Jump to content

2018.09.02 Cardiff City (B)


Polljen

Recommended Posts

Jeg fikk ikke fulgt med i det hele tatt fordi drittungene lagde et helvete under mesteparten av kampen.

 

Basert på det vesle jeg fikk med meg.

 

1. Skal vi fortsette å spille oss ut fra keeper, så kan ikke Cech spille. Han ser godt trent ut og tar alle skuddene han skal ta, med han gir motstanderne flere gavepakker i hver eneste kamp.

 

2. Matteo er utrolig god til å være så ung, men Torreira er veldig mye bedre. Xhaka ser bedre ut sammen med Torreiera.

 

3. Jeg begynner å bli optimistisk. Leno og Torreiera inn, noen småjusteringer her og ser og dette ser veldig bra ut.

 

4. Vi minner litt om Chelsea da Conte kom. De var tragiske i starten, men endte som seriemestere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply
18 minutes ago, Tapapa said:

Jeg fikk ikke fulgt med i det hele tatt fordi drittungene lagde et helvete under mesteparten av kampen.

 

Basert på det vesle jeg fikk med meg.

 

1. Skal vi fortsette å spille oss ut fra keeper, så kan ikke Cech spille. Han ser godt trent ut og tar alle skuddene han skal ta, med han gir motstanderne flere gavepakker i hver eneste kamp.

 

2. Matteo er utrolig god til å være så ung, men Torreira er veldig mye bedre. Xhaka ser bedre ut sammen med Torreiera.

 

3. Jeg begynner å bli optimistisk. Leno og Torreiera inn, noen småjusteringer her og ser og dette ser veldig bra ut.

 

4. Vi minner litt om Chelsea da Conte kom. De var tragiske i starten, men endte som seriemestere.

 

Seriemestere blir vi ikke. Året Conte kom inn var pl svakere enn nå. Ellers mye enig i det du skriver. Bortsett fra xhaka, hans brølere kommer jo ut fra intet. Kan ikke skjønne det skal hjelpe med ny makker. Han kommer til å fortsette med møkka

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Brodern

 

be

Han var god  i dag, dem tiden jeg fikk fulgt med. Det jeg har argumentert for hele tiden, er at Laca burde bli solgt og vi skille beholdt Giroud som reserve. Auba må starte, selv om han har vært middels så langt. Men, fortsetter han som i dag, så forleng gjerne med han.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Tapapa said:

Han var god  i dag, dem tiden jeg fikk fulgt med. Det jeg har argumentert for hele tiden, er at Laca burde bli solgt og vi skille beholdt Giroud som reserve. Auba må starte, selv om han har vært middels så langt. Men, fortsetter han som i dag, så forleng gjerne med han.

Snuoperasjon basert på en kamp altså? ?

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Tapapa said:

Jeg fikk ikke fulgt med i det hele tatt fordi drittungene lagde et helvete under mesteparten av kampen.

 

Basert på det vesle jeg fikk med meg.

 

1. Skal vi fortsette å spille oss ut fra keeper, så kan ikke Cech spille. Han ser godt trent ut og tar alle skuddene han skal ta, med han gir motstanderne flere gavepakker i hver eneste kamp.

 

2. Matteo er utrolig god til å være så ung, men Torreira er veldig mye bedre. Xhaka ser bedre ut sammen med Torreiera.

 

3. Jeg begynner å bli optimistisk. Leno og Torreiera inn, noen småjusteringer her og ser og dette ser veldig bra ut.

 

4. Vi minner litt om Chelsea da Conte kom. De var tragiske i starten, men endte som seriemestere.

Enig i betrakning nr 1 og 2. Som alle kan se er det bare et tidsspørsmål før vi gir vekk en baklengs. Det bør vell være liten tvil om at vi taper mer enn vi vinner på å sette han i de situasjonene. Han både kan og vil sikkert bli noe bedre med føttene hva gjelder utførelse og valg, men god nok? I think not. Han er i midten av tredveårene, ikke skolert på den måten og følgelig ikke blitt bedt om å gjøre det tidligere. Så jeg mer synes synd på Hjelmen enn jeg klandrer han. Noe må skje. Enten inn med Leno(hvis han er bedre på dette), eller mindre fokus på å skulle involvere Cech like mye i utspillsfasen. 

Selv også meget imponert over Guendozi. Veldig moden i valgene han gjør, velger ikke det som presumptivt mange andre unge spillere ville valgt i samme situasjoner i mine øyne. Flink til å plukke ut riktig spiller, til riktig tid. Mener fortsatt han har flere mangler som han blitt synlige, blant annet måten han dras av litt for lett på, samt dueller i lufta, men selvfølgelig skal man ikke forvente at en 19-åring er komplett. Først og fremst gøy å se et slikt talent! Videre funker ikke helt optimalt med han og Xhaka så langt. Så blir spørsmålet hvem som skal gjøre plass for Torreira, som jeg også håper Emery snart setter inn i startelleveren. 

Det er altfor fritt frem bakover til at jeg klarer å være veldig optimist pdd. Men, det er forfriskende med et nytt prosjekt og at dette på sikt kan bli bra! Med Wenger forløp sesongene de siste 10-15 åra egentlig ganske likt - med minimum èn totalkollaps hver sesong - og majoriteten gooners mistet både tro og glød .

Deilig å få Laca og Auba igang! COYG

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Tapapa said:

Han var god  i dag, dem tiden jeg fikk fulgt med. Det jeg har argumentert for hele tiden, er at Laca burde bli solgt og vi skille beholdt Giroud som reserve. Auba må starte, selv om han har vært middels så langt. Men, fortsetter han som i dag, så forleng gjerne med han.

Vi har nok vært noe uenig på punktet Laca v Giroud. Men en av premissene mine gjennom hele starten på denne sesongen er at det i utgangspunktet ikke er snakk om hvem som skal være backup for Auba, men mer hvem som skal spille sammen med han.  Selv om Emery startet sesongen med Auba på banen og Laca på benken så har  jeg ønsket og også forventet at begge skal starte en god del av kampene utover sesongen. 

Laca fikk en noe trøblete start i Arsenal, men etterhvert så ble det klart at han spilte for mange kamper med en skade han hadde, og etter at han var ute for å lege denne skaden så mener jeg vi har fått en meget bedre spiss tilbake. Laca er ikke perfekt, Auba er ikke perfekt, jeg sier heller ikke at partnerskapet dere vil være perfekt, men at det bor mye i å spille de to sammen er jeg overbevist om. I enkelte kamper starter bare en av de i andre vil begge starte, men vi ville ikke ha et så godt "partnerskap" med Giroud istedet for Laca

Link to comment
Share on other sites

En artikkel hentet fra Sky Sports, og det er mye å være enig med i det som står i denne artikkelen/analysen om/av Arsenal.

Her er noen få sitat:

"In Pierre-Emerick Aubameyang and Alexandre Lacazette, Arsenal have one of the most thrilling front-lines in the Premier League - but they must cut out the defensive mistakes if they are to compete with the very best"

"But in defence, hesitation, carelessness and players switching off almost un-did Arsenal's good work on the front foot. It is a familiar story for Arsenal supporters."

"They were a culmination of basic, avoidable mistakes - but ones which seem to recur all too often for the Gunners. Last season Arsenal made more errors leading to goals than any other team in the Premier League. Emery must find a way to end the gift-giving."

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Marius- said:

P.d.d:

Kun to lag i PL har sluppet inn flere mål enn oss. 

Til sammenligning har kun 5 lag scoret mer mål. 

En burde da vite hvor fokuset bør rettes fremover.

Fortsette å score mer enn motstanderen slik vi Jar gjort de siste to kampene?

 

be

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Marius- said:

Eller tette igjen litt mer bakover så man ikke må score for mange mål hver gang. Gjerne fortsette med måla uten alle baklengs ;)

Ole Brumm - ja takk begge deler? 

Det som er så utrolig flott med dagens Arsenal er at angrepsspillet er så utrolig bra, samt Forsvaret er så utrolig ræva. Forsvaret kommer vi til å fikse OG da blir vi faen meg skumle. 

 

be

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Marius- said:

Angrepet er bra, for meg er det ikke utrolig bra men bra. Defensivt er det veldig svakt ja. Jeg misstenker emry trenger flere vinduer til å fikse Forsvaret. Spillerne vi har der er ikke gode nok. 

Vel, der mistenker jeg at du tar feil. Jeg tror forsvaret vårt har et stort forbedringspotensial, og at dette forsvaret er godt nok for å vinne mot alle og en hver. Det er strukturen som er utfordringen og det får man ikke kjøpt i noe overgangsvindu. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Ben Elfen said:

Vel, der mistenker jeg at du tar feil. Jeg tror forsvaret vårt har et stort forbedringspotensial, og at dette forsvaret er godt nok for å vinne mot alle og en hver. Det er strukturen som er utfordringen og det får man ikke kjøpt i noe overgangsvindu.

---

mulig spillermaterialet egentlig er bra nok, og vi er uansett enige om at hovedproblemet med Arsenal-forsvaret er organisering. Men det gjøres for mange individuelle feil, og klarer man å rette opp dette med en bedre struktur? Er dagens forsvarsspillere klare for (eller gode nok om man vil) å spille på den måten Emery egentlig vil? 

Og rent strukturelt er kanskje hovedproblemet hvor mye støtte forsvaret får av midtbanen. Sett i det lyset er det merkelig at Xhaka har fått starte de fire første ligakampene istedenfor Torreira. Tror de fleste er enige om at Xhaka ikke er god nok, mens det å være "ryddegutt" defensivt på midtbanen er Torreiras spesialkompetanse. Etter det jeg har sett til nå har Arsenal sett mye mer stabile ut defensivt når Torreira har kommet inn.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, piscator said:

---

mulig spillermaterialet egentlig er bra nok, og vi er uansett enige om at hovedproblemet med Arsenal-forsvaret er organisering. Men det gjøres for mange individuelle feil, og klarer man å rette opp dette med en bedre struktur? Er dagens forsvarsspillere klare for (eller gode nok om man vil) å spille på den måten Emery egentlig vil? 

Og rent strukturelt er kanskje hovedproblemet hvor mye støtte forsvaret får av midtbanen. Sett i det lyset er det merkelig at Xhaka har fått starte de fire første ligakampene istedenfor Torreira. Tror de fleste er enige om at Xhaka ikke er god nok, mens det å være "ryddegutt" defensivt på midtbanen er Torreiras spesialkompetanse. Etter det jeg har sett til nå har Arsenal sett mye mer stabile ut defensivt når Torreira har kommet inn.

 

Jeg tror de fleste av de defensive feilene blir luket ut når spillerne er trygge på sine arbeidsoppgaver og spillemåte. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, piscator said:

---

mulig spillermaterialet egentlig er bra nok, og vi er uansett enige om at hovedproblemet med Arsenal-forsvaret er organisering. Men det gjøres for mange individuelle feil, og klarer man å rette opp dette med en bedre struktur? Er dagens forsvarsspillere klare for (eller gode nok om man vil) å spille på den måten Emery egentlig vil? 

Og rent strukturelt er kanskje hovedproblemet hvor mye støtte forsvaret får av midtbanen. Sett i det lyset er det merkelig at Xhaka har fått starte de fire første ligakampene istedenfor Torreira. Tror de fleste er enige om at Xhaka ikke er god nok, mens det å være "ryddegutt" defensivt på midtbanen er Torreiras spesialkompetanse. Etter det jeg har sett til nå har Arsenal sett mye mer stabile ut defensivt når Torreira har kommet inn.

Jeg ser for meg at det er Matteo som må ut når Torreira har blitt skikkelig husvarm. Xhaka får skikkelig mye kjeft av mange supportere, noe er fortjent og noe er i overkant spør du meg. Han får mye kjeft for tverrsoverpassningen som gikk skeis. Han kunne lett spilt ballen til Matteo som var ledig sentralt. Men, hadde han truffet, så kunne det blitt en glitrende overgang. Bellerin hadde masse rom å løpe i framover. Og, pussig nok får ikke Monreal kjeft av noen fordi han misset sin mann i feltet som dessverre scorte. Jeg banna fælt på Xhaka da han slo den passningen, men etter en liten stund så kom jeg vel til konklusjonen at man bør prøve å slå en slik pasning når mulighet dukker opp. Vi er Arsenal og skal ta sjanser framover. 

 

Xhaka bidrar mye som først legges merke til når han ikke er på banen. Han ble tatt av banen sammen med Øzil mot Chelsea og plutselig hadde vi ingen til å slå gode passninger framover. Det resulterte i at Chelsea tok over alt og vant kampen.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i kamptråden her tidligere, så må nok Xhaka snart stå over 2 kamper grunnet gule kort. Da får man se om Matteo/Torreira vil fungere. Det kan godt stemme som Tapapa her sier; Uten Xhaka kan vi fort slite med omstilling forsvar->angrep. Men samtidig burde Xhaka lære av sine feil og heller vurdere andre alternativ når risikoen er for stor.

Igår sender han pasningen på tvers som en av de bakerste mennene godt inn på vår egen halvdel. Alle skjønner jo at pasningen feiler, men konsekvensen av feilbedømmningen blir katastrofal. Jeg ønsker at han fremdeles skal forsøke, men da med mindre risiko når han har ballen såpass dypt som den igår. En feilpassning lengere opp i banen blir aldri like farlig.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sir John said:

Tre poeng, fire var desverre utenfor rekkevidde. Emery out!

Cech out, Bellerin out, Ramsey out, Özil out, Iwobi out, Mustafi out, Welbeck out og Xhaka out.

Har sikker glemt noen også, så for å være sikker - Arsenal out!

Skulle gjerne ha kommet meg ut jeg også. Strålende vær i Oslo. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder vår defensive lagdel så er jeg delvis enig med @Ben ElfenI at organisering kan fikse i alle fall deler av våre problemer, og jeg er ikke i tvil om at Emery har slike planer og er i ferd med å implementere dette.

Det jeg er kritisk til er at jeg mener han kanskje har begynt litt i "feil ende". Med det mener jeg at han burde fått i en bedre samhandling før han starter med krevende kombinasjoner som det å konstant skulle prøve å småspille seg ut bakfra. Småspillet burde komt når forsvaret fungerte mer som en enhet. 

I tillegg så har han etter min mening ikke lagt nok vekt på den hjelpen de fire bak burde fått fra midtbanen. 

Jeg er dog uenig med BE i at spillermateriellet i forsvar er godt nok. Jeg savner en såkalt stopperkjempe/sjef der bak. 

Når det gjelder Xhaka så er jeg enig med @TapapaI at sveitseren har blitt gitt for stor del av "skylden" i de feilene og baklengsmålet som har kommet. Xhaka har gjort flere feil som fortjener kritikk, og akkurat feilpasningen I forkant av målet kan godt kritiseres. Tversoverpasninger kan åpne rom, men når de skjer langt inne på egen halvdel så må man ha bedre kontroll. Men feilen til tross, målet burde uansett vært hindret av andre på laget. Cardiff brukte mange trekk fra de snappet opp ballen til den var i mål, der burde de bak gjort en bedre jobb. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi var i mange år bortskjemt med Adams , Bould , Dixon og Winterburn -supplert med Keown og etter hvert Cole , Lauren , Campbell og Kolo. Da disse forsvant kom det vel egentlig ingen fullverdige erstatninger. Vi begynte etter hvert å slippe inn disse unødvendige målene vi knapt så før. Til slutt har det mer eller mindre blitt sånn at du bare sitter og venter , som sagt over her , på en personlig feil som medfører baklengs mål. Du bare vet det skjer. Jeg vet ikke hva som skjer på London Colney , men tidligere legender har pratet om at det defensive har vært ned prioritert på trening. Det stemmer sikkert hvis vi tar for oss det defensive over lang tid. Det har vært alt for dårlig defensivt. Alle har ropt på klasse spillere bak i mange år.

Det har vært ropt etter DM i lange tider. Et skikkelig rivjern som går i krigen. En general i midt forsvaret har vi etterlyst hvor lenge ?

Vi snakker om Arsenal FC og vi er ikke pr dags dato i stand til å spille oss ut på en trygg måte bakfra. Fuck me :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...