Jump to content

2018.09.02 Cardiff City (B)


Polljen

Recommended Posts

 

Cardiff City Cardiff City    crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Søndag 2. september 2018, kl. 14:30. Cardiff City Stadium
Premier League, 4. serierunde 
Kampen vises  direkte på TV2 Premium / Sumo.

 

Skadesituasjonen i klubben er uendret siden kampen mot West Ham og ingen av de fire på listen (Kos, Kola, AMN og Jenk)er tilbake i trening før tidligst i okteober. Iflg Arsenal.com så er Kolasinac nærmest der det antas at han er i trening igjen i oktober, for de andre tre så er prognosene at de kan være tilbake i trening (da mener jeg vanlig trening sammen med laget) i løpet av november.

Kampen mot Cardiff ikke bare bør, men gi Arsenal tre poeng. Cardiff har to poeng etter tre kamper men de har ennå til gode å score mål i denne sesongs Premier League.
Etter denne kampen kommer det en landslagpause slik at påfølgende helg blir det spillefri i PL, neste kamp blir borte mot Newcastle lørdag 15. september.

Så til mitt forslag til lag.
Jeg kunne gjerne tenkt med å få se Leno i mål, men jeg tror Emery velger Cech og derfor kommer også jeg til å foreta det valget.
I forsvarsrekken så vil jeg gjerne se Lichtsteiner fra start, men jeg tror Emery beholder den rekken som har startet i det siste. Monreal fikk seg dog en del "kakk" mot WH så kanskje bør føttene hans spares og Lichtsteiner vil da i stedet kunne ta hans plass.
På midtbanen derimot så vil jeg gjøre endringer. Torreira har fått innhopp i de tre første kampene så nå er det på tide at han er med fra start.
Det naturlige valget for "vraking" ville vært Xhaka, men jeg velger i stedet å vrake Matteo. Når Torreira kom inn mot WH så fungerte Xhaka betydelig bedre etter at han ble flyttet fremover. Matteo virket i tillegg ganske sliten mot WH, så jeg velger å hvile unggutten (ikke vrake han).
Offensivt så gir jeg meg ikke i mitt ønske om å starte med både Laca og Auba, så det er den offensive midtbanen som da er det vanskelige biten å sy sammen. Skal en kanskje "frisk?" Özil få en ny sjanse? Viste Ramsey så pass mot WH at han fortjener en start? Er det grunnlag for å vrake spillere som Iwobi og Mhiki? Jeg har veldig lyst å se kombinasjonen Özil sammen med Auba og Laca mot en "svakere" motstander, så under tvil velger jeg å starte med tyskeren. Ramsey lar jeg også starte. Da lar jeg  Mhiki ta den siste plassen på laget fra start.

 


Cech

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Monreal/Lichtsteiner

Xhaka      -      Torreira

Mhiki/Ramsey    -     Özil    -    Aubmeyang

Lacazette

 

EDIT! siden jeg tydeligvis sliter litt med å telle om dagen ? så hadde mitt originale forslag 12 spillere med fra start.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror Cardiff scorer sine første tre mål for sesongen og samtidig slipper inn fem. 

 

Drømmer om følgende lag: 

leno

bellerin- Mustafi - Sokratis - Nacho

torreira

Henrikh - Ramsey

auba - Özil - Laca. 

 

Ja, jeg vil ha Özil som midtspiss/flickmaster. Ja, jeg er nok den eneste i verden som mener det. Ja, jeg vet det aldri vil skje, og ja, det er så offensivt at det blir useriøst. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Simbad said:

Jeg skulle egentlig ønske vi kunne spille slik:

Leno

Bellerin-Mus-Sokratis-Monreal

Ramsey - Torreira - Xhaka/Guendouzi

Özil/Mkhi

Auba - Laca

Enig. Det hadde vært en kjempefordel om vi kunne være 13 på banen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, ben elfen said:

Enig. Det hadde vært en kjempefordel om vi kunne være 13 på banen.

 

BE

Tror du det hadde medført at vi hadde klart å holde markeringen i forsvar? Tror du det hadde medført at noen på midtbanen hadde tatt defensive løp?

 

Jeg tror ikke på det ovennevnte. Det jeg tror hadde vært forskjellen, er at vi hadde fått fire mann inne i boksen, hvor minst tre hadde stått i offside hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, ben elfen said:

Enig. Det hadde vært en kjempefordel om vi kunne være 13 på banen.

 

BE

"Tror" at skråstreken symboliserer "enten han eller den andre". Så 11 spillere i en 4-3-1-2 formasjon (som jeg også har ønsket flere ganger).

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Tapapa said:

Tror du det hadde medført at vi hadde klart å holde markeringen i forsvar? Tror du det hadde medført at noen på midtbanen hadde tatt defensive løp?

 

Jeg tror ikke på det ovennevnte. Det jeg tror hadde vært forskjellen, er at vi hadde fått fire mann inne i boksen, hvor minst tre hadde stått i offside hele tiden.

?????

 

2 minutes ago, Stefanb said:

"Tror" at skråstreken symboliserer "enten han eller den andre". Så 11 spillere i en 4-3-1-2 formasjon (som jeg også har ønsket flere ganger).

Håper du skjønner at jeg kødda @Stefanb ??

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Syntes at Øzil skal få hvile seg jeg så han blir helt " frisk ". Mulig han har godt av seg å sitte på benken fra start av å se at de andre kan klare seg uten han. Skulle han få veldig lyst til å spille fra start av så vis det på trenings feltet - vis  i kampene at du var verd 3 , 5 millioner i uken - vis det som vi vet at du har i deg - vis at du kan jobbe for laget. Skal ikke mer til for å bli helt " frisk. ".

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Syntes at Øzil skal få hvile seg jeg så han blir helt " frisk ". Mulig han har godt av seg å sitte på benken fra start av å se at de andre kan klare seg uten han. 

Jeg har egentlig litt sans for dette forslaget ditt.

Det kunne vært et interessant "eksperiment" å la Özil sitte på benken (event. tribunen) i bortekampene mot Cardiff og Newcastle for så å starte han på "B-laget" i den første kampen i EL som spilles fem dager etter Newcastlekampen. En slik nedgradering burde vise oss hva som bor i Özil, enten tar han utfordringen eller så vil han bli moden for å forlate oss kommende januar.

Jeg har fremdeles tro på Özil, men det er på tide at han bretter opp ermene, viser at han vil noe i dette laget og blir et fullverdig medlem av helheten. Kanskje er "tough love" det som som er den nødvendige medisinen ovenfor Özil. 

Problemet med denne "tøffe kjærligheten" er at i realiteten så er ikke Özil den eneste som burde få smake den, men det er begrenset hvor mange man kan benke samtidig av førstelaget!

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Hvem er egentlig vår beste spiller for tiden ben elfen ? Øzil ? Syntes ikke han er vår beste spiller. Men , han kan utvilsomt bli det hvis han viser seg fra sin beste side. Silkepasninger som få gjør etter ham - ja , vi vet hvilket reportear han er i stand til å spille på - hvis han har dagen / gidder. Spiller du på Arsenal med den høyeste lønnen av alle så forventer jeg faktisk noe. Når man som supporter foreslår å benke vår beste  spiller så er det noe feil et sted. Saken er den  at jeg er supporter og Øzil har 3 , 5 mill i uka. Vi har prøvd flere ganger å spille på Øzils styrke - men det funker bare av og til. Håper Øzil fremstår som vår beste spiller og håper Emery viser hvem som er sjefen. Håper snillismen i Arsenal forsvant med Wenger og at vi bruker de som presterer på banen.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Stefanb said:

I en 4-3-1-2 formasjon så trekker jo teknisk sett Özil litt inn i rollen som en "falsk ni" og dermed avlastet mye av det defensive arbeidet slik sett.

Da kjører vi den. Skal jeg eller du ringe og fortelle dette til Emery?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

 

Hvis noen skal ringe Emery og er bekymret for spansken så ring Jose. Han er sikkert i humør i kveld til å oversette på diverse språk ? 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...