Jump to content

2017.03.04 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Coquelin MÅ av. Midtbanen er et jævla vrak. Det samme er angrepet med Chamberlain, Giroud og Welbeck.

 

Hadde det vært opp til meg hadde jeg tatt av Coquelin og Giroud etter pause. Inn med Lucas på høyre og Alexis på venstre. Flytt Chamberlain ned ved siden av Xhaka og Welbeck inn sentralt.

 

Wenger har faen ikke noe valg. Her må han gjøre offensive grep og prøve å vinne andre omgangen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger er utbrent. Seriøst. Egentlig skulle han tatt et steg tilbake, pauser, fått alt på avstand og så evt gjort comeback, men det skjer ikke i hans alder så spørsmålet er om det ikke er best at han tar et steg tilbake. Klubben er fastlåst, tom for ideer og meget energiløst. Jeg tror ikke Wenger har energien til å snu blindsporet vi er inne i.

 

Edit: Coq har vært en skygge av seg selv. I fjor var han helt på nivå med Gilberto i hans glansdager.

Link to comment
Share on other sites

Det er lett å kritisere forsvaret i kamper som dette, men for meg så ligger problemet (også forsvarsmessig) i den motsatte enden. Liverpool har ikke noe fantastisk forsvar, men de vet å bruke den offensive lagdelen noe som gjør at den defensive delen får "hjelp".

 

Arsenal er hjelpeløse offensivt, selv om laget i perioder har mye ball. Laget er bortimot ufarlige fremover, og der Liverpools angrep kjemper til seg ballen igjen ved balltap så fører Arsenal-balltap til Liverpool angrep.

 

Jeg forstår begrunnelsen for å starte med Giroud, men jeg er uenig i den. Skal vi bruke Giroud så må man spille på hans styrker, men hjørnesparkene er lave, innleggene er få (eller bortimot null) og i tillegg så virker det som han sliter med en liten skade (uten at det blir tatt tak i fra sidelinjen).

 

Det er for jævlig å si det, men kampen forløper dessverre som jeg har forventet, men mitt mikroskopiske håp er at intet er umulig (selv om det akkurat nå virker slik).

Link to comment
Share on other sites

Coquelin er helt grusom. Koscielny og mustafi forstetter å være ræva. Vinner faen ikke dueller mot noen.

Fullstendig uenig når det gjelder Koscielny, men det hjelper ikke å være "ensom svale" der bak.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hva han gjør i pausen. Kommer det samme laget ut som gikk av etter første omgang så mener jeg virkelig at Wenger bare kan pakke sakene sine og forsvinne i løpet av kvelden.

 

Gjør han derimot noe for å virkelig kjempe i land en seier så får han bare fortsette ut sesongen. Dette er ikke en kamp hvor man venter til det har gått 70 minutter før man gjør et bytte. Her må vi gå rett ut fra første sekund og prøve å vinne andre omgang.

 

"Make or break" neste 45 minutter for Wenger sin del i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Vist ikke dere ser at problemet er Wenger må dere ta fingen å stikke i jorden.

 

Kan starte med fingen for så å klare å grave seg selv ned for å være ærlig..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om at store grunner for at Coqs form har vært så ræva er fordi han har fått oppgaver han ikke er god på. Gjelder ikke bare ham. Ramsey har aldri vært noen defensiv midtbanespiller, men er likevel blitt spilt i den rollen. Coq er ikke noen box-to-boxspiller men blir likevel brukt som en. Giroud er blitt brukt som oppspillspunkt og spydspiss uten vinger som kan spille ham opp.

Osv.

 

Wenger er altfor sta. Han klarer ikke/ønsker ikke å endre seg. Skulle gjerne sett ham vinne FA-cupen, men selv om vi møter Lincoln neste runde er det fortsatt nok av gode lag til å slå oss ut.. Jeg mener han burde gitt seg etter FA-cupseieren mot Hull.

 

Nå ser det dessverre ut til at han kan ende opp med å måtte gi seg etter sin verste sesong noensinne. 4. plassen ser vanskelig ut, selv om Manure mistet ett poeng på hjemmebane i dag. Fortsatt mulig, men ikke om man endrer fremgangsmåte i kamper. Det vi holder på med nå er ikke CL-kvalifisering verdig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...