Jump to content

2016.09.17 Hull City (B)


Polljen

Recommended Posts

Hull City hullcity.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 17. september 2016, kl 16:00. KCOM Stadium


Premier League, 5. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Det er få endringer når det gjelder skadesituasjonen i klubben, men Walcott var ikke med i CL-kampen tirsdag p.g.a. kneproblemer. Der er sannsynligvis ikke lenge til Gabriel er klar, men ut i fra det jeg har lest så tviler jeg på at han sitter på benken i denne kampen (tidligst påfølgende helg, vil jeg tro).



Arsenal har hatt et brukbart tak på Hull, men lagene ligger a poeng etter fire serierunfer



Med utgangspunkt i laget som startet mot PSG så driver Wenger fremdeles på med sine eksperimenteringer når det gjelder spissposisjonen og nok en gang så mener jeg at han bommet ved å sette Alexis på topp.


Cech (vår "ligamålvakt") kommer tilbake i mål (antar jeg), de bakre fire blir uforandret. Xhaka inn på midten, men jeg er litt usikker på makker og lander på Cazorla. Med en kneskade på Walcott før PSG-kampen så utelukker jeg han og i valget (for kantrolle) mellom OX og Iwobi så velger jeg sistnevnte. På topp, Giroud eller Lucas Perez? Ingen av de har imponert så lang, men jeg velger vårt ferskeste spissalternativ.




Cech


Bellerin - Mustafi - Kos - Monreal


Xhaka - Cazorla


Iwobi - Özil - Alexis


Lucas


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Med ein nær skadefri tropp er ingenting anna enn tre poeng godt nok. Eg tykkjer Monreal har hatt ein dårleg sesongstart, Gibbs bør avlaste, men trur den godaste mr. Wenger veljer Nacho.

 

Cech

 

Bellerin Mustafi Koscielny Monreal

 

Ox Cazorla Xhaka Sanchez

 

Özil

 

Perez

 

Dette laget trur eg mr. Wenger starter på laurdag.

Luksusproblem på midten; Xhaka/Coquelin

Link to comment
Share on other sites

 

Luksusproblem på midten; Xhaka/Coquelin

og Elneny.

 

Høsten 2015, alternativer som DM: Coquelin, en Arteta som i hovedsak går skadet og en "risikospiller" i Flamini.

Høsten 2016, alternativer som DM: Coquelin, Xhaka og Elneny. Alle gode/akseptable alternativer.

 

Forskjellen er stor (i alle fall når det gjelder den posisjonen)

Link to comment
Share on other sites

og Elneny.

 

Høsten 2015, alternativer som DM: Coquelin, en Arteta som i hovedsak går skadet og en "risikospiller" i Flamini.

Høsten 2016, alternativer som DM: Coquelin, Xhaka og Elneny. Alle gode/akseptable alternativer.

 

Forskjellen er stor (i alle fall når det gjelder den posisjonen)

Ja, men eg meiner han pr no er en squadplayer, sjølv om han på ingen måte har gjort seg bort, medan det er ein fair fight mellom Xhaka og Coquelin for den "faste" DM-plassen.

 

Eg trur Elneny er betre som box-to-box-player!

Link to comment
Share on other sites

Eg tykkjer Monreal har hatt ein dårleg sesongstart, Gibbs bør avlaste, men trur den godaste mr. Wenger veljer Nacho.

Mener at han har hatt liten hjelp fra vingene, når han må holde unna to menn samtidig er det ikke rart det svikter litt på hans side, med Alexis tilbake på venstre regner jeg med at Monreal også fremstår bedre. Koscielny er den eneste verdensklassespilleren vår bak der, men han ser nok ENDA mer klønete ut når han er i 2 mot 1-situasjoner.

Selv om han burde hatt rødt mot Southampton var han, etter min mening, en av våre beste i den kampen.

 

 

Ja, men eg meiner han pr no er en squadplayer, sjølv om han på ingen måte har gjort seg bort, medan det er ein fair fight mellom Xhaka og Coquelin for den "faste" DM-plassen.

 

Eg trur Elneny er betre som box-to-box-player!

Ser ikke på Elneny som en b2b-spiller og heller ikke på Xhaka som en "DM".

Coq: DM

 

Xhaka: Dyptliggende playmaker med defensive ferdigheter.

 

Elneny: Komplimentærspiller.

Mener egypteren går litt mellom å "ticke" alle bokser og ingen bokser. Eneste "superevnen" han har er løpskraften, ikke noen fantastisk kreativ offensiv spiller eller en herlig defensiv spiller, men grei på begge deler og er vel eneste av de som kan spille i pivoten vår som jeg mener kan spille med hvem som helst av de andre uten problem.

Link to comment
Share on other sites

Ingen Xhaka fra start. Alexis på topp igjen. Typisk Wenger, det er staheten som rår. Har han fått en "ide" i hodet, så skal den gjennomføres "koste hva det koste vil" >_< (det er først og fremst Alexis på topp som irriterer meg noe så innforjævlig)

Link to comment
Share on other sites

Trudde tullet med Sanchez på topp var forbi etter forvandlinga mot PSG da Giroud kom inn og pusha han ned på ving igjen. Det har ikkje gitt nokon som helst teikn på forbetring eller potensiale what so ever. Skuffa over valet. Og eg spør igjen, kva i alle dager var poenget med å kjøpe en spiss i sumar?

 

Coquelin i denne kampen har eg ingen problem med å forstå sjølv om eg trudde Wenger ville kjøre Xhaka borte mot Hull.

Link to comment
Share on other sites

Han er skadd. Så greit nok det. Men hvorfor kjøpte vi xhaka og Perez når de ikke får sjansen engang? Vi setter alexis på topp hvor han ikke fungerer da han går dypt i banen å henter ball gang etter gang, og da er det selvsagt ingen spillere på topp lenger. Som kant er derimot alexis fenomenal. Så her "kaster" vi bort to posisjoner i ett.

 

Santi med 3 kampen på en uke, som å be om skade på han.

Link to comment
Share on other sites

Denne "manien" til Wenger der han SKAL teste ut spillere i enkelte posisjoner, har vi sett før og med vekslende hell (helst negativt).

 

Da Özil kom til klubben så forventet jeg (og jeg antar mange med meg) at han skulle bli vår "playmaker", men da fikk Wenger den ideen at han skulle teste ut Wilshere i den posisjonen og Özil ble dyttet på kant. Et eksperiment som ikke fungerte.

 

Sist sesong så, etter mye "surmuling" fra Walcott, så ble han flyttet fra kant til spissposisjon for å konkurrere med Giroud. Jeg skal innrømme at dette eksperimentet forsåvidt var nødvendig da vi ikke hadde alternativer når GIroud var skadd eller ute av form. Men det viste klart at det tross alt ikke var Walcott sin beste posisjon. Men jeg skal ikke bruke dette eksperimentet mot Wenger siden vi manglet spillere, jeg vil derimot bruke det som et eksempel på nok en posisjon der mange av oss hadde påpekt manglende alternativer uten at Wenger gjorde noe med det (i vinduene).

 

Når det gjelder Alexis på topp, så ble han også prøvd der sist sesong, også da uten noe hell.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...