Jump to content

2018.09.02 Cardiff City (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply
37 minutes ago, Tapapa said:

Skriver man i eller på Krokstadelva? Begge delene føles feil. Det meste med Krokstadelva er vel feil okke som...

I.

For øvrig er dere besatt av Krokstadelva. Mindreverdighetskompleks vedr. vårt eminente tettsted kanskje?

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

I.

For øvrig er dere besatt av Krokstadelva. Mindreverdighetskompleks vedr. vårt eminente tettsted kanskje?

For min del er det bare litt kult at jeg kjenner en fra en av norges mest ubetydelige plasser. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Stefanb said:

I.

For øvrig er dere besatt av Krokstadelva. Mindreverdighetskompleks vedr. vårt eminente tettsted kanskje?

Hvis man bader i Krokstadelva, kan man da skrive at 'jeg bader i Krokstadelva i Krokstadelva?' 

 

Hvis du dusjer Stefan, sier du at du tar deg en dusj i Krokstadelva? 

 

Hvis du tar deg er bad på en kald vinterdag, skryter du da av at du har tatt deg et bad i Krokstadelva? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Førstemann på blokka mi er Lacazette, så får Aubameyang gå litt til venstre og Xhaka hjelpe til å støtte Monreal. Torreira er sjefsmopper. Hovmesteren må inn igjen i laget (så sant ikke han nå er fullstendig ødelagt av all verdens forvirrede besservissere). Bellerin og Mkhitaryan har noe på gang og får ta seg av høyresiden. Ramsey vet jeg ærlig talt ikke helt hvordan vi skal bruke (skal han brukes blir det i et system med 10 mann pluss Ramsey), så da blir det benken. Midtstoppere har vi knapt så de gir seg selv, og Cech har ikke spilt seg ut av laget.

Nye 3 poeng her og vips nærmer vi oss top 4, osv osv ....

Link to comment
Share on other sites

Få inn Leno og Liechtensteiner og slutt med det små spillet  de holder på med i forsvaret. Synes Bellerin er alt for ofte feilplassert og på meg virker det som om han har mistet noe av hurtigheten. Inn med Torreira  og Lacazette . Har vert skuffende det jeg har sett i de første kampene. Det jeg synes er blitt bedre er at de har flere spillere inne i boksen ved angrep. Og få Øzil tilbake. Er på tide vi får se nysigneringene.

Link to comment
Share on other sites

Sir John ymter om faren for at vår hovmester potensielt kan være ødelagt av all verdens besserwissere. 

Nå skal jeg ikke si sikkert om disse besserwisserne er de (både fans og media) som er kritiske til det han har levert på banen så langt denne sesongen eller om besserwissergruppen er større enn det.
For min egen del så vil jeg ikke være overrasket over at den kontroversen han har hatt gående med det tyske fotballmiljøet etter VM, har en viss innvirkning, men det som har vært skrevet og sagt vedrørende Özils innsats for Arsenal har så absolutt en viss berettigelse. Enkelte går selvsagt for lang med sine meninger, men Özil har vært mye opp og ned i Arsenal og laget trenger en mer stabil hovmester enn det vi har sett både under Emery og under Wenger.

Jeg er ikke i tvil om  det fotballfaglige potensialet i Özil, jeg er dog litt mer i tvil om hans motivasjon og også om hvor mye han rent "tankemessig" (jeg vil ikke bruke ordet "psykisk") takler motgang og oppstyr rundt han. I utgangspunktet så ønsker jeg å bruke Özil også i denne kampen, men kanskje trenger han litt tid på sidelinjen, kanskje trenger han å få tilbake sulten for å spille, kanskje er det beste både for han og laget at det blir stilt klare krav til han og at han forstår at det får konsekvenser hvis han ikke leverer.

Jeg er ikke så opptatt av om han ikke leverer den beste defensive oppdekningen, han har klare mangler her og de tviler jeg på at det er så enkelt å endre, det som kan endres er hans vilje til å levere mer offensivt. Det er offensivt jeg er skuffet over Özils innsats, ikke defensivt. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Støtter dette innlegget ditt  om Øzil 100 % Polljen. Vi vil ALLE se Øzil slik vi vet han er i stand til å levere offensivt. Han kan også involvere seg litt mer i de tilfeller han mister ballen høyt opp i banen. Han vil vinne så mye på det i stedet for å lunte etter med et kroppsspråk som ikke noen er tjent med. Er han ikke motivert / tilstede grunnet all bråket rundt det han presterte i VM og reaksjoner etter diverse uttalelser - så la han hvile . Vi må i det minste sende utpå 11 mann som er motiverte og klare for å nedlegge et stykke ærlig arbeide. Du er skuffet over Øzils offensive innsats Polljen - det er jeg også - men mest skuffet over kroppsspråket hans / de signalene han sender ut som gjør at kritikken blir så mye tøffere fra alle hold. Han må slutte med dette.

Link to comment
Share on other sites

 "Besserwisser" er kanskje bade flåsete og feil ord, men i denne sammenheng er det myntet på dem som forventer/forlanger at Özil skal ha en høy "bulldog faktor". Vi er noenlunde på linje her tror jeg. Jeg tror heller ikke han er av de tøffeste hverken mentalt eller fysisk, men han er en gudbenådet tekniker som kan gjøre ting ingen andre kan og slik sett burde vere gull verdt for ethvert lag hvis de lot Özil være Özil og tok konsekvensen av det. Den reelle innsatsen eller motivasjonen er det ingenting i veien med etter min mening. Desverre har han fra naturens side et kroppspråk som kan provosere, men han løper stort sett ræva av seg i hver kamp og forsøker kanskje fortvilet å vere noe han ikke er? Han er i alle fall blant dem som løper lengst kamp etter kamp uten å få noe som helst cred for det. Så la Özil være Özil, eller bygg et lag uten Özil. Jeg vet hva jeg tror en kommer lengst med til syvende og sist.

Link to comment
Share on other sites

VI er nok ganske på linje, egentlig, Sir John. Skal vi få det beste ut av Özil, så må han brukes rett. Noen spillere er gode allround spillere som omtrent kan brukes i alle posisjoner på banen, andre er mer speialiserte. Özil er nok i den siste kategorien og hvis han ikke brukes rett så er hans verdi for laget som helhet, betraktelig mindre. Det at han løper mye skal jeg heller ikke være uenig i.

Men selv om vi langt på vei er enige, Sir John, så står jeg på det at også Özil må ta sitt ansvar når ikke alt fungerer, og jeg mener oppriktig at han kan gjøre mer for å ta dette ansvaret.
Ja, den som leder laget skal i størst mulig utstrekning bruke en spiller rett, selv om det ikke alltid er mulig. Det blir som med Laca og Auba, aller helst skulle de startet som en spissduo, men i følge Emery så vil en slik formasjon pr dato svekke et lag som ikke er defensivt trygge ennå. Jeg vet ikke om jeg er enig i den konklusjonen fra Emery, men jeg godtar den. Auba prøver å gjøre det beste ut av den situasjonen siden han tydeligvis ønsker at de to skal spille sammen. På samme måte så må det ikke bli sånn at Özil kun kan fungere i en eneste konkret rolle.

Selvsagt er det lett å si at man skal la Özil være Özil og ta konsekvensen av det. Men den konsekvensen kan bli at enten fungerer ikke laget med han på banen, eller så mister vi en verdifull spiller som må benkes siden han ikke fungerer. Det at Özil skal fungere er for meg todelt. Emery må prøve å bruke Özils kvaliteter best mulig uten at laget som helhet svekkes, men samtidig så må Özil selv ta et tak hvis det ikke er mulig å bygge laget ett hundre prosent rundt hans kvaliteter.

Jeg skulle også gjerne sett at vi kunne starte et lag som offensivt er bygget rundt Özils store kvaliteter, spørsmålet er om vi totalt sett har de andre spillerne/kvalitetene som pr dato kan være med på å bygge dette laget.

Ideelt sett så skulle jeg gjerne sett en lag med denne "formasjonen":

Målvakt
HB - MS - MS - VB
DM
MB      -       MB
Özil
Laca - Auba

Om vi har de rette spillerne til det, vet jeg ikke, men jeg mener vi har et godt nok mannskap til at en slik formasjon kunne bli "testet" mot noen av de svakere lagene.

Link to comment
Share on other sites

I min verden, med Özil, setter man opp Özil på tavla og deretter resten av laget, med den hensikt i å få han til å fungere optimalt. 

Med Özil som midtspiss og Laca, Auba til å løpe på hans geniale stikkere tror jeg vi får det beste ut av trioen på topp. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Ikke lett å si hva som blir rett å gjøre med Øzil. Jeg kan leve med en Øzil som involverer seg og presterer slik vi vet han kan offensivt. At han ikke er en bulldog defensivt er også helt greit. Problemet i lengere tid er at han ikke funker offensivt i det hele tatt slik vi vet han kan. Jeg har hørt mange ganger før at han er en av de som løper lengst i laget vårt. Problemet er at han ikke er der hvor ballen er - han løper ikke spesielt mye hjemover - så da hjelper ikke løpingen hans laget så veldig mye. Hadde han involvert seg så hadde han ikke fått all kritikken han får. Det er grunner til at han blir kritisert. Øzil har muligheten selv til å stoppe all kritikken. Han kan også få hjelp fra manageren selvfølgelig så han blir brukt på en rett måte. Mange faktorer her som kan spille inn - men den viktigste er Øzil selv.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Sir John said:

 "Besserwisser" er kanskje bade flåsete og feil ord, men i denne sammenheng er det myntet på dem som forventer/forlanger at Özil skal ha en høy "bulldog faktor". Vi er noenlunde på linje her tror jeg. Jeg tror heller ikke han er av de tøffeste hverken mentalt eller fysisk, men han er en gudbenådet tekniker som kan gjøre ting ingen andre kan og slik sett burde vere gull verdt for ethvert lag hvis de lot Özil være Özil og tok konsekvensen av det. Den reelle innsatsen eller motivasjonen er det ingenting i veien med etter min mening. Desverre har han fra naturens side et kroppspråk som kan provosere, men han løper stort sett ræva av seg i hver kamp og forsøker kanskje fortvilet å vere noe han ikke er? Han er i alle fall blant dem som løper lengst kamp etter kamp uten å få noe som helst cred for det. Så la Özil være Özil, eller bygg et lag uten Özil. Jeg vet hva jeg tror en kommer lengst med til syvende og sist.

Word Özil kommer aldri til å bli en skrikehals som Adams, men han er vår desidert mest talentfulle spillet og skal starte hvis han er frisk.

Link to comment
Share on other sites

                           Cech

Bellerin  Mustafi  Sokratis  Monreal

                       Guendouzi 

      Ramsey                          Iwobi 

                              Özil

                  Lacazette   Auba

 

Tillater Bellerin og Monreal å gå fremover samtidig som det er balanse siden Guendouzi kan skyv over og Ramsey/Iwobi falle ned sentralt. Vi kan angripe bredt som Emery ønsker og samtidig ha 3 spillere som kan angripe i boksen. Motsatt indreløper kan komme på skrå bakfra for 45 graders passet som var effektivt mot Chelsea. 

Et lag med hurtighet, kreativitet og tempo i spillvendinger samt mulighet til å sette et høyt press uten at Özil jukser eller Lacazette blir avslørt lavt i banen.

 

Polljen:

Dette var mitt innlegg og forslag til WH kampen. Satte det opp rett før Emery kom med sin pressekonferanse hvor han sa at vi ikke er stabile nok til å stille med 2 spisser. Ser at du har satt opp din foretrukne formasjon på akkurat samme måte. Mener dette er den beste og mest riktige måten å kombinere Özils fantastiske overblikk med ferdighetene som ellers er i laget. Han kan da benyttes der han er best og samtidig få litt mer ro i det defensive. Laget må bygges rundt ham. Hvis ikke så trenger han ikke spille. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vet ikke helt jeg folkens - uansett taktikk som måtte bli brukt - det er jo noe som må være fullstendig galt - når vi ikke klarer å få  Øzil i gang. Dette  skjedde over tid med Wenger og nå med vår nye manager.Noe galt er det når han gang etter gang drar på seg ekspertenes vrede - supportere blir oppgitt - og han går rundt med et kroppsspråk som ingen er tjent med. Kvalitetene han besitter kjenner alle til. Han kunne ha fungert hos The Invincibles i 2003/04. Da hadde han hatt folk rundt seg som skremte vannet av de som kom over midtstreken . De typene er det lenge siden vi har hatt.  Fotballen i PL / CL er sånn nå at man kan ikke tillate seg å ha en mann som bare skal kunne fungere i et lite område av banen. Mange av lagene har bedre spillere enn  oss , de er mer gjenvinnings hissige og da er det til tider sånn at vi har nesten bare 10 mann på banen. Emery prøver nå å gjøre noe med gjenvinning og det funker ikke med Øzil. Sånn har det vært lenge og da spørs det til slutt hva laget  er tjent med. 

Link to comment
Share on other sites

@RP7

Ditt forslag mot WH og som jeg satte opp i posten tidligere i diskusjonen er min "ideelle" formasjon med de offensive spillerne vi har. Om de spillerne som dekker resten av plassene i denne formasjonen pr dato er sikre nok i sitt spill til at en slik formasjon vil kunne fungere er det vanskelig for meg å være like skråsikker på, men jeg ser for meg at mot en motstander som  f.eks. Cardiff så mener jeg at vi burde være gode nok til å teste en slik formasjon. Problemet er selvsagt at det er lett å si det for meg, det betyr ikke at det er like lett for en som sitter mitt i heksegryta og skal få et lag som er nedkjørt over flere år til å fungere perfekt på kort tid.

 

--------------------------------

 

PS!!! Det er tydelig at det ikke er så mange som leser min "førstepost" i starttråden siden ingen ser ut til å ha fått med seg at gamle (senile?)  Polljen hadde kommet med et forslag som betydde 12 mann  (1-4-3-3-1) fra start i denne kampen ? (dette er dog nå korrigert). Enkelte her bruker normalt sett å være raske med korreksjoner på slike åpenbare feil ?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er jeg spent på om Ozil stiller til kamp. Leser nå at Løw er ute i media og avfeier anklager om rasisme i DFB. Han sier han også har forsøkt å kontakte Ozil de siste par ukene uten hell. Det er greit å gi seg på landslag når man føler som dette, men tydelig er anklagene hans feil eller ett forbund som rotter seg sammen. Uavhengig av hva som er fasiten her misstenker jeg at Ozil er en som personlig påvirkes av støyen. Kanskje har det pågått lenge, for på banen har han levert svakt i lang lang tid nå. 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Polljen said:

PS!!! Det er tydelig at det ikke er så mange som leser min "førstepost" i starttråden siden ingen ser ut til å ha fått med seg at gamle (senile?)  Polljen hadde kommet med et forslag som betydde 12 mann  (1-4-3-3-1) fra start i denne kampen ? (dette er dog nå korrigert). Enkelte her bruker normalt sett å være raske med korreksjoner på slike åpenbare feil ?

Hvem konkret tenker du på?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ben elfen said:

Hvem konkret tenker du på?

 

BE

???

Tro det eller ei, i det skrivende øyeblikket så tenkte jeg ikke på en spesiell konkret medforumist..... Det er flere her som liker å "arrestere" de som måtte skrive noe "feil" på forumet ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...