Jump to content

2016.09.17 Hull City (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

En grei nok andre omgang som forhåpentligvis gir en godfølelse før vi virkelig får se hva som bor i laget neste helg hjemme mot Chelsea.

 

PS!! @Tapapa, Alexis er ikke ubrukelig, heller ikke som spiss, men han er bare enda bedre når han får spille sin vante rolle bak spissen.

Link to comment
Share on other sites

Der kom. Xhaka iallfall. Men hvis ikke Perez kommer her er han jo en ligacup spiller i Wengers øyne så langt. Da forstår jeg ingenting av signeringen hans. Kunne klart oss med akpom da

 

Wenger liker å gradvis integrere spillerne i troppen. Husker man trakk liknende konklusjoner om Elneny. Når han først tok sin plass ble han månedens spiller to måneder på rad.

 

Ellers var kampen overbevisende på mange måter. Fine mål, mye fin fotball. Alexis er god som spiss, men laget må bygge opp angrepene på en annen måte. Med Giroud på banen kan man legge om taktikken og spillet rundt hans kvaliteter. Ser vi en plan B? Nei, det har jo ikke Wenger :)

Link to comment
Share on other sites

Grei skuring etter det røde til Hull selv om de skapte litt spenning med mål etter straffespark. Cech er altfor sein.

Sanchez med to er bra, men håper virkelig ikke dette får Wenger til å fortsette med ham som spiss. Er stor forskjell på å spille spiss mot timanns Hull og bedre lag. Walcott bedre enn på lenge, jobber og scorer. Iwobi vår beste spiller i dag? Mustafi med en skikkelig feilvurdering i førsteomgangen, etter det ganske solid. Xhaka viser frem skuddbeinet og blir kalt inn til Wengers kontor etter kampen. Lite tid for Lucas, men verdifulle minutter.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez scora to mål. Men han er fremdeles ingen spiss for meg selv om andre mener det her. Om Perez er spissen skal ikle sies, men jeg forstår ingenting sv signeringen til nå selv om det påpekes sammenligning med elneny. Perez kommer til å spille i midtuke nå, og det er vel status per idag. For å snu flisa: fikk Özil og sanchez like lite spilletid? Jeg tror ikke Perez er den spilleren vi eller Wenger trodde han var?

3p komfortabelt? Tja, bla tatt på kontra noen ganger selv mot 10 mann og ett bedre lag tør jeg påstå ville hatt gode sjanser å fått med seg noe her.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med seier og fire mål! Perez burde blitt byttet inn direkte på 3-1, men han kommer sikkert til å få mer tid fremover.

 

Framover er vi bedre enn på lenge. Alexis begynner å levere det vi forventer av en slik spiller, Iwobi markerer seg. Til og med Walcott scoret og jobber, men gjør fortsatt mye rart med ball. Og for et herlig mål av Xhaka! Jeg tror han blir monstrøs god.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi har hatt flust av spillere som har kommet med sinnsyk skuddfot, som har dabbet av fordi de ikke får skyte.. eksempelvis Cazorla!

Joda, men forhåpentligvis har vi fått inn en tør å forsette med å ta sjansen på slike skudd og ikke "mister" evnen p.g.a. det typiske småspillet til Arsenal.

 

Hvis det er slik at Wenger har utstedt et "forbud" mot langskudd da er det grunn nok for meg til å si de to "unevnelige ordene" (når det gjelder Wengers fremtid i klubben) :shy: ...... :D :D

Link to comment
Share on other sites

Joda, men forhåpentligvis har vi fått inn en tør å forsette med å ta sjansen på slike skudd og ikke "mister" evnen p.g.a. det typiske småspillet til Arsenal.

 

Hvis det er slik at Wenger har utstedt et "forbud" mot langskudd da er det grunn nok for meg til å si de to "unevnelige ordene" (når det gjelder Wengers fremtid i klubben) :shy: ...... :D :D

 

Virker iallefall som spillerene får forbud mot langskudd;p

Link to comment
Share on other sites

 

Vi har hatt flust av spillere som har kommet med sinnsyk skuddfot, som har dabbet av fordi de ikke får skyte.. eksempelvis Cazorla!

Den påstanden har jeg hørt i årevis, men husker jeg ikke feil så er vi til stadighet et av lagene som scorer flest mål på langskudd.

Link to comment
Share on other sites

Den påstanden har jeg hørt i årevis, men husker jeg ikke feil så er vi til stadighet et av lagene som scorer flest mål på langskudd.

At vi får inn ett langskudd i ny og ned skal jeg ikke benekte, men at vi de siste årene har vært et av de lagene som scorer mest på langskudd sliter jeg med å forstå.

Nå er det dog to punkt som gjør at jeg kanskje er på glattisen her; den ene er en ikke alt for overbevisende husk, og den andre er at jeg har null kontroll på frekvensen av lanskuddmål når det gjelder våre rivaler.

 

Men med den lille husken jeg ennå har så mener jeg at vår egen andel av langskudd i mål har gått markant ned etter at våre gamle storheter som f.eks. Henry forlot oss. Det er ikke bare antall mål på langskudd som har gått ned, men rett og slett mengden langskudd som man kan anse som (noe i nærheten av) farlig.

 

I min "kritikk" av manglende langskudd så mener jeg ikke at det er mange langskudd i hver kamp som er resepten, men det at laget viser vilje og ikke minst evne til å skape muligheter på langskudd vil gjøre oss mindre forutsigbare offensivt.

 

Dagens Xhaka-mål var en perle, men jeg husker (så vidt :gimme: ) med glede drømmetreffet som Ramsey hadde for et par år siden mot Galatasaray, gud bedre hvor vakkert det var..

 

Nå er det ikke denne typen mål jeg forventer eller i hovedsak ønsker, bare at langskudd blir "dyrket" litt mer som en del av lagets offensive spill.

 

PS!! Jeg tror ikke at Wenger ser negativt på langskudd, men jeg tror at mine påstander om manglende vilje til langskudd kommer av den spillestilen som har blitt dyrket de siste sesongene som i veldig stor grad består av en angrepsfotball med mange korte pasninger fram til motstanderens målfelt.

 

PS! PS!! Nå driver jeg kanskje og avsporer det tråden handler om, men jeg har prøvd å finne statistikker som omhandler dette (først og fremst for å selv se om min husk er dårlig når det gjelder dette emnet). Jeg finner statistikker over skudd/avslutninger både på og nær mål., og der ligger Arsenal høyt, men plasseringene på skuddstatistikkene er relativt lik tabellplasseringene for de samme sesongene, men å finne noen statistikk for "langskudd" det klarer jeg ikke. For ordens skyld så er min definisjon på langskudd, en ball som blir sparket mot mål fra et punkt som er lenger enn seksten meter fra motstanders mål (andre har kanskje andre definisjoner)

Link to comment
Share on other sites

Den påstanden har jeg hørt i årevis, men husker jeg ikke feil så er vi til stadighet et av lagene som scorer flest mål på langskudd.

 

 

Har du statistikk på det at vi er et av lagene nå i nyere tid som scorer flest mål på langskudd? For jeg kommer ikke på mange langskudd, Alexis har et par rett utfor 16 meteren, Ramsey hadde et mot Galatasaray som er nevnt her, ellers kommer jeg ikke på mange flere de siste 5-6 årene.

Link to comment
Share on other sites

Den påstanden har jeg hørt i årevis, men husker jeg ikke feil så er vi til stadighet et av lagene som scorer flest mål på langskudd.

Rart, for hugsar ikkje eg feil er det svært sjeldant vi scorer frå 16+ meter. Og eit Google-søk bekrefter mine antagelsar. Da vi scora to mål frå utsida av 16 meteren 22. april i år var det ca eitt år(!) sidan forrige mål frå utsida av boksen. Det er oppsiktsvekkjande. Samtidig tek denne artikkelen fram eit interessant poeng om statistikk og samanlikning med andre klubbar ved skot frå utsida av 16 meteren kontra å forsøke å spele seg innforbi for deretter å få en avslutning på mål.

 

http://news.arseblog.com/2016/04/arsenal-goals-from-distance-by-the-numbers/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...