Jump to content

2016.04.09 West Ham United


Polljen

Recommended Posts

West Ham United westhamunited.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 9. april, 2016, kl. 13:45, Boleyn Ground


Premier League, 32. seriekamp


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Skadesituasjonen er ikke så mye endret. Cech er så vidt jeg vet klar igjen etter skaden, Ramsey og Flamini kan være klare til denne kampen.



Hver kamp fremover er en "must win" kamp når det gjelder alt fra en teoretisk tittel ned til en garantert topp fire plass. Når det gjelder tittelen så er det i hovedsak kun en teoretisk sjanse der særdeles mye skal gå vår vei (i tillegg til full pott i serien for vår del) for at dette skal skje. Å ta igjen Tottene er absolutt en realistisk mulighet, selv om også her må vi ha litt hjelo. Nedover så har vi fire poeng til ManC og fem poeng til ManU, noe som gir oss ett lite pusterom, men det skal ikke de store feiltrinnene til før vi i værste fall ramler ut av ny CL-plass.


West Ham er ingen lett oppgave, laget ligger på sjetteplass syv poeng bak oss , og selv om det har blitt mange uavgjorte kamper i det siste så har de ikke tapt en kamp de siste to månedene.



Når det gjelder laget som bør starte mot West Ham så ser jeg ingen grunn til å endre på det laget som startet mot Watford. Cech er klar igjen og vil sannsynligvis ta målvaktsjobben, men Ospina har vært solid i det siste så jeg har ingen problemer med at han eventuelt også får stå denne kampen.


Så er det bare å håpe at vi ikke får en "vanlig" nedtur etter en flott opptur.



Cech


Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal


Elneny - Coquelin


Sanchez - Özil - Iwobi


Welbeck





Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

 

West Ham United westhamunited.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Lørdag 9. april, 2016, kl. 13:45, Boleyn Ground

Premier League, 32. seriekamp

Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo

Skadesituasjonen er ikke så mye endret. Cech er så vidt jeg vet klar igjen etter skaden, Ramsey og Flamini kan være klare til denne kampen.

Hver kamp fremover er en "must win" kamp når det gjelder alt fra en teoretisk tittel ned til en garantert topp fire plass. Når det gjelder tittelen så er det i hovedsak kun en teoretisk sjanse der særdeles mye skal gå vår vei (i tillegg til full pott i serien for vår del) for at dette skal skje. Å ta igjen Tottene er absolutt en realistisk mulighet, selv om også her må vi ha litt hjelo. Nedover så har vi fire poeng til ManC og fem poeng til ManU, noe som gir oss ett lite pusterom, men det skal ikke de store feiltrinnene til før vi i værste fall ramler ut av ny CL-plass.

West Ham er ingen lett oppgave, laget ligger på sjetteplass syv poeng bak oss , og selv om det har blitt mange uavgjorte kamper i det siste så har de ikke tapt en kamp de siste to månedene.

Når det gjelder laget som bør starte mot West Ham så ser jeg ingen grunn til å endre på det laget som startet mot Watford. Cech er klar igjen og vil sannsynligvis ta målvaktsjobben, men Ospina har vært solid i det siste så jeg har ingen problemer med at han eventuelt også får stå denne kampen.

Så er det bare å håpe at vi ikke får en "vanlig" nedtur etter en flott opptur.

Cech

Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal

Elneny - Coquelin

Sanchez - Özil - Iwobi

Welbeck

 

Leicester har tapt 3 (!) gonger denne sesongen og vi har slått dei begge oppgjøra. Til forskjell frå dei foregåande åra vi har sniffa på tittelkampen har vårt tunge anker vert at vi har tapt toppkampene. No vinn vi eller unngår å tape dei ( jfr Spu*s, Liverpool, City, dels United), men alikavel er vi eit godt stykke unna tetkampen. Eg har / hadde trua når eg såg kampane dei hadde igjen før Southampton-kampen, men enda ein siger her gjorde at håpet minket enda litt. Men dei skal møte tøffe motstandarar som Sunderland som har kniven på strupen, sjølv om eg trur dei vinn den kampen. Dei har i tillegg West Ham, United, Everton og Chelsea. Fire kampar med poengtap er 8-12 poeng med forbehold om at vi vinn våre. Dette er eit halmstrå, men NO må marginane deira ta slutt ellerså kan dommerstanden berre legge inn sommerferien allereie. Er ikkje vits å ha dei utpå der når Huth kan karatesparke ned kven han vil, og kan halde armen vinkelrett ut frå kroppen for å stogge ein ball innafor sekstenmeteren og Vardy kan tofotstakle på midtsirkelen utan å plukke opp eit kort. Vi har på papiret to tøffe kampar mot West Ham og City borte. Det kan gå, men vi må plukke opp nye tre poeng på laurdag. Sunderland treng eit mirakel på sundag og det må vi alle hjelpe dei så godt vi kan med positive gode tankar i deira retning.

 

COYG!!

 

 

eDIT: elles er eg einig i laget ditt.

 

COYG!!

Link to comment
Share on other sites

Ser Ramsey snart er klar igjen, og det er fint det. Men jeg VIL ikke ha han inn med like ræva form og "ødelegge" det fine spillet vi har hatt på slutten. Hadde vært så typisk om klippekortet hans fortsetter og vi går tilbake til gamle synder.

Støtter Polljen sitt lag fullt ut, og håper på nye 3p. Og Ramsey kan som Walcott og Giroud få spille seg i form via siste 20min, før han skal inn på førstelaget.

Link to comment
Share on other sites

Med Iwobi (eller Campbell), Welbeck og Elneny på banen så er vi et langt langt bedre lag.

 

Får vi inn f.eks. Walcott, Giroud og Ramsey så hadde vi herpa alt igjen. Håper virkelig ikke Wenger er så dum at han gjør det..

Link to comment
Share on other sites

Laget jeg håper på:

Ospina

Bellerin-Gabriel-Koscielny-Monreal

Coq-Elneny

Sanchez-Özil-Iwobi

Welbeck

 

Skulle gjerne funnet plass til Joel også, siden jeg føler han har blitt behandlet dårlig... Men Sanchez er og blir en bedre spiller samt har kommet i bedre form de siste kampene(serie og landskamp) og Iwobi har virkelig imponert.

Link to comment
Share on other sites

Merkes spesielt med elneny, han er ekstremt kjapp og presis med ballen. Ramsey skal gjerne ta 4 piruetter først.

 

Ja også i 20% av gangene miste ballen i farlig mellomrom så vi blir tatt på senga... Det er gjennomgangsmelodien til Ramsey siste tiden, merkelig hvor svak han har vært etter den enorme sesongen sin. Det er ikke KUN spillestill/spillere, mye er han selv også.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja også i 20% av gangene miste ballen i farlig mellomrom så vi blir tatt på senga... Det er gjennomgangsmelodien til Ramsey siste tiden, merkelig hvor svak han har vært etter den enorme sesongen sin. Det er ikke KUN spillestill/spillere, mye er han selv også.

Ramsey ser ut til å ha glemt hvordan man gjør ting enkelt. Dette var det jo mye fokus på i pre-season før den enorme 13/14-sesongen. Etter FA-cup finalen i 2014 har piruettene, hælsparkene og trangen etter å holde på ballen kommet tilbake. Ramsey må back to basic for å finne gammel form.

Link to comment
Share on other sites

Slik Ramsey opptrer, så kan han bare brukes som kantspiller eller offensiv midtbanespiller.

 

Jeg leser at mange ønsker seg ny(e) forsvarere i sommer. For min del har ikke forsvaret vært det store problemet, men midtbanen. De har latt forsvaret i stikket så alt for mange ganger. Det skyldes at midtbanen har vært sterkt rammet av skader.

 

For egen del så ønsker jeg meg en ny superspiss i sommer. Ellers er jeg fornøyd med troppen som sådann.

 

Vinner vi denne kampen, så begynner jeg virkelig å drømme om seriegull. Tottenham har et steintøft program igjen, og Leicester kan da ikke ha alle verdens marginer på sin side i de gjenstående kampene.

Link to comment
Share on other sites

Slik Ramsey opptrer, så kan han bare brukes som kantspiller eller offensiv midtbanespiller.

 

Jeg leser at mange ønsker seg ny(e) forsvarere i sommer. For min del har ikke forsvaret vært det store problemet, men midtbanen. De har latt forsvaret i stikket så alt for mange ganger. Det skyldes at midtbanen har vært sterkt rammet av skader.

 

Fot egen del så ønsker jeg meg en ny superspiss i sommer. Ellers er jeg fornøyd med troppen som sådann.

 

Vinner vi denne kampen, så begynner jeg virkelig å drømme om seriegull. Tottenham har et steintøft program igjen, og Leicester kan da ikke ha alle verdens marginer på sin side i de gjenstående kampene.

 

 

 

Og hvem skal Ramsey danke ut der framme ?:P

 

For min del har jeg gitt opp seriegull, men å komme over Tottenham skal vi klare!

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi denne kampen, så begynner jeg virkelig å drømme om seriegull. Tottenham har et steintøft program igjen, og Leicester kan da ikke ha alle verdens marginer på sin side i de gjenstående kampene.

Du har forsåvidt rett i at det må være en grense for hvor mye "hell" (gode marginer) Leicester skal ha på sin side. På det gjenstående seks kampene så skal det ikke mer til enn to tap og en uavgjort, i teorien, før Arsenal kan gå forbi Leicester (på en eventuell målforskjell). Og sett ut ifra Leicester sitt kampprogram så er det på ingen måte umulig at de kan tape de nødvendige åtte poengene mot lag som f. eks.West Ham, ManU og Chelsea.

Men og det er et særdeles stort men, det betyr at Arsenal i så fall må avslutte sesongen med syv strake trepoengere (mot bl.a. West Ham, ManC og Chelsea), en eneste kamp med poengtap for Arsenal gjør det egentlig umulig å ta tittelen. Selv om jeg ikke ser det som umulig at Leicester får en liten "reaksjon" når tittelnervene i klubben begynner å gjøre seg gjeldende så sliter jeg med å se at de skal tape mer en halvparten av sine gjenstående kamper.

 

Men og det er også et stort men, det er godt å se fra en pessimist sitt synspunkt at det fremdeles finnes solide optimister her når det gjelder våre sjanser denne sesongen :D

 

 

Jeg leser at mange ønsker seg ny(e) forsvarere i sommer. For min del har ikke forsvaret vært det store problemet, men midtbanen. De har latt forsvaret i stikket så alt for mange ganger. Det skyldes at midtbanen har vært sterkt rammet av skader.

 

For egen del så ønsker jeg meg en ny superspiss i sommer. Ellers er jeg fornøyd med troppen som sådann.

 

Jeg er enig i at mangler på midtbanen må ta en merkbar del av skylden for våre defensive problemer. Jeg er dog uenig med deg når det gjelder vurderingen av et behov for en ny midtstopper.

 

Egentlig så har alle våre midtstoppere hatt sine problemer denne sesongen. Per (min navnebror) er over middagshøyden og jeg tror ikke at han vil være et klart første-/andrevalg på stopperplassen. Gabriel er jeg usikker på, han viser mye rart til tider, men jeg er også klar over at dette kan gå seg til etter hvert slik det gjorde med Koscielny. Når det gjelder Koscielny så er han pr. dato mitt førstevalg som stopper, men han fremdeles enkelte uforklarlige (i negativ forstand) inngripende der bak, i tillegg så virker det som han har blitt mer skadeutsatt og dermed er risikoen for lange perioder uten han på banen i en travel sesong. Chambers har ikke fått spilt så mye i midten, men personlig så har jeg lenge slitt med å se på han som et fremtidig første-/andrevalg der bak. Jeg vet at det er noen her som er fullstendig uenig med meg når det gjelder akkurat Chambers :shifty: .

 

Dette gjør at min konklusjon er at vi trenger en ny stopper inn, denne bør være i klassen "førstevalg" og aller helst være en solid ledertype. Hvis jeg får mitt ønske oppfylt, så betyr det nok at Per (salg) eller at Chambers (salg/utlån) bytter klubb.

 

Jeg er enig med deg når det gjelder "superspissen" og med våre "nye" spilleren på midten (både offensivt/defensivt) så ser jeg ikke noe stort behov for spillere inn der. Unntaket er selvsagt hvis noen av våre nåværende spillere, uten om de som blir "frigitt", skulle forsvinne i sommer

Link to comment
Share on other sites

 

Når vi første er i gang satser vi på chelsea tap også.

 

 

Forstår heller ikke hvorfor Cech starter, Ospina har vært veldig god, så hvorfor bare danke han ut fordi Cech i utgangspunktet er bedre?

Forstår ikke helt tankegangen til Wenger alltid(Forstår den vel jævlig sjelden egentlig)

For meg spiller det forsåvidt ingen rolle hvem som starter bak, siden vi har to gode alternativer. Men rent generelt (uavhengig av klubb) så vil vel målvakten som i utgangspunktet er førstevalget "automatisk" bli foretrukket så lenge ingen av de har gjort noe som skulle tilsi at den ene har spilt seg ut av laget.

 

Cech er vårt førstevalg, han har vært ute med skade men viste ikke noe før skaden noe negativt med sitt spill (greit nok at han hadde en elendig kamp sist mot West Ham, men det er leeeenge siden det). Så det er derfor vanskelig å vrake et klart førstevalg, selv om andrevalget har gjort en meget god jobb som vikar.

Link to comment
Share on other sites

For meg spiller det forsåvidt ingen rolle hvem som starter bak, siden vi har to gode alternativer. Men rent generelt (uavhengig av klubb) så vil vel målvakten som i utgangspunktet er førstevalget "automatisk" bli foretrukket så lenge ingen av de har gjort noe som skulle tilsi at den ene har spilt seg ut av laget.

 

Cech er vårt førstevalg, han har vært ute med skade men viste ikke noe før skaden noe negativt med sitt spill (greit nok at han hadde en elendig kamp sist mot West Ham, men det er leeeenge siden det). Så det er derfor vanskelig å vrake et klart førstevalg, selv om andrevalget har gjort en meget god jobb som vikar.

 

 

Endra det ganske fort etter jeg så oppstillingen :)

 

Men ja, jeg er uenig. Jeg mener ikke at Cech er er klart førstevalg(han er førstevalg, misforstå meg rett), og det viser jo Ospina at er korrekt, med hans innhopp.

 

Er 100% enig i lagoppstillingen i dag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...