Jump to content

2016.01.30 Burnley


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 burnley.png?2012-13 Burnley

Lørdag 30. januar 2016, kl 16:00. Emirates Stadium

FA cup, 4. runde

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Skadelisten er heldigvis i ferd med å skrumpe kraftig inn og pr. idag så er det vel "bare" Jack, Santi og Danny som ikke er klare eller i det minste deltar på treningene.

Av de langtidsskadde så er det vel Coq og Rosicky som nærmer seg å kunne spille kamp og kanskje kan en eller begge kunne være med i troppen på lørdag. Når det gjelder Cog så ønsker jeg at vi ikke skal ta for mange sjanser så en benkeplass og et kort innhopp er for meg det optimale (hvis han er klar).

Arsenal går inn i en potensiell travel periode der laget nå skal spille tre kamper på åtte dager, med en potensiell returkamp (i FA-cup) noen dager deretter. Mot slutten av måneden så er det CL-kamp mot Barca pluss flere "viktige" PL-oppgjør og ikke minst en femterundekamp i FA-cupen.

Jeg er kanskje litt for glad i å "hvile" spillere når det er travle perioder eller viktige kamper i nær framtid, så ideelt sett så er kampen mot Burnley et slikt tidspunkt der jeg ville hvilt noen nøkkelspillere.

I utgangspunktet så ville jeg hvilt Kos mot Burnley, men med Per ute så er jeg litt tvilsom til en stopperduo med Gabriel og Chambers. Monreal kunne dekket en stopperplass, men han er også en jeg vil hvile til fordel for Gibbs, på den andre backen har vi egentlig ingen alternativ til Bellerin.

På midtbanen så er jeg fullstendig enig i kritikken som har kommet mot de to som har dekket den defensive rollen, og jeg blir både forbauset og skuffet hvis Elneny ikke starter kampen. Hvem som skal være hans "partner" er jeg mer usikker på, det har kommet forslag til Rosicky og jeg er i utgangspunktet ikke uenig til det, men er han klar til å starte en kamp?

Offensivt så bør Sanchez få matchtrening så han bør starte, men ikke nødvendigvis spille hele kampen. På spissplass så er jeg usikker om det er Giroud eller Walcott som skal starte.

I mål så antar jeg at Wenger kjører "cup-varianten" og Ospina kommer til å stå i mål.

Mitt meget usikre forslag til de elleve som starter:

Ospina

Bellerin - Gabriel - Kos - Gibbs

? - Elneny

Campbell - Özil - Sanchez

Giroud/Walcott

 

Link to comment
Share on other sites

Tror vi skal være litt OBS i denne kampen med å spare altfor mange, vi kan fort gå på en smell mot et Burnley-lag som er i knallform etter jul. De scorer masse mål og kan potensielt bli et problem for et halvveis Arsenal-lag. Jeg tror forsvaret bortimot bør toppes med unntak av Gibbs som du sier inn på venstreback. Tvilsomt om det fins noe alternativ på høyreback vel... Tipper Elneny får sin debut og at Iwobi får fortsette på en av kantene. Sanchez trenger match-trening og bør starte. Resten blir spennende å se...

Link to comment
Share on other sites

Özil, Bellerin, Ramsey og Giroud bør ideelt sett hviles. Samtlige av disse har spilt i overkant mye, og har i tillegg ingen åpenbare erstattere. Özil har virket litt medtatt i det siste, og trenger all hvilen han kan få. Med tanke på det forestående kampprogrammet, er vel dette eneste mulighet?

 

På høyrebacken ser det syltynt ut nå, med Debuchy ventende på perrongen og Jenkinson langtidsskadet (jeg hadde håpet at vi kunne hente ham tilbake, ettersom begge parter kunne hatt utbytte av det). Chambers anser jeg for å være en tikkende bombe på backen, og vi trenger ham i andre posisjoner. Denne Debuchy-sagaen irriterer meg for øvrig voldsomt. Er han virkelig så dårlig at han ikke kunne avlastet Hector ved behov? Eller er han så lite profesjonell at han ikke er i stand til å prestere i nåværende situasjon? Er redd hylekoret får bøttevis med vann på mølla, dersom Bellerin blir langtidsskadet i februar, mens Debuchy klovner rundt på Villa Park.

 

Kan Gabriel være et alternativ? Han har i alle fall bekledd backen tidligere i karrieren.

 

Ramsey vil jeg snarest se på kanten igjen, og vi trenger ham i tiden som kommer. Mot Burnley bør han hviles, i alle fall fra start.

 

Giroud er vår mest pålitelige målscorer, og han har i tillegg slitt med en skade. Med den formen Walcott viser om dagen, og Welbecks utilgjengelighet (og scoringsvaksine), er vi helt avhengige av at HFB fininstiller siktet.

 

Dermed ser jeg for meg at følgende mannskap mønstres:

 

Ospina- Gabriel, Koscielny, Chambers, Gibbs- Elneny, Flamini- Sanchez, Iwobi, Chambo- Walcott

 

Benk: Cech, Monreal, Ramsey, Rosicky, Coquelin, Campbell, Arteta

Link to comment
Share on other sites

Özil, Bellerin, Ramsey og Giroud bør ideelt sett hviles. Samtlige av disse har spilt i overkant mye, og har i tillegg ingen åpenbare erstattere. Özil har virket litt medtatt i det siste, og trenger all hvilen han kan få. Med tanke på det forestående kampprogrammet, er vel dette eneste mulighet?

 

På høyrebacken ser det syltynt ut nå, med Debuchy ventende på perrongen og Jenkinson langtidsskadet (jeg hadde håpet at vi kunne hente ham tilbake, ettersom begge parter kunne hatt utbytte av det). Chambers anser jeg for å være en tikkende bombe på backen, og vi trenger ham i andre posisjoner. Denne Debuchy-sagaen irriterer meg for øvrig voldsomt. Er han virkelig så dårlig at han ikke kunne avlastet Hector ved behov? Eller er han så lite profesjonell at han ikke er i stand til å prestere i nåværende situasjon? Er redd hylekoret får bøttevis med vann på mølla, dersom Bellerin blir langtidsskadet i februar, mens Debuchy klovner rundt på Villa Park.

 

Kan Gabriel være et alternativ? Han har i alle fall bekledd backen tidligere i karrieren.

 

Ramsey vil jeg snarest se på kanten igjen, og vi trenger ham i tiden som kommer. Mot Burnley bør han hviles, i alle fall fra start.

Enig.

- Chambers er ikke klar

- Jeg mener at Debuchy ikke er god nok

- Koscielny kan spille der, men det fører til at vi må sette en av våre beste spillere ut av posisjon

+ Flamini og Ramsey kan gjøre en ganske jobb der om de må, Elneny kan sikkert også.

Link to comment
Share on other sites

Wojciech53:

 

Jeg er enig i at det Debuchy har vist denne sesongen, er langt unna det som kreves, selv for en backup-rolle i Arsenal. Det er imidlertid vanskelig å felle en dom, etter såpass få kamper. Mannen har spilt tilnærmet fast for Frankrike i en årrekke, og har udiskutabelt erfaring og kvaliteter vi kan få behov for, spesielt hvis Bellerin skulle pådra seg en skade.

 

Det er ikke umulig spillere som Ramsey og Flamini kan gjøre en grei jobb, om de brukes sporadisk på backen. Likevel ser vi ofte at balansen i laget, spesielt offensivt, forringes når backen bekles av stoppere eller midtbanespillere. Bare se på Man Utd. Jeg ville vært langt mer komfortabel med Debuchy i bakhånd, selv etter prestasjonene hans denne sesongen.

 

Det ser nok uansett ut som om franskmannen rydder ut av skapet i løpet av helgen. Uttalelsene hans i franske aviser har trolig skuffet Wenger, og vi vet at vår manager kan være ganske kompromissløs i slike situasjoner. Jeg frykter vi får se en ukomfortabel Chambers operere som rundingsbøye, og det kan bli et problem i titteljakten. Det er i det hele tatt utrolig synd at Debuchy kun har fokus på EM, og ikke viser sin arbeidsgiver mer respekt. Et nytt eksempel på spillernes stadige økende maktposisjon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...