Jump to content

2016.09.17 Hull City (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Totalt sett så er det en absolutt offensiv forbedring sett i forhold til de to foregående kampene, med enkelte tildels glitrende offensive perioder.

MEN, det er tydelig at vår offensive lagdel består av midtbanespillere og at det ikke er noen "spiss" på banen. Alexis slipper seg ofte langt ned for å være med på å bygge opp spillet og det fører til at det blir mange lange angrep med småspill. Med de spillerne som starter kampen så tror jeg tross alt at jeg ville valgt Walcott på topp, selv om han ikke nødvendigvis imponerer, fordi han er mer anlagt til det an det Alexis er.

 

Det røde kortet og straffen er korrekt, men hvorfor i he**ete kan ikke Cazorla forsette å ta straffene. Straffesparkene til Cazorla har ikke vært spetakulere, men likevel sfektive, straffen til Alexis var "keepermat".

Link to comment
Share on other sites

Ja , Men Monreal da? Sikkerhet selv ifjord , hittil i år har det vært Texas på venstre siden vår

Som det har vært nevnt av andre i de foregående kampene. så får Monreal svært liten hjelp bakover. Når en back skal bekle hele banens lengde så må også kantene gjøre en bedre jobb bakover.

 

Nå er det nok kanskje slik at Monreal ikke viser fjorårsstandard, noe han ikke er alene om på Arsenal, men han skal ikke ha all skyld for problemene på sin side av banen.

Link to comment
Share on other sites

Fan Akexis! Du duger som spiss, men ikke som straffeskytter.

 

Her er vi nok noe uenig, Alexis gjør en god offensiv jobb det skal jeg medgå, men han fyller ikke spissrollen så dyp som han er i vårt oppbyggende spill,

 

EDIT! Det er godt mulig at vi definerer spissrollen forskjellig ;D , men for meg så bør en "dedikert" spiss ligge mye mer på topp (en det Alexis gjør) og true motstanders forsvar. Dette vil også gi en større mulighet til et variert angrepsspill og ikke mare vårt "vanlige" sakte men sikkert fremover som svært ofte stopper opp rundt sekstenmeteren.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke se på tapapa... cazorla er vel "heldig" allerede uten rødt.

 

Indeed, hadde først det gule kortet, også 2 forseelser der han er rimelig heldig i begge tilfellene over å IKKE få gult .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...