Jump to content

Sokratis Papastathopoulos


Arsenalboy93

Recommended Posts

Sokratis Papastathopoulos

 

Sokratis-Papastathopoulos-1.jpg

 

 

Født: 9. juni 1988 (29 år), Kalamata, Hellas

Nasjonalitet: Hellas

Høyde: 186 cm

Vekt: 85 kg

Posisjon: Midtstopper

 

De siste ukene har denne mannen blir linket til Arsenal og det virker nå som det faktisk er litt hold i ryktene. Papastathopoulos har et år igjen av kontrakten sin med Dortmound og det ryktes om en pris på £16 millioner. Dessverre har jeg liten kjennskap til spilleren, men med tanke på vekt og høyde så virker han som en bauta

 

https://news.arseblog.com/2018/05/reports-arsenal-close-to-completing-the-signing-of-sokratis-papastathopoulos/

Link to comment
Share on other sites

Hvis han kommer blir han trolig den mest fysiske stopperen vi har hatt på lang lang tid.

 

Er som en mer raffinert Mustafi i spillestilen. Hadde en litt dårlig sesong i fjor, men det er et unntak egentlig. Har stort sett vært veldig veldig god for Dortmund siden han kom dit.

 

Vi har for øvrig også blitt linket til Mehdi Benatia. Hadde vært sinnsykt deilig om vi hadde hentet inn både han og Sokratis. Da hadde vi hatt to erfarne stoppere i sin beste alder, men samtidig hatt døra åpen for talenter som Chambers, Mavropanos og Holding.

Link to comment
Share on other sites

Klassesignering om dette går i boks. Eneste - er at kommer til å føye seg inn i rekken av nøkkelspillere i troppen som begynner å nærme seg 30. Liverpool fikk signert en klassespiller i går, skal vi henge med lagene foran oss bør ting begynne å skje snart

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Strålende transfervindu til nå.

 

BE

 

Får vi inn Torreira for £26m som det har vært masse snakk om også, så er det rett og slett ikke noe annet enn strålende business av Arsenal denne sommeren!

Link to comment
Share on other sites

Får vi Torreira så er det ingen flere store hull i førsteelleveren, men ideelt sett (og kun med bakgrunn i sist sesong) så hadde jeg tatt i mot enda en skikkelig god stopper (på bekostning av Mustafi og Holding, sistnevnte på utlån).

Link to comment
Share on other sites

Gitt at Torreira signerer, har vi da flere tydelige hull i troppen? Jeg skulle gjerne sett en rask og driblesterk ving inn, gjerne på Welbecks bekostning. Ser det har vært noen rykter rundt Pavon.

 

Ser gjerne det samme. Usikker på Pavon.. når han spilte for Argentina så var han ikke flink til å utfordre 1 mot 1, og heller ikke spesielt kjapp. Vil heller se Lozano (han derre Mexico spilleren) inn fremfor Pavon.

Ellers har vi blitt linket til Medhi Benatia. Hadde virkelig digget om vi fikk inn han! Slik jeg ser det nå har vi en del "like" stoppere som er aggressive og glade i å bryte foran, men ingen skikkelig ledere/dirigenter baki der.

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at klubben ønsker å stå sterkt rustet til seriestart. Det er noen år siden sist vi har vært så raske på avtrekkeren.

 

Sokratis får mye blandede omtaler, men det er ubestridt at han er en ledertype. Det er nok en viktig årsak til at han blir hentet. Lichtsteiner hører med under samme kategori. Vi har behov for å styrke stallen med spillere som tar større ansvar på banen, og sikkert også på treningsfeltet.

 

Skepsisen rundt Sokratis handler mye om hans siste sesong i Dortmund, slik jeg har tolket det. Dette var en sesong hvor Dortmund slet uvanlig mye defensivt, og som lag for øvrig. De har vel ikke sluppet inn så mange mål i serien på over 10 år. Derfor blir det litt urettferdig å dømme Sokratis på bakgrunn av dette. Det blir litt som å dømme våre forsvarsspillere på bakgrunn av fjorårssesongen. Grekeren har prestert på et helt annet nivå tidligere, og med tanke på at han er 29 år gammel, bør han ha flere gode sesonger inne.

 

Når det gjelder øvrig rekruttering, bifaller jeg det meste som blir formulert ovenfor. Jeg vil imidlertid gjerne se en ekstra sentral midtbanespiller. Dersom både Ramsey, Torreira og Xhaka er forespeilet en plass blant være elleve beste, trenger vi flere enn bare Elneny og Maitland-Niles som backup. Iwobi kan muligens nevnes som et alternativ, men det er noe usikkert. Ever Banega, som blir koblet til klubben, kunne vært spennende. Dersom Ramsey forlater oss, trenger vi to nye, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil imidlertid gjerne se en ekstra sentral midtbanespiller.

 

Slik jeg ser det kommer det litt an på hvilket system Emery ønsker å spille. I en 4-2-3-1 vil vi ha:

Torreira(Xhaka)-Ramsey(AMN)

Özil(Miki)

Med Elneny som ytterligere backup, men da hadde vi trengt en ving. I 4-3-3 tror jeg både Özil og Miki vil passe best i front-treeren. Da vil vi være svært godt skodd der fremme, men "kun" dekning på to av tre plasser på midten. Alternativt har vi spillere på reservelaget som muligens kan gjøre en jobb i EL, uten at jeg vet hvilket nivå de ulike holder. Vi har jo feks en Dragomir som virker til å forlate oss grunnet manglende muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Torreira kommer og Ramsey skriver ny kontrakt så mener jeg at vi har en brukbar stall på midten. Men vi må få inn Torreira eller en liknende spiller for å gi forsvaret bedre arbeidsforhold enn laget hadde sist sesong. Med Torreira/Xhaxa/Elneny/AMN/Willoch (u23) som kan dekke den defensive rollen. Vi har Ramsey/Mhiki/Xhaka/AMN/(og noen jeg sikkert har glemt) som kan spille sammen med den som er DM.

Ideelt sett så hadde jeg gjerne sett enda en spiller som kunne vært god backup til Torreira, men det blir et "luksuskjøp" som det er vanskelig å forsvare.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så en analyse av hvordan Emery liker å spille på YouTube. Det er ikke sikkert han velger samme taktikk med oss, men hvis han gjør blir det noe a la dette når vi har ball:

Leno

Mustafi/Kos-Torreira-Sokratis

Bellerin-Ramsey-Xhaka-Kola

Özil-Auba-Laca

 

Og slik i forsvar:

Leno

Bellerin-Mus/Kos-Sokratis-Kola

Ramsey-Torreira-Xhaka

Özil-Auba-Laca

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ja og helt supert. Problemet med alt av fristillingen av kontrakter sørger for at vi blør penger. Øzil, Sokratis done, Mustafi er vel neste som blir frigitt. 

- Nå trenger vi å få penger for spillersalg for Torreira, Willock, Maint. Niles før nye hentes inn til sommeren. 

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...