Jump to content

2018.09.29 Watford (H)


Polljen

Recommended Posts

En oppdatering av skadesituasjonen i forkant av morgendagens kamp mot Watford.

Sokratis er nå klar igjen og kan spille kampen.

Smith Rowe skal få sin høyre hofte vurdert i forkant av kampen lørdag.

AMN er forventet i full trening i løpet av kort tid (den neste uken eller uken etter).

Mavropanos vil være tilbake i full trening  i slutten av Oktober, Koscielny i løpet av November.

Kolasinac satt på benken på onsdag og må anses som bortimot kampklar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply
1 hour ago, Polljen said:

En oppdatering av skadesituasjonen i forkant av morgendagens kamp mot Watford.

Sokratis er nå klar igjen og kan spille kampen.

Smith Rowe skal få sin høyre hofte vurdert i forkant av kampen lørdag.

AMN er forventet i full trening i løpet av kort tid (den neste uken eller uken etter).

Mavropanos vil være tilbake i full trening  i slutten av Oktober, Koscielny i løpet av November.

Kolasinac satt på benken på onsdag og må anses som bortimot kampklar.

Gode nyheter som perler på en snor dette Per

 

Be

Link to comment
Share on other sites

Angående Ramsey så er den eneste endringen jeg kan se at makten overføres fra Ivan G. til Raul S. Nye koster, nye prioriteringer og så videre. Ramsey er som spiller en splittende figur, han har en voldsom motor, men egentlig kun en spisskompetanse - løp inn i 16. Noe som innimellom gir en scoringsboost. Innimellom fordi en av Ramsey svakheter er manglende stabilitet. Han har også nærmest hatt klippekort hos Wenger og okkupert flere posisjoner for å komme inn i elveren de siste årene. Sentral midtbane, men han er for udisiplinert posisjonsmessig. Høyre kant, men han har for lite fart og gjennombruddsevne. Da gjenstår en sentral offensiv rolle, men i konkurranse med f.eks. Mkhitaryan og Özil - er han virkelig en nøkkelspiller som en skal strekke seg ekstremt langt for? Neppe.

Når Özil er nevnt så er hans ekstreme lønn også et problem. Det minner meg om da Bertie Mee kjøpte inn Alan Ball som var en fantastisk midtbanepiller, og på sett og vis den eneste som stod mellom oss og nedrykk midt på 70-tallet. På den andre siden av den medaljen var han også en del av det som sprengte 71-laget. Han hadde en lønn hinsides det alle andre hadde den gang. Selvsagt fordi han i praksis var den eneste store stjernen, i alle fall sett utenfra Islington og omegn.

Det meste som har hatt med sportslig styring av Arsenal de siste 10 årene eller noe slikt er all grunn til å være kritisk til, spesielt måten kontrakter og overgangsvindu har blitt håndtert. Vi har valgt å være for fattige til å opptre offensivt på markedet, vi har valgt å pøse ut vanvittige lønninger og lange kontrakter på spillere som riktignok har hatt et talent, men som ikke har vist all verden over tid på banen. En kultur som ikke dyrker og premierer enere blir nok et hyggelig sted å være, men ikke en konkurransedyktig enhet. Så er det noe med ikke å la pendelen svinge for langt da, og kontrakten til Özil er vel der. Virker på meg å være motivert av panikk og et behov for å berge ansikt etter ennå noen fadeser med naivt å la kontrakter løpe ut.

Nå er det nye koster, og to beslutninger står igjen etter det gamle regimet på Emirates. Ramsey og Welbeck. Den første virker å være tatt.

Mye Ramsey nå, men så får han vise oss at han duger da - mot Watford. Det blir en beintøff affære, men vi bør likevel vinne.

Mitt valgte lag ville blitt uten Ramsey:

Cech - Bellerin, Mustafi, Sokratis, Monreal - Torreira, Xhaka - Iwobi, Özil, Aubameyang - Lacazette.

Subs:  Leno, Mkhitaryan, Ramsey, Lichtsteiner, Holding, Welbeck, Guendouzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Godt skrevet Sir John. Takk for mimreturen til 70 tallet med Alan Ball og hans lønn ?  Det var faktisk ikke helt uproblematisk den gangen hvor flere av spillerne raslet med sablene. Du beskrev Ramsey på en god måte. Han har et bra potensiale , men det kommer sjelden frem. Forhandlingene har stoppet opp , han vil ikke signere , så la ham gå da

. Overgangs markedet og Arsenal har i en lang tid vært like kjedelig som å sitte å se en nymalt planke vegg tørke. Helt dødt. Eller flere panikk kjøp siste dag. RVP til United. Alexis til United. Øzil - med et utvilsomt potensiale. Har han virkelig overbevist så mye i så mange kamper at han fortjener over 3 millioner i uken. Manageren må mane han til å prestere mer i kampene. 

Du sikter til folk med lange kontrakter / høye lønninger Sir John. Vi signerte vel Carl Jenkinson i 2011. Han er fortsatt under kontrakt med oss. Hva skal vi med han ? Diaby - stakkars mann - skademareritt av dimensjoner - hvor mange kontrakter fikk ikke  han ? Hvorfor kunne  vi ikke gi Wilshire samme behandling ? Vi har hatt en rekke spillere som nesten ikke har spilt og som ikke har reist til andre klubber. Hvorfor ? Jo , de har hatt eventyrlige lønninger hos oss og enkelte av de har vært så dårlige at ingen andre klubber har hatt ønske om å signere de. 

Nå er det nye koster som du sier Sir John og jeg håper klubben snart  kan bli kvitt siste del av daukjøttet fra Wenger epoken. Iwobi er en mann som også  har et potensiale , men  som jeg i lang tid ikke har hatt sansen for. Han har ikke vært god nok etter mitt syn. Denne sesongen har han vist seg fra en annen side og det er tydelig at han viser bedre takter under Emery. Vi får se om vi kanskje har mer behov for ham en Ramsey.

Håper på en 3 poenger i dag og at de positive tendensene fortsetter. Men , vi har fortsatt en del å gå på - særlig defensivt. Hold  nullen for  en gangs skyld. Vis Troy Deeney at dere har baller.

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Jaja , for en gangs skyld så er vi best bakover. Fremover kommer vi jo nesten ikke.

Jepp, litt merkelig at "problemstillingen" har blitt snudd opp ned.

Jeg er godt fornøyd med de første førtifem defensive minuttene, jeg er fullstendig misfornøyd med de første førtifem offensive minuttene.
Og min misnøye offensivt gjelder alle våre spillere der, ikke bare de vanlige skyteskivene (Özil/Ramsey). Balltapene blir for mange. Våre surrer bort ballen for lett offensivt, det er svake pasninger til tider og på utspill/fremspill fra vår egen halvdel så taper våre offensive spillere alt for mange første og andre baller.

Som sagt så er jeg fornøyd defensivt og jeg må skryte litt av Rob Holding. Jeg har nok vært relativt negativ/skeptisk når det gjelder vår unge sympatiske stopper, men på meg så virker det som at han er en av de som virkelig har hatt nytte av et skifte i sportslig ledelse. I 2016/17 sesongen kom han som et friskt pust inn i Arsenalfotballen, men i sesongen 2017/18 så virket han å være totalt uten selvtillit og var rett og slett dårlig. I de vel fire omgangene han har spilt etter at Sokratisk fikk skadeproblemer så har han fremstått som en spiller med god selvtillit og fullstendig enn annen spiller enn i foregående sesong.

Synd med Cech, nå får vi se hva Leno kan vise (og Emi er da vår nye "cupmålvakt" når laget drar til Baku i kommende uke)

Link to comment
Share on other sites

Holding ser ut som den mest rutinerte av våre to stoppere. Mye armer og bein på Mustafi. Cech stod frem som en habil skuddstopper før skaden, mens Leno virker så langt å være en mer komplett keeper. Mye bedre med ballen i beina enn tsjekkeren.
 

Iwobi vært frisk, generelt egentlig denne sesongen. Herlig innlegg, litt heldig men sånne mål er ikke uvanlig når man slår harde lave innlegg i det området.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...