Jump to content

2015.12.21 Manchester City


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 manchestercity.png?2012-13 Manchester City


Mandag 21. Desember 2015, kl 21:00. Emirates Stadium


Premier League, 17. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo,



Julen innledes med en "seriefinale" mellom to antatte topplag som begge har slitt litt i perioder denne høsten, sett ut i fra hva som var forventet av lagene.



Om Sanchez så sier Wenger at han bedriver løpetrening, men deltar ikke i full trening og det er en viss sjanse for at han kan bli klar til kampen på mandag. Sanchez er i egne øyne klar til å starte kampen, Wenger er noe mer skeptisk. Jeg skulle gjerne sett chileneren på banen mandag, men jeg ser ingen grunn til å ta store sjanser med hans skade så mitt utgangspunkt er at han ikke er blant de elleve som starter mot City.



Alt i alt (p.g.a. manglende alternativer) så er det ganske lett å ta ut laget mot City, det blir vel rett og slett det samme som har startet de siste par kampene. Unntaket er midtforsvaret der jeg gjerne skulle sett Gabriel, men av en eller annen grunn så synes det som om Wenger har mistet tilliten til han (sett fra mitt ståsted)



Cech


Bellerin - Per/Gabriel - Kos - Monreal


Ramsey - Flamini


Campbell - Özil - Walcott


Giroud




Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Jeg syntes per er på utgått dato. Ikke sur ennå men nærmer seg. Hans hode redder han enn så lenge, men komisk håpløs når han feiler. Da har han null sjans til å rette opp egne feil. Gabriel er frisk pust, men må fremdeles bevise seg god nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes per er på utgått dato. Ikke sur ennå men nærmer seg. Hans hode redder han enn så lenge, men komisk håpløs når han feiler. Da har han null sjans til å rette opp egne feil. Gabriel er frisk pust, men må fremdeles bevise seg god nok.

 

Joda, Mertesacker ser teit ut når han feiler. Det samme gjør for øvrig Koscielny også.

 

I mange, mange år hadde vi en haug med kokehuer i forsvar. Det var lett å like Kong-Kolo, men dæven så mye armer bein og taklinger i siste liten. Dette hvis han ikke stod flere meter på feil sted da. Først med Mertesacker har vi fått inn en som klarer å holde forsvaret samlet. Han gjør veldig få feil og koker ikke i hodet, slik jeg syns Koscielny gjør for ofte. Nå som vi endelig har fått en keeper som nesten alltid står rett og tar det han skal ta, pluss litt til, så har vi endelig fått en bånnsolid forsvarsenhet. Jeg takker eventuelle høyere makter for dette.

Link to comment
Share on other sites

Kos er vel ligaens beste på revovery... To stk per ville vært katastrofe, men sammen utfyller de hverandre. Jeg syntes dog stopper parret med høyeste toppnivå er gabriel-kos, naturlig nok er de varierende da de ikke har spilt mye sammen. Men dette er egentlig ett luksusproblem fordi det fungerer enn så lenge med per.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke det evige gnålet med at Gabriel angivelig har mistet tillit. Han har aldri vært mer enn et tredjevalg. Dette er etter mitt syn helt forståelig.

Jeg er en av "gnålerne" og står helt og full på gnålet mitt ;D

 

Vi har potensielt en bra trio som kan dekke stopperbehovet. Vi har Kos som er en av ligaens beste, vi har Per som fremdeles gjør mye bra selv om han (etter min mening) nærmer seg slutten av sin karriere som et klart førstevalg og vi har Gabriel som kan bli et godt fremtidig førstevalg. Men det vi for første gang på lenge har er en mulighet til å mønstre en god stopperduo selv når en av våre vanlige førstevalg er ute med skade og da trenger vi etter min mening å la alle tre få mulighet til å få spilletid.

 

Det er forsåvidt greit at Gabriel fremdeles er ranket som vårt tredjevalg, men på stopperplass som ellers på laget så er det ingen fordel hvis andre (eller her tredjevalg) ikke får spilletid. Når jeg påstår at Gabriel synes å ikke lenger ha tillit så baserer jeg meg at han tidligere i sesongen fikk spilletid selv om dette ikke var p.g.a. skader på Per/Kos.

 

PS!! Du sier at han aldri har vært mer enn et tredjevalg (og jeg er forsåvidt enig der) og du sier at det er helt forståelig. Jeg er usikker på hvordan jeg skal tolke det siste (jeg er kanskje noe "treg"), er han ikke god nok til å starte kamper på bekostning av f.eks. Per? eller er han generelt sett ikke god nok til å kunne være et førstevalg som stopper i Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Kjære Per, Pål og Espen. Jeg mener som deg (eller dere) at Mertesacker og Koscielny er vårt beste stopperpar. Hvis en av dem ikke kan spille, så bør Gabriel spille. Ergo, bør han være tredjevalg. Det er mulig Gabriel kan utkonkurrere Mertesacker på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Spennande kamp mellom 2 lag som var tippa i toppen og er der, sjølv om ingen av laga har imponert.

 

Arsenal kjem til å stille med;

Cech, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Flamini, Ramsey, Walcott, Ozil, Campbell, Giroud

 

Manchester City kan stille med eit lag som framover på bana er veldig gode på papiret, Toure, de Bruyne, Silva, Sterling og Aguero. Dette vil stille store krav til Arsenals bakre firer og defensive midtbane. Lat oss håpe at Mertesacker og Flamini er på hugget.

 

2-1

Link to comment
Share on other sites

En sekspoenger. En av disse vinner PL i år. Begge lag har vært sterkt skadeplaget og har mer å gå på. Leicester spiller på absolutt toppnivå, noe ingen lag greier å opprettholde gjennom en sesong. United skremmer ingen med spillet sitt, og selv om van Gaal sparkes er laget for ubalansert til å vinne ligaen. Tottenham er for svake, Liverpool likeså, og Chelsea er borte.

 

COYG!

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt vil jeg ha tre poeng og selvsagt vil jeg ha kjempespill av Arsenal, men sjelden har jeg vært så rolig foran en toppkamp. Jeg anser oss ikke som favoritter, selv om City også har skuffet i det siste, men uavhengig av resultatet i dag så har vi god avstand nedover (fil fjerdelaget) og avstanden opp til Leicester bekymrer meg ikke.

 

Null, ett eller tre poeng i dag spiller ingen rolle (joda, jeg lyver litt der) så lenge dette noe reduserte laget ikke spiller under evne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...