oss den senere tid. Håper de tar seg godt av Deeney og at vi under vår nye manager ikke gjør flere amatør messige feil i forhold til Deeney. De må ta seg av den mannen. Tenker på taktikken vår for eksempel  mot West Ham med Andy Carrol i spissen. Våre spillere lå flate som fluer og Carrol gjorde som han ville. Ingen som tok seg av Carrol.

Laget ditt er greit nok Polljen , men på tross av 2 assists så syntes jeg Ramsey er svak for tiden. Begynner han å bli påvirket av dette kontrakt styret han også som Alexis og Øzil  ble.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, piscator said:

hvis de ikke er mer påskrudd enn mot Everton, får de problemer med Watford; et lag som spiller aggressivt, med stor innsats.

Det samme gjør vi. Årets Arsenallag løper mer og tar virkelig igjen i duellene. Vi har vært rufsete hele tiden, men laget faller ikke sammen. Selvtilliten er tilbake for fullt og jeg regner med at vi slår Watford. Ganske så lett faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Du har rett i at det er positive tegn Tapapa - det er mer innsats - vi faller ikke sammen som under Wenger i hans siste sesonger - selvtilliten er bedre - men ja - RUFSETE. Vi kunne ha ligget under med 2 baklengs i første i går. Da hadde det blitt blytungt. Cech stod der han er betalt for å være i går. Vi får enda flere kamper fremover før vi møter et topp 4 lag. Vi får håpe at ting setter seg enda bedre og at vi til da har funnet en skikkelig grunn stamme i laget. Så må de få skrudd hodet til Ramsey på rett plass. Han virker litt utenpå seg selv for tiden. Få avklart ham og fremtiden. Må ikke bli samme leksa som med Øzil og Alexis.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sir John said:

Watford er faktisk topp 4 ..... så noe enklere enn Everton blir dette ikke. Her må det heves et par hakk fra start, vi kan ikke forvente at Cech skal redde oss hver gang.

Fullstendig enig. Toppnivået til dagens Arsenallag har jeg få problemer med. Laget har ikke det samme bunnivået som det til tider hadde under Wenger. Men lagets innsats og spill er fremdeles for ujevnt. Det skal ikke så mange og så lange perioder det vi spiller rufsete før vi gir vår motstander de nødvendige mulighetene. Cech i år kontra i fjor er som en ny målvakt, men det finnes grenser for hva han kan utrette alene i de periodene våre egne surrer ute på banen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Fullstendig enig. Toppnivået til dagens Arsenallag har jeg få problemer med. Laget har ikke det samme bunnivået som det til tider hadde under Wenger. Men lagets innsats og spill er fremdeles for ujevnt. Det skal ikke så mange og så lange perioder det vi spiller rufsete før vi gir vår motstander de nødvendige mulighetene. Cech i år kontra i fjor er som en ny målvakt, men det finnes grenser for hva han kan utrette alene i de periodene våre egne surrer ute på banen.

Helt uenig. Bunnivået er skremmende lavt og det gjøres flere personlige feil i år enn tidligere år. Har du allerede glemt City og Chelseakampen? Vi var griseheldige mot WH og kunne ligget under med 2 til pause i går. Cardiff var en svak heading unna 3-3. Newcastle var best i 1. omgang... Per i dag så er det ingen kamper hvor vi har vært åpenbart best.

Det er så mye som ikke fungerer i det oppbyggende spillet bakfra. Det gjøres så store feil at det vil få konsekvenser når motstander står høyt og presser godt. Watford blir en knallhard nøtt og jeg frykter de løper rett over oss.

Link to comment
Share on other sites

@RP7

Jovisst er det mye å kritisere årets lag for så lang i sesongen, men jeg står ved at bunnivået var enda værre under Wengers siste sesonger. 

Den store forskjellen slik jeg ser det er at i foregående sesonger så var det store deler av laget som så ut til å springe rundt som hodeløse kyllinger grepet av panikk når motstander satte oss under press, den tendensen har jeg ikke sett på samme måte så langt denne sesongen. 

Man kan gjerne mene at forskjellen er liten, for meg oppleves den som viktig. 

Når det gjelder vår defensive lagdel så er jeg så absolutt ikke fornøyd og jeg har vel til og med fått litt "kjeft" om min negativitet rundt hvor langt laget er kommet. 

Men jeg mener så absolutt at det defensive går rett vei, selv om jeg gjerne skulle sett at det skjedde enda raskere. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Er enig med dere begge foran her. Det er ikke noen kamper hvor vi har vært åpenbart best. Vi sliter til tider med å spille oss fremover. Det gjøres mange personlige feil , slurvete /upresise pasninger og defensivt MÅ vi bli mye bedre. Dette dekker vel inn det meste RP7. Enig med deg Polljen at det likevel er positive tendenser. Under Wenger hadde vi tapt flere av de siste kampene. Vi hang i tauene i de fleste kampene og det var ikke noe å si på at Wenger under den verste perioden fikk beskjed om at nok var nok. Nå vinner vi og det kan på sikt bre seg godt med selvtillit. Vi vet vi vil bli straffet mot de beste lagene. Samtidig vet de som er litt edruelig av oss at vi ikke vinner PL.  De mest positive her inne spår en 4 plass. Vi vil gå på tap det vet vi , men vi får ta med oss det som er positivt.

Vi har fått inn noen nye kropper som har positive ting å bidra med. Vi får se på sikt hvordan disse vil passe inn , men det er tendenser. Vi er hissigere på gjennvinning / innsats - det har vi savnet lenge. Vi har en manager som er mye mer engasjert på kalk linjen en det Wenger var.  Han krever innsats og det er tegn til bedring. Ser lysere ut en på lenge - på tross av at vi ikke er friske meldte.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Da er denne runden av liga cupen mer eller mindre ferdig. Noen overraskelser ble det igjen og det skjer ofte når man roterer på lag i sånne kamper. Vi gikk greit videre , var en del positive ting å se , men det helsikes baklengs målet kom igjen. Gang på gang slipper vi lag til og plutselig lever vi farlig. I går kunne de ha gått opp til 2-2 like etter reduseringen. Vi må sette en stopper for dette nå. Vi må snart lære oss å få avlivet disse kampene i stedet for å slippe de inn i kampen igjen. Nå møter vi Watford lørdag som ikke blir noen walk over for de som måtte tro det. De har gjort det bra så langt , de liker å spille mot oss , de har slått oss flere ganger i senere tid . Vi må ta 3 poeng mot de på hjemme bane og jeg håper at vi snart kan vinne en kamp uten alle de sedvanlige feilene vi gjør.

Ser i engelsk presse i dag at Ramsey ikke signerer for oss og at ryktene skal ha det til at flere større lag følger med. Vi har en del bra spillere nå - bruk de som vil spille for oss. La ikke denne Ramsey nå få stjele en masse oppmerksomhet. Vil han ikke så vil han ikke. Bruk de som vil og sett ham på benk. Tror faktisk at vi klarer oss MEGET GODT uten ham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at et salg av Ramsey i det nå lukkede overgangsvinduet hadde vært å foretrekke, men verden er ikke så enkel at man kan si "signer eller bli solgt". En spiller kan ikke bli solgt mot sin vilje, og rent hypotetisk så kan klubben ha blitt gjort oppmerksom om akkurat dette. 

Men jeg er også enig i den linjen der klubben eventuelt prioriterer andre spillere fremfor Ramsey, under forutsetning av at laget ikke blir svekket av en slik beslutning. 

Så langt har ikke Ramsey overbevist denne sesongen så for meg er det lett å akseptere en benking av han. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Ben Elfen said:

Synes ikke han skal spille mer for første laget. Denne linjen har jeg hatt en stund (så velkommen etter til dere ??)

 

be

Hatt den fra i sommer selv jeg. Mente at vi burde gitt han til 1. juli om å komme til enighet, eller så prøver vi å selge han til høyeste budgiver. Vil heller se Niles spille fremfor Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Enig Polljen at jeg var litt kjapp med  signer eller bli solgt - men vil han ikke signere så kan han i alle fall få beskjeden om at vi bruker kun de som vil være med oss fremover. Så derfor : Signer eller så bruker vi kun de som vil være her. Da kan han slite benken. Også enig i at Ramsey har vært langt under pari. Han kan prestere bra - men du verden han kan rote det til også. Vil ikke savne ham om han signerer for en annen klubb.

 

Link to comment
Share on other sites

Ifølge David Ornstein så hadde Ramsey gitt et muntlig ja til en ny fireårskontrakt med Arsenal, men av ukjente årsaker så trakk Arsenal tilbake kontraktsforslaget og forhandlingene har dermed gått i stå. Det er vanskelig å spekulere i hvorfor klubben eventuelt dro tilbake et forslag som de selv hadde kommet med og fått muntlig aksept for.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Okay - men da spørs det vel når det tilbudet kom ? Var dette før eller etter Emery kom på arenaen og om han har ment at 4 år er for lang kontrakt.  Ikke vet jeg Polljen - men noe har iallefall skjedd underveis her. 

Link to comment
Share on other sites

Uten å ha noen konkret informasjon så tolker jeg bruddet som å være relativt nylig (dvs etter sesongstart) . Emery har vært klar på at han ønsker Ramsey med videre og jeg ser ingen grunn til å mistro det..

Når det gjelder kontraktslengder så tror jeg Emery har mindre påvirkning der enn det Wenger hadde. Det er nok Mislintat/Sanllehi og eventuelt Gazidis som har styrt den delen. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vel , det er en eller flere grunner til at det har strandet , Polljen. Skal vi gjette på at penger er en av grunnene :-) Ramsey er i mine øyne en merkelig spiller - en spiller med et utvilsomt potensiale som kan være voldsomt svingende i sine prestasjoner.

Link to comment
Share on other sites

hvis penger er grunnen virker det merkelig at Arsenal først har gitt Ramsey et kontraktsforslag, som de så selv forkaster etter at Ramsey har muntlig godkjent utkastet. Hvis det er tilfelle fremstår klubben som lite profesjonell. Uansett motiv; har man først gitt en spiller et tilbud kan de ikke gå tilbake på det, og tro at det ikke får konsekvenser. Fotballspillere tjener i dag generelt sett alt for mye penger, og det er bra at klubbene setter ned foten overfor urimelige lønnskrav. Men har man først gitt et tilbud må man stå ved det. Hvis man da ombestemmer seg er vel salg nesten den eneste løsningen?

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, piscator said:

hvis penger er grunnen virker det merkelig at Arsenal først har gitt Ramsey et kontraktsforslag, som de så selv forkaster etter at Ramsey har muntlig godkjent utkastet. Hvis det er tilfelle fremstår klubben som lite profesjonell. Uansett motiv; har man først gitt en spiller et tilbud kan de ikke gå tilbake på det, og tro at det ikke får konsekvenser. Fotballspillere tjener i dag generelt sett alt for mye penger, og det er bra at klubbene setter ned foten overfor urimelige lønnskrav. Men har man først gitt et tilbud må man stå ved det. Hvis man da ombestemmer seg er vel salg nesten den eneste løsningen?

Med mindre tilbudet var tidsbegrenset. Signér innen denne daten eller noe sånt. 

 

be

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...