Jump to content

2016.04.09 West Ham United


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Coq har vært under pari. Det er helt riktig å sette innpå en målfarlig Ramsey.

 

Greit å ta av Coq, men sett heller innpå giroud og vis at vi vil vinne..

Link to comment
Share on other sites

Jadda! Kos! Welbeck med en assist som var ment som et nedtak. :)

 

Veldig riktig å få innpå Giroud iallefall. Med tanke både offensive og defensive dødballer. Men soneforsvar er drepen mot spillere som Carroll...

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Bellerin har vært spesielt god heller. Han var ikke i nærheten av Cresswell da han fikk legge inn til førstemålet til Carroll...

 

 

Sant det, vi har vært latterlig dårlig bakover.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Bellerin har vært spesielt god heller. Han var ikke i nærheten av Cresswell da han fikk legge inn til førstemålet til Carroll...

 

Skal sies at Alexis ikke har hjulpet Bellerin en jævla dritt i dag defensivt. Har vært helt alene flere ganger der i dag. Som bla. på målet til Carroll som du nevner. Han måtte følge Payet som kunne legge tilbake til Cresswell som stod helt mutters alene mens Alexis stod omtrent på midtsirkelen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Alexis har vært skuffende dårlig, selv med mål. Trodde han hadde noe på gang etter forrige kamp og ønsket ham foran Joel. Men jeg trekker det tilbake og ønsker Joel foran Sanchez de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvordan kampen utspilte seg, er det iallefall positivt at vi ikke taper.

Iwobi eneste av de offensive jeg velger å gi godkjent. Både Özil og Sanchez scorer, men med unntak av det er det mye dårligere enn man kan forvente av slike spillere.

Ospina kunne lite gjøre med målene, og jeg tror ikke Cech ville gjort det noe særlig bedre.

Koscielny den eneste av våre defensive som til tider så ut som en forsvarsspiller. Monreal hadde fryktelige problemer med Antonio og Bellerin hadde selvfølgelig kjempeproblemer med Cresswell og Payet, da først og fremst pga lite hjelp av Sanchez og at Payet er så fantastisk god som han er. Da synes jeg det er merkelig at Wenger ikke har tatt noen forholdsregler, verken mot Payet eller Carroll...

Elneny og Coq hadde veldig store problemer i denne kampen, og det var deres dårligste kamp sammen for oss.

 

Endrer mening etter reprisene. Carroll burde aldri fått muligheten til å score mål i dag. Han skulle hatt rødt.

 

Edit: Walcott og Ramsey har ikke klart å utvikle seg slik som man kunne håpe på. På tide å satse på noe annet.

Link to comment
Share on other sites

En kamp der nok begge klubbene har grunn til å føle seg "snytt".

West Ham sin første annullerte mål var en feilaktig avgjørelse, den andre annulleringen var korrekt.

Carrol skulle nok ha sett det røde kortet, men jeg er ikke sikker på at situasjonen i første omgang kvalifiserte til direkte rødt (sett med noenlunde nøytrale øyner), men etter min mening så kvalifiserte albuen mot Gabriel tidlig i andre omgang til et gult kort nr. 2.

Det skal også sies at dommeren var veldig konservativ med kortbruken i dag, det var flere spillere som fortjente gult, også Arsenalspillere.

 

Det Arsenal presterte siste del av første omgang og første del av andre omgang viser nok en gang at laget sliter mot aggressive lag, og jeg forventet nok en gang et tap med påfølgende harde kommentarer mot Wenger (i dette innlegget) fra min side.

Nå skal jeg moderere kritikken min en smule fordi mot alle odds så virket det som at Wengers svar på West Hams aggressivitet fungerte sånn noen lunde.

Det virker i utgangspunktet som komplett galskap å svekke lagets defensive midtbane ved å bytte ut våre to defensive spillere to mye mer offensive spillere. Og selv om hverken Ramsey eller Giroud gjorde seg bemerket så gav det en virkning ved at aggressivitet ble møtt med aggressivitet og det tok litt luven ut av West Ham og gav oss ett poeng.

 

En kamp der nok ingen av lagene er fornøyd, og uavhengig av hva som skjer med Leicester i morgen så er det på tide å slutte å prate om seriegull som noe som fremdeles er oppnåelig for Arsenal denne sesongen.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvordan kampen utspilte seg, er det iallefall positivt at vi ikke taper.

Iwobi eneste av de offensive jeg velger å gi godkjent. Både Özil og Sanchez scorer, men med unntak av det er det mye dårligere enn man kan forvente av slike spillere.

Ospina kunne lite gjøre med målene, og jeg tror ikke Cech ville gjort det noe særlig bedre.

Koscielny den eneste av våre defensive som til tider så ut som en forsvarsspiller. Monreal hadde fryktelige problemer med Antonio og Bellerin hadde selvfølgelig kjempeproblemer med Cresswell og Payet, da først og fremst pga lite hjelp av Sanchez og at Payet er så fantastisk god som han er. Da synes jeg det er merkelig at Wenger ikke har tatt noen forholdsregler, verken mot Payet eller Carroll...

Elneny og Coq hadde veldig store problemer i denne kampen, og det var deres dårligste kamp sammen for oss.

 

Endrer mening etter reprisene. Carroll burde aldri fått muligheten til å score mål i dag. Han skulle hatt rødt.

 

Edit: Walcott og Ramsey har ikke klart å utvikle seg slik som man kunne håpe på. På tide å satse på noe annet.

 

 

Carroll skulle hatt minst et rødt og et gult i tillegg(1.5 røde)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...