Jump to content

2018.09.29 Watford (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Tre viktige men ikke opplagte poeng slik kampen utviklet seg.

I de første åtti minuttene var Watford det farligste laget foran mål og sjansemessig det laget som var nærmest en scoring. Det er litt symptomatisk at det måtte ett selvmål til for å få hull på byllen.
Heldigvis så fikk vi rett etter et "ordentlig" mål etter et flott angrep som gav en litt bedre avslutning på kampen.

 

PS!! Nye kamptråder for kommende uke kommer i løpet av morgendagen.

Link to comment
Share on other sites

En smule strengt å si at watford var det farligste laget forran mål de første 80... i første omgang hadde de vel knapt en sjanse. Spill hadde de selvsagt mye av, og mye gode bevegelser og rør av oss bakover. Men dette var ikke slik som everton kampen der vi ble kanonføde og Cech storspilte. 

 

Lacca burde hatt straffe, samt kom alene med keeper. Såvidt jeg husker var ikke watford frempå slik. 

Link to comment
Share on other sites

@Marius-

Jeg står ved min påstand om at Watford fremstod som farligere/bedre foran mål i de første 80 minuttene.
Du har rett i at det ikke var mange åpenbare sjanser de hadde, men totalt sett så var de betydelig mer aktive i vårt felt enn hva vi var i deres. 

Straffesparksituasjonen? Ja, jeg heller også til at det burde vært straffe. Laca alene med målvakt? Helt korrekt, men utførelsen var så elendig at jeg knapt klarer å telle det som en sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Meget positivt at vi vinner jevne kamper i så stor grad som vi gjør nå, for vi kommer bare til å bli bedre utover. Meget bra innhopp av Leno som holder oss inne i kampen med et par veldig gode inngripener på et kritisk stadie i kampen. Syns Ramsey var svak, og har vært i hele år .

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Polljen said:

@Marius-

Jeg står ved min påstand om at Watford fremstod som farligere/bedre foran mål i de første 80 minuttene.
Du har rett i at det ikke var mange åpenbare sjanser de hadde, men totalt sett så var de betydelig mer aktive i vårt felt enn hva vi var i deres. 

Straffesparksituasjonen? Ja, jeg heller også til at det burde vært straffe. Laca alene med målvakt? Helt korrekt, men utførelsen var så elendig at jeg knapt klarer å telle det som en sjanse.

Alene med keeper er knapt en sjanse ??????

Det viktigste er ikke å ha rett, men aldri seg. Stå på

 

be

Link to comment
Share on other sites

@Ben Elfen

Joda, selvsagt er det å være alene med målvakt en sjanse, til og med en stor sjanse, men når en slik sjanse blir så dårlig tatt vare på så ser jeg ingen grunn til å telle den med.
Hadde Laca i det minste vært nær mål med den ballen så skulle jeg vurdert å telle den med, men det som ble servert der var rett og slett begredelig........ Jeg kommer aldri til å gi meg på det punket!!!! ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

@Ben Elfen

Joda, selvsagt er det å være alene med målvakt en sjanse, til og med en stor sjanse, men når en slik sjanse blir så dårlig tatt vare på så ser jeg ingen grunn til å telle den med.
Hadde Laca i det minste vært nær mål med den ballen så skulle jeg vurdert å telle den med, men det som ble servert der var rett og slett begredelig........ Jeg kommer aldri til å gi meg på det punket!!!! ?

Stå på!!!!

be

Link to comment
Share on other sites

Idag synes jeg Holdini var skremmende mye bedre enn Mustafi. Håper han får muligheten til å starte med Sokratis neste kamp (hvis han er klar igjen). Ellers synes jeg det var en god prestasjon mot ett av de lagene det har vist seg å være vanskeligst å møte hittil i år.

Link to comment
Share on other sites

nok en middelmådig forestilling. Man møter et godt lag, og er som forrige helg litt heldige. Men selv om de hadde litt flaks defensivt ved et par anledninger, synes jeg strukturen i forsvaret sakte men sikkert har blitt bedre. Det er ikke bare flaks at de har vunnet fem på rad. Jeg synes også Xhaka har spilt seg opp de senere kampene. Holding har også gitt et fordelaktig inntrykk. Han kan bli god. Synd med Cech, men nå får i hvert fall Leno spilt seg varm i PL. Det var jo nødvendig uansett, før eller senere. Ramsey synes å ha tankene helt andre steder. Det er mildt sagt spesielt at man bytter ut to kapteiner i samme kamp. Når skjedde det sist? Offensivt mangler det litt på samhandlingen, men 2-0 målet var jo et klassisk Arsenal-angrep. Vakkert og effektivt! Uansett, de har fortsatt MYE å gå på...

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, piscator said:

. Jeg synes også Xhaka har spilt seg opp de senere kampene. 

Jeg er ikke uenig i dette og sett fra mitt synspunkt så skyldes dette i stor grad at Xhaka har fått en litt annen rolle etter at Torreira kom inn og tar det største defensive ansvaret på midtbanen,

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ja , det begynner å ligne noe dette her. Seier er seier sier noen. Vi går for den og tar med oss det selvsagt som veldig positivt . Vi har ikke vært overbevisende , men det er bedre enn sist år. Vi har jobbet for seirene , hatt litt flaks , men vi kunne ha tapt alle disse kampene sist sesong.

Laget begynner nå å sette seg. Håper ikke Ramsey får tillit nok en gang fra start. Iwobi fortjener å starte i forhold til Ramsey. Har som sagt flere ganger før ikke vært begeistret for Iwobi eller Xhaka. Som flere av dere sier over her så er det nye tendenser hos Xhaka etter at Torreira kom inn . Iwobi viser seg frem positivt også. 

Vi hadde en tøff åpning mot City og Chelsea. Heldigvis har vi ikke møtt flere av topp 4 lagene etter det. Vi har møtt " overkommelig " motstand. Neste topp 4 lag er vel Liverpool hjemme i november. Vi får se da hvor mye vi har lært og hvor gode vi er. neste helg er det vel Fulham og de skal vi vel også slå.

Link to comment
Share on other sites

Så siste 10 og det var et greit valg:-)

Laget vinner jevne kamper. Det er en stor styrke uansett og Emery ser ut til å ha banket inn noe i skallene de siste ukene. Ingen av seieren har vært overbevisende, men ut i fra rapportene var det ikke like håpløst bakover denne gangen. Sjansene jeg har sett Watford skape kom etter godt spill og ikke hjerneblødninger bakover. Kan kanskje tolke dette som et steg i riktig retning??

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Jeg syntes det er et steg i rett retning RP7.  Vi vinner , holder nullen , er i en god stim i PL med fem seire på rad. Dog ikke mot topp lagene , men vi var alle klar over at en ny manager inn vil bety masse nytt og at han trenger tid. Tror vi skal være fornøyd så langt. Det er gode tendenser på gang her. Det er lenge siden sist.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Jeg syntes det er et steg i rett retning RP7.  Vi vinner , holder nullen , er i en god stim i PL med fem seire på rad. Dog ikke mot topp lagene , men vi var alle klar over at en ny manager inn vil bety masse nytt og at han trenger tid. Tror vi skal være fornøyd så langt. Det er gode tendenser på gang her. Det er lenge siden sist.

Dunskeover gjentatte ganger at vi ikke har spilt mot topplagene. Everton og Watford er svært gode lag. Skjønner ikke hvorfor folk har interesse av å snakke ned prestasjonene våre

 

be

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Tviler på at Everton og Watford kommer inn på topp 6 til slutt. Topplagene er for meg City , Pool , Chelsea og Spurs. Syntes jeg i de fleste innleggene har påpekt positive tendenser og tegn til fremgang. Vet ikke om jeg skriver ned prestasjonene eller mener du at vi presterer meget godt , Ben Elfen. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...